Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Hier ook zo'n 18 graden....Hij heeft 's nachts ook een pyjama aan, dus pyjama, romper met korte mouwen, slaapzak, dekentje, lakentje.

2. Het bed hoger opmaken?
    Tygo ligt boven aan in bed en heeft zeg maar bij het voeteinde de ruimte over, dus omhoog kruipen kan ie niet. Zo ligt ie al vanaf zn geboorte.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen is het alweer vergeten hoor! Je ziet er ook niks meer van. Tymen ging natuurlijk weer niet slapen en net als gisteren hield hij met zijn lawaai Silke wakker, die vervolgens ook niet meer slapen wilde! :( Ze ligt nu ook weer in haar bedje te zingen, en ik ben er al een paar keer heen geweest.

@ denice, ik weet wel waar ik moet zijn voor recepten....

@ Linka, ach gut, heeft ze nou wel jeuk? Wat sneu!

@ Puck, je mag de slaapzak best onderin instoppen hoor! Ik deed dat met Tymen ook altijd. Wat heeft hij aan in de slaapzak? Is dat warm genoeg als hij boven de dekens ligt? Want dan zou je het ook zonder deken kunnen proberen.

4. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Yep, toen ik alleen was met myrna kookte ik nooit uit recepten van AH of noem maar op maar nu wel, vind hartstikke leuk, krijg ook vaak tips van mijn schoonmoeder, het is haar hobby. Maar echt hobby neej dat is niet mijn hobby, maar wel heel leuk om te doen.

Ja, ze slaapt nu, ik heb lang haar gekeken maar ze ging jengelen en mopperen in dr bed zonder legging, bultjes jeukt ook hoor. Vanavond weer zalf op doen.

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    DAt is voldoende, vreemd....

6. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Dat is een idee, maar kruipt hij dan niet naar beneden? Dat is namelijk echt weer iets voor Olivier dan gaat hij maar onderin bed liggen :rolleyes:

@ Setteke: Maar dan kunnen ze zich toch vast draaien? Hierboven heb ik geschreven wat hij aan heeft en hoe warm zijn kamer is...

7. Wat betreft koken: Helaas, René moet het maar met me doen,hahaha...
    Maar komt ook omdat ik er weinig tijd voor heb...

Puck; dat wat Olivier aan en overheeft is echt wel voldoende hoor. Misschien vind ie het gewoon niet fijn, dat als hij eenmaal omhoog is gekropen dat hij niet meer 'vast' ligt? Veel kindjes vinden het natuurlijk prettig als ze strak ingestopt in bed liggen en als hij omhoog kruipt word ie misschien wakker omdat hij zich niet meer geborgen voelt..?

8. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Daar heb ik ook aan gedacht idd. Ik ga morgen zijn bedje verschonen en zal dan een ander lakentje gebruiken die ik wat beter kan instoppen, kijken of dat helpt.

9. Volgens mij kruipen ze minder snel naar beneden, gaat wat moeilijker volgens mij, kijk als ze beweeglijk zijn en draaien enzo, zullen ze eerder vanzelf naar boven schuiven omdat dit praktisch geen kracht kost, volgens mij naar beneden schuiven wel... Anders probeer je het overdag eerst uit, zodat je een paar keer kan checken hoe het gaat?
    Het bedje en mijn wieg is zo opgemaakt door de kraamverzorgster, dus zal toch wel gebruikelijk zijn. En idd laken die je wat strakker kan instoppen is zeker aan te raden.

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Puck, dat lukte Tymen dus niet als ik zijn slaapzak onderin het bed aan de achterkant instopte. En als het ze wel lukt om met slaapzak en al op de buik te draaien dan zijn ze vaak zo oud dat ze makkelijk terug kunnen en hun hoofdje goed op kunnen tillen. Tymen slaapt vanaf dat hij geen slaapzak meer heeft op zijn buik, dus hij wilde het altijd wel maar het lukte gewoon niet.

Ik heb ook wel eens gehoord van het lakentje in de breedte op bed te leggen zodat je het nog strakker aan de zijkanten kunt instoppen. Dan komt hij er nog minder makkelijk bovenuit.

Wat je ook zou kunnen doen is het bedje als een matrozenbedje opmaken. Dit doe je als volgt: Je maakt het bedje op met een lakentje als onderlaken. Maar als je op de helft van het matrasje bent, sla je het weer terug over het opgemaakte stuk. Dan ligt je kindje in een soort 'zakje' wat je van het lakentje gemaakt hebt. Het dekentje kan je vervolgens wel gewoon over de hele lengte opmaken. Want het lakentje zorgt ervoor dat je kindje niet naar beneden kan kruipen. Je kleine ligt dan dus zo hoog mogelijk in zijn bed.

11. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Bedankt voor de tips Setteke en Chantal! Ik ga het uitproberen!

Ik ga de spulletjes pakken en dan ga ik zo naar het ziekenhuis. Misschien nog even tot vanavond!

12. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Linka :D dat vind ik altijd lekker in de zomer :D jammie jammie dan wel bietjes bij de vers afdeling die je nog moet snijden zelf niet in een pot :D

arri precies ik doe ook appelschijfjes erop :D lekker. hihi krijg honger. en eitje doe ik ook op witlofschotel uit de oven met ham en kaas:p

Puck ik heb dat koken en bakken altijd van me moeder geleerd en maakte graag ook thuis wat bij me moeder zodat memoeder niet hoefde te koken. Ik kook vanaf me 11e jaar omdat me moeder en me vader altijd werkte en pas 6 uur thuis kwamen. en als die dan nog eens moesten gaan koken nouja dan was het mij te laat. ik maak ook graag indische rijstafels of mexicaans eten. Me vriendkan ook wel dingen koken maar meer de basis enzo. En hij is bij mij ook erg blij dat ik kon koken anders aten we hier dus alleen maar schnitzel en gebakken aardappels. :p
    over slaapzakje ik doe een lakentje in de lengte als een reep van ongeveer 20 cm. dan is het dekentje ongeveer 1,5 meter. die doe ik dan op hoogte van der heupen strak tussen lattebodem en matras in zo kan ze geen kant op. Zo deed mijn moeder het altijd bij mij, me broertje en me zus. Wij waren ook erg druk met door het hele bed heen kruipen hihi

setteke je kan altijd vragen hoor :D hahaha maak mij echt niet uit misschien heb je er ook nog een paar voor mij?

Ik kook trouwens zo lekker dat me vriend bijna altijd 2 keer opschept hihi daardoor is hij ook 15 kg aangekomen :p dus hijmoet eigenlijk een keertjegaan afvallen hihi het smaakt hem allemaal te goed dus moet eens vies gaan leren koken hier.

13. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Ik stopte bij Thomas ook gewoon zijn slaapzakje in toen hij ging liggen spoken. Jasper is liever lui dan moe geloof ik en draait niet zoveel. Hij is wel geteld 1x van zijn rug naar buik gerold, maar alleen omdat hij perse Thomas wilde volgen :)

Ik heb de strijk weg maar m'n wasmachine staat al de hele dag weer te draaien. Ik heb allemaal van die vieze dingen vandaag. Thomas kwam thuis met poep aan zijn broek en schoenen, de kat heeft in z'n mand gespuugd en daarna had Thomas een fles strijkwater in de bakjes met kattenbrokken gemikt en was het zeiknat. En die brokjes waren natuurlijk helemaal ranzig geworden. Ik ging even 2 tellen naar boven om Jasper te halen en had geen erg in die fles... Ik kan echt niks laten slingeren want het lijkt wel of Thomas alles ziet liggen en het pakt zodra ik weg ben ech niet te geloven!

Mijn buurman is weer eens bezig... Hij is 80 weken aan de badkamer bezig geweest (een gat in de muur geboord en dat gat is gaan afbrokkelen en mega groot geworden, leidingen doorgezaagd, etc). Ze waren van de zomer de kozijnen aan het schuren, maar hij schuurde meer het raam als de kozijnen. Nu is hij de deurposten aan het schuren van de slaapkamers, maar zo te horen meer de muur als de deurposten. Die man kan echt niet klussen. Het irritantste van alles is dat hij altijd tussen de middag begint als de kindjes net op bed liggen. Thomas heeft dus niet geslapen want die ligt met zijn kamer aan hun kant. Jasper niet en die heeft ruim 1,5 uur geslapen, maar was eigenlijk nog niet uitgeslapen, maar ja....

14. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
  15. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    marleen kan je geen klacht in dienen dan bij de gemeente? zolang doorklussen dat kan toch niet. die vent kan ook niks :S misscihen dat de gemeente er voor kan zorgen dat er klus tijden komen?

16. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    tja, dat weet ik eigenlijk ook niet. hier geen ervaring.
    hier heeft ze snachts een romper met lange mouwen, pyjamashirt en broek en een slaapzak zonder mouwen. temperatuur ongeveer 17/18graden denk ik. maar nooit koud of zo.

17. Marleen2109

Wat eten betreft ben ik getrouwd met een kliko. Ik kon amper koken toen ik m leerde kennen, maar kan het nu toch wel aardig. Hij eet alles op dus het zal wel goed zijn :). Jeroen schrok zich van de week helemaal dood hij woog namelijk 101,5 kg en hij is 1.85m, dus da's wel een beetje te dik he?!

18. Marleen2109

@ Denice: Het enige wat we kunnen is afspraken met hem maken, maar dat hebben we een keer gedaan en toen hield hij zich er alsnog niet aan en hadden we knallende bonje. Dus ik zal het er mee moeten doen....

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

Oh ja, Denice, ik hou erg van koken en heb genoeg lekkere recepten. Voor bijv. ovenschotels, quiches, eenpansgerechten, pasta's enz. U roept en wij draaien! ;)

@ Marleen, wat een ondeugd die Thomas van jou. Maar ik zet ook altijd alles weg voordat ik Tymen alleen laat. Ik heb zelfs een slot op de deur naar de bijkeuken! :) Het is de leeftijd, alles uitproberen, terwijl ze best weten dat het niet mag!

20. Marleen2109

@ Setteke: Ik heb er soms gewoon echt even geen erg in en dan word ik gewoon direct afgestraft hoor! Nu zit ik weer ff achter de computer en dan gaat het rolluik ineens naar beneden en worden de lampen ineens aangezet, allemaal dat soort grappen!

Deel Deze Pagina