Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik heb vandaag trouwens ook een foto op canvas van 40x40 gekocht. Heb er een foto van gemaakt en zal hem zo even plaatsen....

2. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Arri: Meis, je schema is hartstikke goed hoor! Niks mis mee.

Jasper zijn schema is als volgt:

8u fles 180 + 6 en 3 lepels pap
    10u fruit
    12u fles 180 + 6
    14/15u halve liga + sap (wat hij vaak niet drinkt)
    16u groente + danoontje start
    18/19 u fles 180 +6

Jasper gaat vanaf volgende week aan de opvolgmelk en als dat goed gaat ga ik beginnen met brood en wordt de fles van 12u 150 + 5.

Wat ik me afvraag is waarom er flessen van 210 of zelfs 240 gegeven worden :oops:. Misschien ben ik nog van de oude stempel ofzo, ik heb dat bij Thomas namelijk nooit gedaan en bij Jasper 1 of 2x 210 maar dat ging zo tegen m'n gevoel in :oops:

@ Noura: Ze was er zelf vroeg bij en haar dochter dus ook. Ach als ze er zelf blij mee zijn. Ik heb 1 nichtje van 18 met 2 kinderen en een nichtje van 18 die bijna uitgerekend is. Bij beide zijn de mannen voor zover je ze al mannen kunt noemen uit beeld en dat is zo triest!

@ Denice: Meis, jij hebt ook wel pech iedere keer met instanties enzo hoor, jemig! En je bent altijd up to date met de reclames :)

@ Linka: Gaat ze al een beetje de puber kant uit of heeft ze gewoon een sterke eigen wil? Ik hoor namelijk steeds vaker dat kinderen van 8 al aan het puberen zijn?! Volgens mij was ik een jaar of 14... Maar het is best zwaar als ze zo zijn. Thomas is nog maar 2,5 maar is echt een vrijbuiter.

@ Mik: Wat moet ik zeggen over die uitslag dat het KMA is... Ergens is het fijn dat je het weet en dat je nu de voeding vergoed krijgt want het is hartstikke duur, maar aan de andere kant is het ook niet zo leuk. Gelukkig groeien ze er vaak overheen, laten we daar op hopen!

---------------------------------------------------------------------------

Ik heb de verjaardag weer overleefd. thomas was erg druk, maar is aan de andere kant ook wel weer erg sociaal. Waarom ik er zo tegenop zag zit als volgt. De schoonfam van mijn schoonzus is nogal kak en egocentrisch en alles van hun is geweldig. Zo zat Thomas aan de lamp en Jelle hun kleinkind later ook en dat is dan Thomas zijn schuld want die deed het eerst, weet je wel. Deurkrukken omzetten hadden we het ook nog over, nou dat hebben hun nooit gedaan want dat hoefde bij hun kinderen nooit. Mevrouw ging ook doodleuk tennissen als de kinderen tussen de middag sliepen, dat ging prima hoor. Vreselijke mensen en die wrijven het er altijd lekker in dat hun kinderen dat niet deden, heel vervelend!

Meiden ik ben doodop! Fijne avond en bedankt voor jullie steun, adviezen en lieve woorden! Ik kan wel janken!

3. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
  4. Marleen2109

Oja, wij hebben wel een schema. Ik vind dat prettig en de mannetjes ook want ze houden zich eraan :) . Ach ieder zo zijn of haar eigen manier. We doen allemaal wat het beste is voor de kindjes toch?! Ik vind het zeker nu met 2 kindjes wel makkelijk. Het is niet zo dat ik klokslag 10u het fruitpotje opentrek of om 16u de groente maak hoor, zo erg is het nou ook weer niet :)

5. Marleen2109

@ Duster: Die is GAAF!

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Duster die is cooool!

Oja wie gaan er zondag naar de HHB?

7. Marleen2109

@ Juud: Not me! Ik moet er niet aan denken :oops: :)

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo, daar ben ik weer even. de pannekoeken zijn op, de mannen staan onder de douche en Silke ligt op het kleed te spelen en te gymmen.

Vanmiddag is de reïntegratieconsulent geweest en we hebben het plan gemaakt. Het komt hier op neer:

Mijn werkgever krijgt twee opties.
    1. Hij betaalt mijn opleiding. Het reïntegratiebedrijf stopt en zo kunnen de kosten die daarmee uitgespaard worden in mijn scholing gestopt worden. Zo hebben ze geen extra kosten aan me, het uwv betaalt twee jaar lang mijn salaris.
    2. Het reïntegratieberdijf probeert me zonder scholing aan een baan te helpen, al zal dat wel moeilijker worden als ik geen scholing ga doen.

Ik ben heel benieuwd welke de werkgever kiest, eigenlijk kan hij niet om optie 1 heen. Dat is trouwens ook degene die ik graag wil.

Vanmiddag zijn we met zijn viertjes naar het dorp gelopen. Dat is een pokkenend, maar ik wilde het weer eens proberen. Nou, ik heb het gehaald, maar ben nu wel kapot.

Silke heeft heel goed gegeten om 16 uur: 100 gr. groente, een toetje en een flesje van 90/3.

Hilbrand is nog met Tymen naar de kapper geweest en nou mocht hij een kleurtje in zijn haar. Hij was mooi geel toen hij thuis was, hihi!

Jeetje wat hebben jullie veel geschreven, zeg! Heb nog wel wat te doen vanavond of morgen....

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Mik, eigenlijk weinig verrassend dat ze KMA heeft of niet. Fijn dat de voeding nu vergoed wordt, dat scheelt toch maar mooi! Welke was nou de koemelkvoeding? Enneh, ben je zwanger?

@ Arri, jouw schema klinkt prima. Als ze goed groeit en lekker vrolijk is is het toch prima? Dit is momenteel Silke haar schema:
    8.00 fles 210/7
    10.30 fruit, 100 gram ongeveer (als ze het eet...)
    12.00 fles 210/7
    16.00 groente + toetje + evt. klein flesje afhanelijk van wat ze eet.
    20.00 fles 210/7 met 2 lepels bambix

@ Marleen, waarom 210/7, dat was op aanraden van het cb en omdat ze aan 180/6 niet genoeg had. Bij 5 flessen is het hier 180/6, bij vier flessen 210/7. Wat betreft het peuterpuberen, het is echt de leeftijd meid. Het ligt niet aan jou. Logisch dat je een poos niet zo consequent kon zijn, maar als je dat nu wel bent en dat volhoudt komt het goed. Het manneke heeft op dit moment veel structuur en duidelijke regels nodig. En misschien geen slecht idee om het cb om hulp te vragen. Ik snap best dat dat misschien voelt als falen, maar dat is het juist niet. Het getuigt juist van heel veel kracht als je durft te erkennen dat het je even niet lukt. Sterkte meid!

@ Sjudith, ik ga niet naar de HHB. Ben er 1 keer geweest en is mij veeeeeel te druk!

@ Denice, wel lief zijn he? ;)

@ Duster, die is gaaf!

@ Noura, wow, op je 36e al oma. Dat is mooi op tijd. Was het een ongelukje of gepland?

10. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Marleen, flessen van 210 waren prima volgens cb. Danique schreeuwde anders alles aan elkaar van de honger. Ze drinkt ze nu geregeld niet leeg hoor. En ook de avondfles gaat niet altijd op. Ligt er ook aan hoeveel groente ze heeft gegeten. Net bleef er ook weer 100 cc over.
    Ik denk dat ze wel wat kleinere flessen kan (vooral de 2e fles van de dag) maar weet niet zo goed hoe of wat. Ik wacht dus even het advies van het cb af.
    Moet ik doorgaan met de pap? En moet ik die fles wel als 1e afbouwen.

Setteke, nu dus de keuze aan je werkgever. Weet je al wat voor opleiding je gaat doen als die optie wordt gekozen?

Duster, wat ontzettend mooi zeg die foto. Van de AH of niet> Wij hebben dezelfde van Danique aan de muur hangen :D

Ik ga morgen naar de hhb en 9 maanden beurs. Ga even flink inslaan voor Danique

Denice, hoe is het geweest met de visite. Nog een beetje gezellig?

Ik ga zo eerst even douchen, bah ik stink. Danique heeft me net ondergekotst, dus ruik helemaal zuur.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

whaaaaa daisy doe normaal, nee dat kan niet, nou ja kan wel natuurlijk, maar moet er eerlijk niet aan denken, maar geloof mijn zoon ook niet. dat zei hij vanmiddag nog

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mik, kruimel 2? is die onderweg ;)

setteke, aantal maanden geleden had ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, hiervoor is ze geopereerd, toen ze terug moest voor controle zag de gyn een vruchtzakje. tja lijkt mij gepland, maar voor de opa en oma was het wel even schrikken, en ze zit nog op school, vriendje is nog niet uit wat die wil,opleiding en of werken, en verder nog geen huis, dus het zal pittig worden. al zijn ze zo jong dat ze alles nog heel luchtig opnemen. ze worden wel heel goed bijgestaan door de ouders, het kindje is in ieder geval heel gewenst.

heb me van de week aangemeld voor het kdv, en kreeg vandaag het contract en dat gelijk terug gedaan. maart gaan ze er heen, maar vind het heel spannend, ben ook wat zenuwachtig hoe het gaat met anissa, want ze wil de fles niet. we hebben de avent, maar daar gaat ze met de speen spelen, of ze kokhalst ervan. vandaag heeft ze een slokje uit een bekertje genomen. iemand tips, of hoe doen anderen dit wie niet uit de fles wil drinken.

13. schatje1

schatje1 Niet meer actief

Heey meiden!

@juud: en is het gelukt het brusje maken? :D En hoe is het met je huisje afgelopen?

@daisy: je hebt al een flinke buik meid!

@setteke: djayden kan ook nog steeds niet omdraaien van rug naar buik :(

@Marleen: vervelend dat de kleine man zo vervelend is.. :(

@delilah: Djayden slaapt hooguit anderhalf uur op een dag.. snachts slaapt hij wel door!

@denice: inderdaad hele late kraambezoek haha

@rebbel: Spannend meis!

@mik: Toch kma? nu weet je in ieder geval wel wat het is.. goed dat ze er toch naar hebben gekeken.. nr2? :)

@duster: wat een super mooie foto! ik denk dat ik ook zoiets ga laten maken binnekort!

Voor de rest weet ik het even niet meer sorry meiden!

Met djayden alles goed :) hij slaapt al 3 avonden weer goed in gelukkig :) alleen wel met een tutlapje haha..

Voor de rest zit ik hier vandaag op dag 10 dus vanaf nu kan mijn ei sprong eraan komen haha.. we zullen zien! ik moet 2 mrt en 9 mrt bloedprikken en daar krijg ik 10 mrt de uitslag van.. ben echt benieuwd maar ik durf bijna niet te hopen dat het aan is geslagen.. want als het niet aan is geslagen zou ik best een klap krijgen denk ik..

Groetjes

14. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Hoi,

niets gelezen, ben net thuis van een dagje Rai, erg leuk, erg druk!

Ik kreeg onderweg terug te horen dat mijn moeder in het ziekenhuis is opgenomen door de neuroloog, heeft al weken last van haar rug, loopt moeilijk, minder gevoel in rechterarm en been dus ze beginnen gelijk met onderzoeken.

Dus druk, druk druk hier! :cry: :(

Liefs!

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik moest weer veel bijlezen, dus vergeef me als ik niet reageer op alles...

Schatje, ik dacht dat Djayden meedeed aan Baby te huur, maar ik geloof dat ik in de war ben…

Sjudith, ik snap best dat jullie Giulia mee willen nemen naar dat festival. Heerlijk een korte vakantie met z’n drietjes! Ik geloof best dat jullie prima in kunnen schatten of jullie het zien zitten om daar met haar te zijn voor vier dagen. En zij zal zich vast prima vermaken! Tuurlijk is het onzin dat je babyvoorzieningen nodig hebt. Het enige dat ik me af zou vragen is of het inderdaad niet wat te veel lawaai is voor haar oortjes, maar ik begrijp dat jullie haar oordopjes ofzo zouden geven. Het lijkt mij super om je kleintje zo in je eigen leventje mee te kunnen nemen. Jammer dat het op de toegansprijs moet afketsen dus…

Arri, wat een gruwelijk nieuws van die vrienden van je… Ik kan (wil) me niet voorstellen hoe het is om ’s ochtends je kindje zo in bed aan te treffen…

Daisy, fijn dat de echo zo goed was!

Lauwie, knuffel voor de poes! ’t Arme beestje…

Linka, wat sneu voor Jeslyn dat ze galbultjes had. Maar ze heeft er zelf nu niet echt last van gehad, of wel?

Over een schema: ik wou dat wij dat hier hadden… Ise doet elke dag weer iets anders. We gokken per moment dat ze honger lijkt te hebben hoeveel we in de fles gaan doen. Ze eet de ene keer wél fruit- of groentehap, de andere keer gaat er geen hap in. En afhankelijk daarvan veel of minder melk. We zijn nog steeds zoekende dus.

Zijn er hier nog kindjes die een late avondvoeding krijgen? Ik heb het gevoel dat Ise daarmee ook al zo lang doorgaat, maar ze heeft het echt nog nodig. De afgelopen nachten komt ze zelfs ’s nachts weer, ik heb het gevoel dat ze heel erg aan het groeien is ofzo. Ik had zelf vorige week ook opeens enorme honger, dus vind het niet erg dat Ise dat ook af en toe heeft. Maar lekker slapen is anders…

16. schatje1

@chantico: Nee dat was djayden niet haha.. ik zou dat niet kunnen hoor djayden aan zon programma mee laten doen :)

17. naat80

naat80 Actief lid

17 dec 2007
    484
    0
    0
    Hallo allemaal,

Daisy: Ik heb vanavond het avondpapje van Bambix geprobeerd, de kant en klare en die gaat prima door de fles.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ons neefje is morgen 2 weken oud, op de foto was hij 8 dagen geloof ik.

Ons schema:
    08.00: 210 + 7
    10.00: fruit
    12.00: 180 + 6
    16.00: 170 +6 (deze ga ik vanaf morgen laten vervallen)
    nu 17.30: Groente en danoontje (dit wordt 16.30)
    19.30 avondpapje.

Ik ga de flessen minderen, Sophie heeft vandaag haar hele avondfles laten staan. Vandaar dat ik die van 16.00 ga weglaten en dan wat eerder haar groente.
    Ben heel benieuwd of ze nu doorslaapt, nu ze de laatste fles heeft overgeslagen.

Ik ben kapot, ga dus lekker mijn bedje opzoeken.

Allemaal sorry, maar reageren op iedereen, zoals een aantal van jullie zo knap doen, redt ik echt niet. Ik heb het te druk met baan, Sophie en huishouden!

Goede nacht allemaal!

18. naat80

naat80 Actief lid

17 dec 2007
    484
    0
    0
    EN iedereen bedankt voor de leuke reacties op de foto.
    Sophie lijkt inderdaad erg groot, he? Zeker naast zo pas geboren mannetje.
    Pas dan zie je hoe snel het toch allemaal gaat!

Nu ben ik echt weg hoor.

19. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nee we zijn net zwanger en nog niet bezig maar ik vind dat wel iets om over na te denken!

ik ga bankhangen

kus

20. schatje1

net of niet haha :)

Deel Deze Pagina