Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    petra, verdrietig zeg! en wat lomp van die opmerkingen!
    hoe was buurman en buurman?

sjudith, las het al op nu.nl, dat het zo'n goed concert was! fijn dat het goed gaat met de harde buiken!

marleen, :$ wat bezielt zo'n kind :(. volgens mij heb je als ouder best in de gaten dat je kind zulk soort gedrag vertoont. ik snap echt niet dat je dat dan niet in de gaten houdt. ik zou me echt kapot schamen als mijn kinderen dat zouden doen!

alieke, ben benieuwd hoe het brilletje haar staat! en helemaal eens hoor, als dat toch de tegenslag in haar leven mag zijn.. wat een leuk cadeau voor danique! ik heb het even opgezocht, want ik kende het helemaal niet. ik denk dat ot dat ook heel leuk zou vinden! wat krijgt eline?

puck, heeft jouw krullie niet ook een brilletje? hoe vindt hij dat? en hoe staat het hem? heb je een leuke foto van hem?

lique, sorry, ik heb geen idee wat daar voor kleding bij past..

happy, hoe gaat het met jou? hoe gaat het met de ideen voor een andere baan? of is dat pas na jeopleiding?

sjorje, hoe is het bij jullie?

chantico, alles goed met ise en nathan? en met jou natuurlijk? :)

bah, er staat hier voetbal op. vind ik altijd zo ongezellig

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Alieke, ben benieuwd hoe het gaat met een bril! Hopelijk blijft ze het dan ook leuk vinden inderdaad, als ze hem altijd op moet! Had je zelf het idee dat er wat mis was met haar ogen?

@ Chantico, bij ons hebben ze nooit iets gezegd tijdens echo's maar ik weet niet of dat standaard is?! Wij hebben vanaf het begin ook wel aangegeven aan geen onderzoeken etc. mee te willen doen, ik weet niet of dat invloed heeft?

@ Petra, wat verdrietig zeg :( om heel eerlijk te zijn snap ik de negatieve reacties ergens ook wel een beetje. Er zijn veel mensen, net als ik die zo'n keuze niet begrijpen maar het is inderdaad niet het moment om er iets over te zeggen :(

@ Marleen, oeiiii wat vervelend zeg :( ik denk dat ik net als Alieke ook een heel eind kom met mijn blik maar anders zou ik er ook zeker wat van zeggen!! Een tijdje terug ook bij chimpie champ een meisje dat veel te groot was voor de -5 ballenbak en maar stoer doen en kleine kindjes "pesten" Nou, ik had haar in m'n vizier en dacht 1 stap te ver dame... Bah, kan daar ook niet tegen...

@ Juud, fijn dat je een geslaagde avond hebt gehad!

@ All, zwaaaaai!

3. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    WAt een lieve reacties op het krijgen van een bril voor Danique. En ja wat kun je als ouders anders doen dan er positief tegenover staan. Dat is denk ik de beste methode ook voor Danique.
    @delilah; ja wij dachten zelf al dat er iets niet goed was met haar ogen. Maar niet direct in de vorm van niet goed zien.
    Toen ze 1 jaar was zijn we eens geweest ivm loenzen. Daar was een paar maand later niks meer van over. De afgelopen maanden viel ons op dat ze vaak staart naar bijvoorbeeld de tv of iets op afstand en ook dan veel met haar ogen knippert. Dit ook aangegeven bij cb, maar ze mocht niet voor haar 3e verjaardag voor de ogentest komen. Belachelijk maar oke. Nu dus wel direct een verwijzing geeist ipv een 2e test op cb. En dus maandag geweest en gelijk bril uitgezocht. Tja dan gaat het snel

@Lauwie; Eline krijgt een woezel en pip babywalker en een kiekeboe konijn van vtech. Verder heb ik nog leuke stapeldieren gekocht vandaag bij trekpleister en een speel en leerbal van fisher price. Dat zal het dus worden. Doe net een poging om met mijn zus een vast aantal cadeautjes af te spreken voor de kids.
    Danique de storio, met extra spelletje en draagtasje. En als het beter uitkomt misschien nog een boekje ofzo erbij. Maar anders kunnen die kleine dingen die ik al in huis heb ook prima een keer inde schoen of blijven liggen voor onder de kerstboom of voor zomaar ;)

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    delilah, erg is dat he, dat je dan voor die ouders gaat opletten. maar als je het niet doet, zijn je kindjes de dupe!

alieke, jij bent dus al helemaal klaar voor de sint! op tijd hoor! ik moet ongeveer nog beginnen. ben al wel aan het bedenken wat leuke cadeautjes zijn voor onze kleintjes, maar moet ook nog een cadeautje voor 1 neefje en 4 nichtjes...

5. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Neefje moet ik ook nog. Sint en verjaardag.
    Ander neefje verjaardag en iets kleins voor de sint
    Ander nichtje ook nog wat leuks natuurlijk (ach dat wordt iets van topmodel, als je 11 bent is alleen dat nog leuk :D )

Ben dit jaar inderdaad vroeg. Maar dat komt ook doordat de kids wat groots krijgen. Normaal kocht ik atlijd veel klein spul en nu dus 1 duur ding met daar wat accesoires bij

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik snap de andere mening van andere helemaal. Het is ook zo'n grote beslissing die je in zo'n korte tijd moet nemen dat het heel logisch is dat er mensen zijn die er anders over denken.
    Wat ik niet snap is dat zodra je weet wat hun beslissing zal zijn nog gaat zeggen: " dat zal ik nooooooooit doen"

buurman en buurman was duur (74 euro voor ons viertjes) leuk, maar eigenlijk wel veel te duur voor wat je kreeg.
    Roos begint een ervaren theaterbezoekster te worden want die pakte uit zichzelf zo'n stoelverhoger en spring met elk liedje van de stoel om te gaan dansen.

Worden jullie kindjes ook steeds betere dansers?

7. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Wat leuk he die theaterbezoeken. Ik moet nog even kaartjes kopen voor zondag voor kabouter Plop. Er zijn nog plekken dus komt helemaal goed. Ik ga dus alleen met Danique, ten eerste omdat Eline veel te klein is nog, maar ook omdat het van Raymond niet per se hoeft dat hij mee gaat. We zijn de eerste keer met z'n 3tjes geweest. En verder ga ik lekker alleen met Danique. Maar het is idd erg duur. Kaartje kabouter Plop kost gewoon 23,50 pp.

De kids zijn onderweg naar kdv. En ik ga zo mijn huis schoonmaken. Heb er zo vreseijk geen zin in. Ben nog moe. Danique is de laatste dagen aan het huilen 's nachts. Nou ja laatste dagen. Ze slaapt al weken onrustig. Weet niet zo goed wat het is. Eline was vannacht ook weer 2x wakker, dus tja al met al niet al te best geslapen :(

Dansen: Ik merk dat Danique steeds beter gaat kijken naar hoe er gedanst wordt en het dan na gaat doen. We kijken vrijwel dagelijke alice in wonderland en het loopje van het konijn doet ze helemaal na. Vindt dat zo leuk om te zien

8. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Heb een plaatje gevonden van Danique haar bril
    Bekijk bijlage 191392

Dit is ook de kleur waarin ze hem kijgt

9. Delilah

Delilah Niet meer actief

Goedemorgen!

@ Petra, wat leuk dat Roos daar zo van geniet! Wesley is een hele slechte stilzitter dat zijn dus echt geen uitjes die ik of wij willen proberen nog. Wel jammer want het klinkt wel heel leuk.

@ Alieke, wat een gave bril, ben echt heel benieuwd hoe hij bij haar staat!! Lastig he die gebroken nachten :( ik kan er zooooooo slecht tegen!

Nu met Thyrza die ziek was ook 2 nachten in de weer geweest een paar uur en verder sliep ze gewoon goed maar moest ik er 1 x uit om half 2 omdat ze lag te mopperen en dan Wesley die roept voor z'n knuffeltje oid. Bah... Maar als ik een keer zonder kinderen thuis ben vind ik het zonde om weer te gaan slapen :D ik vind het dan juist heerlijk om in huis te rommelen en tussendoor even lekker op de bank hangen ofzo. Misschien zo een beetje tot rust komen vandaag?

@ Dansen, als Wesley niet door heeft dat je kijkt wil hij nog wel eens dansen. Of als ik alleen met 'm ben maar als papa er is en ik zeg "Wes zullen we dansen" Dan is het "Neujjjj" alsof het niet stoer is :D zal toch meer een meisjes ding zijn??

@ all, zwaai! Goedemorgen!

Hier inmiddels weer 2 goede nachten gehad waarbij Thyrza beide nachten om half 2 mopperde??? Alsof ze het erom doet? Maar geen koorts meer, gister bij de ha geweest en de oren zagen er goed uit dus vandaag weer naar het kdv. Ik ben benieuwd, hoop dat het goed gaat allemaal.

Nu al 2 ochtenden gehad dat we moesten werken en de kinderen wakker moesten maken, als ik thuis ben zijn ze altijd vroeg, zo vaag he?!

Gister ochtend ging ik me klaar maken om naar m'n werk te gaan en de kids konden blijven liggen want m'n man werkte thuis. Hoorde Wesley hubbie en mij praten op de slaapkamer en de lamp op de overloop was aan, hoorde we hem uit z'n bedje komen, deed hij de lamp uit op de overloop en ging weer terug naar bed :D hij roept ook altijd "lamp uit, lamp uit, lamp uit" als hij nog wil slapen :D

10. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Delilah; heerlijk zeg zo'n kind wat uit wil slapen. Danique wilde dat altijd ook, maar de laatste tijd is het 7 uur. Eigenlijk al vanaf dat Eline er is dat ze ook vroeg wakker is. Daarvoor sliep ze rustig tot 9 uur

De slaapkamer van Danique is klaar. Helemaal schoon en opgeruimd. Nu is die van Eline aan de beurt. En de klamboe gaat alweer weg. Zo jammer he :( Mijn kleine meisje wordt groot.
    Maar ook bij groter worden horen weer lueke dingen. Maar echt zo definitief afscheid nemen van de babytijd vind ik dus echt niet leuk

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Alieke, Wesley was vorige week steeds om 06.40 uur ong. wakker :( vind het zo erg als ik die 6 nog op m'n klok zie ;) Maar nu de laatste dagen weer na 7 uur, snap er niks van! Hier ook de klamboe aan de kant sinds 2 weken. Het gaat hard he! Ik moet zeggen dat ik het toch ook wel steeds leuker vind worden. Ze kletst, ze tijgert de kamer door en in d'r loopstoeltje op ontdekking, vind ik echt leuk allemaal om te zien. En zo'n schik met grote broer om alles, echt leuk! Maar jij bent goed bezig dus, lekker toch als je zonder kids ff lekker door kan gaan :D

12. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Zo de kamer van Eline is ook klaar. Klamboe weg en letters met haar naam er voor terug.
    Ik vind het ook wel erg leuk hoor dat ze groter wordt. Ze kan nu best goed zitten zelf. Tijgeren doet ze nog niet. Ze heeft eigenlijk sinds het laatste bezoek aan de osteopaat niet meer gerold. Ze moet denk ik een beetje leren opnieuw haar spieren te gebruiken.
    Nu even een broodje eten en daarna verder met de badkamer en onze slaapkamer. Het schiet wel heerlijk op avndaag, manlief is ook thuis en normaal ben ik toch sneller geneigd om iets langer te gaan zitten. Maar nu moet ik dus wel door ;)

13. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Delilah, hoe groot en zwaar is Thyrza nu ondertussen?
    En Chantico ben ook benieuwd naar Nathan. Onze kindjes zijn toch bijna even oud, dus even leuk vergelijken :)

Eline was afgelopen vrijdag met 6 maanden en 2 weken 9575 gram en 70 cm.

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Jort slaapt al bijna 3 uur! heerlijk natuurlijk, maar ik wil nog even naar de bakker voordat daar hele schoolklassen staan...

15. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Lauwie; dat is balen zeg. Maar meestal zo he dat ze goed slapen als jij nog even weg wilt. En wakker zijn als jij even wat wilt doen.

Jij ook flink aan het afvallen? Ik had het idee dat jij helemaal niet zo zwaar was zeg. Maar je wilt er aardig wat kilo's af zie ik.
    Wat is jouw manier?

16. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Lauwie, ik vond je ook niet zo zwaar lijken!

@ Alieke, hoe gaat het met jou met afvallen? Hier een dipje haha. Ik kan beter helemaal niets nemen want dan gaat het goed. Als ik dan toch wat lekkers neem dan blijf je snel aan de gang.

Thyrza was vorige week 70.6 cm en 8760 gr. Jou dametje is ook een stevige tante :D Gister was ik bij de huisarts en hij had het over zetpillen, dat Thyrza pas 6 maanden was dus waarschijnlijk nog lang geen 240 mg mocht toen ik zei dat ze bijna 9 kilo woog vond hij dat wel zwaar voor een baby van 6 maanden maar ze is ook lang. Eline is ook lang!

17. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Eline is ook een stevige tante inderdaad. Maar dat is en was Danique ook. Eline krijgt gewoon zetpillen van 120 mg.

Het afvallen hier staat even op een laag pitje. Ik ben nog steeds 5 kilo kwijt, maar mijn motivatie is even een beetje weg. Heb besloten om het deze week zo te laten en dan vanaf maandag weer echt goed bezig te gaan. Kan tenminste mijn 'oude' broeken weer aan en dat was eigenlijk mijn eerste streven. Daarom is mijn motivatie nu ook wat weg denk ik

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Alieke, dat is al een goed begin inderdaad!! Deze huisarts zei dat een kind van 9 kilo waarschijnlijk al niet zo goed meer reageert op een zetpil van 120 en dat ik dan maar 240 moest geven als ze de rest van de dag niks had gehad maar vond 'm een beetje vaag want hij zei ook dat koorts helemaal niet erg was terwijl ik niet beter weet als dat een kind niet lang koorts mag hebben. Ook wilde ik haar oortjes even laten checken omdat Wesley toen te lang heeft gelopen met wat koorts en geirriteerde oortjes en toen een gesprongen oor ontsteking had en hij zei dat hij dat liever had dan ab kuur. Allemaal beetje vaag vond ik.

Tja, afvallen... Het blijft moeilijk. Ik moet gewoon leren veel te drinken, dat is vooral mijn struikelblok. En in het weekend vind ik het moeilijk natuurlijk om 's avonds bij TVOH en IHVH niks lekkers te nemen :D

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Hallo dames :D

Ook al allemaal aan het afvallen? Op mijn werk is iedereen aan het weight watchers geslagen dus er wordt nu alleen in punten gedacht hihihi.
    Was een heftig weekje, we hadden een patient van 10 jaar :( en die is gisteren helaas overleden, wat een impact heeft zoiets!

@Miepie, en weet je al wat?

20. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Juud: he bah wat naar! Ik kan me voorstellen dat zoiets veel impact heeft!

@ Alieke: Leuk montuur voor Danique! Ik ben heel benieuwd hoe hij haar staat, ik denk erg leuk!

@ Ballorig avontuur: Ik stond er gewoon bij en ik werd gewoon strak aangekeken. Ze deden eventjes niks en ineens werd Jasper onder de ballen geduwd. Achteraf vraag ik me af of het ventje wel helemaal goed was, maar dan nog vind ik dat je als ouder zijnde op moet letten. Ik zou me net als Lauwie kapot schamen als mijn kind zich zo gedroeg!

@ Afvallen: Ehm... nou ja zoals jullie kunnen zien zit er weer 3 kg aan... en ben ik dus maar 2kg kwijt i.p.v. 5kg! Gaat dus even niet zo lekker haha! Maar ik zit verder wel lekker in mijn vel en ook de mensen om mij heen hebben al laten weten dat ik steeds relaxter wordt, dus dat is echt fijn! En die kilo's tja die komen wel weer, niet alles tegelijk!

Deel Deze Pagina