Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Rebbel: Dat wordt de volgende keer Milan wegbrengen en flink klussen :)

@ Jenny: Meis, da's ff schrikken!

Ik weet niet wat Jasper heeft maar dat kind is al dagen aan het poepen! 9 van de 10 luiers zit poep in. Vanmorgen was het wat dunnig en nu net hoor ik me weer geluiden uit dat kontje komen... Ik heb al zitten kijken of er nog meer tandjes aan komen, maar volgens mij niet. Zou het door de bambix kunnen komen? De eerste dagen was het hard maar nu...

2. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    ha meiden,

Net naar de dienst geluisterd. Dat kan bij ons via internet. Het was heel indrukwekkend. Wat ben ik dan blij dat deze mensen, net zoals ik, christelijk zijn. Ze mochten getuigen dat ze troost en kracht bij God vandaan kregen. Ze hebben een enorm groot verdriet en gemis, maar ze hebben God er niet door verloren! en dat vind ik zo prachtig om te horen! De moeder eindigde zelfs haar toespraakje door te zeggen: De naam van de Heere zij geloofd! Ik vind dat zo knap, dat kan dan niet anders dan door Gods troost en kracht. De dominee benadrukte ook dat God hen wil helpen, ook al begrijpen wij dit helemaal niet, God heeft het wel in Zijn plan opgesloten! Maar waarom? dat gaat ons mensen te boven. Daar is Hij God voor!
    Ik vond het heel moeilijk om te luisteren. Vooral toen de moeder ging praten, barstte ik in huilen uit. Nu ik zelf moeder ben, kan ik me beter voorstellen als je zonder je kindje moet.
    Tot zover dit onderwerp. Ik moest het toch nog even kwijt. Jullie leven allemaal zo mee!

Jenny, zo lekker ventje hoor! Dan is Hanne maar een kleintje! met haar 6700 gram!

Setteke, oei, dat klinkt naar met je oog! weet je zeker dat je er niet even iemand naar laat kijken?

Tammie, dat klinkt wel heel fijn voor je. Het is inderdaad snel, maar als het goed klikt en je het fijn vind, moet je het vooral vast houden! het is zo belangrijk dat je nu ook lieve aandacht krijgt!

Rebbel, tja, zo'n eitje die springt... die weet wel wat tie wel! maar toch nog even wachten... Lijkt me wel lastig hoor als je graag zwanger wilt worden!

Duster, hopelijk slaan de medicijnen aan. wel fijn dat de dokter weet wat het is, dan kunnen ze hem in ieder geval helpen!

over kokhalzen en koekjes: gister had Hanne hier een stukje soepstengel. lekker op te knabbelen. af en toe ook kokhalzen :)?) Maar daarna zelfs spugen, dat vond ik echt niet leuk! zij leek er geen last van te hebben, ze lachtte namelijk direct weer, maar toch... :(

dat babyzwem wil ik toch eigenlijk ook echt een keer gaan doen. lijkt me leuk! :D

gezellig is het hier zeg! leuk gezellig kletsen, maar toch ga ik ook weer iets doen. zonet nog de kamer van hanne gepoetst, weer veel kleertjes naar de rollerbox :( maat 62 wordt nu toch ook echt te klein! :(
    En nu maar eens de kamer stoffen... hard nodig!

Tot zo, Arri

3. Marleen2109

@ Duster: he bah, gelukkig knappen ze van zo'n kuurtje wel snel op.

4. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    rebbel hoe voeld dat eigenlijk je ei? of is dat nu een stomme vraag?

owh en om even door te gaan met stomme vragen stellen. ik droomde vannacht dat emy niet naar school kon toen ze 4 jaar was omdat ik niet had gereserveerd :( pfff was zo erge nachtmerrie en daardoor kon ze pas naar school toen ze 7 was. zit daar net zoals kdv een wachttijd ofzo op?

5. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    op de school waar ik vroeger zat en waar ik nu werk, geef je je kind een half jaar van te voren ongeveer op. maar ik weet niet of dat met alle scholen zo is.
    maar volgens mij is het nooit zo dat je kind pas met 7 jaar naar school toe kan hoor!
    maar wel een typische droom... je moet er maar over na denken zeg!

6. Marleen2109

@ Arri: Fijn dat jullie zoveel kracht uit jullie geloof halen. Persoonlijk kan ik er echt helemaal niks mee en zal ik het ook denk ik nooit begrijpen, maar ik ben blij dat jij er wat aan hebt meis!

7. Marleen2109

@ Denice: Voor de psz moeten wij ze met de 1e verjaardag al opgeven en als ze 3 worden al voor de basisschool.

8. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    nou arri pfffff das heftig zit hier helemaal te huilen. als ik dat zo hoor he. ik denk dat ik zelf niets uit me keel zou krijgen om iets te zeggen. maar las ook dat je je eigen schuldig voelde om niet te gaan daarheen. hoef je helemaal niet hoor. Ik denk dat een kaartje en daarna nog een kaartje al veel steun geeft aan de moeder. Misschien kan je over een paar weekjes even langs gaan op de koffie of als je haar niet zo goed ken. Een bosje bloemen over een paar weken sturen. Niet direct binnen 3 weken maar gewoon paar weekjes of een maand daarna dat ze weet dat je nog aan haar denkt.

9. Marleen2109

@ Arri: Ik bedoelde het trouwens niet rot hoor. Ik zit net m'n stukje te lezen en had het wel erg stom geschreven :oops:.

10. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Ik ben zoiezo welvan plan om even langs verschillende scholen te gaan. Zodat ik een school vind waar ik mezelf ook in kan vinden. waar het schoon is enzo. ik weet dat ik zelf op een school heb gezeten waar de wc's echt goor waren en behoorlijk stonken. en dat het ja gewoon ouwe zooi was waar je mee moest spelen enzo. dat wil k zelf niet voor emy, desnoods doe ik in een andere dorp hier haar naar school brengen. maar de school die zeg maar daarvoor nog zit zeg maar dat ze kunnen wennen 3 keer per week geen idee hoe dat heet peuterspeelzaal ofzo? dat kan hier vanaf 2 jaar al. En ik zie hier dat kenny zn nicht de kleine daar echt met plezier heen gaat en dat ze liedjes leert zingen, leuke dingen knutselen enzo en ja echt gewoon naar de zin heeft. en zit te twijfelen misschien dat ik haar dan ook 2-3 dagen naar de peuterspeelzaal doet. Is maar een paar uurtjes per dag.

11. Marleen2109

@ Denice: Wij moeten ze voor de psz al met de 1e verjaardag opgeven en dan gaan ze 2 ochtenden als ze 2,5 jaar zijn, van 9 tot half 12 en dat is echt lang genoeg voor ze. Thomas is doodop als ie geweest is.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jeetje wat een kletskouzen zeg.. .sorry maar lukt me niet om terug te lezen, zal de pc aan houden vanmiddag dan kan ik bijspieken af en toe als ik in de buurt kom. moet vanmiddag lekker marokkaanse soep maken, harirra

arri ik sluit me aan bij wat denice zegt. mensen vinden een luisterend oor heel fijn, en dat ze weer hun verhaal kwijt kunnen. want veel mensen vergeten dat verdriet niet binnen een paar weken over is, juist na een paar maanden en ook nog veel langer, blijf je de behoefte houden om er over te praten, is vaak de manier om te verwerken.
    en veel mensen durven er niet naar te vragen, maar dat is juist zo fijn. het idee hebben dat het niet vergeten word. maar ja, het is gewoon heel erg moeilijk.
    nogmaals sterkte

13. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    marleen ik heb zelf ook niet veel met geloof. ik ga daarom ook niet naar de kerk. alleen voor bruiloften en begrafenissen. Maar ik vind het echt super voor de mensen die geloven en ook iedere week of meerder keren naar de kerk gaan. en ook bidden voor het eten. Mijn vriend zelf is katholiek en gedoopt ook en heeft zn communie gedaan, maar gaat eigenlijk niet naar de kerk meer. Daarom was het ook mede daarom omdat hier eigenlijk bijna iedereen hier gelooft en communie doet en kenny ook zijn communie heeft gedaan. moeilijk om nu te beslissen of emy wel gedoopt moest worden ja of nee. Nou zijn er ook kindjes hier die een paar weken voor hun de communie doen eerst zichzelf laten dopen en dan de communie dus dat leek mij een goede oplossing om te doen hier. ik geloof zelf eigenlijk helemaal niets. ik ben er nog niet overuit.

14. Marleen2109

Inderdaad Noura & Denice. Ik denk dat het juist fijn is als er wat later ook nog naar gevraagd wordt. Je gaat allemaal weer verder in je dagelijkse sleur, maar hun blijven hun verlies dagelijks voelen. En dan lijkt het me best fijn als je er met iemand nog eens over kunt praten.

15. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    noura uhhh wat voor soort soep is dat en hoe maak je het? ik heb dwars door de tuin soep hier ( verschillende soorten groenten bijelkaar gegooit blikkie tomaten puree en hamlappen of speklapjes of beide er door heen gegooit :D)

16. Marleen2109

@ Denice: Ik vind het altijd zo bijzonder dat mensen zo kunnen geloven. Dat het voor sommige mensen zo'n houvast kan zijn vind ik soms ook weleens beangstigend. Ik ben zelf christelijk opgevoed, maar ik kan me er niet in vinden. Maar gelukkig heeft een ieder zo zijn of haar eigen geloof en dat moet je respecteren vind ik.

17. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    4 weken geleden is een buurmannetje van mij overleden. Ik heb gister een bosje bloemen en een pak chocolaatjes gestuurd, naar de vrouw. En een kaartje aan de bloemen dat ik over een week langs kom

18. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Precies marleen, als hun daar kracht uit kunnen vinden moeten ze dat ook zeker doen.
    Vind het ook super om te zien hoe verschillende culturen zijn. en zo lijkt mij suikerfeest of een indische bruiloft super om eens bij te wonen. suikerfeest heb ik wel eens mee gemaakt maar is echt een tijd geleden al.

19. Marleen2109

Da's wel erg lief van je hoor Denice.

Ik ben vanaf 14u weer alleen met de mannen, bah! Jeroen moet optreden op een bruiloft dus die zie ik vandaag niet meer. Ik heb er vandaag helemaal geen zin in om alleen te zijn.

20. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @arri: handig toch weer internet hè, was je er toch een beetje bij

over kokhalsen, had het even gevraagd bij CB: kokhalsen bij kindjes is anders dan bij ons. bij kindjes zit het eten dan gelukkig veel hoger da bij ons. als wij kokhalsen dan kan je er niet meer bij met je vinger maar bij kindere dus wel.

Deel Deze Pagina