Goeimorgen meiden zo de eerst taak van deze dag zit er bijna op. de kofers zijn gepakt. en de was is klaar die moet ik alleen nog op hangen en dan ale spullen van benden even bij me kaar zoeken. @sjorsje fijn dat de operatie goed is gegaan @eleny hoop da tje snel op knapt van de warmte @jenny @ naat waarom gaan jullie niet om een uurtje of 3 beginen met een rijstewafel of soepstengel. en dan om een uurjte of 5 a half 6 groente. en bij dat van 15 uur een sapje. @duster ik vindt het ook wel mee valen hoor. @mareleen wat fijn dat het beter gaat met je nichtje @petra. anders moet je even bij de uitzet kijken op het forum. daar hebben ze het momenteel ook over dubbel wagens waar ook een maxi op kan. en waar je ook op moet letten is de kap. en eentje die gaat nu voor een wagen. waar bij je ieder een kap hebt en een wagen bak of maxi cosi er op kan. @naat ik vindt dat wel goed hoor dat ze ingeint gaan worden @lauwie als je het kan voor komen dat haar oortje dubbel ligt is het wel beter hoor. ze zeggen dat ze anders flap oren krijgen
Goedemorgen meiden! Zo, ik heb alweer mooi wat gedaan, nu even tijd voor jullie, lieve meiden! Silke heeft vanmorgen haar eerste fles opvolgmelk gehad. Ging in 1 keer op. Ik was bang dat ze het misschien niet lekker zou vinden, dat was met Tymen ook zo maar het ging goed. Alleen toen ik haar omhoog hield voor een boertje moest ze hoesten en daarbij spuugde ze twee grote bogen melk over me heen! getsie! Ik wilde het bed toch al verschonen vandaag, maar zo letterlijk hoeft het nou ook weer niet. Ik denk niet dat het aan de opvolgmelk ligt, maar eerder aan haar verkoudheid. Nou ja, we zullen zien vandaag. vanmiddag komt zij van het reïntegratiebedrijf weer. Wat betreft oortjes, Silke heeft dat ook wel een beetje maar niet heel erg. haar oortje zit nooit dubbel. Tymen heeft het nu nog steeds wel dat zijn oortje een beetje naar voren klapt. Grappig om te zien! Ik heb Silke overdag ook in een slaapzak, anders kruipt ze ook het hele bed door. @ Denicepino, dan heb jij maar een smal kontje als je in de wc past. dat wordt hier niks hoor! maar ik heb de ideale man die de bril altijd naar beneden heeft. Zijn moeder heeft hem geleerd om zittend te plassen. Ben ik 'r eeuwig dankbaar voor.... @ Happy, bedankt voor het bijhouden van de lijst. Silke is 1 van de zwaarsten, maar als je kijkt naar hoeveel ze tot nu toe is gegeroeid en dat naast de andere kindjes zet groeit ze in het zelfde tempo mee. @ Jennys, volgens mijn cb ga je op de tijd van de derde fles groente geven. Als hij dat goed eet hoef je geen fles meer te geven, en zo kom je op drie uit! @ binna, ben je weer een beetje opgeknapt? En steve? Hoe was de dienst gisteren? Wel een hele dubbele dag, denk ik of niet? @ Schatje, was Djayden nou al uit de maxi cosi gegroeid? @ Noura, wat is er gebeurd in Weesp? Heb ik even gemist geloof ik. Ik vind het heel goed dat meisjes tegen baarmoederhalskanker ingeënt gaan worden! @ Petrabr, de kleine spek? Silke is bijna 9 kilo hoor! dat is pas spek! Welk kamertje is het nou geworden? Wil je een duowagen hebben? Ik heb een X adventure duowagen, maar ik heb geen idee hoe het zit met maxi cosi erop enzo. Ze zitten wel naast elkaar. Heb wel gehoord dat de Koelstra Flexxo Duo ook heel goed is. @ Marleen, tymen vond de visrisotto ook altijd erg lekker. Wat kan het dan een verschil zijn met het ene of het andere kindje. Mooi dat het beter gaat met Iris. wat is het nou geweest dan? @ Duster, zoals Matthijs het heeft met zijn oren zo heeft Silke het ook.
Vraagje: als je net met de hapjes begonnen bent (en er dus nog niet zoveel ingaat dat het een fles vervangt), moet je het dan tussen de flessen in geven, of er voor of er na? We hebben een keer eten gegeven na een fles (had gelezen dat dat slim was, omdat ze dan geen honger hebben maar lekker kunnen proeven aan het eten), maar toen kwam er bij een kokhalsreflex ook meteen een sloot melk uit. Dus nu geven we het tussen de flessen in. Maar uiteindelijk moet het natuurlijk voor de fles en dan zo veel eten als er in gaat en daarna 'aftanken' met de fles. Maar vanaf wanneer doe je dat? Als ze redelijke hoeveelheden op kan? Ik heb nu het gevoel dat als ik Ise eten geef vlak voor de fles, dus als ze honger heeft, ze minder geduldig is met het eten. 'Ik wil gewoon melk, nit dit rare spul!'. Ze heeft nog niet door dat het eten ook de honger stilt ofzo. Hoe hebben jullie dat aangepakt?
@ naat en Setteke de dienst was erg mooi. wel apart zo had ik het nog nooit mee gemaakt. maar na de dienst werd de kist door steve en ze neven weg gepracht over een pad naar het creamatorium en wij liepen daar achter aan en toen konden we afscheid nemen. ik ken dat met een crematie dat je de kist in de aula laat en wij naar de kofie kamer. en tja het voelde gisteren niet dat steve jarig was. we vieren het de 28 dus dan is ie jarig @schatje hoeveel weegt djaden dan ?
@ Chantico: Ik ben begonnen met fruit tussendoor geven. Fruit vervangt geen fles. Na de groente kun je eventueel nog een fles geven, maar bij Jasper was dit niet nodig want die at gelijk grote hoeveelheden en ik had het idee dat ik anders zou overvoeren . Dus die ging gelijk over naar 3 flessen. Als ze kleine hoeveelheden eten moet je het zien als een tussendoortje, later vervangt de groente (en straks ook een boterham) een fles. @ Setteke: Was Tymen ook zo eigenwijs. Thomas moest ook geen opvolgmelk! Ik ben toen al vrij snel overgestapt naar dreumesmelk en dat ging er wel in, rare wezens af en toe ! Ik vergeet telkens 2 dingen te zeggen: - Degene die me uitgenodigd hebben voor meet your messenger...Ik kom er niet op, wat ik ook probeer! Ik negeer jullie dus niet ofzo - Zijn er nog meiden die zwitsal zegeltjes sparen? Ik heb ze namelijk in overvloed! Nou ik ga eens wat bedden verschonen enzo. Wederom geen zin! Oja Iris mag misschien vanmiddag al naar huis. De koorts is weg en ze weten ook niet helemaal waar het vandaan kwam. Even de bloedwaarden afwachten en rond 12u horen ze wat, ben benieuwd!
Jeeeeee! Silke heeft 100 gram fruit op. Olvarit vond ze wel lekker! En oh wat goed, ik ben net heel verantwoord met de kids gaan wandelen! Wat gezond! @ Marleen, Tymen moest ook geen dreumesmelk, ik ben toen overgegaan op een zelfgebrouwen yoghurtdrankje: 1/2 beker yoghurt, scheut diksap en aanvullen met water tot drinkbaar. En na zijn boterham kreeg hij een schaaltje kwark. Zo kreeg hij toch zijn zuivel. @ Chantico, ik ben begonnen met tussen de flessen groente en fruit geven. Nu ze een half jaar is geef ik het voor de derde fles en vul ik aan met flesvoeding. Dat is op advies van het cb. Maar ik weet eigenlijk niet hoe het zit met bv-kindjes. Ik denk dat ik de groente voor de voeding van +/- 16 u zou geven. En dan als toetje bv of een fles geven. Volgens mij is dat altijd goed. Als Ise wil mag ze volgens mij best een bv/fv minder. @ binna, fijn dat de dienst mooi was! Vergeet het steeds weer: Jullie krijgen de groetjes van Alieke! Ze is druk!
@Setteke:Matthijs is nu bezig aan zijn eerste fles opvolgmelk. Ik wist niet dat dat problemen kon geven. Maar zoals al mhet andere, gaat dit er ook goed in @Chantico: Het fruit geven wij tussen 2 voedingen in en toen we begonnen met groente gaven we eerst 'h halve fles en daarna 'n half potje groente, maar op aanraden van 't CBhebben we dat veranderd naar eerst 'n half potje groente, daarna 'n fles van 120 of 150. Nu eet hij hele poyjes en hebben we de fles laten vallen en krijgt hij yoghurt+roosvicee Vanmiddag gaan we op kraamvisite bij een vriendin en vanavond gaan we naar mijn oom (hij ligt thuis opgebaard). Twee uitersten op 1 dag X
@ Duster: Nou meis, dat zijn inderdaad wel de 2 uitersten! @ Setteke: Nou dan had ik geloof ik nog mazzel dat Thomas wel dreumesmelk wilde drinken en ik maar denken dat ik de enige was die zat te tobben Nou de slaapkamers van de mannen zijn weer helemaal schoon. Jasper zijn 2e tandje wil er maar niet helemaal dooorheen komen. Je ziet een heel klein puntje en daar omheen is het erg dik. Hij heeft er ook wel een beetje last van. Zijn eerste tandje groeit hard door hoor, jemig! Die tandenborstel vind ie maar een raar ding Oja Daisy misschien heb ik het gewoon helemaal gemisdt maar hoe was de auto waar jullie naar gingen kijken?
Hey meiden, @Noura,ik begrijp je wel hoor,het is nu eenmaal zo dat als ik eraan terug denk ik nog steeds boos kan worden. @Petra,leuk he die geluidjes die ze allemaal ontdekken Babykamer compleet? @Marleen,goed te horen dat Iris naar huis mag,wat zal ze blij zijn om weer in haar eigen vertrouwde omgeving te zijn. Ow en we hebben idd een andere auto gekocht,een Espace,we krijgen m deze week nog,spannend! Wilden jullie ook gaan kijken voor een Espace? @Duster,ik vind het eigenlijk ook wel meevallen met Matthijs zn oortjes. Heel erg dubbel idd,sterkte vanmiddag! @Linka,wat een lekker ding is Jeslyn toch zeg! Hoe gaat het verder met je? @Setteke,bijna 9 kg? Lekker hoor.. Hier waren ze 3 weken geleden ook al bijns 8.. Succes vanmiddag! --------------------------------- We zijn vanochtend al bij mn oma geweest,die is vandaag jarig,en gelijk boodschappen gedaan,helemaal klaar! Alleen iedereen die erw as rookte dus ik ga nu ff mn meiden in bad doen! Doeiii!
@Daisy; Toen ik het zelf zo zag dacht ik ook, waar zeur ik altijd over. Misschien als je er zo dicht op zit dat 't dan erger lijkt..... Gefeliciteerd met je oma.
@ Daisy: Er zijn wel een aantal auto's die ik wel zie zitten . En de renault espace lijkt me wel lekker ruim! We hebben nu ook een 7 zitter, maar de achterste stoelen zijn eruit. Daardoor kan ik de wandelwagen er gewoon compleet inzetten . Aangezien we ook met de auto op vakantie gaan en ik nu verziekt ben door de ruimte en het hoge zitten, wil ik wel weer net zoiets!
Oke volgens mijn is het bij ons niet de bedoeling dat we op wintersport gaan. vorige week is de ene winterband kapot gegaan. en nu vandaag stond ik net lekker met me bootschapjes bij de auto. was met de auto omdat ik het druk heb. en jaar hoor is nu de ander winterband stuk. pffff dus nu gaat me broertjes zo de band er af halen kijken of ie gemaakt kan worden en anders moet ik nog achter een nieuw aan binnen twee dagen. wordt dus geen goedkopen
Was ik nou de enige die 'n uur niet op ZP kon komen? @Daisy, wij hebben een Zoom Duo van ABC. Dan zitten de kindjes achter elkaar. Wij wilden juist niet een wagen waarbij ze langs elkaar zitten, omdat de wagen dan een stuk breder is waardoor je in sommige winkels moeilijk kunt komen. @Binna, dat is balen. Kost ook weer 'n hoop geld. @Marleen, wat voor auto hebben jullie nu dan? Wij zijn trouwens niet voor franse automerken en hebben nu dan een Toyota Carolla Verso. Ook een superauto. Yosyp had vanochtend normale ontlasting dus die is naar het kdv. En mama heeft geslapen tot 12.15 uur. Schandalig gewoon.
He gatsie Binna da's balen zeg! Zilke dingen gebeuren bij ons ook zo vaak... Ik kon net helemaal niet op zp komen. Hebben meer van jullie daar last van want het is hier zo rustig! Ach ik heb nu tenminste de vaatwasser uitgeruimd en onze slaapkamer gedaan. Jasper heeft net zijn fles op, die kwam een uurtje later en zelfs Thomas is gaan slapen! Nu roept er eigenlijk nog een uitpuilende wasmand...
hoi meiden, hier even een hele boze rebbel! ik heb nog niet bijgelezen omdat ik nog steeds niet lekker ben, al gaat het wel weer wat beter! Milan gaat ook goed, alleen laat hij soms nog wat voeding staan! nou even waarom ik zo boos ben... op 29 okt. heb ik bij milan bloed moeten laten prikken omdat hij slap was na de gboorte en dit even aan bleef houden, het kon door de vroeggeboorte komen, maar ze wilde even bepaalde dingen uitsluiten. ik denk dat jullie dit verhaal kennen. de uitslagen waren goed alleen van de stofwisseling was nog niet binnen. ik kreeg steeds bij belafspraken te horen dat het nog steeds niet binnen was tot in dec. de aap uit de mouw kwam en bleek dat er iets mis was gegaan bij het versturen en het dus eventueel opnieuw geprikt moest worden. de ka vond het niet meer nodig, maar wij wilde het toch graag opnieuw laten doen zodat we zeker wisten dat het goed was. dit heb ik nu 5 weken geleden gedaan en toen zou ik 5 dagen later de uitslag krijgen. ze belde toen op dat het nog niet binnen was en dat het wel 3 tot 4 weken kon duren. we zouden het dan wel krijgen als we daar weer waren voor controle ( 8 weken later ) ik heb toen terug gebeld dat ik vond dat we al wel lang genoeg hebben moeten wachten, dus kreeg ik een belafspraak voor over 5 weken. vandaag dus om 10.30. maar ik ben dus wéér niet gebeld (de eerste keer ook al niet) en heb er weer achteraan moeten bellen om half 2 want ze hadden pauze. ik het verhaal uitgelegd, zegt ze, mevrouw u staat niet gepland voor een belafspraak vandaag. wel dus, bleek later, maar ze had niet goed gekeken. ze ging navraag doen en de arts zei; ja klopt ik heb haar idd niet gebeld omdat de uitslag nog niet binnen was, maar ik heb het lab gebeld en als ze me vandaag terug bellen zal ik mevrouw even bellen. waarom moet dit toch zolang duren! het is elke keer wat! en hij had op zijn minst mij even kunnen bellen, zodat ik niet voor niks zit te wachten en me toch wat zenuwachtig zit te maken! daar was de dame achter de balie het wel mee eens, maar ze dacht dat ik vandaag nog wel wat zou horen! wat een ... van een ka zeg! hij doet zijn werk, maar kan zich absoluut niet inleven in mensen! in okt. geprikt en nu is het feb. en weten we nog niks! sorry voor mijn lange verhaal! liefs rebbel
Hey! Ik wilde straks al een kijkje nemen hier maar kwam er niet op.... Petra: Wat goed dat het al gelukt is met de babykamer! Wat zijn die wagens duur idd! Ik schrok ook van de prijzen voor buggy's Ik zou idd maar een goed op Mp speuren, je weet nooit... Duster: Ik vind het ook wel meevallen met de oortjes als ik het zo zie. Mijn had vroeger ook flaporen en die was bang dat Olivier dat ook zou hebben, maar niet dus. Je hebt idd wel een rare dag vandaag... Setteke: Succes vanmiddag met de vrouw van het reintegratiebedrijf. En wat goed van Silke dat ze haar fruit heeft opgegeten! Olvarit is wat minder zoet heb ik het idee.... Marleen: Fijn dat Iris misschien vanmiddag al naar huis mag! Hier is trouwens nog geen tand te zien! Daisy: Vies he als ze zo naar rook ruiken! Ik heb zelf ook altijd gerookt en ben 2 jaar geleden gestopt. Ik ben die geur helemaal niet meer gewend en gooi ook alles in de was als het naar rook ruikt... Gefeliciteerd met je oma! Hier gaat alles z'n gangetje, vanmorgen een beetje opgeruimd etc., lekker naar de bakker gewandeld en u een rustig middagje...Hoofdpijn is bijna weg, ben ongesteld geworden. Denk dus dat het daar aan lag, hoewel ik er voor de zwangerschap geen last van had Fijne middag nog meiden!
@ Sjorsje: Jij kon er dus ook niet op! Ik ben niet zo'n fan van Reanult, maar mijn schoonzusje heeft nu een scienic en die rijdt toch wel goed moet ik zeggen. We hebben nu een Opel Sintra. Dit model wordt al niet meer gemaakt. Ik had er ook nog nooit van gehoord
Ik kon dus ook niet op ZP komen... Rebbel: Wat verschrikkelijk irritant zeg! Zou ook kwaad zijn! Hopelijk belt hij vandaag dan nog....
@ rebbel wat een gezeur en gedoe zeg. ik vindt het echt raar dat je zo lang op uitslag moet wachten. dat kan toch ook niet als het levens bedrijgt is. pfff ik snap zuks niet
@ Rebbel: Je hebt alle recht om even boos te worden meis. Ik vind dit soort dingen wel heel erg slordig, maar helaas gaat het er tegenwoordig vaak zo onpersoonlijk aan toe in ziekenhuizen! Oja even een foto van onze auto: Hij is echt aan vervanging toe helaas, want hij gaat nu wel wat dingen mankeren. Baal er best van want ik kan er prima mee overweg.