Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo, kindjes zijn weer thuis en liggen beiden KO in bed (afkloppen!) Silke wilde toen ze thuiskwam maar even bij mij zitten en toen alweer bij de oppas. Zo vond ze het helemaal niet leuk bij de oppas en nou is ze helemaal gek met d'r. Maar dat is heel mooi natuurlijk! :D

@ rebbel, ik heb nou nog nooit een eisprong gevoeld. Wat voel je dan? Spannend dat je bijna weer mag klussen!

@ Duster, mooi dat je huisarts meteen doorpakt en hem een kuurtje geeft! Huh? Twee keer per dag melk? Zit je nou al op 2 flessen?

@ jennys, mijn meiske is dikker hoor! ;) Veel plezier morgen. Het zou idd wel eens druk kunnen zijn door de vakantie....

@ Marleen, Silke poepte met Nutrix maar 1 keer per dag en soms een dag niet, nu met Bambix soms wel drie keer! komt door de vezels zeggen ze op het cb!

@ Arri, wat fijn dat het een mooie dienst was! dat zal die ouders zeker goed doen. Wat mooi dat ze zoveel kracht uit het geloof halen. Ik heb zelf niks met het geloof, maar vind het wel mooi dat mensen er veel steun van kunnen hebben. Ik zou me ook kunnen voorstellen dat die mensen heel erg kwaad zouden zijn op God, hij heeft ze dan toch hun zoontje afgenomen. Maar zo zien deze mensen dat dus niet! Heel sterk ook van die moeder dat ze zelf nog kon spreken! Voel jij je nu ook wat beter inmiddels? Ach, dat oog gaat vast wel weer over en anders kan ik maandag altijd nog naar de HA gaan!
    baby's hebben de kokhalsrefelx heel hoog zitten, ongeveer achterop de tong. Dat is ook een stukje veiligheid. Een baby stikt echt niet zomaar, dat valt heel erg mee. maar het ziet er wel naar uit!

@ denice, ik heb wel eens van scholen in Amsterdam gehoord waar je je kindje al voor de geboorte moet aanmelden. Maar jouw droom heeft mij wel even wakker geschud, ik heb meteen een mailtje gestuurd naar Tymen zijn toekomstige school wanneer ik hem moet aanmelden! Wat lief van je voor die buurvrouw! Dat zal zeker zeer doen, kokend water! Gelukkig kan de volwassen huid er redelijk goed tegen. Doe anders even een koude lap erop!

@ Marleen, he bah! ik ben morgen de heel dag alleen met de kids. Hilbrand gaat mijn ouders helpen met schilderen. Hoeze weekend! :(

@ Linka, Silke wil ook geen diksap. ik heb nu kant en klaar drinken van Friso. De rode variant die vindt ze wel lekker. Olvarit heeft ook kant en klare sapjes. En anders gewone roosvicee, zit ook niet zoveel suiker in.

2. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    duster zit in die van zonnatura ook suiker dan? ik heb bessen thee en citroenmelisse uhh nog iets thee mag je die dan wel geven? of meot dat op de verpakking staan.

3. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    setteke jah is toch eigenlijk te gek he dat je met de zwangerschap je kind al moet opgeven voor iets wat 4 jaar later pas nodig is he. slaat natuurlijk nergens op. maar ja er zijn volgens mij wel genoeg scholen hier in verhouding met de mensen die hier wonen. maar 2 of 3 scholen meer mag ook wel :D zijn het wat kleine groepen en heeft de juf ook meer overzicht he over de kids. lijk mij toch moeilijk met klassen van 30-35 kinderen werken en ze ook allemaal aandacht geven, en dingen te leren, echt petje af voor de mensen die leraar zijn.

4. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Lique: Ik heb het inderdaad al lauw geprobeerd en zelfs warm, al vind ik dat zelf echt smerig, maar ook dan gaat het er niet in.

Suiker in smaakjesthee, wist ik ook niet :oops:

@ Duster: Matthijs al op 2 flessen? Soms denk ik weleens dat Jasper die laatste fles eigenlijk niet meer hoeft. Ik moet m er altijd wakker voor maken en hij ligt dan echt heel diep in slaap... Maar ja die fles moet er eigenlijk nog lang niet af.

@ Denice: Ik vind het ook echt belachelijk. Toen ik weer ging werken wilde het dichtbijzijnde KDV Thomas niet eens inschrijven omdat hij er toch niet tussen zou komen! Ik was echt heel erg pissig!

@ Setteke: Ik heb met Jasper echt allemaal dingen die ik met Thomas niet had. Thomas dronk roosvicee en olvarit fruitsap achter elkaar op. Thomas is ook niet aan de diarree gegaan van de pap en Jasper nu dus wel.

5. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hallo meiden.
    Ik kan jullie even niet meer bijhouden.
    Ben nu ook weer weg, want ik ga met de meiden naar de ballonnenoptocht van carnaval.
    De meiden zijn deze keer verkleed als sneeuwwitje en prinses.
    Zal straks weer even een mooie foto maken hoor.

Doei doei

6. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Setteke; 's Morgens krijgt Matthijs een bord pap ipv een fles. Deze maak ik wel gewoon aan met een fles, maar is vrij dik. En hij moet na z'n medicijn drinken. Maar misschien vinden ze pap ook goed?

@Denice; Het staat als het goed is op de verpakking of er suikers in zitten. Dat is ook de reden dat Matthijs niet gedoopt is. Dirk is niet gedoopt. Ik wel, maar ik heb er ook niet zo veel mee. Vandaar dat we de keuze laten aan Matthijs (als hij daar de leeftijd voor heeft ;) ). Hij gaat straks wel naar een katholieke school, maar hier doet echt bijn niemand zijn communie. Maar hij moet het zelf weten. Als hij het niet doet, verwennen wij hem zelf wel ipv de cadeautjes die hij anders zou krijgen :)

7. Marleen2109

@ Duster: Ik denk dat pap ook wel goed is, maar je kunt het voor de zekerheid vragen.

@ Setteke: Heb je nu nog last van je oog? Ik vind het meestal niet zo erg als Jeroen weg is, want ik vermaak me wel :) Alleen soms baal ik er gewoon van, dan denk ik nou leuk hoor, begint het weekend en ik zit de hele middag en avond alleen...Bleh!

8. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @setteke en denice: het voelt heel vervelend, links onder in mijn buik deed het erg zeer, kan dan ook moeilijk recht staan. ik kan het niet zo goed uileggen, maar het is een heel drukkend gevoel.

9. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Marleen; Had het net ook al aan Setteke geschreven, maar zie nu jou reactie pas. Ik heb 't misschien 'n beetje onduidelijk geschreven :oops: , maar Matthijs krijgt nog wel 3 flesvoedingen per dag maar van 1 maken we een bord dikke pap

Voor de duidelijkheid ons schema:

8u30 bord pap (met opvolgmelk 180+6)
    10u30 fruit
    12u30 fles (210+7)
    16u30 200gram groente +toetje (yoghurt+roosvicee)
    19u30 papfles (210+7)

Denken jullie dat hij dan voor zijn bord pap ook de kuur zou moeten krijgen?

X

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Marleen, ik zie nog steeds wazig en daar word ik duizelig van en krijg er hoofdpijn van... :( Ga nu proberen een tijdschrift te lezen, maar goed, dat lukt met 1 oog ook wel!

11. Marleen2109

@ Setteke: Zou je niet gewoon even de HA bellen?

@ Duster: Ik begreep het net al uit je antwoord op Setteke. Ik denk dat het met pap ook mag hoor. Ik dacht wel even dat je echt maar 2x melk gaf :).

Zo Thomas is eindelijk uit het raamkozijn. De overburen zullen wel blij zijn :)

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoihoi
    ik voel me een heel stuk beter als gisteren, vanmorgen vergadering gehad en nu lekker rustig aan... wat een ellende was dat zeg die misselijkheid en dat braken.

13. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    duster hier is het zo dat als je je communie niet doet je er bijnaniet tussen komt als kind. Is raar ook al krijg je de kadotjes wel enzo en een feestje. Het is zo dat je hier met je hele klas naar toe leeft leert voor de gesprekken in de kerk en liedjes zingen enzo en dan op een dag ga je dan je communie doen met je vriendjes en vriendinnetje van uit je klas :) dus heel gezellig allemaal, en daneen groot feest met familie en vrienden. is gewoon heel raar dat dat allemaal hier wel zo is. en ik zelf kom bovenuit het land en had hetnog nooit meegemaakt zelf. maar nu heb ik dus hier alweer 6 communnies bijgewoont. en echt de feestsfeer is dan zo super he.

14. Marleen2109

Haha, nou Petra wat dat betreft ben ik ook echt niet jaloers op je hihi! Maar ach het is voor een heel goed doel he?!

15. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    petra gelukkig dat je je eigen nu weer beetje beter voelt. heeft je dan toch goed gedaan eventjes rusten.

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

waaanzinnig lekkere soep!
    wat dikkere maaltijd soep, met uien tomaten wortel zo`n knol (ben de naam even kwijt) linzen, kikkererwten, lekkere marokkaanse kruiden. en ik doe er vaak wat blokjes aardappel, handje macaroni in, en maak de soep wat dikker
    hij staat hier nu lekker te pruttelen

veel plezier miranda met carnaval

oei dat is vervelend setteken

eisprong voelen, ik heb dat ook eens gehad

je kan als ze smaakjesthee lekker vinden dit toch ook verdunnen met veel water?

hier hoef je niet ruim op tijd in te schrijven. op psz is snel plaats, en kdv had ik dinsdag ingeschreven en woensdag lag het contract in de bus
    maar het is wel een nieuw kdv, en nog niet lang open. en ik wist dat op woensdag en vrijdag plek was

17. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Setteke: Dat is niet zo fijn! Zou je idd er niet even aar laten kijken?

Marleen: Hahaha... nu kun je de ramen gaan lappen?

Ik heb net eens even brochures besteld voor kampeervakanties. Ik wil dat nooit (wil alleen maar in hotel of appartement of bungalow...) maar nu lijkt me dat best leuk, in zo'n chalet dan wel te verstaan! :rolleyes: En dan naar Frankrijk, we zijn in een ver verleden ooit eens in Noord Frankrijk geweest maar ik wil nu zo'n echte vakantie in Frankrijk! Ik ben benieuwd!

18. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    duster ik denk dat als het om de melk gaat die erin moet zitten voor die kuur dat je in de ochtend voor de pap , dan tussen de middag en de laatste papfles de medicijnen moet geven.

19. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Noura ik heb het opgeschrevenhoor ! is dat zo knol met van die rare worteltjes aan de onderkant die je er af moet snijden? beige kleur met beetje groen erop ?

20. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    even gauw een vraagje. ben druk geweest hier namelijk en hanne wordt wakker!
    Ik heb voor vanavond bietjes. kant en klare, uit zo'n pakje uit de koeling bij de supermarkt. Gesneden en al. Nu wil ik daarvan ook wat pureren voor Hanne. Kan dat? of moet ik dan eerst de bietjes koken enzo?

Deel Deze Pagina