Goedemorgen meiden! Ik ben er wel hoor, ik heb vanmorgen eerst maar even het huis op orde gebracht. Tymen zit nou een koekje te eten, ik hoop maar dat hij niet te erg kruimelt, kan ik weer... verder een prima nacht. Beide kindjes hebben lekker doorgeslapen. Ook wel weer eens lekker. ik heb echt een explosie van blaasjes op mijn lip. De patches zijn nog bijna te klein en ik lijk wel het spook van de opera met mijn scheve en opgezwollen mond... @ Queenbee, meeting was kippenhok, hahaha! @ Aykietje, ik heb nu nog alle tijd, maar ik ben niet zo'n held met excel. Misschien iemand anders die er meer verstand van heeft? Wat ik me afvroeg, heb jij op je werk nou ook te maken met die zaak in Dendermonde? @ Linka, zo vader en dochter aan een potje bier! lekker hoor! @ Chantico, dat herken ik maar al te goed. Het ene moment was ik ervan overtuigd dat ik wilde stoppen, het andere moment vond ik het weer zo zonde! Het lijkt mij nog steeds heel fijn als je bv kunt geven en dat het zo lekker loopt. ik baal nog steeds dat het hier niet wilde, ik had bv genoeg, maar ik kon het niet hebben aan mijn tepels. Die zijn zo gevoelig dus ik zat in no time onder de kloven. Elke keer als dat bekkie er weer aan kwam om aan te leggen zat ik al met de hakken in het matras. Met Tymen heb ik nog een tepelhoedje gebruikt, maar wat zijn dat rotdingen. En fulltime kolven met 2 kids zag ik echt niet zitten, dus jammer maar helaas! Ik heb heel bewust de keuze gemaakt de kinderen niet naar een KDV te doen, door de redenen die jij noemt. En voor mijn idee is het met de gastouder zo dat ze haar ook echt voor 100% kunnen vertrouwen omdat ze haar kennen. Helemala nu Silke zo eenkennig kan zijn was het op een KDV een drama geworden. @ Delilah, werk ze! @ Sjudith, he getsie, dat is balen. Beterschap en maar veel strepsils eten. lekkerr! Ik heb dat ook wel gehad op het werk hoor dat ze je niet geloven. Nou, dan kom je toch langs om te controleren! Pff! @ Alieke, wat lief van je ouders! @ marleen, dit is een intake om te kijken of het klikt. Het moet wel goed voelen, want anders mag ik een ander bedrijf inschakelen. @ Linka, beterschap voor Myrna. Wat sneu dat ze vannacht zo akelig was! Maar flink wat moederliefde, dan knapt ze vast gauw weer op! @ Rebbel, Silke pakt de fles wel eens vast als hij eraan komt, maar verder niet. Wat ik me afvroeg, Milan krijgt al opvolgmelk he? Hoe ging die overstap. Ik weet van Tymen nog wel dat hij het niet te pruimen vond terwijl de nummer 1 er altijd wel lekker in ging. @ Duster, en vond Matthijs het zwemmen nu leuker? @ arri, klinkt prima dat nieuwe schema. Zo ga ik het zelf ook aanpakken. Hier dus eerst ook groente om 16 uur. Als ze op een gegeven moment naar 2 voedingen bv of fles gaan dan kun je het schema zo schuiven dat ze met jullie mee kan gaan eten. Wat wij ook weldeden met Tymen was om 17 uur zijn groente en als wij dan aten mocht hij erbij zitten met een soepstengel of een stukje groente om op te knabbelen. Vaak schuift het vanzelf zo dat ze in hetzelfde ritme komen als papa en mama. @ Noura, van 150 euro naar 75 euro! Wat een geld voor die kleine kleertjes! Dat zou ik ook niet kopen hoor! Ik was zaterdag bij die vriendin in Zutphen en die had het ook al over dat Lief! winkeltje. ze had een fopspeen voor de kleine meid. Zo schattig!
tis rustig hier! setteke, heerlijk joh een nacht door kunnen slapen! gelukkig heb ik dat al tijden. alleen kwam ik nooit in slaap, dat is ook heel frusterend! Ieks, koortslip. Knuffel je Silke nu helemaal niet? dat lijkt me zo ontzettend moeilijk he?! Mag tymen ook niet in aanraking komen met koortslip? of is hij al wel oud genoeg? En nog even over de voeding. Dus als ik normaal gesproken om 4 uur de fles geef. Geef ik nu eerst een groentehap. En daarna nog een gedeelte van de fles? Maar dan krijgt ze waarschijnlijk nooit een fles leeg van 200 ml. maar dat geeft niet? En dan om half 8 weer de borst? ik vind het nog wel een gedoe hoor. het was heerlijk 6 maand alleen maar borstvoeding! gister begon de arts al over een boterhammetje. toen had ik echt zoiets van: nou wacht eerst maar eens even, eerst het fruit, dan de groente en dan komt de rest!
ja eerst de groente, maar vooral in het begin gaat er vaak niet zo veel in hoor, hier maar een paar hapjes en veel zat overal, gezicht en slabber. maar er zijn uitzonderingen natuurlijk daarna een fles, anders doe je een halve fles, als ze aangeven genoeg te hebben is dat goed. in de hapjes zit ook vocht. oh setteke dat winkeltje is zo leuk he, ik heb daar nog een flinke cadeaubon van liggen die ik tot de zomer bewaar. maar goed dat je verteld dat ze daar speentjes hebben. ik ben daar geen fan van, maar anissa heeft in bed soms toch de speen nodig. maar die van ons is tot 6 maanden, en is nog van de babydoos. ik ga van de week maar eens kijken daar naar een speen. oei koortslip, oppassen dus. denk dat je er altijd mee op moet passen, eerste besmetting is heftig, en voor babys heel erg maar je wil er niemand mee opzadelen. helaas heb iker ook wel eens last van. verschrikkelijk. wat gebruik jij er eigenlijk voor, ik had altijd zovirax mijn man had trouwens ook eens dat zijnhele mond vol zat, echt te erg. het was toen zo dat er een infectie bij de blaasjes gekomen was en daar kreeg hij toen wel een zalf voor van de arts sterkte linka beterschap aan myrna hier nog geen fles vastpakker, maar ja ze drinkt borst en weigert fles
Tja, ik baal ook als een stekker van die stomme koortslip. Het is ook echt heel erg, op twee plekken! Ik gebruik Compeed lipblaaspatches. Die bedekken de blaar waardoor het risico op besmetting heel erg klein is. Natuurlijk kus en knuffel ik mijn kleintjes niet, maar als ik het een keer zonder na te denken doe is het risico erg klein op besmetting. Met die pads ben ik er ook veel sneller vanaf dan voorheen. Voor Silke is het gevaarlijk, voor Tymen niet meer, maar die wil ik niet opzadelen met zo'n stomme infectie, dus ik blijf ook uit de buurt van zijn bekkie. En ik was echt wel 100 x mijn handen. Ik heb de korsten en wondjes op mijn knokkels staan, maar het is voor het goede doel... Arri, noura had jouw al antwoord gegeven op je groentevraag, idd die fles geef je zo lang ze niet veel eet van de groente. Als ze er goed van eet kun je hem minderen en uiteindelijk laten vallen. Als ze goed groente eet mag je in plaats van melk ook een toetje geven als yoghurt ofzo.
Goedemorgen! Judith: beterschap. Hopelijk ben je voor het weekend weer wat opgeknapt! Myrna: Ook veel beterschap! Linka: Leuke foto's! Rebbel: Fijn dat Milan geen koorts meer heeft gehad en hopelijk is hij snel van zijn verkoudheid af! Olivier heeft een S-fles van Difrax en daar kun je handgrepen bijkopen, zo kunnen ze zelf de fles vasthouden. Miranda: Gelukkig dat de ruzie over is! Arri: Zo is ons schema ook ongeveer (staat een paar pagina's terug). Het is in het begin toch een beetje proberen wat het prettigst is. Wij zijn ook nog een beetje aan het stoeien want Olivier ging zijn slaapritme omgooien Hij gaat gelukkig nu weer terug naar zijn oude schema... Noura: Pff wat een dure kleertjes! Maar met de jasjes ben je mooi geslaagd! Setteke: Balen van die koortslip! Lekker he een nacht doorslapen! Dat hebben wij de laatste nachten ook weer, heerlijk! Zo, dit is het even voor nu, Olivier ligt in de box maar heeft het niet meer zo naar zijn zin en dat laat hij weten ook Liefs!
zeker balen zo'n koortslip, inderdaad insmeren of afdekken en niet knuffelen. het irritante is dat ze anders hun hele leven er last van kunnen houden en dat is nog best lang
Geloof me, dat valt ook niet mee..... Ik hou maar steeds in mijn hoofd dat Silke er doodziek van kan worden en dat ik ze beiden niet voor hun leven wil opzadelen met zo'n ellendig virus!
Ohhhhhhh ik had ook eens een koortslip maar soms dan vergat ik het gewoon, je knuffelt en kust je babytje zo automatisch Hopelijk ben je er snel vanaf zeg, bleh!
Precies, dat heb ik ook wel eens, vandaar die patches. Ze kosten een vermogen maar ze zijn het wel waard....
De vk, zei in het begin met het intake gesprek dat je wanneer je baby er is en je een koortslip hebt een mondkapje om moet doen
Trouwens die padjes vind ik ook niet zo handig, als ik zo'n ding op heb zit ik de hele tijd met me tong mee te spelen als ik zo'n randje voel hahahhaah
Setteke, wat vervelend zeg! Arri, schema lijkt me prima toch? Ik geef Danique dus tussen 2 voedingen in fruit en groente en twijfel toch of dat wel zo handig is. Ze krijgt rond half 11 fruit en rond 6 uur groente. Groente eet ze vaak wel goed, dan heeft ze toch wel wat honger, maar de ochtenden heeft ze eigenlijk helemaal geen honger volgens mij. Heel slecht, maar ik weet het verder al niet meer. Ik dacht vanmorgen dat ik wel weer bijna beter was. Nou dat heb ik geweten hoor. Mijn ouders zijn net weer weg. Mijn moeder heeft de kamer en de keuken gedaan en een boel was en strijk meegenomen. Ik heb zelf 1 wasje gedaan en even wat opgeruimd, maar ben nu echt gesloopt. Duik zo mijn bedje even in. Eerst poging doen tot wat eten maken. Oh ja en mannen.....grrrrr soms word ik zo moe van de mijne! Ik moet dus zelf Danique ophalen bij kdv zei hij gisteravond, want hij kon niet weg van het werk. Gaan ze vanmorgen weg zegt ie, als het me niet lukt om haar op te halen bel ik wel hoor. Wat wil je nu dan>? Wordt niet goed van die vent. Ben bang dat het hier binnenkort heel hard gaat knallen
Alieke, alieke, alieke, rustig blijven....... kan je niet rustig met hem praten, wat hij doet is niet normaal, ik lees dat hij niks met dr doet? Snap eigenlijk niet jullie hebben toch voor gekozen? Hoe was dan de relatie totdat jullie Danique kregen?
Normaal is hij wel heel leuk met Danique aan het spelen hoor! Gisteren deed ie alleen zo raar. Ze was beetje aan het zeuren in de box en hij was ook chagerijnig. Weet je wat het is, we moeten denk ik beide nog wennen aan ons nieuwe gezinsleven. Wij waren altijd gewend om precies te doen waar we zin in hadden. Dat kon alleen zijn of soms samen. we planden eigenlijk maar heel weinig. Maar nu moeten we gewoon meer plannen en moeten we dingen samen afspreken en moet ook de huishouding worden verdeeld en dat pakt hij n og niet helemaal op volgens mij. Ik denk dat dat het hele probleem is. En nu ik zelf niet lekker ben kan ik zo weinig hebben en hoopte ik dat hij iets meer zou gaan doen, maar nee hoor. Hij is gewoon in staat om zelf een kopje koffie te pakken en mij niet te vragen of ik ook wat drinken wil. Na een hele subtiele hint lukt het dan wel hoor Maar het wordt toch echt ene keer tijd dat het duidelijk gaat worden voor hem dat ik niet alles alleen kan en WIL doen.
@ Binna: Waarom Danoontje? We kregen in een babydoos een kaartje voor een probeerverpakking van Mijn eerste Danoontje. Deze heb ik van de week gehaald en die zijn we nu aan het proberen... @Judith: Hopelijk blijft de koorts weg! @Alieke: Ja mannen! Soms denk ik ook echt dat ze van een andere planeet komen! Mannetje ligt op bed, ik ga even een broodje eten...
@ Alieke, ik herken je precies! Mijn hubbie is ook heel leuk met Wesley maar ik kan me ook behoorlijk storen aan hem! Wij waren ook altijd heel relaxed en deden waar we zin in hadden maar nu is dat gewoon anders. Soms heb ik het idee dat hij het maar heel normaal vindt dat ik alles op mijn bordje neem terwijl ik vind dat hij wel wat meer kan doen en dat knalt bij ons ook al weken helaas... Ik zou wel zo vroeg mogelijk de dingen uitpraten hoor, bij ons heeft het lang gesuddert en daar is het niet beter van geworden!