Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Thanks meis,

Ik ben al erg blij dat ze over zijn gegaan op algehele narcose...
    Wat zo bizzar was, is dat ik een knakkend gevoel voelde bij het inbrengen van de naald in mijn rug, en toen dacht ik..nee dit gaat mis.

Een voordeel ze kunnen me NOOIT MEER WIJS MAKEN, dat ik voor wat voor ingreep dan ook, voor een ruggeprik moet kiezen..(hoop het nooit mee te maken maar, you never know)

@Linka:wel fijn dat je het goed kan vinden met de vrouw van je vader, en idd je begrijpt de situatie veel beter, omdat jij het zelfde hebt mee gemaakt.
    Voed jij nou je beide kinderen alleen op? :( sorry mischien een brutale vraag.

@Denicepino: He meid wel handig hoor zo een iemand die ons op de hoogte houd van alle reclames.hahahah ;)
    aangezien ik niet alles in de bus krijg,en al helemaal niet van ETOS.

@Sjudith: meid ik ben zo blij voor je dat jij het positief hebt ervaren..
    En wie weet hoef je bij een volgend bevalling niet met een KS.

@Aykietje: wat liggen jullie er toch zo lief bij zeg :D

Nog nieuws over Matthijs van Duster?

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    over het huilen maximaal 20 minuten helaas slaapt hij dan nog niet! en valt hij bij mama op der buik in slaap.

wat een nare berichten zitten ertussen voor sommigen!iedereen sterkte.

wat een lieve foto's komen er voorbij!

ik heb nog een vraag aan de bv mama's gijs komt om de 2.5 uur hoe zit dat bij jullie? vind dit erg kort opelkaar ook s'nachts :(

3. Niet meer actief

miranda:
    180 ml? zo dat is best veel zeg,en wat een stevig meisje zo te zien op de foto.
    leuk hé dat ze nu beginnen te lachen en geluidjes maken, ik kan niet wachten tot amy dat ook ga doen.

4. MY Angel

Erg herkenbaar,maar vlgs het CB moet ik maar voeden op als hij komt,proberen er 2 uur tussen te laten gaven ze mij als advies.
    Ayoub komt zeker wel 3 keer..om een uur of 01:00 om 03:00 en tegen 05;30 het is echt wel slopend, want dan drinkt hij maar 10 a 15 min en valt dan weer in slaap, krijg hem dan niet meer wakker...... :(

Ook jij sterkte met de slapeloze nachten...pffff

5. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    gelukkig af en toe dacht ik echt dat ik de enige was hier!

6. MY Angel

meid je kan deze vraag stellen aan Ilse de lactatiekundige, je zult veel aan haar tips en advies hebben!

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Binna, wat een bevalling…! Hoop dat Silver weinig stress heeft ervaren en jou veel rust gunt zodat je snel kan herstellen.

Sjudith, waarschijnlijk voor je lichaam wel beter zo, maar kan me voorstellen dat het ook jammer is. (Oh, lees een eindje verderop dat je dat zelf ook schrijft…)

Duster, belachelijk dat ze Matthijs niet wilden helpen! Maar hij is in Utrecht vast in goede handen!

Happy, fijn om goed nieuws over Janna te lezen!

Kimm, ik heb het gelukkig nog niet zo erg meegemaakt als jij, maar ik heb ook af en toe best een rottig gevoel over situaties met andere mensen. Iedereen denkt het beter te weten dan jij en soms kun je er weinig tegen in brengen. Maar Ivy is van jou en daar veranderd niemand wat aan! Laten we elkaar hier maar veel assertiviteit toewensen!

Natas, wat een lastige situatie. Zou je het niet nog willen proberen en dan misschien een prenatale test voor het verhoogde risico? Maar kan me ook heel goed voorstellen dat je die weg niet in wilt slaan. Moeilijk hoor…

MyAngel, geniet je nog van je vrije vrijdagen?! En wat een heftige ervaring weer met de ruggenprik!

Passiepaard, mooie foto’s van je mooie meisje! Ze lijkt op jou, toch?!

Diana, een hele babyboom in je familie! Wij gaan het doorslapen ook maar eens proberen.

8. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    weet ik heb ik al met eerdere vragen gedaan maar bedankt

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Moet het even delen meiden: daarnet heb ik een heel ‘gesprek’ met Ise gevoerd! Ze kijkt me dan heel diep in de ogen en om beurten maken we een geluidje. Héél bijzonder. Het was ons al opgevallen dat ze de afgelopen week veel meer ‘communiceerde’: ze huilde vaker om duidelijk te maken dat ze iets van ons wilde (en ook met verschillende soorten huiltjes) en ze lachte ook steeds vaker. Het is zo’n lachebekje geworden! En vanavond dus echt ‘gesprekken’ gevoerd! Niet één keer een toevalstreffer, maar echt een aantal keer, minuten lang. Ik ben zo trots op ons meisje!

En wat Denice ook al schreef: Ise gaat ook af en toe ‘staan’ (dat ze haar beentjes heel erg strekt) en ze kan sinds kort ook echt best lang en goed haar nekje ophouden (wel nog wat wiebelig, maar ook best heel stevig). Het gaat opeens heel hard, echt een sprongetje! Oja, en ze sabbelt steeds vaker op haar vuistje, alsof ze die ook opeens gericht naar haar mondje kan brengen. Cool hoor!

Hebben jullie ook van die sprongetjes?

(Ik heb de laatste pagina’s niet helemaal meer gelezen. Ik was afgeleid door m’n knappe dochter en wilde dit zo graag nog even posten voor ik ga slapen. Morgen lees ik het nog terug. Slaap lekker!)

10. Niet meer actief

amy is nog niet zo'n lachebekje hoor, heel af en toe kan er een lachje af maar nog niet zo vaak, wel heeft ze die lach stuipjes in haar slaap maar ik kan niet wachten tot ze uitbundig gaat lachen, die geluidjes maakt ze wel al, soms schrik ik even dan ligt ze in de box en dan denk ik wat doet ze nu, ga dan kijken en ligt ze tegen een knuffeltje te "praten"dat is zooo lief

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    BUDDYNIEUWS!!!!!!!!

Ik kreeg om 21.50 een smd van Duster, de operatie is goed gelukt. Matthijs was erg wakker en huilde niet eens. Heeft aan de borst gedronken en dat ging goed!

EINDE NIEUWS....MEER VOLGT ;)

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Zo ik kom net van mijn zus, Giulia krijgt nu haar laatste fles, en morgen zal ik op eea reageren. Wij gaan heeeerlijk slapen....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Duster fijn dat het er goed uit ziet op het moment! Veel sterkte verder!

Mijn manneke ligt te huilen :( wil niet slapen maar wil ook niet graag bij mama op de arm dus hoor het nog maar even aan en dan gaan we maar weer verder kijken.... Wat is dat toch zielig he!

14. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen meiden,

@Duster wat ontzettend goed om te horen dat de operatie gelukt is zeg!
    En de voeding houdt Matthijs binnen?
    Enig idee wanneer jullie naar huis mogen?
    Sterkte!

@Binna,jee meis wat een verhaal!
    Dubbelop genieten nu hoor van jullie meissie,hoe gaat het met Silver?

@MyAngel,jonge jonge ongelooflijk zeg!
    Niet leuk narcose maar was wel beter voor jou!
    Geniet lekker van jullie manneke!

@Happy,hoe gaat het met Janna?
    En met jullie?

@Aykietje,wat een schattige foto :D

@Sjudith,mm niet zwanger,zou ook wat zijn heh zo kort achter elkaar,en idd veel beter voor jezelf!

@Passiepaard,wat een schatje zeg!

@Chanti,wat leuk is dat heh!
    Het wordt gewoon echt steeds leuker nu(alleen dat huilen nog)

@Delilah,en is het nog goedgekomen vannacht?

Gister was hier ook weer de hel los gebroken,pfff!
    We hadden kraamvisite gehad uit het Noorden,waren met zn zessen dus best druk,je raad het al,iedereen ff vasthouden,ik vond het ook niet leuk om nee te zeggen,die mensen zien we bijna nooit,oma van Lars was er ook bij dus kan je niet maken om niet vast te laten houden,maar dat hebben we geweten :(
    Ze zijn om 15.30u gegaan,toen zijn we wezen wandelen en vanaf 16.30u gehuild tot een uur of 10,jee wat vermoeiend,ik heb zelf mee gehuild en volgens mij kon Lars dat ook wel..
    Hier krijgen ze nu ook 5x180cc,drinken alles op!
    Nu zitten ze in hun wippertje t spelen met de knuffels,zo leuk,ze proberen nu de knuffels te pakken,moet je die gezichten zien,hahahah...Super!
    Ik ga ze weer in bed leggen,moet om 10.30u naar de tandarts om te boren,bbbrrrrr :(

Liefs...
    xxx

15. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    My Angel, ik voed 2 kinderen zelf op, neej hoor, ik woon samen met mijn vriendlief ;) Hoezo?

16. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hallo allemaal!

Ben net terug van een weekje weg, dus zal proberen vandaag even up2date te raken, zodat ik ook hier weer wat kan meekletsen (tenminste, als mn 2 kids het toelaten ;) !).

Gaat het verder goed met iedereen en de kids? Hier alles goed, Britt heeft wel wat last van krampjes, maar dat komt helaas wel vaker voor bij babietjes. Vind het alleen wel erg zielig, maarja, meer dan je best doen om het te voorkomen kun je natuurlijk ook niet.

Krijg om half 10 iemand van Felicitas op bezoek, dus zal kijken of ik daarna wat terug kan gaan lezen.

Xx

17. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    even snel een berichtje straks lees ik alles wel na...

vanacht een vervelende nacht gehad... Ivy was al vanaf gister avond aan het huilen en wou niet in dr eigen bedje slapen... huilen... maar dan ook echt HUILEN.... dus aankleedkussen bij ons in bed gelegt... haar daarop deken erbij etc... en toen wou ze wel slapen...

maar tot straks

18. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    hey hoi,

je bent zeker niet de enige hoor. hier ook gebroken nachten. ze komt nu rond 21 uur en dan tussen 1 en 2 en vervolgens om 5 uur en dan weer om half 8. en als ik pech heb komt ze ook om een uur of 3 nog :( maar joh ze zijn nog zo klein en komt vanzelf wel weer het slapen.

gr

19. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Even een vraagje:
    Gebruiken jullie een fopspeen en zo ja, hoe gebruiken jullie deze?
    Hanne is namelijk een meisje die kort drinkt, maar dan wel genoeg binnenkrijgt. Vaak wil ze dan een 1,5 uur alweer zuigen/sabbelen. nu ben ik vrijdag gaan proberen of ze de speen dan wil en ja inderdaad, ze begon flink te zuigen. afgelopen weekend zo vaker gedaan en dan komt ze prima om de 4 uur om echt te drinken. Ik wil alleen de speen niet te vaak inzetten en alleen als het nodig is.
    Hoe doen jullie dat?

Pil? Ga ik niet aan... Ik wil geen rommel in mn lichaam. Maar ieder zn eigen keus hoor!

Ik vloei nog een heel kleinbeetje, maar dat mag ook nog wel na een mega stolsel in mn baarmoeder gehad te hebben.

Ben benieuwd hoe het met de babietjes zijn waar zorgen over zijn... Spannen dhoor!

ik heb vanmorgen al veel gedaan... toilet, badkamer, vaat, 2 wassen, kamer weer opgeruimd, was opgevouwen en ga zo mn dochter voeden en dan even lekker relaxen!

Hanne ' staat' bij ons ook al! heel grappig gezicht. ze was ook erg snel met dr hoofdje omdraaien enzo. De kinderverpleegkundige in het zh vond haar erg wijs en een denkertje! heel grappig! Lachen doet ze wel bewust, maar nog niet heel vaak, huilen doet ze weinig alleen als ze honger heeft of wil zuigen, geluidjes maken nog niet echt bewust geloof ik. Wel ligt ze soms behoorlijk te spartelen in de wipper of ind e box. Weet dan niet of dat ze dat omdat ze het leuk vindt of juist uit verveling of narigheid...

Zo,wat een verhaal weer zeg! jullie hadden trouwesn ook behoorlijk bijgekletst in 1 dag tijd... alleen zondag niet geweest!

Noura, waar ben je? al zo lang niets van je gehoord!

Groetjes en een fijne dag allemaal!

20. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Goedemorgen!

Danique heeft gisteravond voor het eerst 150 ml voeding gehad. ze had de hele dag al honger en ze kwam weer steeds sneller op elkaar.
    Dus gisteravnd 150 gemaakt en ja hoor, fles om 10 uur en doorgeslapen tot half 5 vanmorgen.
    Noudit doen we vanavond zeker weer ;)

Daarna heeft ze heerlijk geslapen tot half 9 en nu ligt ze in de box. Ze maakt geluidjes en hikt een beetje tegen de slaap aan. Lekker dus straks slapen en dan zullen we zien hoelaat ze weer wil drinken. Ga dus toch maar een beetje mijn schema in de war gooien haha. Die nacht heeft me heeeel goed gedaan moet ik zeggen.

Fijn dat het met Matthijs goed gaat.
    ben benieuwd of het met Janna ook nog steeds zo goed gaat.

Daisy, wat vervelend is dat he, je wilt niet weigeren, maar eigenlijk wil je niet. Moeilijk.

Ik dacht dus altijd voor de bevalling dat ik niet zo krampachtig ging doen met mijn kind, maar ik doe dus net zo. Wil haar liever niet afgeven, wil haar zelf de fles geven. Alles draait om haar. Het gaat zo vanzelf haha.

Een fijne dag dames!

Deel Deze Pagina