Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    knol selderie ofzo? hahaha ik weet het niet

2. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Noura: Woe en vrijdag zijn ook de minst drukke dagen bij ons op het kdv. Voor die dagen mocht ik Thomas eventueel wel inschrijven... Rare gedoe. Die soep klinkt goed hoor, mmm!

@ Puck: Voordat de kindjes er waren zaten wij in all inclusive hotels en lagen we met onze reet hele dagen op het strand :)
    Nu gaan we naar de campings van Yelloh village, super geschikt voor kinderen. En wel in een stacaravan en niet in een tent. Ik ben namelijk erg allergisch en in een tent ga ik kapot van het niezen!

3. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    arri ik had gehoort dat je die ff moet zacht koken echt bijna tot snot. en dat je dat maar 2 keer per week mag geven omdat er iets in zit net zoals bij spinazie.

4. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    maar denice, het is al gesneden enzo. en ik kook het voor onszelfook niet. ik doe het direct in de ovenschaal
    is opwarmen dan niet genoeg?

5. Marleen2109

@ Arri: Volgens mij inderdaad alleen opwarmen.

@ Denice: Dat zijn nitraten die er in zitten wat je bedoelt en had je het net over gember of bedoel je helemaal wat anders? ik kon namelijk niks anders bedenken :) :) :)

6. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    noura die zei dat ze een knol had gebruikt :p hihi ik denk misschien bedoeld ze knolselderie :D

arri ik dacht dat je die andere had :D hahahahahah maar als die alleen normaal opgewarmt moeten worden dan kan je dat gewoon pureren en opwarmen. alleen mag je er niet teveel van geven.

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik ga vanavond sajoerboontjes maken dus met kant en klaar sperciebonen uit blik, maar ik weet het niet of je mag pureeren met rijst? Ik heb wel genoeg eten in diepvries maar toch wil ik even uitproberen?

Puck, Jeslyn heeft geen jeuk geloof ik en ook geen koorts, afkloppen, denk dart ze nog geen behoefte aan had met slapen, zo ken ik haar niet meer, maar straks nog even proberen.

Ik ben blij dat ik even naar buiten ben gegaan, was bijna in dipje, maar is uit dal gekomen, pfff....

Dus heb eindelijk spijkerrok in huis gehaald, die was net binnen bij de winkel en heb snel gekocht die wilde ik zo lang maar was nergens te vinden en van mijne is klein door zwangerschap.

8. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    En ik wil geen toilet met andere mensen delen :oops: Hahaha! Verwend nest!
    Ik ga dan ook even info opzoeken over Yelloh Village....

Had net mijn moeder aan de telefoon...om 15.45 krijgt ze de MRI...

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nee het is knolvenkel geloof ik. op de knol zit ook wel eens wat paarsige gloed, hij is verder wittig.

maar je moet wel in een bepaalde volgorde werken

eerst uien snijden, en stuk of 5 tomaten in stukjes en ontveld. winterwortel, 1 of 2 raspen, en de knol een stukje 1/4 van raspen
    scheut olijfolie eroverheen, en dan laten sudderen. ongeveer 30 min. dan kip of gehaktballetjes of ander soepvlees erbij.
    even laten garen, dan eetlepel komijnpoeder, snufje peper, paprika en zout. dit even omroeren en even aanbakken. dan ongeveer een liter kokend water erbij.
    bouillonblokje 1 of 2
    safraanpoeder voor de kleur
    lekker laten koken
    naar het einde toe, blokjes aardappel, macaroni, linzen, kikkererwten erbij
    van een zakje tomatensoep poeder een eetlepel erbij doen
    beetje bloem met koud water aanmaken en dit erbij voor het binden
    dat was het ongeveer wel

oh en is ook lekker op het eind er verse komijnblaadjes bij te doen

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Stelletje kletstantes :) . Had even over de 20 pagina's terug te lezen.

Over thee: bij natuurwinkels kun je kabouterthee kopen, die is speciaal voor kleine kindjes en baby's. Schijnt erg gezond voor ze te zijn. Lianna hoefde het niet.

Verder ben ik eigenlijk alles weer kwijt.

Vanochtend naar het ziekenhuis geweest voor intake met de gynaecoloog en ik hoef nu alleen maar op controle bij hun voor de echo bij 28 en 34 weken. Scheelt weer 'n hoop geleur met de kindjes. En m'n definitieve datum is niet 21 augustus maar de 18e. Dat hoorde ik van de verloskundige. Die man die de echo had gemaakt had het verkeerdom uitgelegd. Moet straks nog effe m'n banner aanpassen.

Ben nu cake aan het bakken voor Lianna. Die is dol op cake en die kant en klare vind ik aan de dure kant en qua ingredienten zag het er niet al te gezond uit. Voorzover cake gezond kan zijn dan.

11. Marleen2109

@ Puck: Nou ik ben benieuwd hoor wat je moeder betreft. Serignan Plage is ons tot nu toe het meeste bevallen in de streek Langedoc/Rousillion, mijn broer gaat er dit jaar naar toe. Het is alleen een pokke eind rijden, maar ze zitten door heel Frankrijk heen.

@ Linka: Voor Jeslyn bedoel je? Is dat niet te gekruid?

12. Marleen2109

Nou ja Sjorsje bij mij was het bij Jasper precies hetzelfde!

13. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    dankje noura heb ook dit even opgeschreven :D mijn dank is groot . hihi ga ik van de week echt maken ! ben gek op soep en zeker als t een nieuwe om te proberen is.

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Marleen, neej niet die sajoerboontjes maar ik doe dan sperciebonen apart voor haar maar is wel uit blik, denk dat eigenlijk niet mag?

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh wacht volgens mij is het koolraap, die knol

ik pak het altijd bij de turk, en let nooit op hoe dat heet, na ja staat er geloof ik ook niet bij, of in het turks :)

hmm lekker cake sjorsje, heb hier van de week ook cake gehaald, van de euroshopper, lekker goedkoop maar haalt het niet bij zelfgebakken

16. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    noura ja dat ken ook :D hihi ik haal ook vaak bij de turk dingen. groenten en kruiden ook gemberwortel voor in de bamisoep. haal ook vaak vegeta over de kippenpootjes en dan in de oven bakken.das zoooooo lekker.

17. Marleen2109

Haha, Linka,ik vond het al zo raar. Heb zeker weer niet goed gelezen. Ik heb hier ooit eens gelezen dat er teveel zout in zou zitten, ik weet niet meer wie, maar ik heb Thomas wel groente uit blik gegeven toen hij een maand of 6 was. Wist ik veel :)

18. Marleen2109

Het zal weer eens niet over eten gaan hier... :)

19. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    marleen klopt om die boontjes langer houdbaar te maken doen ze er zout mee laten koken en dan in de pot.

20. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    maar je gaat er niet dood aan hoor om een keertje uit blik of pot te geven. mijn moeder heeft 3 kinderen groot gemaakt met afentoe groenten uit een pot en zie ik leef nogsteeds hahahahah

Deel Deze Pagina