Ise ligt nu ook in haar ondergoed in bed. Was vorige week een keer vergeten een luier om te doen voor het slapen, en ze was prima droog gebleven. Ben benieuwd hoe het nu gaat
Hallo dames Wat knap toch van al onze kindjes dat ze al zindelijk zijn! Als ze dan droog wakker worden ben je zo apetrots! Ik ben vandaag voor het eerst op mijn werk geweest sinds bijna 4 weken, moest nu achter de receptie werken. Best leuk iedereen weer te zien. Merkte alleen wel na 4 uur werken (zittend) dat ik toch weer enorme harde buiken heb. Maar ja heb nu vakantie dus ik kijk het ff aan tot na de vakantie. Ben ook bij de vk geweest, ukkie groeit erg goed en ze verwacht een 10 ponder Giulia was ook bijna 10 pond HB was helaas 4.3 dus weer aan de ferro! Vanavond lekker uitrusten en dan morgen drukke dag! Woensdag om 8 uur op Schiphol zijn! Hoe is het verder met iedereen? Het is zo rustig hihihi zal wel door het weer komen?
zo, heb ook weer even internet, maar even gepikt van iemand. Moet eerst uitvinden wat er aan de hand is. @Juud, 10ponder, jippie, haha!! Ojee, nu eerst lekker op vakantie, daarna zie je wel weer verder! @Tesske, wat goed van Tess. @Chantico, wat goed van Ise. @Lauwie, weer ziek, hopelijk snel beter! @Puck, zoo 2 weken ziek, nu aansterken? nou Wouter is vandaag bij othopeed geweest voor uitslag MRI, scheurtje in zijn pees, dus opereren, binnen 6 weken weten we wanneer enz... Hij werkt nu halve dagen, maar mag niets forceren, hij kan ook afscheuren... lekker dan!
Chantico wat goed van Ise!! Wij zijn weer terug bij af met Lianna. Ze weigert weer om op de wc te poepen en gebruikt er gewoon d'r onderbroek voor.
Lique op school gaat het prima. Tot nu toe heeft ze alleen thuis in d'r broek gepoept. Ik moet nog 2 weken een poepkaart vol maken die ze van de huisarts heeft gekregen en dan moeten we terugkomen.
@lique oo wat balen zeg een operatie @sjorsje ach wat sneu! En hoe lang moet je de poepkaart invullen?
Juud er staan in totaal 4 weken op z'n kaart. De 1e week ging erg goed en in de 2e week heeft ze 2 keer op de wc gepoept (met 1 klysma) en 4 keer in d'r broek gepoept. En vandaag is week 3 begonnen met 2 poepbroeken.
Heb je al rose vicee laxo gegeven? Giulia heeft soms pijn bij het poepen en sinds laxo gaat het goed. En ander knijpt ze in mijn hand
Wat knap zeg dat ze allemaal zo zindelijk zijn....nou hier die van mij niet. Ze kan het maar al te goed hoor maar ze wil gewoon niet.. Heeft er geen tijd voor is veel te druk bezig met van alles. Ben bezig met stickers plakken, met belonen maar het helpt nog niet echt. Laat haar ook wel gewoon in een onderbroek lopen maar zoals vanochtend gaat dat 2 keer goed en dan is ze ff druk bezig en dan vergeet ze het weer. De rest van de dag kan ik het dan ook wel shaken want dan wil ze ook echt niet meer naar de wc. En ze is me toch opstandig op dit moment bah echt niet leuk. Avondeten doet ze niet meer dat vertikt ze echt fijn..... Jens groeit toch hard!!! Hij geeft aan als hij heeft gepoept hihihi zo lief....hij zegt dan poe poe en zit dan aan zn luier te trekken. Ook zegt hij alles na van ons. Ben er wel achter dat hij wel een erg druk jongetje gaat worden....dus dat beloofd nog wat..
Goedemorgen, Juud die laxo heb ik ook geprobeerd, maar die hielp niet. Lianna is 's morgens erg blij dat ze droog is gebleven 's nachts want dan mag ze de tandpasta op de borstel doen. Aangezien ze nu al 2 weken zo droog is gebleven gaan we het verschuiven naar poepen op de wc.
Goedemorgen! Heb even terug gelezen; @ Chantico knap hoor dat ze droog is gebleven! @ Juud, zittend werk is ook niet alles he, probeer af en toe wel wat in beweging te komen! Wat vervelend van de harde buiken L en 10 pond dus! Wie weet vergissen ze zich wel en anders komt het er ook wel uit! @ Lique, dat klinkt niet goed, dat het kan afscheuren. Maar rustig aan doen dus! @ Sjorsje, wat frustrerend zeg dat ze weer in dr onderbroek poept L Houdt ze het op school dan op tot thuis of doet ze het daar wel op de wc? Hopelijk werkt jullie methode! @ Miepie, hier ook nog totaal niet zindelijk hoor en Wesley weet het best, kan het ook maar vertikt het gewoon. Wat lief dat Jens het aangeeft hahaha. Volgens mij zijn jongens over het algemeen wel drukker dan meisjes, ben benieuwd! @ Zindelijkheid; Wesley wilde laatst niet poepen, heeft 3 dagen niet gepoept en zei steeds "ik moet het op de wc doen en dat ga ik ook wel doen straks" ik vond het zo zielig. Hij leek wel gehersenspoeld alsof het niet mocht in de luier. Heb ook meerdere keren gezegd dat hij het niet moest ophouden en het op de wc mocht doen maar ook in de luier. Uiteindelijk toen hij ontspannen buiten speelde kwam het eruit. Heb met mn man afgesproken dat we er maar niks meer van zeggen. Wij zeiden nog wel eens "je bent al zo groot en kan het toch ook op de wc" oid maar we laten het maar helemaal los. Ik wil niet hebben dat hij het gaat ophouden, hij houdt het op het kdv al op nl maar hij moet thuis niet bang zijn ervoor. Hij heeft nog een klein jaartje de tijd
de kinderen mochten vandaag hun knuffel meenemen naar de peutergym, gelukkig had de juf reserveknuffels want ik was het natuurlijk vergeten daarna heel veel lijstjes gekocht bij de action en ben nu foto's aan het bestellen om af te drukken
@Juud, ja opereren toch de beste optie! @Delilah, inderdaad rustig aan en niet tillen! @Miepie wat kunnen ze heerlijk eigenwijs en standvastig zijn he, heb aan Djim op het moment ook af en toe mijn handen vol, grrrrr. Heb voor het eerst een beloningskaart uitgeprint vandaag, daar starten we mee. Bij goed luisteren en slapen zijn er 2 stickers te verdienen per dag. En dat alles voor een DORA tijdschrift, haha!! We gaan het zien!
Lianna had gisteren een kruisje op d'r hand staan en ze zei dat dat was omdat ze geen sticker had verdiend. Komen we vanochtend op school aan en iedereen had een knuffeldier bij, behalve Lianna dus. Bleek dat dat kruisje een herinnering was om thuis door te geven dat ze een knuffeldier mee mochten nemen, haha. Heb toen maar snel er thuis een opgehaald.
Ik vind die zindelijkheidstraining best lastig ja. Wat anderen ook zeggen: je wil het wel stimuleren en de optie van op de wc plassen/poepen aanprijzen, maar ook weer geen druk uitoefenen. Als het mis gaat niet teleurgesteld/boos of anderszins opvallend over doen (hoe onhandig het soms ook is of wat voor hilarische taferelen het ook oplevert om het weer schoon te krijgen), maar als het goed gaat ook weer niet teveel hiephiephoera, want dan snappen ze natuurlijk net zo goed dat het blijkbaar heel belangrijk is. En als je ergens heen gaat niet opeens weer een luier omdoen omdat je het niet vertrouwt, maar ook liever geen poepbroektoestanden... En als ze bijvoorbeeld zeggen dat ze poepen op de wc eng vinden, ga je dan het potje of toch nog een luier aanbieden (en dus de angst een soort van bevestigen) of blijf je aandringen om op de wc te oefenen want dat is heus niet eng en lukt vast wel. En dan ook nog de rust bewaren om op hele onhandige momenten (als je net weg wil of het eten klaar is) alle tijd te nemen voor een poging om het toch op de wc/pot te doen. Dat soort dingen. Lastig hoor. Maar oooo wat een trots als het goed gaat, dat dan weer wel!
Als ik dit alles lees ben ik zoooo blij dat Danique zindelijk is. En eigenlijk weinig problemen meer heeft wat dat betreft. Wel geeft ze regelmatig aan zere billen te hebben. Dit vooral na het poepen. Maar ze poept dan ook maar 1x in de 3 dagen ongeveer. Maar gelukkig gaat dit wel zonder laxeerpoeder. Heb besloten om ook met haar naar de osteopaat te gaan als ik straks klaar ben met Eline. Eens kijken of hij ook wat in haar buik/darmen/maag kan losmaken om dat poepen iets soepeler te laten verlopen. Hier verder alles prima. Eline slaapt nog steeds geweldig! Danique doet het op eigenwijze buien na ook prima. Ik vind haar toch zo'n lieverd :love: Ze kan zulke leuke uitspraken doen. Ik geniet echt van haar en natuurlijk van haar zusje!