Pfffff bellen ze net van het reisbureau dat ze een kopie van de overlijdensakte van mijn schoonmoeder moeten hebben voor het afhandelen van de annuleringsverzekering. Als ze die kunnen overhandigen is het zeker dat we een deel van ons geld weer terugkrijgen. Had net vorige week een hele vragenlijst ingevuld, is het nog niet goed. Zo maar even bij schoonvader langs dus.
Pff, mag ik even klagen... Ik ben die peuterpubertijd een beetje beu!!! Ik weet dat het over gaat, ik weet hoe ik er op moet reageren, ik weet dat ik consequent moet zijn etc etc etc. Maar het kost me zoveel energie en ik ben er even klaar mee, bah! Sinds zijn verjaardag is Jas weer aan het kwakkelen. Strontverkouden en dan weer koorts en dan weer niet. Hij eet voor geen meter, slaapt heel onrustig, alles maar dan ook echt alles is "nee" of ik "ik wil niet". De ene keer luistert hij de 2e keer wel en de andere keer heeft hij gewoon overal maling aan. Ik ben er gewoon even klaar mee ***einde klaagmodus*** Heerlijk om het even van me af te schrijven
@ Marleen ja heerlijk he peuterpubertijd. Ik vind het ook echt vreselijk. Hier niets anders dan woedeuitbarstingen en gegrom. Over school Toby is al sinds zijn 2,5 ingeschreven op een Katholieke school niet vanwege de godsdienst maar omdat het een van de beste scholen is hier.
lique, nog steeds ziek . ga morgen maar eens naar de ha. ben ook nog een beetje benauwd, lijkt een klein beetje op toen ik longontsteking had. verder nog zo'n pijn in mijn hoofd en kaken van mijn holtes. hier zijn de buien heel wisselend. soms echt heel gezellig. en soms vervelend. ze heeft het op jort gemund. soms zitten ze samen grapjes te maken of te 'dansen' of te knuffelen. maar soms... duwen, aan zijn armen trekken dat ie omvalt, spullen afpakken en verstoppen. die kant ken ik helemaal niet van haar en ik vind het niet leuk! ook zo lastig omdat ze soms zo gezellig doen samen, maar als ze naar hem toe gaat ben ik al op mijn hoede. hij is te klein om zich zelf te verweren, maar hij kan sinds deze week een keel opzetten (wat wordt ie groot he?)
@ Marleen ik herken het meis! Ik had vandaag ook een prut-dag! Bij Wesley is ook alles "neeeeeee" het is echt heel erg op dit moment! Ik was vandaag ook helemaal stuk! Knuffel voor jou! @ All, fijne avond!
Gelukkig was het vandaag dus prutdag en waren mijn kids op kdv. Maar toen ik even snel avondeten ging kopen met ze deed DAnique erg dwars. Ze heeft op minstens 3 plekken in de winkel gelegen. En het naar bed gaan wil ze ook nooit. En trekken aan Eline is ook favoriet tegenwoordig. En niet omdat ze haar pijn wil doen, maar omdat Eline dan mee moet. En als ik dan zeg dat ze niet aan Eline mag trekken is ze erg verdrietig. Eigenlijk met alles waarvan ik zeg dat het niet mag doet ze vreselijk en vindt ze zichzelf zielig en verdrietig. Heerlijk peuterpubers!! Ach ja en dat in combinatie met slecht slapende baby en veel drukte op school is het helemaal een feestje. Ben erg blij dat het voor mij nu weekend is!!!
Ik durf het haast niet te zeggen maar tess is nu de verjaardag achter de rug is juist weer heel lief en gezellig. Ze maakt grapjes, toont belangstelling en kletst gezellig over van alles. Hoop dat de rust en gezelligheid bij jullie ook snel weer terug is.
Het doet mij altijd wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben Voel me soms zo'n waardeloze moeder en denk "wat doe ik verkeerd" maar soms lijkt niks goed. @ Alieke, ik herken het heel erg. Wesley reageert ook heel overdreven op dingen die niet mogen en dingen die moeten vertikt hij! Hopelijk kun je wat bijtanken dit weekend!
Zo gaat het bij ons ook het grootste gedeelte van de tijd. Populaire grap is 'wie wil er een boterham met ... afval? Wie wil er een boterham met ...'. En dan hebben zij en jort de grootste lol. Ze vraagt uit zich zelf: 'hoe was jouw dag, mama?'. En naar bed, kdv en aankleden is niet meer zo'n strijd. Gister was ik een dagje alleen met haar en was het heel gezellig. Eind van de middag haalt mijn vriend jort en dan begint het... Ze laat hem geen minuut met rust. Meestal heel lief 'hier is je grote zus!' en vaak vindt hij dat heel leuk. Samen een beetje stoeien en dollen. Maar op een geven moment wordt het too much. En dan stopt ze niet. Blijft ze aan zijn armen of benen trekken en gaat ze m duwen, speelgoed afpakken. Zal wel de fase zijn van 'wennen aan dat mijn broertje een eigen wil krijgt en zich kan verplaatsen (=aan speelgoed kan komen)' Hoe ging dit bij andere grote broers en zussen. Herkenbaar? Hoe snel ging dit over? (ging het over ) hoe ging je er zelf mee om?
goedemorgen medemama's @ Miranda, daar zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten om dat soort dingen te regelen. Succes ermee. Gaat het trouwens alweer wat makkelijker op je werk? Roos zit in een hele makkelijke periode, is vaak wel voor rede vatbaar..........haar kleine snoezige zusje daarintegen die is wel in voor een potje rellen de wedstrijd is gisteren supergoed gegaan. ik was in de eerste proef 1e vd 11 met 197 punten en de tweede proef 3e met 177 punten, echt leuk dat het zo goed gaat
Laureen is op het moment ook erg lief en heel erg gezellig. Ze kletst enorm graag, iedereen moet steeds om haar lachen en ze laat iedereen smelten. Hier dus totaal geen dwarse peuter puber. @ Lauwie: ik heb eigenlijk geen idee meer hoe het ging tussen Joelle en Dionne. Ik denk wel goed anders had ik het vast wel onthouden. hihi Ik weet nog wel dat Joelle het lastig vond toen Dionne begon te lopen omdat ze vanaf dat moment heel snel bij haar in de buurt kon komen. @ Petra: de laatste weken voor mijn vakantie ging het wel weer redelijk op mijn werk hoor. Vanaf volgende week komt er een nieuwe tandarts bij ons werken om zo te zorgen dat werkdruk iets minder word. We zullen zien volgende week. Ik heb net de meiden uitgezwaaid, die zijn met de bus naar ponypark Slagharen. Ze komen pas rond 18:00 weer thuis, dus heerlijk een dagje met Laureen alleen.
Silke is momenteel juist heel goed te handelen, terwijl we echt wel anders gewend zijn. Weinig driftbuien momenteel, ze speelt heerlijk samen met grote broer. Ze is ook zo lief, dan moet ze niezen en dan zeg ik "gezondheid" en dan zegt ze "dankjewel memmie". Ze zegt ook steeds dat ze me zo lief vindt en met me wil trouwen. Natuurlijk heeft ze wel haar buien, maar ik merk wel dat nu ze zich beter verbaal kan uitdrukken die buien een stuk minder worden. Tis een blijft een pittig ding, maar niet vervelend.
@ dwarse peuter; Wesley kan ook heel gezellig kletsen en lieve dingen zeggen maar als iets moet of niet mag is het drama. Hij heeft ook het woordje sorry ontdekt. Bij alles zegt hij meteen "sorry mama" alsin, dan ben ik er van af!
@dwarse peuter, haha!! Ik dacht dat het vooral aan de komst van Vince lag, maar zo te lezen niet dus. Meneer heeft opeens een eigen wil en heeft de gang de laatste maand vaker gezien dan in zijn hele leventje. Ohh, had Vince gisteren om 8 uur in bed gelegd en vanmorgen om 7.45 weer de fles. Super trotse mama dus hier. Daarentegen heeft Djim het de laatste tijd op zijn heupen en staat regelmatig aan mijn bed te miepen. Dus ben ik er evengoed nog een keer uit in de nacht...
@ Lique, wow dat zijn lekkere nachten!! Hoeveel krijgt hij dan in de fles? Hier krijgt Thyrza tussen half 7 en 7 's avonds de fles en dan wekken we haar om 11 uur voor de laatste en die gaat helemaal op. En Wesley roept mij tegenwoordig ook 1 of 2 x per nacht zou het door de komst van broertje/zusje kunnen komen?!
Goedemorgen hier wel een dwarse drukke niet luisterende peuter. En vandaag op het cb geweest en daar over haar gedrag gehad maar uiteraard gedroeg ze zich vooooorbeeldig dus de dokter kon zich niks erbij voorstellen, de pedagoog gaat ons nog bellen. Ze is 99 cm en 14.4 kg. Dus aan de tengere kant. ook haar rechter oogje is ws niet goed, ze ziet er iig slecht mee of is lui. 27 sept naar de oogarts om te kijken of ze een pleister en brilletje moet. @delilah hoe is het met Wesley?