@ Chantico, strijken? Wat is dat? Strijken laat ik de droger voor me doen en wat je zegt, strak opvouwen en netjes ophangen!
Heb de foto gevonden, beetje wazig wel... Hadden wij weer, precies tijdens de bevalling maakte onze digitale camera ineens de foto's heel wazig gelukkig kregen we in de kraamweek direct een nieuwe maar de foto's van de bevalling en de eerste dag zijn bijna allemaal wazig, erg jammer...
STrijken doe ik alleen als echt nodig is! Meer niet Bij Denice is beetje tikje overdreven ! Ach gewoon doen wat jij prettig vindt, daar gaat het om!
linka ik heb hier ook met ontsluiting rondgelopen vanaf week 34 hihi 2 cm had ik toen heb toen ook in het ziekenhuis gelegen met 35 weken omdat ze dachten dat het begonnen was. heb toen 3 dagen daar gelegn voor eigenlijk niks :S uiteindelijk is ze geboren met 38 weken en 4 dagen. ik had in de ochtend 30 juli een beetje krampjes en raar gevoel in de buik steeds harde buiken ( wist ik veel dat dat al echte weeen waren ) en toen om 4 uur ind e avond me vriend opgebelt van ehm volgens mij si het een beetje begonnen. ( ik was hele dag al bij me moeder op de wii aan het spelen stond ik daar in de kamer te hupsen met mijn weeen) en toen 5 uur kwam mijn vriend thuis heb ik nog eten gekookt en half 6 ziekenhuis gebelt. ik mocht langs komen. 6 uur was ik daar dan aan de monitor he en nou ja 4 cm ontsluiting. om 8 uur weer toen 6 cm en daar is het op blijven hangen 11 uur in de avond nogsteeds niks, na een uur vliezen gebroken toen werden het echte heftige weeen. maar ging nog steedsniet snel 8 cm ontsluiting. hebben ze dus op het laatste stukkie een flinke knip gezet ( 7 binnen hechtingen en 7 buiten hechtingen daarna gehad) maar het vervelendste was. Ze zette opeens om 11 uur zonder het te zeggen een infuus. daarna zette ze een spuit zonder te melden in me been. En om een uur of 4 opeens een knip waar niks van gezegt werd van te voren. dus echt leuk was het nou ook weer niet. maar heb er iets moois van gekregen he.
strijken ja ik deed dat eerst ook niet :S maar ik strijk theedoeken, broeken,shirts, zakdoeken ehm blousen , emy's kleding. eigenlijk alles behalve handdoeken en badlakens. ok de hydrofiele doeken van emy doe ik ook strijken maar dat vind ik gewoon mooi eruit zien.
geen idee hoe dat nou ineens komt dat ik opeens alles moet strijken maare uhm ik ga emy sperzieboontjes,rundvlees en aardappeltjes geven.. ze is weer aan het huilen. heb net een poging al gedaan om eten te geven 3 hapjes viel ze in slaap nou het is nog warm dus ik ga haar de rest geven.
@ Delilah; oh wat ziet het hoofdje eruit... Wat zielig... Ik heb wel een foto van een afstand, nooit van dichtbij gemaakt eigenlijk, effe kijken of het me lukt om hem te plaatsten: Ja dus... Hij heeft echt gewoon wel 4 mnd ofzo korsten gehad, huid onder huid onder huid, steeds weer korstjes...Ik vind het wel heel wat, wat ze die kleintjes daarmee aandoen hoor...
@delilah zo me banner is er weer. @chanie jeejte wat een plek zeg. Silver heeft ook de vacium pomp gehda maar daar zag je haast niks
@chantal als je wilt weten hoe mijn bevaling hij staat hier helmaal beschreven. http://www.zwangerschapspagina.nl/about110445.html
@ delilah; had een berichtje van je over het hoofd gezien! Ja, de eerste zijn is wel moeillijk hoor. Je vriendinnen weten niet echt wat er allemaal in je omgaat, hoe je leven eruit ziet. Kan niemand wat vragen want ik ben de eerste...! Op werk ben ik ook de eerste dame binnen het bedrijf, een ander is nu ook bevallen en nog 1 is inmiddels zwanger, dus daar heb ik inmiddels ook wel babytalk mee, heel gezellig! Dus je moet naar het cb? Wesley is iets ouder dan Tygo zie ik. Tygo ligt wel voor op voedingschema, wat krijg Wesley nu allemaal?
@Linka, vroeg je je af of Djim lange wimpers heeft? Jahoor, die heeft hij met een flinke krul. Net als zijn grote zus. Grote blauwe ogen met donkere lange wimpers. @Chantal, Ik heb je wel welkom geheten. Maar ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Angelique, 28 jaar oud. Heb een dochter van 19 maanden, zij heet Sam en een zoon Djim, hij is op 4 augustus geboren. 2 dagen na de uitgerekende datum. En ik ben nu 4,5 jaar met mijn vriend. Mijn bevalling begon om 4.30 met lichte krampjes en de hele dag vorderde de ontsluiting zeer langzaam, ondanks dat dit de 2e keer was. Rond 19.30 had ik 4cm ontsluiting en zouden we met een uurtje naar het ziekenhuis gaan. Maar rond 20.00 uur was het niet meer te houden. Snel naar het ziekenhuis en om 21.54 is Djim geboren. Klein scheurtje dus een paar hechtinkjes. Rond 00.00 uur stonden we weer buiten het ziekenhuis opweg naar de auto! Djim woog 4220 en was 52 cm, maar hij is dan ook mijn 2e. Sam woog 3440 en was 50 cm. Wat die menstruatie betreft, klinkt heftig. Ik heb na Sam ook een mega ongesteldheid gehad. Maar ben maar 1x ongesteld geweest toen en toen was ik alweer zwanger. Na Djim heb ik voordat ik ongesteld ben geworden een spiraal laten plaatsen en nu is het lekker rustig, haha! @Delilah, Wesley is ook al zo´n lekker ding! En de foto van na de bevalling, heftig hoor! @Ramen lappen, ik zit er ook al een paar dagen over te denken. Vooral met die zon is het zo´n vreselijk gezicht, maar het is mij te koud! @Puck, schijnt helemaal bij deze leeftijd te horen 6 tot 9 maanden. Staat toevallig nu ook in de Wij Jonge Ouders. @Strijken, ik strijk ook vrij veel. Tenminste broeken, t shirts en bijna alle kleding van kids. Maar na iedere was strijk ik even. Ben ik met 5 tot 10 minuten per dag klaar, ik ga echt niet 2 uur strijken, man moet er niet aan denken.
@binnabinna; zo ook heftig idd... Heb aan het eind ook 2 grote bloedingen gehad, was net die griezelfim 'carry' aan het eind, waar ze bij het schoolbal ineens psycho word en het een groot bloedbad is. Alles zat eronder in de verloskamer, incl de verloskundige... Tot 2 keer toe...! Hoewel ik ook een zware bevalling heb gehad (kreeg continue te horen van de gynaecoloog dat niet veel vrouwen het me na zouden doen, het zal) heb ik er niet heel veel van gevoeld, qua pijn dan. Ik denk adrenaline ofzo, daarnaast had ik vrij snel persweeën en die waren niet pijnlijk, ik lag er alleen bij alsof ik epeleptisch was, die weeën kwamen vanuit mn tenen zeg... @lique zo wat snel zeg en maar 1 keer ongesteld tussentijds. Dat is echt wel HET voordeel van zwanger zijn, geen menstruatie.... Was het een bewuste keuze zo snel weer? Je hoort het wel vaker, maar ik moet zeggen dat ik echt nog lang niet weer wil. Heb echt zoiets van, geen polonaise aan mijn lijf! Ben nog steeds niet helemaal hersteld. Loop bij een bekkentherapeut, houdt nog veel vocht vast en mn handen zijn zelfs nog pijnlijk als ik sochtends wakker word (van de vochtophoping). Over mn buik maar niet te spreken.... Lelijk stuk vel wat daar hangt zeg...
@ Binna, ben blij die mooie banner weer te zien @ Chantal, je kunt het moeilijk zien op de foto maar ik zie wel een hele flinke toeter inderdaad zielig he... Ik vond juist dat het zo snel genas maar bij jullie is dat dus wat minder. Mijn schoonmoeder heeft 6 kinderen maar die dacht echt dat het nooit meer goed zou komen met z'n hoofdje. Leuk, babytalk op het werk, ik was ook gelijk met een stel andere zwanger. Maar wel fijn dat je nu hier je ei kwijt kan dan als je verder niemand in je omgeving hebt! Wesley krijgt nu meestal 4 flesjes en een fruithapje, soms ook een beetje groente maar er is nog niet echt een strak schema hier. En Tygo? @ Lique, dan strijk jij ook best veel! Gelukkig geen uren achter elkaar dus, moet er ook niet aan denken. Toen ik ging samenwonen met mijn man zei ik dat we ook een strijkplank moesten hebben maar hij zei dat dat niet nodig was hij trok z'n overhemden zo wel aan, lekker makkelijk dus! Inmiddels hebben we er wel een maar ik gebruik 'm bijna nooit!
@ Chantal, hahahaha.... Die persweeen komen inderdaad vanuit je tenen... Ik zal nooit de blik vergeten van mijn man Maar jij hebt dus iedereen onder het bloed gesmeerd nog Zal mijn verhaal hier ook eens ergens op het forum plaatsen trouwens, nu roept mijn kleine vriend dus ben weg
IK WORD HIER podverdorie HELEMAAL GEK ik ga straks me telefoon naarbuiten gooien door het raam heen. ik heb hier iemand die me constant zit te bellen zonder nummer op me mobiel en dan vervolgens ophangt voordat of nadat ik heb opgepakt. Nou heb ik dus 3 keer al een meldingsformulier met tijden en datums ingevult en er word dus geen ene reet gedaan . ( VODAFONE door de bocht :S ) Heb nu WEER een formulier en ook deze staat al helemaal vol geschreven verdorrie. Zo moest er even uit ik ga nu even weer wat doen ff afwassen en dan op de wii staan hupsen dan lekker me bedje in. fijne avond nog meiden ps: JUUUUUUUUUUUUUDDDDDD muts zit jij me misschien te stalken hihi hoe is het met de vakantie ganger?