Zo, ik meld mij ook weer even, nog geen nieuws op huizen- en scheidingsgebied. Silke is wat ziekjes, koortsig, diarree. Ze slaapt nu ook nog. @ alle jarige kindjes, nog van harte gefeliciteerd vanuit Akkrum, sorry dat ik het niet wat persoonlijker doe, maar dat is nu even niet te doen. Vraagjes: Lezen jullie voor? Ja Wanneer? Voor het slapen gaan Boeken met plaatjes/ plaatjes en tekst/ alleen tekst? Boeken met plaatjes en tekst. Op dit moment zijn de boekjes van de Disney club favoriet, maar eigenlijk maakt het ze niet uit wat we lezen, zo gauw er een boek in beeld verschijnt komen ze er gelijk bij zitten. Hoeveel uur slaapt jullie kind in 24u totaal? Van ongeveer 7.15 uur tot 8.15 uur. Maar het verschilt heel erg wanneer ze wakker wordt. Heel soms gaat ze 's middags nog naar bed, slaapt dan meestal ook gelijk 3 uren. Heeft je kind (nog) een speen? Ja Zo nee, hoe heb je die afgeleerd? Ze wil er beslist niet mee stoppen en gezien de situatie hier lijkt het me beter om er nu ook niet mee te beginnen. En slaapt je kind sindsdien minder? nvt Is je kind na de speen gaan duimen? nvt
wij lezen elke avond voor meestal uit jip en janneke. we gaan dan allemaal op het grote bed zitten en lezen 2 verhaaltjes overdag lees ik zo'n beetje om de dag een verhaal voor van een sprookje of winnie de poeh ofzo Roos is van de speen af sinds ze rond 1,5 jaar de hand-voet mondziekte kreeg. dat is 2 dagen flink drama geweest en daarna was dat voorbij. Suze heeft nooit een speen of duim gewild Roos slaapt van 20.00 tot 7 uur ongeveer en in de middag heeft ze altijd een rustig uurtje als Suze slaapt, dan kijkt ze een filmpje
Vraagjes: Lezen jullie voor? Soms, ze hebben er vaak het geduld niet voor. Wanneer? Voor het slapen gaan en Jasper soms ook overdag. Boeken met plaatjes/ plaatjes en tekst/ alleen tekst? Met plaatjes en tekst. Jasper benoemt graag de plaatjes nadat ik het eerst voorgelezen heb. Hij bespreekt nog even de hele pagina . Hoeveel uur slaapt jullie kind in 24u totaal? 12 a 13u, alleen 's nachts. Heeft je kind (nog) een speen? Nee. Zo nee, hoe heb je die afgeleerd? Hij had m kapot gebeten en toen hebben we hem samen weggegooid. Hij bleef wel een poosje vertellen dat zijn speen kapot was voordat hij ging slapen, maar het is geen drama geweest. En slaapt je kind sindsdien minder? Zijn slaapje overdag was er daarna vrij snel af. Is je kind na de speen gaan duimen?Jasper niet, Thomas wel. Maar dat is altijd al een sopper geweest .
@ Vragen; Wij lezen standaard na het eten een verhaal uit de kinderbijbel en verder wanneer Wesley zin heeft in een verhaaltje. Hij heeft veel boekjes van Puk & Streepa van Hoteldebotel die vind hij erg leuk en lezen we vaak nog 's avonds voor het slapen gaan. Boekjes zijn allemaal met tekst en plaatjes. Hij heeft geen speen, nooit gehad en slaapt meestal de klok rond. Als hij overdag heeft geslapen dan slaapt hij pas laat, meestal rond 9 / half 10 (hij gaat er wel op tijd in maar is gewoon aan het rommelen dan nog)
@vraagjes, hier wordt er zelden voorgelezen en als het gebeurt is het voor het naar bed gaan, ze hebben dan liever dat er liedjes worden gezongen. Ze slapen allemaal rond de 12 uur 's nachts, Djim pakt overdag af en toe een uurtje en Vince natuurlijk nog meerdere tukkies per dag. Hier geen spenen maar allemaal vingers, Sam duimt, Djim en Vince totteren. Wat een wind zeg vandaag, pffff, maar het is alweer bijna etenstijd... nog 2 weken vakantie, heerlijk....
@lauwie; Ik zal vanavond nog even reageren op jouw vragen mbt de camping/tent Hier druk, druk, druk. Ik ben stiekem blij dat de vakantie voorbij is en dat er weer regelmaat in onze dagen komt Vraagje ; Matthijs komt in aanmerking om buiten zijn 2 dagdelen op de PSZ 2 extra dagdelen daar naar toe te gaan. Nu ben ik dus enorm aan het twijfelen tussen 1hele dag (van 9 tot 11u30 en van 13u15 tot 15u45) en 2 halve dagen of tussen 4 halve dagen. Wat zouden jullie doen en waarom????
Dat ligt een beetje aan Matthijs en ook wat jou beter uitkomt, daar mag je ook best rekening meehouden hoor. Als jij denkt dat Matthijs het de hele dag volhoud dan is het wel lekker om een hele dag te doen. Jasper zou het nog niet volhouden, die is nog maar net van zijn middagslaapje af en heeft m soms gewoon nog nodig.
Duster, is dat wel te doen dan met jullie werktijden? Want jij werkt toch nog steeds? Als dat niks zou uitmaken dan zou ik 'm 4 dagdelen doen, zodat ie alvast wat kan wennen aan het ritme voor school straks.
@ duster, ik zou echt gek worden van dat halen en brengen en als matthijs het leuk vind zou ik 4 ochtenden doen, maar ik vind het wel wat veel, MAAR,ik heb natuurlijk geen enkelidee hoe hij het vind, hoe jullie het vinden en wat praktisch is, want ik vind ook dat het voor jezelf makkelijk moet zijn Andy heeft vannacht voor het eerst met de zuurstof geslapen en het was supergek. het is nu dood en doodstil in de slaapkamer, het ziet er niet uit maar andy was vanmorgen om 5 uur klaarwakker omdat hij zo ontzettend lekker en diep heeft geslapen hiehiephoera dus Dat ding registreerd ook hoevaak je stopt met ademhalen; een normaal mens heeft dat ong 5 keer per uur, a had het 50 keer en vannacht had hij 3 keer
Bedankt voor jullie antwoorden. Als we voor 1 dag en 2 ochtenden kiezen is de dag en 1 ochtend op mijn vrije dagen. De andere dag brengt Dirk of mijn zus hem. Kiezen we voor 4 dagdelen (3 ochtenden en 1 middag) dan is 1 ochtend en 1 middag op mijn vrije dagen. Deze dagdelen staan nu ook al. 1 ochtend brengt Dirk hem en de andere ochtend of Dirk of mijn zus. Dit is elke week anders ivm Dirk zijn onregelmatigheid. Ik heb 2 zussen die hem allebei zouden kunnen brengen en halen, dus dat moet geen probleem zijn. Ik vind het ook erg veel, maar Matthijs zijn spraak loopt nogal achter. Mede hierdoor is hij ook niet weerbaar genoeg. De leidsters denken dat het beter voor hem is als hij hier extra begeleiding in krijgt.
persoonlijk vind ik voor de kleintjes 2 ochtenden genoeg. vind 4 dagdelen erg veel. zijn spraak loopt misschien wat achter maar moet ie daarvoor zo vaak heen? maar ik zou je eigen gevoel volgen want jij kent je kleine het beste
@Petra, jemig wat goed zeg en dat zal zeker wennen zijn, die stilte, haha!! @Duster, tja, je moet doen wat het beste in jullie schema past. En mocht het echt te veel zijn, gewoon weer terug naar 2 dagdelen? @Marleen, kids weer beter?
@ vragen: Lezen: Ik lees elke avond in elk geval voor het naar bed gaan voor. Altijd beoken met plaatje en tekst. Varierend van prentenboeken naar Floddertje naar woezel en pip. ALles wat maar te lezen valt is hier goed. speen: Danique is de dag dat ze 3 werd gestopt. Ze heeft nog een weekje er soms over gepraat als ze naar bed ging. Maar sindsdien niet weer over gehoord. GIng dus boven verwachting soepel. Duster; voor de 4 losse dagdelen gaan en niet voor 1 dag. denk dat dat best heftig is voor hem. En als het neit moelijker voor jullie is zou ik dat doen. Wel mooi dat hij nu extra geholpen kan worden. Hoef je zelf ook niet extra voor te betalen he??? Ik ga heerlijk mijn bedje in! Net weer lekker in het water wezen aquajoggen. Heerlijk hoor, en vind het eigenlijk best leuk. Hoop dat ik de weegschaal morgen ook zo leuk ga vinden
@Lauwie: ik weet niet meer precies wat je vragen waren (en is lastig terug zoeken op mijn foon), maar zal iets over de tent vertellen. Wij hadden geboekt bij Rent a tent en dit is erg goed bevallen. Dit is luxe kamperen: gewone (verhoogde) bedden en een grote koelkast met vriesvak. Alleen voor wc, douche en afwas moet je op pad. Maar dat vond Matthijs echt geweldig, ging onderweg paddestoelen en diertjes zoeken. De kids hebben enorm genoten. We stonden op een veld met meerdere kids van 3, dus als het even kon gingen ze samen spelen. De kans is zeer groot dat we volgend jaar weer een tent huren.
Goedemorgen, Petra wat ontzettend fijn dat die zuurstof helpt. Duster, vind jij zelf ook dat Matthijs erg achterloopt? Ik heb vanochtend al een grote ruzie met Lianna erop zitten. Ze heeft gisterenavond niet gepoept, dus vanochtend weer proberen en ze doet het gewoon weer niet. Van het toilet af wilde ze zich niet meer aankleden en bleef maar krijsen om een luier en die krijgt ze gewoon niet. Toen proberen om 'r aan te kleden en toen werd ze helemaal hysterisch en ik ontzettend boos. Uiteindelijk 'r toch maar gewoon opgepakt en even met z'n tweeen zitten kalmeren. Daarna wilde ze wel aankleden en zijn we naar school gelopen. Maar daar aangekomen zei ze dat ze buikpijn had, dus waarschijnlijk wordt dat vandaag weer een poepbroek.
Voorlezen: jaaa! Vanalles, maar dingen met mooie plaatjes zijn wel leuker dan zonder. Jip en Janneke kan wel, maar langere verhaaltjes met maar één plaatje (zoals Pluk) dat vindt ze minder leuk. Ze luistert er wel geduldig naar, maar ik merk dat het verhaal dan toch minder overkomt of aansluit (Pluk is ook voor oudere kinderen, denk ik). Dat is denk ik het probleem van verhalen zonder / met weinig plaatjes: dat de thema's ook nog niet passend zijn. Als we zelf namelijk uit ons hoofd een verhaal vertellen (dus ook zonder plaatjes) dan luistert ze enorm geboeid. Prentenboeken zijn erg leuk en boeken zonder tekst met alléén maar platen ook (en dan dingen zoeken en zelf de verhalen erbij bedenken samen). We lezen in ieder geval voor het slapen (= 2x per dag)gaan twee boekjes/verhaaltjes en vaak overdag ook nog wel een paar keer. Slapen: overdag meestal nog zo'n 1,5 a 2 uur en 's nachts een uur of 10 a 11 schat ik. Per etmaal gemiddeld 12 uur denk ik. Speen: sinds een half jaar ongeveer niet meer. Mee gestopt nadat ze drie spenen in een week kapot had gebeten, zoals we hadden aangekondigd toen ze de eerste kapot had gebeten. Niet om gehuild en nooit meer naar gevraagd. En ook niet gaan duimen gelukkig. Het in slaap vallen leek wel even lastiger te zijn, maar daar wende ze snel aan. Kruidvat staat op m'n shoplist
@ Petra wat fijn voor jullie dat Andy weer goed kan slapen. @ Duster zou ook voor 4 dagdelen gaan (heeft hij dat echt nodig?) @Setteke hopelijk heb je snel een huisje voor jezelf. Hier straks echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien van 150 slagen Zelfs het termijn klopt nu nog precies. Wordt wel om 13.00 opgenomen om extra vocht te krijgen en misschien sondevoeding. Dit is dan wel een tegenvaller.