hoihoi meiden ik probeer ook wat minder in te loggen op het forum omdat ik regelmatig heb dat ik niet met de kinderen speel omdat ik zit te internetten. ik probeer het dus wat minder te doen. Roos heeft weer een aanval van netelroos, maar ze heeft er gelukkig geen (zichtbaar) last van. het zijn wel zo'n 20 plekken op armen en benen en er valt zo goed als niks tegen te doen. ze zei van de week: "als schapen niet achter een hekkie of een draad staan dan worden ze een pannekoek" ik denk dat ze zo plat als een pannekoek haha
Sjorsje, vervelend dat je je zorgen maakt over hoe het met lianna op school gaat. Dat is een van de dingen waar ik tegenop zie: dat je zo weinig zicht hebt op hoe het daar gaat. Hoop dat je snel een geruststellend gesprekje hebt! Petra, herkenbaar! Ik betrap mezelf ook af en toe op internetten als het voor de kindjes niet heel leuk is. Heb me ook voorgenomen wat minder overdag te zp-en (haha, is nu overdag) Hihi, dat klinkt grappig! Vervelend van de netelroos! Hoe kom je daar aan? Lique en sjorsje, thnx! Ik hoef ook niet zoveel vandaag idd. Vanochtend wat gelummeld en gewerkt, nu ff in bad en dan zo nog ff slapen. Ik knap ook wel wat op. Ben vooral nog benauwd en draaierig als ik teveel doe. Net weer ff terug gelezen van toen ot 8,5 mnd was. Grappig! Ot gaf ons ook haar speen, deed jort vorige week ook. Verder is jort veel sneller. Ot was trouwens een billenschuiver. Ook zo grappig om jullie berichtjes van toen te lezen (al was het niet allemaal leuk nieuws)
Weer terug van een druk weekend. Vrijdag mooie bruiloft gehad, zaterdag naar Duitsland vertrokken en gisteravond laat terug gekomen. Vanmorgen al vroeg opgestaan en van alles gedaan, nu even rust...
Vanmorgen nog weer bij mijn zwangere nicht in het ziekenhuis geweest. Net telefoon gehad dat ze met spoed naar de verlos kamer is gebracht. De tweeling moet vandaag nog geboren worden, zoooo spannend!! ze is morgen 36 weken en de kids zijn beide al rond de 2500 gram dus de prognose is in ieder geval goed!
@ naar school gaan; Ik vond het ook best lastig. Op het kdv hoor je wat ze de hele dag uitgespookt hebben, maar op school gaat de juf je echt niet elke dag vertellen hoe het was. Je moet er echt zelf achteraan en daarom ben ik ook naar bijna alle ouderavonden geweest. Thomas was ook niet zo'n verteller, dus heel vaak hoorde ik via anderen wat er gebeurt was haha. Ook had hij het over pesten, maar dat was maar heel even en achteraf viel dat hartstikke mee en was hij gewoon een beetje onder de indruk. Ik denk dat groep 1 best een beetje overweldigend was en het was ook nog eens een hele drukke klas. Thomas is nu heel anders. Hij doet zijn best en maakt super nette werkjes, vertelt zowaar wat hij die dag gedaan heeft en is veel rustiger. Hij krijgt nu ook schrijfles en hij vindt het fantastisch. En ze trekken alleen nog maar streepjes haha. Hij is ook heel erg met cijfers bezig en kan al een beetje rekenen. Lezen begint een beetje te komen, maar rekenen en schrijven is veruit favoriet. Oja verkeersles vindt hij ook zo leuk. Hij vertelt op de fiets of in de auto steeds wat de borden inhouden en degene die hij niet weet moet ik uitleggen haha. Al met al is het echt een wijsneus aan het worden en dit is nog maar de 4e week dat ze weer naar school gaan, maar hij is helemaal in zijn element. Met zwemles gaat het ook ineens super goed. Het heeft echt maanden stil gestaan, maar hij zwemt nu zonder kurken, kan super goed borstcrawlen en de rugslag zwemmen en door het gat heen zwemmen en duiken zijn het allerleukste, terwijl hij nog niet eens duiken geleerd heeft. Hij heeft het staan bekijken bij anderen en besloten dat hij dat ook kon en hij kan het inderdaad ook !
Het is voor mijn nicht alleen al goed dat ze "verlost" wordt. Ze ligt al vier weken in het ziekenhuis, heeft de bloeddruk veel te hoog waarvoor ze medicatie krijgt. Ze houdt vreselijk veel vocht vast (de huid van haar benen vertoont scheurtjes doordat het niet meer verder uit kan zetten) en ze heeft trombose benen. Daarbij heeft ze heel veel spontane bloedneuzen die door de bloedverdunner heel lang duren. Ze heeft geen broer/zus en haar man werkt veel dus ik ben er de afgelopen weken.om de dag geweest om haar bij te staan en ben blij voor haar dat er nu een einde aan komt.
Nou dan heeft ze lang genoeg d'r best gedaan om die ukkies binnen te houden zeg, jeetje! Het wordt inderdaad tijd dat ze "verlost" wordt!
Ik denk dat ik al weet waar het over gaat met school. Lianna poept nog steeds in d'r broek en vandaag dacht de juf dat ze ook geplast had. Thuis aangekomen bleek dat de lactulose was gaan werken en ze had dus flinke diarree. Dus ik denk dat de juf gaat voorstellen om Lianna van school te halen. En op zich ben ik daar wel voor want dit werkt gewoon niet. Op school verschonen ze haar niet en als ik Lianna een luierbroekje aangeeft zodat ze daarin kan poepen dan gebruikt ze 'm ook maar meteen om te plassen. En geef ik haar alleen een onderbroek aan dan poept ze 'm helemaal vol. Maar dan zit ik met het volgende probleem: waar gaat ze dan naartoe? Op het kdv kan niet want ze is te oud, maar de bso kan ook niet want die is dicht overdag.
@Sjorsje, wanneer heb je gesprek? Zullen ze haar echt van school sturen. Wel lastig probleem natuurlijk, al hulp ingeschakeld?( zou niet weten wat voor hulp hoor, maar dat je iets achter de hand hebt om aan te geven dat je er mee bezig bent....) @TEsske, ohh spannend, hopelijk knapt je nicht ook gelijk lekker op! En zeker goed op gewicht, mijn vriendin is 2 weken gelee bevallen van een dochter met 2460 gram bij 38 weken. @Puck, klinkt als een heerlijk weekend! @Lauwie, hoop dat je lekker even gerust hebt en voorlopig maar even alleen de noodzakelijke dingen doen... @School, groep 1 en weinig vertellen. De juf heeft mij uitgelegd dat de jongste kleuters nog niet zoveel vertellen, omdat ze het niet kunnen combineren. School is school en thuis is thuis. Meestal vertellen ze dus de eerste tijd ook niet veel... Zo, dames die de Wij nog thuis krijgen, check Vince, bij pasgeboren.
Daar zit veel verschil in moet ik zeggen want de dochter van een vriendin van mij die vertelt van het begin af aan al alles. Omdat ze bij Thomas in de klas zit wist ik dus wel wat Thomas deed ! Ik merk wel dat meiden ook nog eens veel meer vertellen. @ Sjorsje: Zou daarom echt van school af moeten? Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit. Verschonen doen ze inderdaad niet. Maar om haar dan van school te halen vind ik ook weer zo wat... Eigenlijk vind ik het wel heel sneu voor Lianna.
Sjorsje; ik lees vol verbazing je berichtje. Lianna met diarree in haar broek naar huis laten gaan. Is toch te belachelijk voor woorden. Ik werk zelf ook met kleuters. En vooral begin van het schooljaar of jonge kinderen die net op school komen weet je van dat er een ongelukje kan gebeuren of ze nog niet 100% goed zindelijk zijn. Wij hopen altijd wel dat alle kids zindelijk zijn, maar hebben best 1 jochie gehad die nog niet poepzindelijk was. Die lieten we echt geen dag rondlopen hoor als hij in zijn broek had gepoept. Hij kreeg gewoon schone kleren aan. Vind het eigenljk schandalig dat ze met een broek vol diarree (en begrijp ik goed dat de juf dacht dat het plas was?) naar huis laat gaan. En van school halen? Val van de ene verbazing in de andere echt waar. Misschien heb ik een deel van het vehraal gemist hoor, maar dit kan ik me echt niet bedenken zo. (tenminste niet bij mij op school) Ik ga straks voor het eerste aquajoggen, ben beneiuwd!!!
Alieke, die juf geeft aan dat ze het pas op het laatst zag/rook en ze ging inderdaad uit van plas, maar d'r hele onderbroek zat vol met poep. Ik heb 'r meteen thuis gedoucht. En ik heb zelf het idee dat ze gaat aanraden om 'r voorlopig thuis te houden, omdat ze aangaf dat dit zo geen doen is. Ik vind het voor Lianna ook zo sneu. Ze is zo blij dat ze naar school mag en nou zou het niet gaan vanwege d'r poepen. Met het CB heb ik al contact opgenomen en we moesten eerst zorgen dat ze geen obstipatie meer had, nou dat is nu dus gelukt. En nou moeten we gaan proberen om 'r op de pot te laten poepen door haar 3 keer per dag 5 minuten op de pot of wc te zetten. Dan krijgt ze de tijd om het ook op de wc te doen. Maar vanmiddag heeft dat dus geresulteerd in op school in d'r broek poepen.
Oh Sjorsje, wat een lastige situatie! Kán Lianna nog niet goed zelf aanvoelen wanneer ze moet poepen, of heb je het idee dat ze niet wíl poepen op een potje of wc? Ik hoop dat ze het snel onder de knie krijgt en dat ze vrolijk naar school kan blijven gaan! Er bestaan in sommige ziekenhuizen trouwens poep-poli's, die kunnen soms uitkomst bieden bij allerhande poep-problemen. Geen idee of ze ook iets rondom zindelijkheidsadviezen op deze leeftijd doen, maar zeker als er ook obstipatie in het spel is, zou ik daar zeker eens naar informeren op het cb of bij de ha. Ik was vandaag alleen thuis met twee kinders en heb toch heel veel gedaan in huis. Wat een heerlijk voldaan en energiek gevoel geeft dat toch!
Chantico ze voelt het wel aankomen. Voordat ze naar school ging vroeg ze om een luier als ze moest poepen. Maar dat doet ze nu niet meer, omdat ze weet dat ze op de wc moet poepen. Maar ik heb natuurlijk liever dat ze in een luier poept dan in d'r broek. Carmen al nieuws?
en sjorsje wat als je een luier in haar rugtas doet die ze zelf aan kan doen als ze moet poepen? en dan aan de juf vragen of ze haar dan een keer wilt verschonen. lijkt me wel erg apart als ze een kind niet op school toelaten omdat ze niet volledig zindelijk is
@Marleen, natuurlijk zijn er ook uitzonderingen en met een beetje trekken bij Sam krijg ik er ook wel eens wat uit, maar moeizaam hoor. Verder kwebbelt ze het liefst de oren van je kop en komen er soms dingen een dag later uit, haha!! @Sjorsje, ik hoop ook voor Lianne dat het allemaal meevalt en ze gewoon lekker naar school kan blijven gaan. @Chantico, klinkt als een goed dagje! @Alieke, hoe was het aquajoggen? @Petra, helemaal te begrijpen, lekker gaan spelen met die meiden! Goede afvalweek gehad? Iemand ervaring met Nutriton, denk dat ik dat maar ga gebruiken voor Vince. Hij spuugt best vaak en best hele gutsen. Waar haal ik dit, ben vandaag in de Vomar, Etos en Kruidvat geweest maar zag het zo snel niet staan (wist ook niet hoe het eruit zag)...
had ff gegoogled en school mag kindjes die niet zindelijk zijn weigeren. maar ja, hoe los je het dan op... misschien voorlopig met luierbroekje naar school en thuis de rest van de dag zonder tot het goed gaat en ze ook zonder naar school kan? alleen heb je kans dat de juf zegt dat ze geen (poep)luiers verschoont. lastig hoor! lique, heb niet eens geslapen, maar voel me wel echt opgeknapt van zo'n dagje rust!