Hier ook wel vaak een poging tot oplossen met een grapje,maar dan kan Danique daar vaak mee doorgaan en niet meer mee stoppen. Of ze neemt de grap als serieus dus werkt niet echt. Hier werkt alleen heel duidelijk zeggen wat ik wel wil zien en waar ik wil waar ze mee stopt. Maar ik hoef maar iets een lach te laten zien of het is verpest
Top 3 strijd en top 3 geen strijd Lauwie: Strijd: 1. Naar bed 2. 's ochtends aankleden, haren kammen etc 3. Snelheid van doen wat ik vraag/ meewerken Geen strijd: 1. Eten 2. Haren wassen 3. Klimmen en klauteren in huis (vind ik nl prima) Delilah: Strijd: 1. luier verschonen 2. aankleden 3. eten (maak er meestal geen strijd van) Geen stijd: 1. naar bed gaan 2. douchen 3. naar en van kdv Lique: Djim Strijd: 1. Haren wassen 2. Tv kijken (djim wil dat de hele dag door) 3. ?? in vergelijking met Sam, kan ik niets bedenken, haha?? Geen strijd: 1. Eten 2. Slapen 3. luisteren Sam Strijd: 1.(avond)eten 2. haren kammen, doen 3. tempo Geen strijd: 1. Badderen en alles doen 2. Buiten spelen (ze weet wat ze wel en niet mag) 3. naar school gaan Alieke: strijd: 1. luisteren 2. iets lekker willen eten 3. tv kijken geen strijd 1. eten 2. slapen 3. op visite zijn/gaan Petra strijd 1. jas aan (Roos is erg warmbloedig en wil zo min mogelijk kleren) 2. het delen van een bepaalde pop met suze 3. de snelheid van het aankleden geen strijd 1. gymen, zwemmen, naar oma gaan, winkelen (oftewel alle uitjes) 2. lief doen tegen de hele wereld vooral haar zusje en dieren 3. luisteren Chantico: Strijd: 1. haren wassen 2. dvd kijken 3. welke schoenen/jas/kleren geschikt zijn voor het weer en dat de linkerschoen links moet en de rechterschoen rechts... geen strijd: 1. slapen 2. eten, snoepen 3. luisteren
Alieke, als ik niet probeer om gezellig mijn zin te krjgen dan heb k elke ochtend (aankleden) en elke avond (slapen) ruzie hier. Als ot bijv op de babygym van jort gaat zitten dan ben k ook gewoon duidelijk hoor Kindjes slapen nog/weer en de wekker ging. Zonde! Zou zo graag nog ff slapen!
Zelfs bij aankleden ofzo werkt dat niet hier. Nu hebben we dar gelukkig weinig strijd over de laatste maanden. Dat is wel eens anders geweest. Ik ga mijn lijstje toch nog even aanpassen Ik haal tv kijken bij strijd weg, kon even niet meer echt wat bedenken, maar hier vooral strijd als papa of mama even alleen snel weg wil (boodschappen doen ofzo). Dan is het drama en krijsen ten top. Want ze wil altijd mee. Erg vermoeiend.
Top 3 strijd en top 3 geen strijd Lauwie: Strijd: 1. Naar bed 2. 's ochtends aankleden, haren kammen etc 3. Snelheid van doen wat ik vraag/ meewerken Geen strijd: 1. Eten 2. Haren wassen 3. Klimmen en klauteren in huis (vind ik nl prima) Delilah: Strijd: 1. luier verschonen 2. aankleden 3. eten (maak er meestal geen strijd van) Geen stijd: 1. naar bed gaan 2. douchen 3. naar en van kdv Lique: Djim Strijd: 1. Haren wassen 2. Tv kijken (djim wil dat de hele dag door) 3. ?? in vergelijking met Sam, kan ik niets bedenken, haha?? Geen strijd: 1. Eten 2. Slapen 3. luisteren Sam Strijd: 1.(avond)eten 2. haren kammen, doen 3. tempo Geen strijd: 1. Badderen en alles doen 2. Buiten spelen (ze weet wat ze wel en niet mag) 3. naar school gaan Alieke: strijd: 1. luisteren 2. mee willen met papa of mama (wat even niet kan/mag) 3. iets lekker willen eten (wil ze de hele dag wel en dat mag niet geen strijd 1. eten 2. slapen 3. op visite zijn/gaan Petra strijd 1. jas aan (Roos is erg warmbloedig en wil zo min mogelijk kleren) 2. het delen van een bepaalde pop met suze 3. de snelheid van het aankleden geen strijd 1. gymen, zwemmen, naar oma gaan, winkelen (oftewel alle uitjes) 2. lief doen tegen de hele wereld vooral haar zusje en dieren 3. luisteren Chantico: Strijd: 1. haren wassen 2. dvd kijken 3. welke schoenen/jas/kleren geschikt zijn voor het weer en dat de linkerschoen links moet en de rechterschoen rechts... geen strijd: 1. slapen 2. eten, snoepen 3. luisteren
ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet echt strijd heb met tess. Tuurlijk wil ze veel dingen wel of juist niet maar ik vraag waarom zij het wel/niet wil en ik leg uit waarom ik het wel/niet wil hebben en soms heeft ze best n goed argument waarom ze iets wel/niet doet en dan sluiten we een dealtje. Soms heeft ze geen goed argument en vind ze mijn argument zo goed dat ze doet wat ik wil. Dit werkt voor ons heel goed waardoor wij maar weinig strijd hebben. (de jas gaat bv altijd aan omdat ze weet dat ze anders ziek word, ze geeft mij op de parkeerplaats een handje omdat er autos rijden en dat gevaarlijk is etc) ze wil bv vaak smiddags niet naar bed maar het is voor de benauwdheid wel goed want dat put haar erg uit. Dus als ik vraag of ik haar even naar bed zal brengen omdat haar lichaam moe is door de zieke longen dan wil ze meestal wel zonder problemen naar bed. Als ze niet wil vraag ik waarom niet en krijg ik een antwoord als 'ik wil nu niet maar vanavond wel vroeg' en dan maken we een deal dat ze direct na het eten gaat douchen, verhaaltje lezen en slapen. Als ze savonds moeilijk gaat doen benoem ik onze afspraak en nogmaals de reden en is er niets aan de hand.
Carmen dat werkt hier op zich ook wel goed ja. Maar met stip op nummer 1 is toch luisteren. En daar kan alles onder vallen. Danqiue vindt het bijvoorbeeld heerlijk om in een kledingwinkel tussen de rekken met kleren te verstoppen, er onderdoor te lopen enzovoort. Nou vind ik dat niet zo'n heel goed plan. Ookal leg ik uit dat andere mensen dat nog willen kopen en het dan vies gaat worden enzo. Dan nog is het een strijd om haar weg te krijgen. Hetzelfde bij een winkel waar ze speelgoed hebben. Dan ben ik klaar en wil ik weg, maar mevrouw wil dan niet. Ik loop dan de winkel maar uit en ze komt me 9 van de 10 keer wel achterna. Maar dan is haar eigen wil zoveel sterker dat mijn argument niet eens doordringt volgens mij.
Top 3 strijd en top 3 geen strijd Lauwie: Strijd: 1. Naar bed 2. 's ochtends aankleden, haren kammen etc 3. Snelheid van doen wat ik vraag/ meewerken Geen strijd: 1. Eten 2. Haren wassen 3. Klimmen en klauteren in huis (vind ik nl prima) Delilah: Strijd: 1. luier verschonen 2. aankleden 3. eten (maak er meestal geen strijd van) Geen stijd: 1. naar bed gaan 2. douchen 3. naar en van kdv Lique: Djim Strijd: 1. Haren wassen 2. Tv kijken (djim wil dat de hele dag door) 3. ?? in vergelijking met Sam, kan ik niets bedenken, haha?? Geen strijd: 1. Eten 2. Slapen 3. luisteren Sam Strijd: 1.(avond)eten 2. haren kammen, doen 3. tempo Geen strijd: 1. Badderen en alles doen 2. Buiten spelen (ze weet wat ze wel en niet mag) 3. naar school gaan Alieke: strijd: 1. luisteren 2. mee willen met papa of mama (wat even niet kan/mag) 3. iets lekker willen eten (wil ze de hele dag wel en dat mag niet geen strijd 1. eten 2. slapen 3. op visite zijn/gaan Petra strijd 1. jas aan (Roos is erg warmbloedig en wil zo min mogelijk kleren) 2. het delen van een bepaalde pop met suze 3. de snelheid van het aankleden geen strijd 1. gymen, zwemmen, naar oma gaan, winkelen (oftewel alle uitjes) 2. lief doen tegen de hele wereld vooral haar zusje en dieren 3. luisteren Happy1980 Strijd: 1. Avond eten 2. Luisteren (al gaat dat de laatste dagen weer beter) 3. Soms haren wassen/ tanden poetsen Geen strijd: 1. Alle uitjes 2. Buiten spelen 3. TV uitdoen, als we maar aan het begin van het filmpje zeggen dat de tv daarna uit gaat, dan doet ze hem zelf al uit als het afgelopen is. Chantico: Strijd: 1. haren wassen 2. dvd kijken 3. welke schoenen/jas/kleren geschikt zijn voor het weer en dat de linkerschoen links moet en de rechterschoen rechts... geen strijd: 1. slapen 2. eten, snoepen 3. luisteren Joyce Strijd: 1. slapen 2. luisteren 3. als hij thuis moet blijven en ik weg ga geen strijd: 1. eten 2. naar het kdv en weer naar huis 3. aankleden
Overleggen en vooral uitleggen werkt hier ook wel, en afspraken maken maar dan komt hij uiteindelijk toch vaak z'n afspraak niet na hoor En met bijv. hand vast houden, dat kan ik 'm uitleggen en hij weet heel goed wat het gevaar is maar dan nog trekt hij zich al snel los en zegt "ik blijf wel op de stoeeehoeeeeppppp" Ik zag nog het verhaal van Alieke over even alleen weg; dat is hier ook altijd gillen idd maar dat vind ik wel schattig. Dan wil hij gewoon 10 x nog even een kusje en dan is het wel goed. En soms haalt hij me over dat hij toch mee mag en is hij door het dollen heen haha.
Top 3 strijd en top 3 geen strijd Lauwie: Strijd: 1. Naar bed 2. 's ochtends aankleden, haren kammen etc 3. Snelheid van doen wat ik vraag/ meewerken Geen strijd: 1. Eten 2. Haren wassen 3. Klimmen en klauteren in huis (vind ik nl prima) Delilah: Strijd: 1. luier verschonen 2. aankleden 3. eten (maak er meestal geen strijd van) Geen stijd: 1. naar bed gaan 2. douchen 3. naar en van kdv Lique: Djim Strijd: 1. Haren wassen 2. Tv kijken (djim wil dat de hele dag door) 3. ?? in vergelijking met Sam, kan ik niets bedenken, haha?? Geen strijd: 1. Eten 2. Slapen 3. luisteren Sam Strijd: 1.(avond)eten 2. haren kammen, doen 3. tempo Geen strijd: 1. Badderen en alles doen 2. Buiten spelen (ze weet wat ze wel en niet mag) 3. naar school gaan Alieke: strijd: 1. luisteren 2. mee willen met papa of mama (wat even niet kan/mag) 3. iets lekker willen eten (wil ze de hele dag wel en dat mag niet geen strijd 1. eten 2. slapen 3. op visite zijn/gaan Petra strijd 1. jas aan (Roos is erg warmbloedig en wil zo min mogelijk kleren) 2. het delen van een bepaalde pop met suze 3. de snelheid van het aankleden geen strijd 1. gymen, zwemmen, naar oma gaan, winkelen (oftewel alle uitjes) 2. lief doen tegen de hele wereld vooral haar zusje en dieren 3. luisteren Happy1980 Strijd: 1. Avond eten 2. Luisteren (al gaat dat de laatste dagen weer beter) 3. Soms haren wassen/ tanden poetsen Geen strijd: 1. Alle uitjes 2. Buiten spelen 3. TV uitdoen, als we maar aan het begin van het filmpje zeggen dat de tv daarna uit gaat, dan doet ze hem zelf al uit als het afgelopen is. Chantico: Strijd: 1. haren wassen 2. dvd kijken 3. welke schoenen/jas/kleren geschikt zijn voor het weer en dat de linkerschoen links moet en de rechterschoen rechts... geen strijd: 1. slapen 2. eten, snoepen 3. luisteren Joyce Strijd: 1. slapen 2. luisteren 3. als hij thuis moet blijven en ik weg ga geen strijd: 1. eten 2. naar het kdv en weer naar huis 3. aankleden Juud Strijd: 1. eten 2. stilzitten tijdens het eten 3. naar de wc gaan voordat we weg moete. Geen strijd: 1. In bad 2. Naar en van kdv/pzs 3. In de auto
alieke tess is heel principieel en gestructureerd. Ze doet haast vanuit zich zelf geen dingen die niet netjes zijn of niet zo horen. Zij zal zich bv nooit verstoppen tussen kleding, niet kleuren op iets anders dan papier, niet aan voorwerpen komen die je niet koopt of niet van haar zijn(in de winkel), niet op je buik vd glijbaan etc. Niet luisteren komt dus ook bijna niet voor want dat is onbeleefd gedrag en dat kan ze niet vertonen door haar gestructureerde, principiele en vooral perfectionistische gedrag. Iets wat ook al vaak met de orthopedagoog is besproken omdat ik vind dat ze niet echt kind is.
@ tesske, is daar nog iets aan te doen? Want lijkt mij erg vervelend voor haar als ze wat ouder is en op bv school zit waar het niet altijd zo zal lopen als ze zelf gepland heeft?
zwaai zwaai!! ik ga nog even aan Djim zijn Dora taart en dan ben ik er weer klaar mee, haha!! Even door het huis en dan slapen!!
Carmen; ja dat is waar natuurlijk. Tess heeft dat 'probleem'. Qua het luisteren zou het wel makkelijk zijn als Danique dat een beetje zou hebben (grapje hoor, natuurlijk wens je dat je kind niet toe) Maar het lijkt me absoluut voor haar heel moeilijk en ook voor jullie. Het brengt voor haar natuurlijk heel veel frustratie mee en het belemmert jullie in heel spontaan iets kunnen doen, want dan loopt het al snel op een fiasco uit. Hebben jullie nog hulp van de orthopedagoog? Of is het puur op afroep zodra jullie het nodig hebben? Lauwie; ja ik vind het ook een leuk lijsjte! En ben er in mijn hoofd ook telkens mee bezig. En kom dan tot de conclusie dat de dingen die strijd op leveren eigenlijk veel minder zijn dan de dingen waar we geen strijd over hoeven te hebben. Dat relativeert die strijdmomenten weer voor de volgene keer hoop ik Ik ben al het dorp in gelopen, heb mijn rijbewijs verlengd. Voor Eline een formulier meegekregen waarop ook Raymond nog even moet tekenen voor haar idkaart. En dan kan ik daar ook weer mee op pad. Ach dat heeft niet zoveel haast Toen even boodschappen gedaan. En nu ligt Eline in de box te spelen. Zal zo eens even met haar mee gaan doen en daarna vast opruimen, eten voorbereiden en de was aandoen en uitzoeken. Ga vanmiddag naar school. MOet nog even overleg plegen over verschillende dingen en er is ee bijeenkomst waar ik graag bij wil zijn. Dus alvast een middagje aan het werk. Ach kan ik vast wennen. Nog maar 1 vrije week
@ Alieke, succes op school! Wat vliegt de tijd he?! Ik ben maandag nog 1 dag alleen met Thyrza en dan gaat ze ook een paar dagen wennen op het kdv, daarna moet ik aan de bak! Bleh, heb er totaal geen zin meer in! Nou, ik heb de boel in huis zover wel weer gedaan. Straks nog even een was ophangen en de wc's doen. Thyrza is de laatste dagen weer wakker om 5 uur, dan hoor ik haar scheetjes laten en kreunen en zie haar d'r beentjes optrekken. Zullen toch nog de krampjes zijn denk ik. Gelukkig slaapt ze zo weer verder met haar speentje en dan leg ik haar maar bij mij neer want ze is 'm anders constant kwijt. Maar mama slaapt dan niet meer zo best haha... Ben allang blij dat ze er niet van moet huilen, dat vind ik zo sneu...
Delilah; ja gaat echt snel he. Maar maandag is 2e pinksterdag dan zijn je mannen toch ook thuis. Eline moet volgende week woensdg een middagje wennen. Was er bij Danique veel meer aan toe om te gaan werken dan nu bij Eline. Komt denkik ook omdat ik bij Danique altijd alleen met haar was. Nu is Danique er ook en Raymond zijn 2 papadagen gewoon thuis. Dan is het toch anders
hey meiden even een vraagje wat zouden jullie doen. wij gaan over 1,5 week op vakantie in nederland. maar we willen 1 dagje naar plopsaland in belgie. nu dus de vraag zal ik daar een id voor aan vragen voor Sky ?? (als ik al op tijd ben dat ga ik even lezen nu )