Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @miepie hier wel een draak maar niet dat ze zichzelf pijn doet. Gaat wel eens dramatisch over de grond rollen. Ook wij zijn zeer consequent met in de hoek zetten, overal zijn hoeken :p. Wij zeggen altijd ik tel tot 3 en anders ga je in de hoek. Vaak voor we bij 2 zijn dan corrigeert ze zichzelf wel. Maar al met al ben ik soms een hele dag aan het tellen hahaha :p
    En je bent geen slechte moeder!!!

@petra aaaah wat afschuwelijk, dat doet zooooooooo zeer :'(
    Gelukkig niks gebroken! En wat zal je zus zich klote gevoeld hebben :eek:

Ik ben dus al wakker na mijn nacht, schiet niet erg op dus!

@lique, wat een lieve naam en is alles goed?

2. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Alles over Kinderen: peuterpuberteit, met tips van de pedagoge. Je twee-jarige wil alles zelf doen! Over dwarsliggen, eigengereidheid, opvoeden en meegaan tips pedagoog.

Had net dit stuk gevonden er over met tips...maar goed wij zijn wel van de regelmaat hier dus dat kan het probleem niet echt zijn. Ach het zal wel weer overgaan maar als mama zijnde wordt je er niet echt blij van.....
    Heb haar lekker ff op bed gelegd. Hoor haar nog kletsen dus laat haar maar even. Even rust voor mezelf.

Petra: leuk is dat he....je wordt er zelf ook sjaggie van. Pff wat erg zeg van je zus...brr krijg er kippenvel van! Oh wat zal dat zeer hebben gedaan.

Krijg zo visite dus zal eerst ff boven kijken bij malou of ze niet weer de hele kledingkast leeg haalt en dan ff snel een beetje opruimen hier! Morgen en vrijdag nog werken en dan heb ik vakantie!

3. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Petra; Wat zielig voor je neefje. Matthijs had het vanochtend thuis met een tussendeur. We stonden op het punt te vertrekken, ik terk hard de deur dicht en zijn vingers zaten er aan de binnenkant tussen. Het duurde even voor ik het door had en de deur zat helemaal dicht. Voel me er nog steeds hartstikke schuldig over :x

4. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Heb gisteren trouwens ook al Jasmijn van de commode laten vallen. Ik weet ook niet wat ik heb :)

5. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Petra, auw! Gelukkig niks gebroken!!

@ Miepie, hier is het vaak als ik zeg dat de luier verschoond moet worden of dat hij kleren aan moet ook NEEEEE en DRAMA!!! Tegenwoordig geef ik hem de keuze, hij kan luisteren en dan doe ik hem eerst en anders moet hij wachten en ga ik eerst Thyrza doen :D hij wil altijd eerst dus werkt dan wel mee! Maar anders was het ook vaak een gevecht hoor!

Wat Petra zegt, ik merk wel als ik heel veel met Wesley speel en veel tijd aan hem besteed de dingen makkelijker gaan en hij meer wil luisteren maar goed, dat lukt je ook niet alle dagen dus lastig!

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ise is ook flink aan het peuterpuberen. Gelukkig uit het zich niet echt fysiek (slaan/schoppen/gooien/etc) maar ze kan opeens heel erg boos 'nee!' roepen en het met álles wat je zegt oneens zijn ;) ('Dat ís geen hond, dat is een poes!', terwijl het wel een hond is, bij wijze van voorbeeld...)

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @Duster goed bezig jij :p

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ow ja heel herkenbaar... Mijn dramadochter kan ook zo'n klein draakje zijn. Niet luisteren, uitdagen, knijpen als haar iets niet zint etc. En samen is het helemaal gezellig... ;)

Maar het goede nieuws: uit ervaring weet ik dat het vanaf een jaar of drie beter gaat. Kunnen ze zich beter uitdrukken en krijgen meer oog voor anderen in plaats van alleen hun eigen ikje!

9. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ja, zielig hè. Het is maar goed dat ik vanaf volgende week ga werken, blijven de kids ook nog een beetje heel :D

10. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Hier sluit ik me volledig bij aan!

Jasper is ook echt een draakje! Er zit momenteel geen rem op, hij blijft door gaan en als hij dan op zijn kop krijgt dan komen de krokodillentranen...;)! Vanmorgen wilde hij iets uit de kast hebben bij mijn moeder dus ik wilde dat pakken. Staat meneer zich er mee te bemoeien en ja hoor vingers tussen het deurtje. Volgens mij zit er iets in de lucht met al die ongelukjes!

11. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Kijk dat werken van jou heeft aan alle kanten voordelen :D

Heb je er zin in??

12. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ja, ik heb enorm veel zin om weer iets voor mezelf te gaan doen en eens iets anders te zijn dan moeder. Ik vind het wel jammer dat ik een aantal dingen met Matthijs moet laten vallen (dreumesclub, dansen) Maar als ik er wat langer werk gaan we het zwemmen weer oppakken, dus dat is ook wel heel erg leuk. Ach, al met al denk ik dat ik hierdoor een leukere moeder zal worden, dus dat zal het wel compenseren :D

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Haha, nog maar twee maanden wachten dus, en dan wordt ze keurig, redelijk, beleefd en sociaal! ;)

Duster, het klinkt alsof je er helemaal klaar voor bent, en het dús ook voor Matthijs en Jasmijn een vooruitgang zal zijn. Geniet ervan! :)

14. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik wilde een dutje doen maar Suze heeft de hele boel onder gespuugd en zit nu te geinen naast me op de bank.

Wat zielig dat er meer vingers tussen deuren hebben gezeten.

@ duster, al is het werk misschien niet wat je echt wil, het is vast heerlijk om even niet de kinderen om je heen te hebben en alleen verantwoordelijk voor jezelf te zijn.
    Het lijkt ook wel of je weer richting jezelf komt wat energie betreft

Ik kreeg vd week een brief van het kdv of we toestemming gaven voor de 3 + groep van het kdv, ik heb er nogal lacherig over gedaan omdat ik het nogal vroeg vind; ik had serieus nog niet door dat Roos over ruim 6 weken 3 word
    Ik vind het ook zo'n gek idee dat ze 3 word, ze is pas geleden nog maar geboren

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij dachten trouwens een trampoline te geven voor hun verjaardag

16. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ja het gaat hard he, bijna 3 alweer!! Wesley gaat nu al regelmatig naar de 3+ groep en dat verteld hij heel trots :D

Ben nu Thomas en Gordon aan het inpakken. Had een cadeautje beloofd als hij goed op de wc zou plassen, hopelijk moedigt dit 'm aan om alles altijd op de wc te doen ;)

@ Petra, Wesley heeft vorig jaar voor z'n verjaardag een trampoline gekregen en hij vond het helemaal te gek! Denk dat de dames het ook wel kunnen waarderen! Wat vervelend van het spugen!

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Sil krijgt een echte grote meisjesfiets waarschijnlijk.

18. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Haha, ze worden wat makkelijker, maar nog geen model burgers hoor :p.
    En het duurt maar een half jaartje en daarna worden ze vreselijk bijdehand en ga je heel goed merken dat ze aan de basisschool toe zijn. Dus geniet volop van de volgende wat rustigere fase :D!!!

Ik heb echt geen idee wat we Jasper gaan geven... Thomas krijgt waarschijnlijk een nieuwe fiets. Een trampoline is wel een heel gaaf cadeau, maar helaas krijg ik Jeroen niet zover... Jammer!

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @Petra he bah spugen :O
    Ik vind trampolines levens gevaarlijk maar ja dat komt ook omdat Giulia zo vreselijk onhandig is en constant valt....

Wij weten werkelijk nog niet wat te geven aan Giulia, van oma krijgt ze rolschaatsen, en voor de rest denk ik dingen van Feyenoord omdat ze daar echt gek van is :p

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    haha ik vind tramplines helemaal niet gevaarlijk maar ja wij hebben dan ook wel motorische durfallen.
    rolschattsen zou ik dan weer niet zien zitten, lijkt me zo onpraktisch als ze die de hele tijd aanwillen

Deel Deze Pagina