Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Bannercheck....

Nee niet zwanger hahaha, maar 5 kg kwijt!!! Nog 7kg te gaan!!!

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Marleen wat goed!!

Versprekingen: asjeliept is wat ik nu het vaakst hoor bij Yosyp.
    En Lianna heeft er nog steeds een handje van om te zeggen: ik wil. En dan vraag ik ook ieder keer: hoe vragen we dat?
    Als ze iets verkeerd zeggen dan herhaal ik het goed.

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Marleen, gefeliciteerd! Met de 5 kilo, maar vooral met je verjaardag! Fijne dag!

En hier een goede nacht :D

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    hoera voor Marleen (x2)

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik mag zo naar de arbo arts! Geen zin :(

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Marleen gefeliciteerd.

Juud succes.

7. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Marleen, gefeliciteerd met je verjaardag.

Juud, succes, waaro moet je er heen? Gaat het werken niet meer zo goed?

Hier zo naar het consultatiebureau, was nog een heel gezoek naar het boekje maar ik heb hem, moet over 5 min weg en er moet nog iemand komen voor de keuken en dan kunnen we gaan.

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Pfffff ben bij het cb geweest en meteen sacherijnig! Ik kreeg opvoedkundig advies en toen ik zei dat ik dat anders zag en dat het klonk of ik het verkeerd doe, ontkende ze het en kwam er een verhaal over 'ouders die bladiebla en vind je het gek dat die kinderen dan...' ;) takkewijf! Bedenk dan later dat wat me vooral stoort is dat ze het brengt of haar manier dé manier is en niet een manier. Kreeg ook een kaartje mee van de pedagoog. En daar heb ik niets tegen hoor, maar wel graag dat ze dan meedenken over een manier die bij me past en niet iemand die belerend vertelt dat ik het fout doe.
    En dat alles omdat ze bij me op schoot kroop en 3x kinderachtig mama zei en ik aan haar vroeg wat er was. :(:(:(
    Ze had meteen haar oordeel klaar over dat ze altijd zo is. 'vertelt ze wel eens iets uit zichzelf?'
    Was blij dat ze aan het eind vertelde dat ze wegging ;)

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Lauwie ja dat heb ik dus ook bij het cb ik vertelde dat Giulia enorm druk is en soms niet hanteerbaar, daar was ze uiteraard poeslief dus ze was vlgs die man een gewone peuter. En hij wilde dus weten wat ik dan van hem wilde. Handvatten kon ie niet geven want ze was zo lief.....

Pfff ik ben bij de bedrijfsarts geweest wat een eikels zijn dat toch meestal :(
    Voel me niet gehoord door hem. Moet aangepast, zitten niet stressvol werk doen, prima vind ik dat geen probleem. Alleen hoe kom ik er? Met ov heb ik teveel last van de buik. Maar dat is een praktisch probleem zegt hij en dat moet ik met de werkgever oplossen. Lekker makkelijk dus :(

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lauwie waarom naar de pedagoog? Wel vervelend dat ze meteen conclusies trekt die niet kloppen.

Juud jij ook al geen succes bij de arboarts. Weet nog wel tijdens de zwangerschap van Lianna dat ik ook zoveel last had in de bus, maar ik kon gelukkig met de auto. Hoe zit het eigenlijk met je rijlessen?

11. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Sjorsje: Gefeliciteerd

@Marleen: dubbel gefeliciteerd!

12. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Ot zit niet lekker in haar vel en vond het toch wel spannend bij het cb en dat was te zien. Ze kroop tegen me aan en zei niets behalve dus zeuderug mama. Dat wijf trok daar meteen de conclusie uit dat ze altijd zo doet en dat dat door 'mijn' opvoeding komt. Want zij zag het daar al gebeuren dat ik haar aandacht gaf toen ze het op die manier vroeg. Kredg dus meteen een belerende preek, suggestieve vragrn en dat kaartje van de pedagoog. Ben er nog steeds geirriteerd over.

13. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    lekker laten gaan joh

14. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @sjorsje, gefeliciteerd. Lekker zeg dat je het gehaald hebt.

@juud, balen dat het niet zo gelopen is als gehoopt.

@lauwie, hier heb ik het ook niet zo op het consultatiebureau. Vandaag met Janna geweest en ze vinden haar te zwaar. Nou dat kreeg ik ook meteen te horen. En wat ze dan wel niet dronk op een dag en hoeveel melkproducten enz. Ik zeg dan lief ja enz en en denk dan zoek het toch lekker uit. Als jullie niet eens goed kunnen meten maak ik me nergens druk om. Haha. Maar wel vervelend dat je, je het zo aantrekt. Kan me ook wel indenken dat als je daar zit en je meteen aangevallen wordt dat je echt pist wordt. Zou ik ook hebben denk ik.

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ise zegt 'jommetje' en soms zeg ik dan een zin met duidelijk het woord 'jongetje' erin, maar lang niet altijd. Er is nog een woord dat ze altijd verkeerd zegt, maar ik kan er even niet op komen... Als ze een grammaticale fout maakt in een zin, probeer ik dat wel altijd te verbeteren, maar soms is dat lastig. Als ze bijvoorbeeld 'ik loopt' zou zeggen, dan kun door te herhalen ('ja, je loopt!') de goede grammatica laten horen.

16. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    @ Speelgoed, Tess heeft een speelkamer waar haar (grote) speelgoed staat.
    Op haar slaapkamer staat helemaal geen speelgoed, ze moet zo min mogelijk spulletjes op haar kamer want dat geeft alleen maar meer stof en dus benauwdheid.
    In de woonkamer staan 2 rieten randen met daarin speelgoed waar ze echt veel mee speelt en in een lade van de kast liggen alle knutselspullen.
    Ze speelt trouwens veel boven.

@ spreekfoutjes, Tess heb ik al heel lang niet meer kunnen betrappen op verkeerde uitspraak van woorden.
    Wel is ze wat hardnekkig in het 'je moet'... al zegt ze dat ook niet vaak meer en als ze het al zegt verbeterd ze zichzelf.
    Haar zinsbouw is ook helemaal grammaticaal correct.

17. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Lauwie wat vervelend dat er zo gereageerd werd op het bureau.
    Ging de ogentest goed en waren ze verder wel tevreden??

Wij gaan nooit naar het consultatie bureau en daar ben ik geloof ik wel blij om :D

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

Marleen, knap hoor!

Sjorsje, gefeliciteerd!

Juud, ik had niet echt meegekregen dat je zo'n last van je buik hebt! Wat voor klachten heb je?

Lauwie, ooooo wat een rotbezoek weer! Wou dat ik iets kon zeggen waardoor je het lekker langs je af kon laten glijden...

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Carmen sleept ze dan iedere keer al haar speelgoed mee naar boven?

Happy bij jou dus ook al opmerkingen van het CB, gelukkig trek je je er niks van aan. Of vind jij ook dat ze te zwaar is?

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Jullie hebben ook gelijk dat ik het me niet zo aan moet trekken. Komt omdat ik het ook vervelend vind dat ze niet lekker in haar vel zit.

Carmen, ogentest ging wel goed. Heeft Tess de ogentest dan ook in het zh?

Happy, ook zoiets! Goed bedoeld dat cb, maar die achterdochtige houding om 'fouten' van ouders op te sporen, grrrr

Chantico, zo doe ik het ook. En als ik ook zou lopen zou ik 'ja, ik loop ook!' zeggen.
    Ot zegt ook 'inkelen' (=hinkelen) :D

Morgen en overmorgen retraite, op zich wel leuk, maar wel vervelend dat ottilie er verdrietig van is (dat ik 2 dagen weg ben) en extra aan mij hangt.

Deel Deze Pagina