@ Lique: Thanx meis! Als ik er niet bij ben is Thomas vaak hartstikke lief bij anderen. Ik ben tijdens mijn zwangerschap van Jasper op het laatst niet zo consequent geweest en nu heb ik gewoon veel aan m'n hoofd, ben niet fit en dan walst hij compleet over me heen sommige momenten. Het is enorm frustrerend en het voelt zo dom!
Marleen, niet dom of slap of weet ik veel wat voelen. Dat heeft helemaal geen zin! Misschien moet je er eens over nadenken, wat jou weer fit maakt. En wat de meeste prioriteit heeft op dit moment. Dat haalt misschien ook wat chaos weg. En thuis zullen die doerakken tot het uiterste gaan, dus misschien af en toe even droppen bij familie op bij te tanken, dan kan jij hem weer met frisse moed aan. Ik weet het, het klinkt allemaal weer zo makkelijk, maar ik denk dat je even uit die negatieve spiraal moet zien te komen. Met 1 kind lukte het ook en je weet ook wel dat je het hartstikke goed kan! Meid even chill en dan schouders eronder.. Kan je trouwens wel goed slapen?
Heb om 13.30 uur vergadering, dus ik ga er zo weer vandoor. Hoop dat ik vanavond de rest nog even kan bijlezen. Marleen sterkte meis!
@ Daisy, ik HAAT boodschappen doen dus mijn man doet altijd op zaterdag boodschappen en hij is nogal aldi fan, ik wilde er nooit aan want in mijn beleving kwamen we altijd thuis met toetjes en lekkere dingen van daar hahahaha... Maar tegenwoordig haalt hij er wel veel en daarna gaat ie nog naar de supercoop voor de merkdingen waar je toch niet buiten kan. Ik had afg. zaterdag op het briefje danoontjes gezet en toen kwam hij met die aldi dingen thuis en Wesley vindt ze lekker dus dan is het voor mij goed! Wesley sliep eerder ook na iedere voeding nog even maar nu slaapt hij de klok rond en wil hij soms niet slapen of net tegen 18.30 en dan probeer ik het te rekken want als hij dan een uurtje slaapt krijg ik 'm er niet vroeg in! Maar als Fenne en Linne lekker veel willen slapen is dat toch prima, de een slaapt gewoon meer als de ander! Ik zou ook wel de halve dag willen slapen
De administratie is klaar. Nu maar hopen dat ik geen verkeerde bedragen over gemaakt heb... Thomas is zowaar stil, zou hij dan toch zijn gaan slapen? Oja, wat ik vergeet te vertellen. Thomas wil overdag niet slapen maar is wel hartstikke moe. Meestal als hij moe is wordt hij zo dwars. 's Avonds is het geen probleem en hebben we een vast ritueel en gaat hij zonder problemen slapen. Dus ik dacht nou dan moeten we voor overdag ook een ritueel starten waardoor hij rustig wordt en gaat slapen. We eten met z'n 3e, daarna gaan we samen Jasper een schone luier geven en naar bed brengen, dan krijgt Thomas een schone luier en gaan we samen een boekje lezen. Nou als ik dan uiteindelijk naar beneden ga slaapt hij vaak bijna, maar na 5 min is ie weer hartstikke actief. Ik ben niet van plan om er bij te blijven zitten totdat hij wel slaapt, dat heeft mijn schoonzusje wel gedaan en die is nu elke keer 1,5u bezig om haar dochter van bijna 5 naar bed te brengen.
Nou dat kan ik me goed voorstellen hoor Marleen,dat je er niet naast gaat zitten. Speelt hij ook niet gewoon lekker op zijn kamer, als hij niet slaapt. Of is het altijd herrie? Tja dat blijft lastig. Gewoon proberen..... Bedoelde eigenlijk of jij goed sliep?
@ Marleen, volgens mij is ritme en regelmaat altijd prettig voor kindjes dus het zou goed kunnen dat het dan wel werkt! Vraagje; mijn schoonzusje had een tijdje ook met mijn neefje dat hij moeilijk deed als hij moest slapen 'smiddags maar zij legde 'm dan uit dat hij moest slapen omdat ze daarna dan (iets?) moesten doen in hun geval dan z'n grote zus van school halen, het slaat nergens op maar het werkte wel want voor hem was het dan logisch dat hij moest slapen. Misschien helpt dat ook? Dat je 'm wat probeerd uit te leggen? Bijv. dat hij even lekker moet slapen zodat jullie daarna gezellig een spelletje kunnen doen ofzo?
Marleen, zullen we ruilen....... ik vind 7 jarige kind opvoeden heel vreselijk........... Lucht ook even op!
@ Lique: Ik slaap heel erg vast. Ik word de laatste dagen doodmoe wakker! @ Delilah: Van omkopen weet ik alles af . Hij is nu naar bed omdat hij dan strakjes met Caat mag spelen! @ Linka: Volgens mij zijn er met alle leeftijden dingen die lastig zijn! Maar soms weet je het gewoon ff niet meer.... Mijn schoonmoeder stond net voor de deur. Ik had mijn schoonzus aan de tel gehad en die had aan mijn schoonmoeder vertelt dat ik het ff zwaar heb met Thomas. Jeroen blijkt nog veel drukker en dwarser geweest te zijn. Misschien ligt het dan toch niet allemaal aan mij...?
Oja, regelmaat geld hier zeker weten! Daar heb ik juist met Thomas zoveel profijt van gehad met eten en slapen enzo. Ik ga ff een kopje thee drinken en mezelf opfrissen en als Thomas wakker wordt naar die verjaardag. Thanx voor het luisteren en de adviezen, als ik jullie toch niet had was ik allang doorgedraaid! X
@ Mar, kom je volgende week nog met je bengels Ik kan het wel aan hoor! Je bent toch een topmamma! Want je doet ook veel alleen!
@ Juud: Misschien dat jij indruk maakt . Volgende week is het het vakantie dus hoef ik in ieder geval niet naar de psz te rennen en heb ik alleen een afspraak op het CB en met jou staan! En de week daarop gaan we naar Texel!
zo meiden nou daar was ik weer. Heb me ovenschotel voor vandaag weer gemaakt.. wij eten hier heel vaak ovenschotels. lekker makkelijk je kan het maken op een moment als je tijd heb en je hoef alleen maar op te warmen of af te bakken als je zin heb om te eten. heb net me moeder op bezoek gehad , was gezellig. Nou alleen vanavond nog bezoek. om uur of 7 komen ze. Nogsteeds voor kraambezoek.. pfff emy kan zowat lopen en nu komen ze pas. is wel erg hoor.
ach lieve marleen, wat pittig is het af en toe he. maar als je het gevoel hebt dat je naar de verjaardag "moet" dan bel je toch af en vraag je of je een andere keer komen mag? of dat je dan alleen even gaat? mischien dat je schoonzus op wil passen. als je nu al in de spanning zit zullen de kids dat ook aanvoelen, en je moet ook gewoon lekker aan jezelf denken. verder lekker klagen hier hoor, en zoals al eerder gezegd, gewoon hulp vragen! consultatiebureau hier doet heel veel voor mensen, ze kunnen ook regelen voor extra dagdelen psz. hier ook een peuterpuber, en als ik zeg links, gaat hij rechts. en ergens naar toe gaan is pittig, hij wil zelf lopen, geen hand anders gaat hij op de grond liggen (erg lastig als je een maxicosi hebt hangen aan je andere arm) met zijn hoofd bonken, tja het hoort erbij en gaat ooit over, maar kan soms verdomd lastig en zwaar zijn judith ik lag gister in bed en bedacht dat ik je helemaal niet gefeliciteerd had met het huis. jammer dat het onder jullie prijs zit, maar je kan er maar beter eens van af geraken daisy gaaf buikje zeg! hihi leuk dat als je zwanger bent je staat te pronken met je buik, maar als je niet zwanger bent, ben je een stuk minder trots met een buikje hmm linka brandalarm en vanmorgen weer bultjes, mischien wasmiddel of verzachter wat in haar beddengoed zit? heb straks even schoenen gehaald voor safouane, en ze hebben leuke meisjesschoenen. maar ja, ze heeft ze nog niet nodig. ook leuke replay babygympen en ik kwam mijn vriendin nog tegen met dochter, en die had laatst nieuws, ze word oma, ze is een jaar ouder dan mij. goh ik met een baby en zei met een kleinkind, wat een verschil
@ Marleen, whahaaaaaaaaa ik bedoelde het echt niet als omkopen maar meer als informeren waarom iets moet @ Noura, oma hoe oud ben jij dan? @ Linka, meis heb je het moeilijk met Myrna?
@ Noura...dat je zelfs in bed aan me denkt Nou ja het is nog niet 100% zeker dat het verkocht is...maar ik ga er van uit! Enne nu al oma! Hoe oud is haar dochter dan!