Goedemorgen, @ Petra: hoe is het nu met voetje van Suze? Kan me voorstellen dat je het verhaal Turkije spannend vindt, hoe lang gaat hij erheen? @ Chantal: mooi zeg, knap gemaakt! @ Lauwie: met afvallen begonnen? Wat voor dieet o.i.d. doe je? @ Lique: wat spannend voor je schoonzusje! Het duurt lang weten wij inmiddels ook. Over paar weken naar rechtbank, spannend! Fijne dag allemaal!
@ puck, het gaat gelukkig best wel goed met haar voetje. Andy gaat nu van do-za maar als alles getekend is dan word het 2 weken thuis, 1 week weg Je pony is zeker alweer een flink bolletje wol? ik heb Finley van de week geschoren want hij zat echt al dik in zijn vacht
Goedemorgen! @ Chantal, ziet er mooi uit zeg! @ Petra, oh wat spannend! Ik moet er niet aan denken dat mijn man een week van huis is steeds @ All; zwaai! Op Nick.jr. is Thomas marathon, zit al de hele ochtend naar Thomas te kijken!
hey meisjes, nou het was super. we hebben elke dag niet meer aangehad als bikini's en spaghettihemdjes! rond de 25 graden en superleuk hotel. we zaten op de begane grond en naast het zwemad dus als de kids liepen zaten wij voor het balkon aan het zwembad te liggen dus dat was ideaal. alleen de terugreis was kl*te. 4 uur vertraging terwijl we al pas om kwart voor tien zouden vliegen. dus uiteindelijk half zes s morgens pas thuis. kids hebben zich evengoed voorbeeldig gedragen hoor maar zelf vond ik het k*t! kussies
Zwaai!! Mik welkom terug en fijn dat je vakantie zo leuk was. Tess is er weer helemaal bovenop (nog wel benauwd/piepen maar dat is normaal voor haar) en we zijn nu weer druk aan het oefenen om haar beter te laten eten aangezien ze weer een kilo was afgevallen. Ze steekt al haar energie weer in haar ontwikkeling. Ze herkent en benoemt de cijfers 0 t/m 20 en de letters A, D, M, P, T, O , W, Z en weet woorden te noemen die met die letter beginnen ( mam dat is toch de A van appel?? ) Ook probeert ze een aantal letters te schrijven. Andere kindjes ook ineens zo'n sprong gemaakt??
puck, minder snoepen, gezonder eten en maar 1 bord avondeten en ik probeer 2 a 3 keer per week minstens een uur op hoog tempo te lopen. ik geef nog borstvoeding en heb slaaptekort dus ik wil ook niet te drastisch doen. oooh eindelijk bijna naar de rechtbank. wat een traject zeg! petra, wat schrikken weer zeg van suze. fijn dat het weer beter gaat. knap hoor dat je het ziet zitten om zoveel alleen voor de meiden te zorgen! mik, wat een heerlijke vakantie! carmen, ik vond juist dat het hier al een tijdje stil stond. ot kende een paar maanden geleden al alle letters. en het verbaasde me eigenlijk dat de interesse helemaal weg was en dat het concept van dat woorden helemaal uit letters bestaan en niet alleen een eerste letter hebben. ik vroeg me ook af of ze de letters alweer vergeten zou zijn (omdat ze er al een paar maanden geen interesse meer in had). maar toevallig begon ze er laatst in bad over en benoemde ze de badspeelgoed letters. en vanochtend begon ze over woorden en wat de eerste letter was en welke woorden nog meer met die letter beginnen. cijfers is hier tot 10. kan wel verder tellen, maar 'leest' geen getallen hoger dan 10 volgens mij. maar dat is al een tijdje zo dus hier nog geen sprong. chantal, gaaf doek! hier al 2 ochtenden 'uitgeslapen'! gisteren begon jort om 5:30 een beetje te mopperen maar viel hij weer in slaap en werd om 7.35 wakker en vanochtend ook een keer vroeg gemopper maar toen doorgeslapen tot 8.18 uur!! vanochtend gezellig naar de dierentuin geweest. rest van de dag denk ik lekker thuis cocoonen.
Even een zwaai uit Italia het gaat lekker hier. Giulia vind het super hier al die aandacht en ze eet enorm veel, lust alles!!
Petra, hoe gaat het nu met Suze? Hoop dat ze er niet echt pijn aan heeft als ze het een beetje ontziet. Chantal, moooooi fotodoek! En wat een mooi knulletje heb je toch! Lauwie, al een kilo kwijt, dat gaat lekker! Zet m op met de volgende! Knap hoor, dat Ot al zo lang alle letters kent! Carmen, heb hier nog geen sprong waargenomen de laatste tijd, maar zal eens beter 'observeren', misschien doet ze inderdaad wel opeens weer nieuwe dingen die me nog niet zo opgevallen waren. Mik, heerlijk dat jullie het zo lekker hebben gehad. Juud, wat top dat Giulia zo goed eet!!! Moeten jullie misschien toch maar emigreren als zij zich daar zo veel beter thuis voelt... Marleen, regen is soms erg onhandig ja. Wij wilden vandaag wandelen, maar het ging regenen. Net iedereen aangekleed en ingepakt en buiten... Dus parapluus erbij en toch maar gaan wandelen. En het was echt heel leuk zo, ook voor Ise met haar eigen paraplu! Het bleef gelukkig maar heel zacht regenen en na een tijdje hield het ook weer op. Met zulke harde buien als gisteren waren we er niet door gaan lopen hoor! Maar vond het nu wel 'sfeervol herfstig' eigenlijk Uh, rest weet ik niet meer. Gaan jullie zo ook So you think you can dance kijken?
@Juud, wat goed om te horen!! Dat wordt verhuizen, haha!! @Carmen en Lauwie, Djim kan de letters heel goed vinden op de Doracomputer, maar verder is hij er totaal niet mee bezig. Cijfers benoemen, kan Sam nog niet eens. Die is meer van de letters en schrijven op het moment. Oja, Djim kan nu soms wel de g uitspreken, haha!! nu de R nog! Chineesje van me.. @Petra, spannend hoor!! @Lauwie, dat klinkt als een heerlijke nacht. wij hebben ook heerlijk geslapen vannacht tot 8 uur!!! Djim was uit logeren, haha! Zo even een filmpje kijken!!! Fijne avond dames!
lique en petra; ik had dus boontjes, pompoen, courgette, wortel, tomaat, rijst, aardappel, tartaat en kip en heb daar dus van alles van gemaakt. Vanmiddag heeft ze het eerste gehad. rijst met tomaat, kip en een beetje pompoen en ze vond het heerlijk. Er liggen 14 porties in de vriezer, dus we kunnen even vooruit. Vind het wel heel handig voor als wij wat eten wat ze nog niet mag of als ik laat ben ofzo. En Eline vindt het veel lekkerder dan potjes groente dus...... Juud; wat heerlijk zeg. Jullie moeten maar in Italie gaan wonen, dan eet Giulia tenminste Carmen; fijn dat het met Tess weer goed gaat. Hoop toch echt dat ze nu even flink aan kan sterken en aan kan komen. Een sprongetje, ja Danique ook. Maar niet echt het idee dat ze dat ineens op gebied van cijfers of letters heeft. Dat deed ze al wel een tijdje. Ze telt echt heel goed en combineert ook de getallen erbij. Tot 5 weet ze. En ook de letters b, d, e, p, m, i, q, k, r weet ze woorden mee te noemen. Verder begint ze ook echt te rijmen nu. Maar wat me vooral opvalt is de fantasie ontwikkeling de laatste weken. Ineens had ze gisteren een vriendinnetje die zij alleen maar zag. Ze zegt tegen mij; kijk Zoë zit hier bij mij op de bank en ik ben haar mama, wil jij haar papa zijn. En zo bleef ze heel lang praten. Vond het zo leuk dat die fantasie nu komt. Hier alweer een paar nachten onrustig. Eline krijgt haar tanden en vanaf donderdagnacht dus alweer gebroken nachten. Ben gelijk bang dat het weer ellende wordt. Maar hoop toch echt dat het snel weer goed gaat. Vandaag verjaardag van mijn nichtje, 11 werd ze alweer. Pfff wat zijn ze dan groot zeg. Zo'n verandering, weet nog dat ze geboren werd. Was toen zelf nog zo'n kind voor mijn gevoel. Was aan het rijlessen. En nu zelf mama van 2 kids Eline was alleen erg hangerig en huilerig vandaag. Gelukkig geen verhoging, maar heb haar wel een zetpilletje gedaan.
Even een teken van leven. Ik heb momenteel niet zo veel tijd voor zp, want Matthijs zit al een tijdje niet zo lekker in zijn vel. Dit heeft helaas impact op ons hele gezin. Dit weekend zijn beide kids ziek dus ik heb het nu vooral druk met poetsen, verschonen en wassen :x
Goeiemorgen! Dankjulliewel allemaal! Shipppssss.... Vanochtend om 5 uur wakker, vertrekt Rene tegenwoordig voor 2 dgn naar Den Helder. Niks aan... Ik om half 7 wakker om even rustig koffie te drinken, eten, aankleden en brood smeren voor Tygo wakker wordt. Hier ook enorm veen fantasie. Als Tygo iets uitlegt doet hij dat in een stappenplan met zoveel mogelijk informatie, zodat je het goed begrijpt. En ik merk dat er bij hem een aantal connecties zijn gemaakt. Vind het lastig om uit te leggen, maar komt er op neer dat als hij iets wil hebben wat buiten zijn bereik ligt, weet hij hoe hij er kan komen. Zo stond hij laatst middels een peuterstoeltje op het aanrecht snoep te eten, was hij laatst bezig zijn eigen broodje te smeren en koffie te maken, althans een goede poging tot. Hij is heel ondeugend maar op een grappige wijsneuzerige manier. Hij is wel tot mijn grootste ergernis al 4 dgn bijna non-stop aan het puzzelen. Wordt er gestoord van, puzzelstukjes overal! Nou even mijn koffie en melk met smacks opeten...
@ Chantal, dat zijn geen tijden maar ja, heb je wel lekker veel aan je dag zullen we maar zeggen Leuk ja, die eigenwijze deugnietjes! @ Duster, jeetje wat vervelend dat hij niet zo fijn in z'n vel zit weet je hoe dat komt? @ All, goedemorgen!
Goedemorgen, ik hoop dat iedereen een goede nacht heeft gehad. Ik kan me nog vaag herinneren dat ik Ard eruit heb gestuurd omdat Jorja lag te huilen (die bleek bovenop de dekens te liggen ipv eronder). Verder heerlijk geslapen, alleen werd Ard pas om 7.20 uur wakker, bijna 40 minuten later dan normaal. Vanmiddag moet ik met alledrie de kindjes naar het CB, afspraken staan om 13.20, 13.40 en 14.20 uur. Lekker gepland dus, gelukkig wonen we maar 5 minuten lopen ervandaan. Chantal, heeft René nog steeds hetzelfde werk? Duster beterschap voor Matthijs. Gaat het met je werk nog wel goed?
@ Sjorsje, ohhhh wat een afspraken zeg bij het cb moet er niet aan denken daar alleen te zitten met 3 kids *respect* wij moeten donderdag weer voor Thyrza en Wesley mag de ogentest nog een keer doen, nou ben benieuwd... Vorige keer werkte hij helemaal niet mee en ik weet niet of het nu beter zal gaan. De vorige keer heb ik 'm iets voorbereid, weet niet goed of ik dat nu weer moet doen? Iemand tips? Nou, mijn belastingdienst-verhaal is ook helder. Ik heb een jaaroverzicht gestuurd van 1 kinderdagverblijf terwijl Wesley in 2010 op 2 kdv heeft gezeten, stom!! Heb nu dus nog een brief klaarliggen met beide overzichten en dan hoop ik dat we snel bericht krijgen en dan krijgen we geld terug als je het mij vraagt!
Delilah oh dan is het begrijpelijk dat je een verkeerde aanslag hebt gekregen. Hopelijk verwerken ze de nieuwe informatie snel.
Zo wat een geklets hier @ Sjorsje, ja inderdaad hopelijk verwerken ze het snel. Maar daar ga ik wel van uit! Blijven maar positief.
Ben net terug van het CB, resultaten: Lianna 100,5 cm en 15,6kg Yosyp 92,5cm en 14,3kg Jorja 84cm en 11,7kg Yosyp moet nog 'n keer terug voor de ogentest, van de 7 regels ofzo kon ie er maar 4 lezen.