Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ alieke, ik mag inderdaad niks eten maar geniet wel van het samenzijn.
    Ik ben allerlei dingen aan het koken voor andy r+s die ik niet zo onwijs lekker vind; als karbonades dus dan is het niet zo moeilijk.
    Voor de clienten heb ik voor tijdens de koffie extreem lekkere koekjes gekocht (als gevulde koeken) die ik normaal niet koop omdat ik ze niet van mezelf mag

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Silke: 105 cm en 18 kg
    Volgens diezelfde curve de lengte op de bovengemiddeld lijn, het gewicht iets boven het gemiddelde

Malou: 104 cm en 16 kg
    Lengte bovengemiddeld en gewicht iets boven het gemiddeld

Giulia: 100 cm en 15 kg
    lengte boven gemiddeld, gewicht onder gemiddeld.

Laureen: 99 cm en 13kg
    Lengte gemiddeld en gewicht onder gemiddelde

Tess:98 cm en 11,8kg
    lengte gemiddeld en gewicht ondergrens

Hanne: 97 cm en 14,5 kg
    Lengte gemiddeld en gewicht tussen 0 en -1

Jasper: 96 cm en 15kg
    Volgens deze groeicurve beide net iets onder het gemiddelde!

Ottilie: 94 cm en 14,6kg
    rond het gemiddelde

Yosyp: 89 cm en 14,5kg (ongeveer hoor)

Toby: 87 cm en 11,8 kg
    beide onder ondergrens

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Oma van Suze en Roosje van harte met uw verjaardag :D

Toby van harte met je verjaardag grote vent!

@Vogel, Giulia is extreem druk en vervelend :(

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Happy hoe voel je je?

5. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @Sjorsje, ja wat zal ik zeggen, nog steeds misselijk geef af en toe een mondje over (deed ik bij janna ook). Verder gaat het eigenlijk wel. Ben wel erg benieuwd morgen ochtend. Moet morgen helaas wel werken, maar dat kan de pret niet drukken. Zou toch een super verjaarscadeautje zijn voor manlief die wel thuis is morgen.

@Vervelende kindjes, Janna kan heel vervelend zijn, maar kan ook echt poes lief zijn. Is volgens mij gewoon maar net hoe haar zin is. Maar meestal is ze lief. Er zijn meerdere mensen die Janna wel willen hebben. Haha.

6. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @Vogeltje, gefeliciteerd met Toby zijn verjaardag.

@ Moeder van Petra, gefeliciteerd met Uw 61 ste verjaardag.

@Duster, oh dan voel je je zo schuldig he, ook al kan je er niks aan doen. Gelukkig is het goed afgelopen.

@Setteke, ben je al begonnen bij je nieuwe baan?

@Bina, en ben je vandaag wat wijzer geworden omtrent het werk?

@Alieke, beterschap voor je meisjes. Gelukkig gaat het al de goede kant op.

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Ot wordt heel druk en een beetje vervelend als ze moe is. In dd vakantie had ze door het reizen en de feestjes en de andere omgeving (met 'enge beesten') wat slaaptekort. Het is dus onze eigen schuld en kan het haar niet kwalijk. Het is wel opvallend vaak na een dag kdv raak. Dan is ze extra moe denk ik.

Happy, wat spannend! Ik ga duimen!

Ik zie dat we qua lengte allemaal andere gemiddeldes hebben :D:p

Ik ga nog ff werken, schoonmaken en dingetjes (oa voor de verjaardag) regelen!

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    #2568 lauwie, 11 aug 2011
    Laatst bewerkt: 11 aug 2011
    Mama van petra, gefeliciteerd! Fijne verjaardag!

Binna, hoe was het vandaag?

Alieke, heel herkenbaar dat zo moe zijn dat je alleen maar wil zitten. Wordt hier pas langzaam wat beter..

Lique, veel succes en fijne dag morgen! Doe je uitgebreid verslag daarna?

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Happy succes met testen morgen!!

Binna, ben ook wel benieuwd hoe het op je werk is gegaan vandaag.

Mik en Lauwie tot morgen, heb er al veel zin in.

10. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Silke: 105 cm en 18 kg
    Volgens diezelfde curve de lengte op de bovengemiddeld lijn, het gewicht iets boven het gemiddelde

Malou: 104 cm en 16 kg
    Lengte bovengemiddeld en gewicht iets boven het gemiddeld

Giulia: 100 cm en 15 kg
    lengte boven gemiddeld, gewicht onder gemiddeld.

Laureen: 99 cm en 13kg
    Lengte gemiddeld en gewicht onder gemiddelde

Tess:98 cm en 11,8kg
    lengte gemiddeld en gewicht ondergrens

Hanne: 97 cm en 14,5 kg
    Lengte gemiddeld en gewicht tussen 0 en -1

Jasper: 96 cm en 15kg
    Volgens deze groeicurve beide net iets onder het gemiddelde!

Janna: 96 cm en 15,7kg Ongeveer
    lengte gemiddeld, gewicht er iets boven

Ottilie: 94 cm en 14,6kg
    rond het gemiddelde

Yosyp: 89 cm en 14,5kg (ongeveer hoor)

Toby: 87 cm en 11,8 kg
    beide onder ondergrens

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik moet nog even kijken morgen hoor. sydney is niet zo lekker

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

Vogeltje, gefeliciteerd met de derde verjaardag van Toby!

Oma van Roos en Suze (en Valerie en Claire) van harte gefeliciteerd!

Happy, spannend!!!

Alieke, beterschap voor je kleintjes. Hoop dat de pokjes snel wegtrekken voor Daniques verjaardag. Wanneer vieren jullie het?

Hier nog steeds meestal een heel gezellige peuter. Ben zo ontzettend trots op haar hoe goed ze het doet zo met een broertje erbij!

Ik ben van plan de juffen op het kdv aan te spreken op hun 'eetbeleid': vaak krijgen de kinderen daar erg laat op de middag nog een snack en dan ook niet altijd een kleintje. Bijvoorbeeld drie rijstewafels met pindakaas om 17.15 uur... Of een stukje stroopwafel (met een paar kinderen eentje delen) om 17.30 uur... Ik snap sowieso niet wat stroopwafels daar doen (ja voor de juffen prima, maar toch niet voor de kinderen, laat die verwennerij maar aan ons thuis over!) Vorige week zei ik er iets over ('dat ze anders straks niet meer goed eet'), zei de juf 'oh, maar hier eet ze altijd heel goed'. Ja, dat is nu juist het probleem! ;) Hebben jullie ook wel eens de juffen op iets aangesproken waar je het niet mee eens was? Vind het toch een beetje lastig, merk ik. Vanmiddag wilde Ise ook niet mee naar huis, omdat ze nog wilde eten. Ik vind eigenlijk dat ze op z'n laatst om 16.30 uur iets moeten geven, zowel ivm dat de kinderen om 18.00 uur gewoon 'honger' moeten hebben als ivm dat je soms je kind eerder komt halen en dan wil je ook niet je kind meenemen terwijl die weet dat er nog iets lekkers komt. Maar ja, ik kom niet voor niks eerder en heb dan niet altijd tijd of zin om twintig minuten naast een smikkelend kind te gaan zitten wachten of het alternatief is dan een luid brullend kind meesjouwen... Dus ik vind het niet meer dan 'redelijk' dat je vanaf 17.00 uur je kind mee moet kunnen nemen zonder dat het een eet-onderdeel van de dag mist. En de kindjes die tot 18.30 uur blijven, kun je dan om 18.00 uur als de rest weg is natuurlijk best nog even wat geven, zodat zij het ook volhouden tot ze thuis zijn om te eten, maar daar hoeven toch niet alle andere kindjes mee mee te eten... Ben ik nou zo raar, of vinden jullie het ook terecht dat ik er iets van wil gaan zeggen?

13. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    we zijn vandaag naar vrienden geweest die op een camping in lunteren waren. sydney heeft maar 3 kwartier geslapen en was dus helemaal gesloopt en niet lekker. ze eet ook erg slecht .

vandaar dat ik morgen nog niet zeker weet want heb geen zin om daar met een jankend kind te zitten en een peuter want dan is er oor mama geen lol aan.

ik laat het morgenochtend voor negen uur weten!

14. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ chantico, hier kijgen de kinderen om 17 uur iets kleins te eten op het KDV en meestal zorg ik dat ik ze om 16.50 ophaal, ik hou er dan al bewust rekening mee.
    Ik zal stroopwafels ook wel gek vinden

Andy is tennissen en ik ga lekker naar bed omdat het zonder eten snaaien toch wel anders is

@ Mik, succes met Sydney

@ Lauwie, Roos raakt in zichzelf gekeerd als ze moe is. ze kan dan echt gaan staren. suze word ook heel druk bij vermoeidheid

@happy, zou het super voor jullie vinden

15. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Chantico; ik snap heel goed wat je bedoeld en vind het niet raar. Bij ons kdv is om half 5 het laatste moment. Meestal soepstengel als extraatje soms smeerkaas erop. Aanspreken van de leiding vind ik ook soms wel lastig en dat terwijl ik dagelijks zelf met ouders te maken heb die ergens een mening over hebben. Ik maak ok niet snel ergens een probleem van. Heb nog maar 2x ergens iets van gezegd. De eerste keer moest Danique in de week van sinterklaas naar de peutergroep en ik wilde dat niet voor de rust. En laatst moest ze alweer verhuizen naar de laatste groep en ik vond dat te vlot. Beide keren wel heftige discussie geweest maar wel mijn gelijk gehaald

mik wat vervelend sydney niet lekker. Beterschap!

Petra ; knap hoor dat dieet. Misschien is helemaal niks mogen nog wel makkelijker dan iets mogen eten

toby gefeliciteerd!!!!

Happy spannend morgen ik duimvoor je!

Lique;veel plezier!!!

Miranda; alvast fijne vakantie. Julie gang morgen toch??
    Binna hoe was get op je werk??

Lijstje; ik doe even niet mee. Moet eerst een keer meten. Zou morgen naar cb maar mag niet ivm pokken.

Ik hoop vannacht redelijk geslapen. Ben vandaag flink met sudocreme in de weer geweest en er droogt steeds meer in. Ook lijkt de jeuk minder. Ben benieuwd.

Chantico; wij vieren de verjaardag van Danique gewoon op dinsdag. We zijn dan beidenvrij geen familie op vakantie en nog wel veel die nog vakantie hebben. Ben zo benieuwd hoezeer het gaat vinden maar eerst de pokken maar eens weg!

16. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou ja het is niet dat ze echt ziek is maar gewoon even te druk geweest denk ik. en om dan naar een ballorig te gaan is misschien niet echt een briljant plan! maar ik kijk het even aan!

ik ga slapen

17. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Trots op mijn reageeractie vanaf mobiel. Doe er wel 3x zolang over.

Nog over Kindjes die moe zijn Danique wordt heel vervelend,luistert voor geen meter meer,wil niks maar eigenlijk ook alles. En regelmatig zit er een fikse huilbui bij f een driftbui. Heerlijk dus

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @ALieke, dankje!!

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    mik, ik kan het me voorstellen hoor. is toch ook best een eind rijden voor jullie. kijk maar wat je doet!

sjorsje, wat wil je doen als mik niet gaat?

alieke, hihi, ik reageer bijna altijd op de telefoon. gaat op de iphone idd niet zo snel. toen iknog een htc met toetsenbordje had ging het nog wel ok.

chantico, hier ook altijd nog wat te eten rond 17u. ik vind dat eigenlijk wel fijn, want ot eet daarna thuis nog wel goed en ze heeft ook honger rond die tijd (en daar wordt ze ook minder gezellig van). hier is het (als ik haar vroeger kom halen) ook altijd soepstengel met smeerkaas of rijstewafel of volkorenkoekje. een keer een stuk stroopwafel zou ik niet erg vinden, maar regelmatig zou ik ook niet nodig vinden.
    als ise er minder door eet (of daardoor niet naar huis wil) dan kan ik me goed voorstellen dat je er niet blij mee bent.
    ik heb 1x iets gezegd van dat ot gebeten was en ze me niet geruststelden. vind het wel moeilijk om dingen te zeggen waar ik niet blij mee ben omdat ik wel wil dat ze mijn kindjes nog leuk en lief vinden. maar misschien kunnen ze dat wel heel goed los zien van dat ze mij misschien een zeikerd vinden :). ik vond het vanmiddag al irritant dat de leidster een beetje afstandelijk deed en ik al van mijn vriend gehoord had dat ze maandag geirriteerd gebeld had omdat ze de kindjes verwacht hadden (ik had vakantie t/m 8 aug geschreven..). en wat ik niet zo leuk vind zijn dingen als dat ze ot of jort dingen te eten geven die ze niet eerder gehad hebben. of hele lelijke staarten bovenop haar hoofd. maar ja, hoe erg is dat...
    succes met aankaarten!

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Dames, kunnen jullie me helpen aan wat trakteerinspiratie? (sorry, weet dat het vaker aan de orde is geweest, maar ik ben het al weer kwijt..)

Deel Deze Pagina