Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh wat leuk weer een nieuwe mama! welkom
    oh en wat schrikken zeg geen vruchtwater. en zielig zeg van het hoofdje

leuk al die bevallingverhalen weer. hier dacht ik om 1.15 wat krampjes te voelen maar vond het niet nodig dat ze al zouden bellen dacht dat het vast niets zou zijn. om 1.45 heb ik ze maar laten bellen en om 2.54 is ze geboren.
    was voor mij nog langer dan de vorige keer, toen heeft het 40 min. geduurd van begin tot eind.

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

Wesley was 50 cm. en 3560 gr en is 1 dag voor de uitgerekende datum geboren. Ook via de vacuum en hij had ook z'n hoofd helemaal blauw en kapot, zielig is dat het Chantal :( Zie je er bij Tygo nog wat van of dat niet? Wesley heeft nog altijd een kring op z'n hoofd... Moest ook 3 dagen aan de pijnstilling toen had hij er gelukkig geen last meer van. Bij mij heeft het vanaf het breken van de vliezen bijna 13 uur geduurd.

Hahahaha, na een half jaar zitten we weer over de bevalling te kletsen :D

Nou, heb even boodschappen gedaan, Wesley heeft volgens mij nog last van een sprongetje, bleh... Is al een week niet zichzelf...

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ohh, mijn chagerijnige ventje zit weer te brullen in z'n wipper, ga maar even kijken :(

4. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    chantal kan je niet een afspraak maken bij de gynaecoloog voor je menstruatie ? misschien hebben hun een oplossing of kunnen ze in ieder geval even kijken of er niet iets mis is. ik heb eerste 2 keer dat ik ongesteld werd ook een pak maandverband nodig gehad per dag en nou ja het liep gewoon als k opstond en was echt geen pretje. heeft ook 2 weken geduurt iedere keer dat ik ongesteld werd. Maar dat is allemaal weer goedgekomen nu en nu eigenlijk heb ik niet meer zo heftig. Maar ik denk ook mede dat het door de mirena komt. Misschien is het een idee om je een keer te verdiepen in andere voorbehoedsmiddelen dan de pil. Ik zou als ik jou was toch ook een condoom gebruiken als je constant ongesteld ben en er geen touw aan vast te knopen is.

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @chantal

Foto's plaatsen kan je het besten doen via

http://nl.tinypic.com/
    of
    http://photobucket.com/

Daar uplode je ze. en dan op website/email formaat. of bij photobucket
    midum.

en dan de url met de igm code zet je hier op de web site.

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    O ja en een avatar. die moet je dan ook verkleine bij photobucket. en dan op je pc zetten en dan in je profiel uplode

7. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    delilah bij jou ook al ene aan het jengelen :S hier de hele middag alweer. Ok ik mag nu eventjes niet klagen ze heeft net in de kinderstoel een rijstewaffeltje gekregen ( van bambix vanaf 6 maanden) die vind ze erg lekker misschien gewoon omdat het kouwen is ook. En nu zit ze met een tuitbeker en een sapje te drinken die laatst in de reclame was voor 1 euro bij de c1000 zomer fruit erg lekker vind ik zelf :D dus ze is eventjes bezig hihi helemaal trots met der beker.

JUUDDDDDDD waar ben je ? ben je werken !? ik heb chocoladepudding voor baby's gevonden vanaf 10 maanden is dat wel :S maar ja in duitsland is het te vinden ( WEER DUITSLAND) van Nestle. normaalhebben ze die ook vanaf 6 maanden. Ze hebben daar pudding, melk en een papje in chocolade smaak. Misschien kan je het dan toch ook nog in nederland krijgen of niet?

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @denice Juud is een wiekend weg. komt vanmidag a vanaf thuis

9. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Juud hier heb ik een paar producten die hier in de winkel te verkrijgen zijn.

pudding vanaf 10 maanden
    http://www.babyservice.de/Alete/Produkt ... ff6b4dc7a8

dit is vanaf 6 maanden een papje met chocola

chocolade melk vanaf 10 maanden

dit is een fruithapje met banaan en chocola vanaf 10 maanden

er zijn nog meer dingen met chocola hoor ook vanaf 6 maanden maar die zijn op internet niet zo gouw te vinden maar in de winkel wel.

10. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    binna ik schaam me kapot ik was het helemaal vergeten ! :S en dat voor een buddy .....

maar ja dan kan ik dat morgen of vanavond nog een keer vertellen hihi :D

11. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    vinden jullie het ook niet raar dat in duitsland veel meer aan baby's gegeven mag worden dan hier in nederland. baby's verschillen toch niet per land of wel ? of is nederland nou zo streng met voeding enzo.

12. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Het gaat vandaag niet lukken om lekker alles te lezen en te reageren. Olivier vraagt erg veel aandacht vandaag. Hij wil nu ook steeds typen, zit even op mijn schoot :D

Worden jullie kindjes ook steeds eenkenniger? Sinds vorige week vindt Olivier vreemden niet meer zo leuk en wil hij alleen bij ons op de arm of schoot (waren gisteren op een verjaardag en daar merkten we het echt heel erg). En geluiden die eerst heel normaal waren, daar kan hij nu ook erg heftig op reageren en soms zelfs huilen, bijvoorbeeld als de honden blaffen of als ik een luier in de pedaalemmer gooi en de klep dichtvalt...

Meneer heeft erg genoeg van om met mama achter de computer te zitten, ikga weer, kom straks nog wel even kijken......

bvv vv v bhhjjjjjjjjjjjjjjjnb hjn nhyhhhh nb nhg a11yhhhhh DF BG (= Olivier :) )

13. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    puck hier ook hoor. Eerst kon ik gewoon stofzuigen in emy der kamer als ze sliep maar nu moet ik dat niet meer proberen. Ook als er precies zoals olivier een hond blaft van me moeder dan kan ze schrikken. Of als er iets op de grond valt. Vorige week visite hier, en toen ging ze lopen schreeuwen en gillen en huilen tegen de neef van me vriend die nog even langs kwam op kraamvisite ( kan je nagaan die kwamen NU PAS, wel leuke kadotjes gekregen een badeend die kan zwemmen en een kadobon van babyplanet)
    Ook de buurvrouw die ze harstikke leuk vond en tegen ging lachen trek ze nu zo sip lipje van ik vind jou niet leuk meer. Ik probeer nu gewoon heel vaak bij iedereen langs te gaan zodat ze iedereen minstends 1 keer in de 2 weken ziet want wil natuurlijk niet dat ik nergens meer op bezoek kan omdat ze de boel bij elkaar schreeuwt.

14. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    in duitsland hebben ze veel meer variatie inderdaad, ik kom er vaak en neem dan weer wat mafs mee.
    weet wel dat hun kwaliteit erg belangrijk is. dus je kan het gerust kopen en geven. hun kwaliteitsnormen liggen erg hoog

en mylan vind alles lekker

ze hebben daar fruithap met koekjes erin, pap waar je alleen water aan toe hoeft te voegen omdat de oplsomelk er al inzit

vanaf vier maanden al met rijst, aardappels enz.
    erg leuk en lekker

15. @ Noura; jeetje wat een snelle bevallingen, lijkt me ook met een overdonderend geweld zeg... Heb je niet eens tijd om je aan te passen aan het idee, dat dat hummeltje straks niet meer in je buik zit, maar er bovenop ligt!

@ Delilah, oh wat zielig, heeft ie zelfs med. nodig gehad. Dat had tygo dan niet, maar we mochten hem alleen oppakken voor de voeding, hij was ook heel misselijk van de hoofdpijn. Je ziet nu nog steeds littekens (wittere huid) waar de korstjes hebben gezeten en zn hoofd loopt nog steeds wel een beetje in een punt omhoog, zie je aan de achterkant. Trekt nu langzaam bij.

VInd het wel leuk om over mn bevalling te kletsen met jullie en wat jullie ervaringen zijn geweest. Ik ben de eerste binnen mijn vriendenkring, dus heb niemand om mee te vergelijk en kletsen enzo!

16. @ binnabinna, thanks ik ga het even uitproberen, klinkt ingewikkeld, maar wie weet kom ik eruit!
    @ denicepino; ja ik weet niet of ik zomaar een afspraak mag maken bij de gynaecoloog. Ik kijk het nog maar even aan en anders bel ik de huisarts wel weer en dan zeg ik dat ik geen advies wil maar een oplossing..!
    @Puck; gelukkig zit Tygo nog niet echt in die fase, maar zoals denice ook aangeeft, gewoon dingen blijven doen en er niet aan toegeven, anders blijft ie het misschien wel houden...

In Duitsland hebben ze sowieso veel meer variatie vind ik, in alles. Ook snoep en gewoon eten. Ik ging wel vaak in Duitsland naar de Liddl ofzo, nam ik van alles mee wat je hier niet hebt. Woon nu alleen niet meer zo dicht bij de grens. Die hapjes klinken erg goed, wat je opnoemt Denice. Je wil je kleintje toch wel een beetje variatie en wat lekkers geven...!

17. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ja Chantal bij mij is snel gegaan maar ik heb 3 cm in 2 weken rond meegelopen, dus ;)

Bij Myrna heeft ook lang geduurd, 30 uren gebroken vliezen en 12 uren weeen....

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

Jeminee, wat strijk jij dan wel niet allemaal? Alles zeker. Zo lang strijk ik misschien in een jaar... :) Ik strijk echt vrijwel niks. Vind het zo zonde van de moeite: zodra je het aan hebt zit het vol kreukels... Ik doe gewoon heel netjes alles ophangen en opvouwen. Ben ik nou zo lui, of zijn er meer hier die niet strijken?

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

Nou, mijn ventje ligt in bed... Kan moeilijk met deze periode uit de voeten, dan lacht hij weer en dan huilt hij, bah... Maar goed, hoort er ook bij!

Zo te horen kun je in Duitsland wat aparte dingen kopen qua voeding?! Morgen moet ik naar het cb en ben benieuwd wat we dan allemaal mogen geven?

@ Chantal, leuk he om zo wat te delen met meiden in dezelfde situatie! Ik leer ook veel hier van iedereen hoor! Wesley heeft inderdaad ook een wat wittere huid op de plek van de vacuum maar hij heeft inmiddels wel een heel rond bolletje, vond het echt apart hoe snel dat allemaal genas! Hij lag er met z'n kruin voor dus had ook niet echt een punthoofd. Wij hebben 'm de eerste dagen ook alleen maar opgepakt voor de voeding inderdaad en als er dan visite was hadden ze geluk en konden ze 'm even vast houden maar voor de rest lag hij alleen maar in z'n wiegje. Hij kreeg om de paar uur een zetpilletje :( zal zo eens kijken of ik een foto kan plaatsen van z'n hoofdje, zo zielig al dat geweld van die vacuum he.

Gelukkig maar dat ze er straks niks meer van weten he! Dus je bent de eerste in jullie vriendenkring, dat lijkt me ook apart! Onze broers, zussen en vrienden hebben allemaal al kids dus dat is toch anders, kan overal advies vragen maar het meeste deel ik toch hier met de mama's hoor!

20. Whahaha, ik strijk ook niet!
    Wat je zegt, alles zo strak mogelijk opvouwen of direct weghangen...
    Als het echt echt moet, strijk ik alleen een pantalon of blouse, maar alleen als het echt echt echt moet... hihihi...

Deel Deze Pagina