Wij wonen op de rand in bergschenhoek vlakbij bleiswijk (andy zn geboorteplaats. Voor de scholen in bergschenhoek EN in bleiswijk moeten we langs een hele drukke weg. Ik zou denk ik graag voor katholiek kiezen omdat a katholiek is en ik er helemaal niks van weet, maar diegene die in bergs. Zit spreekt me niet zo aan en heeft ook ongelukkige tijden van 8.45 tot 12 en dan iets an 13.15 tot 15.45 De katholieke in bleiswijk zit aan de verkeerde kant vh dorp en is montesori en dat wil ik liever niet. De openbare in bleiswijk zit aan de goede kant en heeft een continurooster (heb ik volgens mij al eens verteld) en die zijn om 14.30 uit, vind ik prima klinken als de oma's hun eigen dag willen houden hoef ik maar 1 dag naschoolse opvang
Petra heerlijk zijn die nepijsjes he, haha. Hier gaan ze ook iedere keer in de gang boodschappen doen en dan komen ze terug met ijsjes en cake.
Ja dan hadden we ze achterelkaar erop gezet! Maar helaas... Ik heb Jasper 2 weken geleden ingeschreven. Hier gaan ze beide naar de christelijke school. (we hadden/hebben keuze uit reformatorisch, christelijk en openbaar). Ik ben zelf ned hervormd opgevoed, maar doe er verder niks mee. Ik vind het belangrijk dat onze kindjes wel iets over het geloof mee krijgen en wat ze daar uiteindelijk mee gaan doen moeten ze zelf weten. Daarbij voelt deze school gewoon goed omdat wij er zelf allemaal ook opgezeten hebben. Ik ken een aantal leraren en leraressen nog van vroeger. En mijn moeder werkt er nog!
Jasper wordt 22 aug 4, maar hier beginnen de scholen de 20e. Jasper mag zoiezo gelijk mee, maar meestal mogen de kindjes die binnen een week of twee 4 jaar worden ook gelijk beginnen. Kindjes die 6 weken voor de grote vakantie jarig zijn mogen pas na de vakantie beginnen. En als er niet genoeg kindjes zijn om een hele nw groep 1 te starten worden er combi klassen gemaakt, maar dat vind ik voor hele nieuwe kindjes wel pittig hoor. Thomas begon in een nw groep, maar dit jaar zijn er 2 combi klassen omdat er te weinig nw kindjes zijn voor een hele nw klas. Ik hoop dat Jasper ook in een hele nw klas mag beginnen, maar dat moeten we maar afwachten.
@ School; bij ons zit op 5 min. loop afstand een complex met diverse scholen, kinderdagverblijf en consultatie bureau etc. Daar zit ook een protestantse basisschool en daar hebben we geinformeerd hoe het zit met wachtlijsten maar die hebben ze op dit moment nog niet. Handig zo'n nieuwbouwwijk. Ik ga deze week even een afspraak maken voor een rondleiding en kennismaking. Vind het wel vreemd, de basisschool! Sjonge... @ Marleen, jammer van de vergunning zeg Hopelijk komt het snel rond! @ Petra, heerlijk nepijsjes onder de paardenplu Nou voor de rest is er niets maar dan ook niets blijven hangen sorry hoor! Met Wesley gaat het goed, hij had vandaag praatjes een was vervelend genoeg om weer achter het behang geplakt te worden Maar zijn gezicht ziet er nog altijd niet uit hij heeft er gelukkig niet veel last van en ook gewoon gegeten vanavond. @ All, fijne avond. Wij liggen beide in onze hoek op de bank
@Delilah, zo dat is schikken zeg. Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen en heeft Wesley er weinig last van. School. Hier naast het huis, nou ja straat oversteken zit een brede school, met 2 basischolen en consultatieburau enz. Wij hebben Janna ingeschreven bij de katholieke basisschool. Dit omdat die beter aangeschreven staat. We hebben 16 september een kennismakingsgesprek. Dus ben benieuwd.
Tess gaat naar een internationale school met meer dan 20 verschillende nationaliteiten en twee talig onderwijs ( nederlands/ engels in alle groepen) en een speciale stroming voor cognitief meerbegaafde kinderen. er zijn veel uitwisseling projecten met scholen in engeland.
Met dank aan zp heb ik Ise net aangemeld voor bso Dat het ik al eens eerder geprobeerd, maar toen kon het geloof ik niet omdat het pas vanaf 3 jaar kon. Nu dus. En mocht ik het verkeerd hebben onthouden, dan kan ze straks dubbel naar de bso
Hier nog niet aangemeld voor school. Maar weet al wel bijna zeker welke school het moet gaan worden. Ik denk dat het de Christelijke school wordt bij ons achter. We hebben ook een katholieke en een dalton. Ik neig naar de dalton omdat ik zelf ook dalton onderwijs geef. Maar daarvoor moet ze de straat over en de andere school niet. Ook vind ik het christelijke wel belangrijk. Ben zelf christelijk opgevoed, werk op een christelijke school, maar verder doe ik er persoonlijk ewinig mee. Maar wil wel graag dat mijn kindjes het meekrijgen. Petra; alle 4 kindjes zijn uit mijn klas. Mijn klas telde 9 kinderen nu om te beginnen en 4 die nog instromen. Helaas is dit nu dus een klas van 5 geworden. Maar ja we gaan er maar voor! Sjorjse; vindt het heel vreemd dat hij nog niet kan beginnen dan na de vakantie. Bij ons mogen de kinderen die tot aan de herfstvakantie 4 worden meedraaien. Wat is er nu makkelijk om met 1 groep te beginnen. Dan constant alles weer uitleggen, groepsvorming enzovoort. Officieel mag het natuurlijk niet, maar ja praktisch het wel. Vanavond info avond gehad op school. Veel enthousiaste ouders. Ook natuurlijk veel vagen over de kinderen die ineens weg zijn. Maar gelukkig veel ouders die positief zijn! Ik ga nu heerlijk even op de bank. En hopen dat ik vannacht eindelijk lekker mag slapen. Afgelopen ancht was weer een ramp
@Lauwie, lastig hoor! Gewoon doorzetten dan maar @Delilah, heb het weer overleefd, haha!! Ben weer thuis en het missen viel mee. Jemig wat een drama met Wesley, pff schrikken hoor. Neemt de zwelling al af?? @Petra, dieet ziet er goed uit! En djim ga ik binnenkort inschrijven bij zelfde school als Sam. @Marleen, toen Sam en Djim samen op een kamer gingen, dacht ik ook dat het lastig zou zijn, maar viel gelukkig ook alles mee. Hoop voor jullie dat dat ook zo blijft voorlopig! Leuk hoor verbouwen!! Zo heb een leuke uitje gehad. Lekker bijgekletst, gegeten en geshopt (Juud, bij de Primark in Rotterdam, haha). Daarna naar huis. En toen kon ik toch nog mee naar het CB, was toch aan het einde van de middag.. slim he van me Djim deed het heel goed. Is 103 cm en 17.5 kilo. Vince moest de eerste prikken, nou gillen!! 62, 5 cm en 6050 gram. Lekker beertje dus. Hij heeft alleen een flinke voorkeurshouding, dus zaterdag naar de kinderfysio we wachten af!!
@ Lique, fijn dat je het leuk hebt gehad en dat je toch nog mee kon naar het cb! Wat ben je toch slim Flinke beer die Vince dus, fijn dat alles goed was bij het cb. Ja de zwelling neemt wel goed af bij Wesley maar zijn lip ziet er nog steeds gek uit. Aan de buitenkant is het ook iets blauw boven zijn lip maar aan de binnenkant was het bijna zwart zo zielig. @ Petra, succes! @ Sjorsje, hoe is het met jou? @ All, zwaaaaaaaaaaai!
Delilah met mij is alles goed hoor. Fijn dat bij Wesley de zwelling afneemt. Ze zijn dan ook zo zielig. Ik heb net de traktaties gemaakt voor Yosyp. Lekker simpel: negerzoen en op iedere zoen 1 letter, zodat er staat: hoera yosyp 3!
Weet iemand hier eigenlijk hoe het met Juud gaat? Hoe ver is zij nu? En gaat alles voorspoedig? Ben benieuwd of ze al weten of willen weten of het een jongetje of meisje wordt en of ze dat dan ook met ons willen delen
@ Delilah: ze is nu 17 weken zwanger dacht ik. Op de rest kan ik je nog even geen antwoord geven, kom ik nog op terug. haha
Dag meiden, Ik lees vaak mee hoor! Ben ook zo druk en als ik dan vrij ben heb ik zo geen energie Maar ik ben nu 17 weken, in de ochtend nog steeds misselijk en ben doodmoe. Maar verder geen klachten buikje gaat heel goed. Ben maar halve kg aangekomen. Over 3 weken weten we of het een jongen of meisje is Ik lees dus wel mee meiden maar zal proberen vaker te reageren!