Lauwie leuk filmpje. Chantico heerlijk een lekker hangdagje. Grrrr Lianna weigert nu helemaal om te poepen. Heb net een klysma gehaald, maar ik krijg geen vrij vanmiddag om 'm te gaan gebruiken. Hopelijk poept ze nog ze zelf straks.
sjorsje, balen! heb je al een beloningssysteem geprobeerd? als lianna merkt dat het poepen een probleem is, wordt het voor haar denk ik vanzelf ook een probleem. ik zou proberen om er iets leuks van te maken (door de beloning) en te zorgen voor succeservaringen. en de druk zou ik er af halen door ook plassen op de wc te belonen. dat kan ze. daardoor merkt ze dat ze ijsjes verdiend. dan komt het poepen vast ook vanzelf.
Sjorsje; Danique heeft ook een tijdje geweigerd te poepen. Maar uiteindelijk kwam het altijd goed. Vooral met de forlax zakjes. Deed er soms gewoon 2 op een dag en na 2/3 dagenkon ze het echt niet meer ophouden en kwam het toch. Danique krijgt buikpijn als ze niet poept, dus dan probeerde ze uiteindeliujk toch. Met een boekje erbij op de wc en haar aanmoedigen deed ze het dan wel. Nou ik ben aan het werk. Maar mijn kids zijn aan het zelfstnadig werken. Had dus evne tijd om te spieken en snel wat te reageren. Ga nu snel de kids aandacht geven.
Ik ben sinds deze week begonnen om ook te belonen als ze goed op de wc heeft gezeten (oftewel de 5 minuten volmaken ook al doet ze niks), ze mag dan een stempel of een stickers plakken. Ze weet dat als ze 1 poepje heeft gedaan dat ze dan een dvd krijgt van Sesamstraat (en die wilde ze graag hebben). Verder probeer ik er geen aandacht aan te schenken als ze gepoept heeft in d'r broek, zodat ze ook geen negatieve aandacht krijgt. Ik vind dit toch wel het heftigste strijdmiddel dat ze heeft van de afgelopen 4 jaar. Ik ga me gauw klaarmaken om te gaan werken.
@ Sjorsje, wat moeilijk zeg volgens mij doe je het nu supergoed en is het een kwestie van dit volhouden!! @ Lauwie, leuk filmpje!
@Tesske; Fijne Vakantie @Sjorsje; Klinkt allemaal erg goed, hoe jullie er mee bezig zijn. Hopelijk zien jullie snel verbetering. Beterschap en werk ze! @Petra:Lauwie; We zijn naar Frankrijk geweest (de Dordogne). We hebben het echt heerlijk gehad. We sliepen in een kant en klare tent en de kids vonden het geweldig. Gelukkig werkte het weer ook goed mee. @Lauwie; Succes met het schrijven van je plan Maandagavond zijn we dus terug gekomen van vakantie en sindsdien zijn we lekker bezig. We hebben ondertussen de woonkamer opnieuw ingedeeld en de speelgoedkist en -kast uitgemest Matthijs is vanmiddag voor het eerst weer naar de PSZ, dus ben benieuwd hoe dat gaat. Morgen willen we eigenlijk naar de Efteling (Matthijs heeft het er de hele vakantie al over), maar dan moet het weer toch iets beter worden
@Delilah; Dank je! Eerst zou het weer morgen beter worden, maar de voorspellingen worden volgens mij steeds slechter :x Wij gaan ook rustig even als het wat regent, maar we nemen mijn moeder een keertje mee en dan is het zonde om maar even te gaan. Ach, we zien het wel, anders kunnen we nog uitwijken naar zaterdag
@ Duster, ja dat is dan een beetje jammer inderdaad Maar je weet het niet! De voorspellingen kloppen vaak niet of veranderen! He, Wesley wil tegenwoordig 'smiddags steeds een dutje doen en daardoor is hij 's avonds lang wakker.... Lastig wan kan 'm ook niet wakker houden. Hopelijk gaat deze fase snel weer voorbij!
@ Lauwie: geweldig filmpje! @ Sjorsje: Ik heb echt geen tips voor je meis, sorry.. @ Duster: welkom terug meis! @ Carmen: wat doe je online??? Ga vakantie vieren haha! De vooruitzichten zijn zeker slecht...Als het zo doorgaat dan wordt er geen dakkapel geplaatst...GGGRRR!!!
Carmen fijne vakantie. Duster welkom terug. Hopelijk morgen toch lekker weer. Marleen dat zou balen zijn van die dakkapel, hopelijk bij jullie ook droog weer.
carmen fijne vakantie meis hier druk druk druk. euke aanbieding voor een baan gehad helaas zal ik dan elke zaterdag moeten werken en weet niet of dat lukt (weet eigenlijk dat het niet gaat lukken) dus zal niet lukken!
Ise en mijn vriend zagen vanochtend voor hun ogen een meisje van 12 ofzo heel naar ten val komen met haar fiets. De tas aan haar stuur raakte tussen het voorwiel en ze vloog zo over de kop met haar gezicht op de stoeprand... Allemaal bloed, 112 gebeld, motorambulance erbij en daarna ook nog een politiewagen met sirene en al. M'n vriend moest blijven, want hij had 112 gebeld. Dus even alert zijn mocht Ise hier later nog over willen praten ofzo. Maar m'n vriend zei dat ze vooral erg onder de indruk was geweest van het veegwagentje dat voorbij kwam, haha.
Chantico bah dat zal wel indrukwekkend geweest zijn. Kan goed dat er dat pas over een paar dagen uit komt.
Ja, goed dat je dat zegt. Ik wil er zelf maar niet over beginnen, of moet ik dat juist wel doen? Wat rot trouwens dat poepen voor Lianna zo beladen is geworden. Ik hoop dat ze snel van haar verstopping af is en de Sesamstraat-dvd een goede stimulans is! Sterkte ermee, als ouders sta je dan toch behoorlijk machteloos en moet je flink je best doen om pedagogisch correct te handelen (en je teleurstelling niet te tonen als het weer mis is gegaan).
sjorsje, klinkt alsof je er hartstikke goed mee bezig bent. Kwestie van de langste adem denk ik . kan me voorstellen dat je dit het vervelendste machtsmiddel vindt. het is zo moeilijk te negeren. duster, was dat handig zo'n tent die er al staat? Wij zijn niet zo van het kamperen, maar het lijkt mij voor kinderen wel heel leuk. Speelden Matthijs en Jasmijn veel met andere kindjes? Delilah, ja lastig he? Ot was vanochtend huilerig bij het kdv, wat over was na het slapen, maar nu hoor ik haar nog spelen. Ik vind het ook zoeken. Chantico, klinkt naar! Ik begin wel zelf over dingen. Dan vraag/zeg ik gewoon iets neutraals en dan merk ik wel of ze er over wil kletsen. Marleen, ik duim voor je dakkapel hoor (en stiekem ook omdat ik zelf wel zin heb in droog en lekker weer )
Ik heb ook zo'n zin in gewoon weer een lekker zonnetje. Heb het vreselijk koud de laatste week. Heb echt ijsblokjes handen. Brrr. Kan natuurlijk ook nog komen doordat ik aan het afvallen ben he. En die vreselijke slaaptekort. Want Eline is weer eens flink aan het spoken 's nachts. Moet morgen naar cb en zal daar eens informeren. Heb ook een osteopaat gemaild. Ik ga nu vanalles proberen, want trek het echt niet lang meer. Pfff vannacht zo'n 6x eruit en gisternacht minstens 10x. Ik tel het niet eens meer. Slaapwandel naar haar kamer en weer teurg naar bed. Raymond doet hetzelfde. Gelukkig morgen vrij, dan trek ik het iets bter