Goedemorgen allemaal Nou ik ga straks op controle bij de gyneacoloog, ben benieuwd wat de knakker gaat doen @ Binna, wat een moppie, en veel haar al! Knap hoor van haar hoofdje @ Daisy,
sjudith: ik ben vorige week vrijdag bij gyn geweest, alles was prima. hij heeft naar litteken gekeken en een inwendig onderzoek(met eendebek) gedaan.ik was weer zo buiten hoor.
@ Binna: Wat een droppie! @ Natas: Ookal zo'n mooi kindje! Wat zit je toch eigenlijk in een rot situatie. Geniet maar lekker van je mooie kindje! @ Bumba: Bij mij zijn de buitenwaartse hechtingen los geknipt, ookal waren ze oplosbaar. Ik kon niet eens normaal zitten door die knoopjes. Ik heb nu nog een stuk of 3 binnenwaartse en die zitten er gewoon nog. Ik vroeg me ookal af hoelang dat ze er nog blijven zitten. Van mij mogen ze er zo onderhand wel uit, het is allang dicht! Verder heb ik een avond/ nacht achter de rug...PFF! Jasper kreeg om 19u een fles en die heeft hij er weer helemaal uitgegooid. Hij zat er helemaal onder en ik ook. Toen dacht ik doe m ff lekker in bad. Terwijl ik er een emmer water ingooi hoor ik het er gelijk weer uitlopen, had ik de slang naar beneden laten hangen... Kon ik lekker gaan dweilen...Pff. Jasper in bad was ook geen succes. Hij lag zich alleen maar te overstrekken, dus na 5 min er maar weer uit. Hij heeft echt de hele nacht kramp gehad en vreselijk gehuild. Hij heeft alleen bij ons in bed (!) geslapen toen ik m'n hand op z'n buik liet liggen. Jeroen was repeteren met de band en kwam laat thuis. Die kwam weer met een geweldige oplossing: Leg m in z'n eigen bedje en laat maar huilen. GRRR! Ja, lul als er niks aan de hand zou zijn zou ik het overwegen, maar hij kan niet poepen en heeft pijn! Ik heb op zulke momenten echt een hekel aan m . Het is echt erg, maar dan vind ik m echt een vreselijke zeikvent en zou m het liefst buiten zetten . Vanmorgen krijste Jasper echt de hele boel bijelkaar. Z'n buikje was kogelhard en hij liep knalrood aan. Wat er toen naar buiten kwam... Het leek wel een stuk rubber, het leek wel een stukje van een fietsband, heel vreemd. Ik had nog een klysma liggen van Thomas en die heb ik m gegeven. Ik kon het niet meer aanzien. Hij ligt nu lekker te slapen en ik ben doodop! Vandaag doe ik lekker niks denk ik, misschien alleen ff slapen!
@ Daisy: Wat een stel vrolijke meiden zie ik telkens voorbij komen! @ Schatje: Hier vieren we ook Sinterklaas hoor. Zoiezo voor Thomas, maar toen Thomas net geboren was hebben we het ook gevierd. Ze snappen er niks van, maar ik vond het zelf zo leuk @ Juudje: Succes vandaag. Ik heb helemaal geen inwendig onderzoek gehad bij de nacontrole van Thomas. Bij mij werd er alleen naar het litteken gekeken. Oja en die night of the proms... Moet ik ff over nadenken. Heb nu helemaal nergens zin in Oja, ik ben gisteren begonnen met Sonja Bakker. Aangezien ik elke dag wel liep te snacken was het wel ff afzien de 1e dag. 's Avonds had ik gewoon hoofdpijn, daar ben ik trouwens ook weer wakker mee geworden, voor zover ik geslapen heb. Een troost is dan weer dat ik op de weegschaal wel 1,5kg lichter woog. Jippie!
ha! ben er ook weer. een heerlijke nacht gemaakt. gevoed om half 10, slapen om 11 uur e pas weer voeden om half 7! ongelooflijk he? verder geen bijzonderheden. moet dat een inwendig onderzoek? ook bij ks? ik vind dat zo vreselijk, doet zo'n pijn...
goedemorgen Gisteravond en nu is het weer huilen, huilen, huilen. Ik ga haar voeding maar weer verhogen, want madam is na de voeding niet verzadigd. Vannacht kwam ze ook weer om half 4. Dus helaas geen lange nacht voor mij Manlief is vandaag de hele dag weg voor het werk en komt vannacht pas weer thuis. iK hoop dus niet dat Danique de hele dag en avond blijft jengelen en huilen, want ik zit er dan mooi alleen mee. Ach we zullen wel zien. Ze zit dus nu bij mij op schoot, wil niet in de hangmat, niet in de schommelstoel en al helemaal niet in bed. Dean krijgt ook vanzelf een grotere maat hoor! Marleen, wat waardeloos zeg zo'n nacht. hopelijk vandaag iets beter Kimm ben benieuwd wat de lactatiedeskundige zegt Arri, heerlijk zeg zo'n nacht! ben jaloers schatje, wij gaan ook sint vieren hoor. Zo gezellig judith, suc6 bij de gyn hechtingen kan ik niet over mee praten. die heb ik gelukkig niet Binna, mooie foto hoor! en mooie haartjes heeft ze Natas, wat is danique een mooi meisje zeg nou toch een heel verhaal geworden met 1 hand haha
Iew ik heb volgende week de na-controle bij de gyn. Doen ze standaard een inwendig onderzoek? Bleh, zit ik nou net niet op te wachten... Stom! Bij de bevalling hebben ze er van alles in gestopt en toen kon het me niks schelen, al hadden ze me aan alle kanten ingeknipt hahahaha.... Mijn man gaat wel met me mee, vind ik wel een prettig idee! @ Binna, wat een leuke foto! Ik vind dat ze op dit moment precies jou man is, wat ik zo heb gezien van hem op jou hyves dan! Leuk hoor! @ All, mijn kleine man heeft zaterdag voor het laatst een poepluier gehad en hij heeft er zo'n last van je hoort 'm steeds persen en kreunen in de slaap en soms wordt hij gillend wakker. Op advies van het cb moest ik de kunstvoeding nu iets dunner maken, hopelijk werkt het. Hebben jullie baby's er ook last van en wat doen jullie er aan? Heb ook wel eens gehoord van iets door de voeding doen (weet niet hoe het heet) of een theelepel olijfolie geven...
Tjeetje Delilah, heel erg vervelend voor Wesley, heb je krabbel gelezen dat hij nog last van, bah! Geef hem maar dikke knuff van mij!
@ Arri: Ik wil ook wel zo'n nachtje, lijkt me heerlijk! Bij mij hebben ze na de ks alleen naar het litteken gekeken en geen inwendig onderzoek gedaan, zo zie je maar weer dat ook dat allemaal weer anders gaat. @ Delilah: Ik doe 10cc extra water in de fles. Bij Thomas gebruikte ik ook venkeldruppels door de fles, maar volgens mij raden ze dat tegenwoordig af. Ik had ze toen van het merk Daro en die kan ik niet meer vinden. Verder gebruik ik Cinababy. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het echt helpt tegen de krampjes. Ik doe wat druppels op z'n speen en daar word hij rustig van. Ik denk dat het meer de zuigreflex is die m rustiger maakt dan dat het tegen de krampjes helpt, maar goed... Olijfolie durf ik niet want ik ben bang dat dat juist nog meer kramp veroorzaakt. Ik heb met Thomas de eerste weken een drama meegemaakt en met Jasper lijkt het dezelfde kant op te gaan. Van Thomas had ik nog een klysma liggen wat ik vanmorgen bij Jasper gebruikt heb en ik heb zakjes poeder, weet ff niet meer wat het precies is, waarvan ik een klein beetje door de fles mag doen als het echt te gek wordt, werkt laxerend. Dat had ik ook nog liggen van Thomas. Ik heb toen bij Thomas echt huilend bij de huisarts gezeten omdat ik van het CB ook niet wijzer werd. Bij Thomas was het na een week of 10 over en toen hij aan de fruithapjes ging, ging het pas echt helemaal lekker. Nog een paar weken aanmodderen dus... IK HEB ZO'N SLAAP!
@bumba over die hechtingen... weet je zeker dat het een knoopje is? ik dacht eerst ook dat ik nog een knoopje voelde, maar toen ik met een spiegeltje keek bleek het gewoon huid dat in een plooitje gehecht was. wel raar hoor; ik "zie" er een stuk strakker uit daar, maar gelukkig functioneert het nog naar behoren, en hoef ik niet terug naar de dokter om nog een knip, was er even bang voor... verder geen last meer van. @binnabinna geweldige foto! Wat een koppie heej... geniet je er een beetje van? al wat bijgekomen? Ik heb bij de controle bij de gyn geen inwendig onderzoek gehad hoor. Ze keek alleen even naar de hechtingen. kGa volgende week weer naar dr toe, dan krijg ik weer een koperspiraaltje, vond dat zo ideaal! Gelukkig voel je minder van het plaatsen als je een keer bevallen bent... want oei oei, dat was niet fijn de vorige keer!
Voor de slechtpoepende baby's. Stan heeft het ook gehad en op aanraden van de vroedvrouw ben ik toen glicerinepillen gaan halen. Moet in de poep opgestoken worden en binnen het uur heb je drie welriekende poepluiers Het is geen medicatie, het betreft een zeepoplossing, bij ons heeft het goed geholpen. Sindsdien gaat de stoelgang ook beter. We hebben nog maar één tabletje moeten gebruiken. Als Stan drie dagen geen stoelgang heeft gebruiken we een glicerinetablet op aanraden van de vroedvrouw! Ze zijn te verkrijgen bij de apotheker.
Hey, bedankt! Ik ben nu vandaag dus ook begonnen met iets meer water bij de voeding, hopelijk werkt dat als hij vandaag nog geen poepluier heeft gehad bel ik morgen naar de huisarts want hoe langer het duurt hoe moeilijker het natuurlijk wordt voor zo'n kleintje! Mijn tante had het over "carvalax" oid, dat gebruikte zij vroeger bij haar zoon, kent iemand dit? Ik durf ook niet zomaar iets te doen nl. Olijfolie deed mijn schoonzusje maar ik wil liever niet op eigen hand wat proberen en ik gebuik naast de borstvoeding Nutrilon Omneo wat ook al is voor bij een moelijke stoelgang en krampjes dus wil niet teveel aanmodderen... Ik heb het opgeschreven, dankjewel! Als ik vanmiddag geen poepluier heb ga ik even naar de apotheek voor info!
sinterklaas vieren: denk het wel een beetje, mijn moeder heeft al kadoos ingeslagen haha @natas: mooi kindje hoor en fijn dat bij jou de borstvoeding geweldig gaat. @binna: leuke foto, prachtig meisje @kimm: hoop dat je eruit komt met de lactatiedeskundige. lijkt me heel vervelend als je zo je best doet. zelf voeden deed bij mij ook zeer, maar toen ik alleen ging kolven kwamen mijn borsten tot rust en deed het kolven geen zeer meer en zo krijgt de kleine toch alles binnen. @marleen: wat kunnen sommige mannen toch hard zij hè, lekker laten lullen en je eigen gevoel volgen. misschien zo'n kersen pitten zak of lijnzaadzak voor in de magnetron aanschaffen, deze kan je lekker tegen zijn buikje aanhouden (deze zakken koelen als het goed is niet af onder zijn temperatuur, dus dat is heel fijn). vriendin zei gister ook tegen mij een hydrofielluier in de magnetron en op zijn buikje leggen helpt ook). ook met de termometer er ietsjes in of zijn gaatje masseren met een vochtig doekje kan helpen. vind ook zielig hoor voor z'n kleintje. dat van aykietje heb ik ook gehoord dat dat kan helpen. Verder hebben wij een goede nacht achter de rug, hij heeft tussen alle voedingen geslapen echt helemaal blij. zo trek ik het wel wel wil hij alweer meer voeding, kan het bijna niet meer bijkolven haha maar doe mijn best.
Even een ego bericht. Janna heeft gisteravond de hele voeding weer uitgespuugd, geloof die van 17.30. Daarna is de voeding van 20.30 en 23.30 blijven zitten. Vannacht kwam ze om 4.30 toen heeft ze 60 cc gedronken. Vanochtend heeft ze 80 cc op. En nu geef ik haar weer voeding en na 20cc heeft ze alles uitgespuugd. Daarna nog 50 cc gedronken. En nu heeft ze weer wat uitgespuugd. Zo krijgt ze toch nooit genoeg binnen. Ze zou 70 cc per voeding moeten hebben. Gisteravond om 20.30 heeft ze iets van 90 cc op. En die van 23.30 was 80cc. Wordt hier wel onzeker van. Ze moet wel echt gaan aankomen, anders is het echt niet goed. Maar als ze steeds blijft spugen, wat moet ik dan?
De huisarts gaf vorig jaar bij Lianna als tip om een theelepeltje verse sinaasappelsap te geven. Nooit geprobeerd, want bij ons werkte het extra water voldoende. Maar het zal ook wel werken.