Arri, je begrijpt me die pil is echt idd rommel, gebruik ik ook niet meer, never! Jeslyn wil alleen maar speen savonds als ze huiluurtjes heeft. Overdag nooit dat wil ik zelfs ook niet, als ze slaapt hoeft ze ook geen speen, dus komt goed uit
Hey meis, hier is het uiteindelijk goed gekomen. Heb Wesley maar weer bij me genomen ben zelf op bed onder het dekbed gaan zitten want ik had het koud en toen viel meneer in slaap op mijn armen... Toen heb ik 'm in bed gelegd en hebben we nog tot 9 uur geslapen gelukkig! Meis, wat een gedoe he als ze zo overstuur zijn! Ik vind het van 1 al moeilijk laat staan 2, kan me voorstellen dat je er zelf ook verdrietig van wordt op zulke momenten! Maar wat je zegt, het is soms moeilijk om ze niet van arm op arm te laten gaan maar ik zou het de volgende keer toch proberen uit te leggen aan de visite, teveel indrukken maken ze overstuur. Moeten ze toch begrijpen?! Succes met boren
Laureen heeft vannacht besloten dat ze toch weer even een "echte baby" wil zijn. Ze was om 2:00 klaar wakker en had enorme honger. Ze had bijna haar hele vuistje in haar mond. Ik heb haar toch maar een beetje voeding gemaakt. Tijdens het drinken heeft ze even de luier vol gemaakt en je raad het al: het kwam over de luier heen! Dus ook vannacht Laureen nog even gewassen en schone kleertjes aan gedaan. Toen dat allemaal weer gedaan was weer verder met flesje geven. Zeg ik tegen mijn man: "Gaat goed hier, ben nu al een uur bezig en mevrouw wil nog niet slapen". Weet je wat hij zegt? "Vervelend hè!" en slaapt zonder op te kijken zo weer verder. Leuk hoor. Als hij vanmiddag thuis komt zal ik hem eens even vertellen wat ik vannacht van hem dacht. We zitten hiet op het moment op een vreslijk schema. Laureen drinkt nu dus (bijna) 180cc maar komt daardoor om de 5 uur. Hoe krijg ik dat nou normaal op een dag gepland. @ Daisy: hoeveel tijd zit er tussen de flessen van Fenne en Linne? @ Duster: fijn dat het goed gaat met Matthijs Ik ga even verder terug lezen.
Roos is al de hele ochtend (en nacht) aan het murmelen en huilerig. Ik heb haar haar berenpak aangedaan en nu is het heel zielig....elke keer als ze verdrietig kijkt ziet ze er zo schattig uit dat ik een beetje om haar moet lachen aaaaah voor de bv ik zit ook nog steeds op om de 3 a 4 uur voeden dag en nacht. Zit er over te denken om de laatste voeding kunstvoeding te geven maar twijfel nog
Celina wil overdag om de 3 à 4 uur eten (bv) en `s nachts meestal ook. Maar soms sleept ze door. Vannacht ook. Ze had haar laatste voeding om half 11 en werd vanmorgen om 5 uur pas weer wakker.
@Miranda,hier krijgen ze om de 4 uur voeding. Netjes om 7/11/3/7 en de laatste laten we ze slapen tot max 00.00u en dan de laatste fles.. Tandarts is ziek
wat een grappige foto van de twin zeg! Wat een gedoe he om elke keer het ritme te pakken he? al die voedingen enzo... Ik doe het maar gewoon waar ik me goed bij voel en probeer er niet te veel bij na te denken. Maar dit voelt weer alsof ik er geen moeite voor doe... Ik voed op verzoek en dat gaat prima. Daisy, ah bah, tandarts ziek... gaat het vervelende bezoek je weer niet door.
@arri ik zit met hetzelfde dilemma: een heel snel drinkend beebje hier (7/8 minuten), maar dan wil ze nog zuigen natuurlijk. ik laat het soms wel toe, maar een tepel die veel te lang in zo'n mondje ligt te weken gaat op den duur natuurlijk niet goed (heb dan niet echt kloven, maar soms wel gevoelig). Tja, fopspeen of geen fopspeen. Straks kan ze echt niet meer zonder, en loopt ze over 2 jr, net als die peuter die ik laatst zag, met een fopspeen in dr mond door de supermarkt. Ik heb liever dat ze op haar vingertjes zuigt, die kan ze zelf altijd vinden (straks moeten we er 20 keer per nacht uit, omdat de fopspeen uit dr mondje gevallen is), maar dat deed ze alleen net na de geboorte en nu niet meer. soms zuigt ze op dr vuistjes, maar al snel daarna begint ze te huilen omdat ze dan echt wilt drinken. kHeb wel een fopspeen liggen hier... maar ik durf niet... Of zie ik spoken? Bij pappie en mammie in bed... Ja hoor, hier regelmatig... Vannacht kwam ze moeilijk in slaap, dus dan ligt ze weer tussenin (ze valt dan meteen tevreden in slaap). Ze laat zich dan niet halverwege de nacht overleggen in haar eigen bedje... zo gek is dan ook weer niet... jammer he Nou ja, ik geloof nog steeds in de woorden dat je een baby niet te veel kunt verwennen op deze leeftijd. Had net 80ml bij elke borst afgetapt (om de voeding wat rijker te maken voor de kleine). Ik heb de melk gewoon weggegooid, omdat ik het nu niet nodig heb, en de boel bovendien niet steriel was (gedoe). Dus ik sta met een vol flesje bij de gootsteen in de badkamer. Draai het flesje eronderuit. Glipt dat ding uit mn handen: muur, spiegel, wastafel en ik, alles onder de melk.... Ik dacht NET: zo, weg met die plakzooi, eindelijk zit niet alles eronder (ik lek altijd spontaan). Lekker plakkerig weer!
Renske wil geen speen, maar zuigt op mijn pink, wat ook niet zo handig is, want dan zit je dus de hele tijd vast. Maar ik heb ook veel melk, dus ze is snel klaar met drinken en wil dan nog even zuigen. Dus dan toch maar de pink, al blijf ik de speen wel proberen aan te bieden. Nadeel als ze gaan duimen of op eigen vingers zuigen dat straks weer lastiger af te leren is, een speentje kun je afpakken, maar vingers of een duim niet. Mijn zoon (bijna 2) heeft wel een speen, in principe alleen bij het slapen, maar als hij ziek of erg moe dan mag hij hem ook wel. Hij mag niet mee naar buiten en op de opvang heft hij er ook geen (daar slaapt hij toch niet) Ik vind het namelijk ook geen gezicht als ik kinderen de hele dag met zo'n ding in de mond zie lopen.
@Petra: wat een lieve foto en wat een schattig pakje. @ linka: wat een mooi stel dochters heb je toch en wat kijkt Myrna trots! @Daisy: wat zijn die meiden al goed gegroeid zeg. echt schattig.
Danique heeft ook wel een speen. Ze heeft hemn iet nodig bij het inslapen. Alleen overdag gebruikt ze hem. Als ze echt moe is, maar niet in slaap kan vallen ofzo. Of als ze huilerig is. Ik wil dus ook echt niet dat ze straks als ze een jaar of 2 is nog constant met die speen loopt. Maar dat kunnen we over een jaartje nog wel afleren. Nu krijgt ze als ze erom vraagt. Ze wil soms gewoon even lekker zichzelf in slaap sabbelen. Nou dat vind ik prima. Ik zag weer ontzettend leuke foto's! Lieve kinderen hebben wij toch gekregen zeg!
Hanne heeft de speen ook niet nodig om in slaap te komen. Het is puur om te zuigen. ik wilde het eerst ook niet om die redenen die jij ook noemde Debbie. Maar ik heb hier en daar wat gelezen over de speen en de reacties zijn juist positief. En ik wil ook onderscheid maken bij het binnen en buiten zijn (buiten niet, binnen wel). mijn pink wil ze ook wel, maar dat vind ik zelf ook wel onhandig. Bij ons in bed? niet als wij slapen, ik vind dat echt eng. En verder alleen even om te troosten of om te voeden. En zaterdag of zondagmorgen gewoon even lekker kroelen met elkaar. Debbie, wat een geklieder zeg... ik lek ook behoorlijk en dat vind ik altijd ook vies plakkerig. Wie had pas die vraag over lilypadtz? Is het inmiddels gelukt? blijven ze zitten?