Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Sjorsje, eigenlijk speelt ze vooral boven met de dingen die boven staan en beneden met de dingen die beneden staan.
    Zo af en toe neemt ze iets mee van boven naar beneden en vice versa.

Lauwie, ja we doen alles via het ziekenhuis.
    De ogentest doet de oogarts.

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @happy hoe is het met je? Helemaal in je huisje? En hoe is het op je werk nu?

@chantico ja helaas net als bij Giulia harde buiken, kans op verweking van de baarmoedermond is dus kans op ontsluiting en vroeggeboorte. Bij Giulia had ik met 28 weken maar helaas nu bij deze uk nu al! Zodra ik loop is het net of er een voetbal in zit.

@lauwie ik kan me voorstellen dat je het zo aantrekt!

@verbeteren ik probeer ook in een ander zinnetje met het woord juist gezegd haar te verbeteren. Giulia zegt steevast som ipv zon :)

3. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Marleen, gefeliciteerd!!!

@Juud, oei, lekker makkelijk weer van zon arboarts, pff.

@Lauwie, ohh, niet echt leuk nee. Beetje jammer...

@Verbeteren, ik verbeter wel. En Djim kan nog steeds de G en de R niet goed uitspreken, dus dat maakt veel woorden grappig en soms ook onbegrijpelijk.

4. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @Tesske, wees maar blij dat alles via het ziekenhuis gaat. Anders waren ze vast gaan zeuren over dat Tess veel te licht is. haha.

@Sjorsje, nee trek me er niet zoveel van aan. Janna is nu 97 cm en weegt 16 kilo. Dat weegt ze al een hele tijd. Daarbij komt dat ze al 2 dagen geen ontlasting had gehad en vandaag weer flink gepoept heeft. Scheeld ook weer wat toch. Heb net ook even de BMI berekend van vandaag en een jaar geleden. En die is gedaald, terwijl ze op het CB zeiden dat ze aan het stijgen is. Ze zijn niet goed wijs.
    Janna zei ook dat we chocomelk in de koelkast hadden, kreeg daar meteen comentaar op. Terwijl optimel wel mag. Laat die choco nou ook van optimel zijn. Domme mensen daar hoor.

@Juud, wat vervelend dat het allemaal niet zo lekker loopt met de zwangerschap. Ken het van de zwangerschap met Janna, was geloof ik al met 17 weken met harde buiken bezig.
    Hoe reageert je werk op wat er gezegt is? Is het moglijk om iets met hun te regelen?
    In ons huis bevalt het goed. Ben ook helemaal gewent gelukkig. Op het werk gaat het wel beter. Wel jammer dat het een afdeling is, waar ik niet heel veel kan leren. Maar ja als ik dalijk maar mijn papiertje heb.
    Verder gaat het goed. Ben nog steeds niet zwanger en dat vind ik wel jammer, maar komt vast goed, we moeten denk ik maar iets beter ons best doen haha.

@Speelgoed. Janna heeft op haar kamer een hele box staan met speelgoed. Merk ook dat ze steeds vaker op haar kamer gaat spelen. Dat vind ik wel leuk. En beneden hebben we de knutselspullen en wat spelletjes en puzzels liggen. Ook ligt de klei beneden. Dit ook omdat ik dat absoluut niet in haar kamer wil hebben. Ze heeft nu trouwens haar keukentje ook in haar kamer staan en ze vind het geweldig.
    Ik ruim regelmatig wat speelgoed op. Als ze er niet meer mee speeld of er te oud voor is haal ik het weg. Probeer wel de cadeaus voor momenten te bewaren, zoals verjaardag, sinterklaas enz. Ook heb ik wat cadeau's die ze voor haar verjaardag heeft gekregen weg gehaald, die krijgt ze over een tijdje wel weer als ze op andere dingen is uitgekeken. Anders weet ze toch niet meer waar ze mee moet spelen.

Vraag, hebben jullie kindjes ook opeens veel meer fantasie bij het spel? Janna was van de week pannenkoeken aan het bakken voor mij. (we hebben nep pannenkoeken) en zei wilde die ook voor mij oprollen. En opeens zegt ze dan oh heet. Zulke dingen doet ze steeds vaker. Echt te grappig vind ik dat.

@Verbeteren, probeer het zo weinig mogelijk te doen. Maar als ze gramaticaal fouten maakt, verbeter ik haar vaak wel. Probeer het dan wel uit te leggen of herhaal de zin dan in mijn antwoord goed.

5. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik moet vrijdag naar cb en ik kan er nu al tegenop zien.
    Ben benieuwd wat er nu weer te zeuren is.
    Ze is zeker weten te zwaar en madam zal wel niet willen meewerken. Ben dus heel benieuwd hoe het zal gaan.

Lauwie; laat ze lekker zeuren. Jij kent je kind het beste. En je doet het prima hoor! Ot is een lekker ding als we de verhalen van je lezen!

@verbeteren van versprekingen. Grammaticaal verbeter ik door ook een zin erna te maken waar het woord in zit. Dat probeer ik vaak ook te doen bij een woord wat ze niet weet. Danique probeert dan ook altijd wel het juiste woord zlef ook nog te zeggen. Al blijft Kristel (van k3) steevast Klistel (die kr is dan toch ineens lastig)

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik kreeg hier te horen dat kinderen de r pas hoeven te kunnen met 6 jaar dus we hebben nog eventjes.

donique kan de r ook niet dus die praat als een chinees.

lekkel hool

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Haha, ik dacht ik probeer Lianna en Yosyp lekkeR te laten zeggen en dat gaat prima. Roept die kleine vanaf de achtergrond ook heel hard lekker. Hier kunnen ze dus alledrie de r uitspreken.

8. goeiemorgen!

Tygo kan de r ook niet uitspreken, hij gebruikt de l.

Heb even niet terug gelezen, maar volgens mij heb ik geen wereldschokkende dingen gemist?

@ lique: hoe gaat het met je en je gezinnetje van 5?

@ petra: wat een al te schattige foto van suze, wat een grote meid wordt dat alweer zeg...

@ lauwie: hoe is het met jou?

@ binna binna: hoe is het met je, las iets over gelukkig geen gips ofzo op je facebook/ twitter? Wat is er gebeurt?

@ marleen: een verlate gefeliciteerd! hoop dat je een leuke dag hebt gehad....

------------------------------------------------------

Ben overigens nog steeds niet uitgenodigd voor het consultatieburo.... Misschien toch maar eens zelf gaan bellen...

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb ook nog geen uitnodiging gehad, maar wacht het nog af

gisteren hebben Andy en zijn compagnons ons (hun vrouwen) uitgenodigt voor een vergadering om te praten over een nieuw project (weer een Turkije plan) we hebben alledrie groen licht gegeven en morgen gaan ze naar Turkije om te ondertekenen.
    Zoals het er nu naar uitziet is Andy dan de komende jaren elke 3 weken 1 week weg.
    Het is helaas in het binnenland van Turkije waar echt nikser dan niks is :D
    Ben benieuwd hoor hoe dat zal gaan

@ juud, wat ze bij mijn werk altijd heel fijn vinden als je zelf al kant en klare oplossing aangeeft.
    Ik zou dus in jou geval de taxicentrale bellen en vragen of er een prijs gemaakt kan worden voor langere tijd vervoer, dan kun je dat aan je leidinggevende doorgeven
    Als je toch zittend ander werk gaat doen kun je misschien de tijden aanpassen dat Angelo je kan brengen of halen en is er een collega die je dan heen of terug kan brengen

10. @ petra: ok ik ben dus niet de enige. dacht alweer dat het aan dit dorp lag :p

Zo, wat spannend dat project, ben erg benieuwd. Maar heb altijd respect en bewondering voor mensen die nieuwe dingen uitproberen en er voor gaan, dus ik wens jullie heel veel succes!!!

@ juud: ja ik snap de reactie van de arbo arts ook wel. Hoe je op je werk komt is je eigen probleem. Mijn werkgever zou hier niets anders over denken. Misschien zijn de ideeën van petra iets om even in te duiken? Kijken of je tot een compromis kan komen.

11. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Sjorsje: je hebt kaartjes voor de zwanger en gezinsbeurs gewonnen in het "win toppic"!!!!!
    (weet niet of je het al gezien had)

12. @ sjorsje, hey wat leuk, gefeliciteerd!

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Goedemorgen :D

Heb net het werk gebeld en moet maandag terugbellen.
    We gaan kijken wat goedkoper is, of ik blijf thuis en doe wat werk of ik kom met bv taxi (rond de 40 euro per dag x 3 of 4 dgn per week) een collega woont niet in de buurt op 1 na. En onze auto is dood, dus Angelo is geen optie.

Dus we zien wel.
    (@Petra en Channie zo jullie ook beantwoord :p)

@Petra, wat spannend weer van Turkije?

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik had het gezien, dank je. Zag gisterenavond alleen dat het in Hardenberg is, beetje erg ver weg voor ons.

Petra wat spannend dat ze het nu toch weer in Turkije gaan proberen. Is de tomatencrisis nu dan ook helemaal voorbij?

15. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Wij hebben het CB weer overleefd hoor!

Jasper is goedgekeurd! 95cm en 14,4kg. Ogentest ging prima, al weigerde hij wel om het plaatje te benoemen toen ik mijn hand op zijn linkeroogje had. Maar hij deed het uiteindelijk toch (gelukkig).

Over het praten maakte zij zich nog niet zo druk, want het is volgens het boekje genoeg. Maar ik heb nu in januari een extra afspraak om te kijken of we naar logopedie moeten of niet. Zij denkt van niet, maar ik wil het zelf wel graag in de gaten houden. Ik ben ook gruwelijk verziekt door Thomas, want die heeft nooit moeite gehad met bepaalde letters uitspreken enzo.

@ Petra: Toch weer Turkijke! Spannend!

@ Sjorsje: Gefeliciteerd!!! Hardenberg is inderdaad een eind rijden!!!

Ik ga er weer vandoor. Ik ga Thomas ophalen! Doei!

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @Mar fijn dat ie is goedgekeurd :)

17. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Marleen goede cijfers toch?
    Ik moet trouwens met Yosyp nog steeds die figuurtjes gaan oefenen voor als hij 'n keer aan de beurt is. Ik heb alleen geen idee waar ik die lijst gelaten heb.

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hè. Meiden

Hier een teken van leven van ons.
    Met de meiden gaat het prima. Sky is ziek geweest
    Maar nu weer aan de beterde hand. Silver wordt erg groot

En ik tja ik zit in de Lapenmand
    Ik ging gisteren einde van de dag lopend met de wagen en
    Met Silver op de fiets maar mijn opa en oma ( opa was jarig 90 geworden). Onderweg maalt Silver een rare beweging en ik wilde haar opvangen en de wagen vast houden. En ben toen door
    Me enkel gegaan.deed onwijs zeer tranen stonden in me ogen. En kon er niet opstaan. Op een gegeven mimend ging het en ben ik zachtjes aan veder gelopen. Daar begon me voet al te koppen. Toen naar huis gelopen en toen me laars uit gedaan. Toen begon de elende wat een pijn het werd als maar erger. Was allee en moest dus de meiden naar bed brengen en het werd erger dus steve en me pa gebeld en naar de1e hulp. Foto's laten maken en niet gebroken gelukig. Maar dus wel zwaar verekt en geknuist. Nu rusten. En mag er op lopen maar doet nog onwijs zeer
    Ben er blij mee not
    À

19. Chantico

Chantico Niet meer actief

Binna, he bah! Hoe lang gaat dit duren, zeggen ze?

Vraag, hebben jullie kindjes ook opeens veel meer fantasie bij het spel? Ja, leuk is dat hè?! De fantasie bij het spelen is alleen niet echt veranderd de laatste tijd, maar wel dat ze het opeens fantasiedingen als monsters enzo heeft.

Nog meer vraagjes?! :D

Mag jullie peuter al nootjes eten? Zo nee, waarom niet? Zo ja, alle nootjes of alleen bepaalde soorten en waarom? Ise eet nu wel eens pecannoten, cashewnoten en amandelen (had ik toevallig in huis, andere noten behalve pinda's zou ik ook wel geven denk ik), maar ze moet er wel heel rustig mee zitten tot het op is. Ik dacht dat verslikken/verstikking het grootste gevaar was, zeker met pinda's, en ze kauwt gewoon goed, dus vond dat het wel kon. Maar toen zei iemand opeens iets over allergieën en nu weet ik niet meer of we wel al nootjes mogen geven of niet... (Aan de andere kant smeert iedereen al jaren pindakaas op boterhammen, dus zo riskant zal het wel niet zijn ;))

20. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Vraag, hebben jullie kindjes ook opeens veel meer fantasie bij het spel?Toevallig hadden we het daar met het eindgesprek op het kvd over. Jasper kan heel erg in zijn fantasiewereldje bezig zijn. En af en toe hoor ik wel heel erg mezelf. Hij doet dan na dat hij ondeugend is en speelt ook mij na. Af en toe lig ik in een deuk!

Mag jullie peuter al nootjes eten? Zo nee, waarom niet? Zo ja, alle nootjes of alleen bepaalde soorten en waarom?
    Nee, Jasper krijgt nog geen nootjes. Waarom niet? Omdat ik een man heb die panisch is dat ze ergens in stikken! En ik heb vrijwel nooit nootjes in huis. Op verjaardagen vraagt Jasper er ook niet om. Thomas soms wel, maar die mag ze van mij ook.

Jasper zit met zijn gewicht net onder gemiddelde en qua lengte nog iets verder eronder. Maar het was hartstikke netjes in verhouding, dus geen gezeur. Ik hoop alleen wel op een groeispurt in de lengte nu haha!

Deel Deze Pagina