juud, wat vreselijk! alieke, mijn bmi zegt genoeg denk ik... ik heb aan allebei de zwangerschappen 10 kilo over gehouden. en als ik slank ben voel ik me het lekkerst en nu we weer wat beter slapen ga ik er weer voor! ik geef nog steeds bv dus doe het niet heel drastisch. ik eet normaal, alleen vaak een wat gezondere/slankere variant en ik let ook wel op dat ik niet teveel eet. verder ga ik 2 a 3 avonden met een vriendin op hoog tempo een uur lopen. dat schijnt de beste manier te zijn om vet te verbranden. ben nu 2 weken bezig en 2,2 kilo kwijt. o en als ik wat lekkers wil neem ik een dropje of een rijstewafel kaas. en als ik zin heb om door te eten (idd in het weekend voor de pit) dan snij ik een komkommer in dunne plakjes en die eet ik dan lekker weg met aromat.
jort stond vandaag heel even los! ik zette hem neer en hij bleef even staan! vind hem zo snel!! (hij is nu bijna 10 maanden).
Juud, wat ontzettend verdrietig... Lauwie, knap van Jort! Niet al te hoge koorts is in principe 'goed' voor een lichaam: het is de natuurlijke afweerreactie van je lijf. Door de hoge temperatuur gaan de schadelijke ziektekiemen dood. Als je de temperatuur onderdrukt blijven de ziektekiemen langer in het lichaam leven, terwijl wanneer je de koorts (binnen bepaalde grenzen natuurlijk) z'n werk laat doen, dan is je kind (of jijzelf) sneller van z'n ziektekiemen af. Wel goed in de gaten houden of het niet te hard/hoog stijgt en vooral ook veel drinken enzo. Maar koorts op zich is een normale reactie op ziekzijn en op zichzelf niet iets om te onderdrukken. Ik geef eigenlijk vooral pcm als ik zie dat Ise of Nathan zich niet lekker voelt, pijn lijkt te hebben ofzo. Maar koorst op zichzelf ga ik niet onderdrukken, zolang ze redelijk normaal functioneren (niet sloom zijn, goed drinken, goed kunnen slapen) ben ik juist blij met het 'affikken' van de ziektekiemen! Zelfde met een doorgebroken oorontsteking: niet leuk, maar ab heeft ook allerlei bijwerkingen/nadelen (nog los van de resistentie-discussie). Het doorbreken is de natuurlijke reactie van het lichaam om van de pus en ontsteking af te komen, en daarmee (zolang het draaglijk is voor het kind!) misschien wel te verkiezen boven een ab-kuur. Een ab-kuur heeft grote impact op de darmflora enzo en regelmatige ab-kuren kunnen het gebit aantasten, dus beiden niet zo tof! En misschien nog wel meer nadelen, dat weet ik verder niet. Zolang je het ongemak van een oorontsteking met pcm kunt beperken, vind ik het fijner om te wachten tot een oorontsteking doorbreekt dan ab te geven. Maar ja, er zijn verschillende visies hierop
@ Juud, wat vreselijk zeg @ Marleen, je kunt ook niet alles tegelijk! Je innerlijke toestand is het belangrijkste hoor, als jij lekker in je vel zit straal je dat ook uit en dan maken een paar extra kilo's echt niet uit! Fijn dat het goed met je gaat meis!! @ Lauwie, komkommertje en worteltje zijn hier de gezonde snacks. Mijn collega's worden gek van mijn worteltik Komkommer dippen in zoetzure chilisaus is ook lekker! @ Chantico, je hebt gelijk hoor ik weet ook dat het een natuurlijke reactie is, ik snap alleen niet dat de ene arts zegt dat je koorts en pijn aan het oor moet onderdrukken met zetpilletjes en de andere dat je er niks aan moet doen. Ik was ook niet voor een ab kuur. Wesley heeft dat 1 keer gehad en toen had hij daar meer last van dan van z'n loopoor want hij kreeg van die vieze poepluiers waar z'n billen helemaal kapot van gingen. Maar ik denk dan als je een oorontsteking hebt dan heb je pijn en dan denk ik dat je graag een pijnstillertje wilt hebben. Zou ik zelf wel hebben denk ik?! Dat vind ik het lastige, als je koorts hebt is er dus overduidelijk iets gaande en als je daar last van hebt is het wel fijn om dat te onderdrukken met pcm... Vind het altijd zo lastig, konden ze maar praten!! Hoe gaat het met jou??? @ Jort, WOW!! Je gaat veel te snel jongen!!!
Delilah, ik gebruik pcm inderdaad om pijn te onderdrukken, dat vind ik niet meer dan normaal! Slaap is bijvoorbeeld ook heel heilzaam en als pijn/ongemak het slapen verhindert, dan pak ik echt wel een pcm! Bij pcm-gebruik heb je wel meer kans op een koortsstuip, geloof ik, juist omdat de koorts eerst onderdrukt wordt en dan als de pcm uitwerkt opeens snel kan stijgen. Daarom is het ook belangrijk om de juiste dosering pcm te gebruiken. Ik weet eigenlijk niet of je vooral het aantal kilo's als richtlijn moet nemen of ook de 'leeftijd' van de lever (geloof dat die de pcm moet verwerken uiteindelijk). Op de pakjes staat alleen een leeftijdsaanduiding geloof ik, maar je leest online ook wel vaak over het aantal mg per kilo lichaamsgewicht. Misschien even de apotheker om advies vragen? Het is volgens mij wel beter om de 'hoogste' dosering te kiezen die passend is, liever 1x 240mg dan 2x 120mg, dat werkt veel minder, schijnt. Met mij gaat het verder prima Lekker bezig met ditjes en datjes, beetje rommelen thuis en op t werk Gezellig veel afspraken met vrienden en ik geniet op het ogenblik enorm van de kindertjes. Ise is, ondanks dat ze wel echt wat meer grenzen en duidelijkheid nodig heeft de laatste tijd, nog steeds een heerlijk meiske en gek op haar broertje. En Nathan doet het ook zo lekker. Ik heb de bv nu vrijwel afgebouwd en hij doet het goed op flesjes (zag vandaag wel dat z'n wangen wat ruwer/roder werden, dus toch even in de gaten houden, ben nog altijd alert op dat hij koemelk niet heel erg goed vedraagt...), hij slaapt er ook beter op Verder krijgt ie steeds meer 'wil' om dingen te bekijken en te pakken en gaat zijn lichamelijke ontwikkeling daardoor ook opeens met sprongen vooruit. Hij rolt nog steeds alleen van rug naar buik en niet terug (vindt het veel te leuk op z'n buik ), maar hij begint al wel bijna te tijgeren. Vandaag zagen we hem ipv achteruit zelfs een stukkie vooruit komen! En hij is nog steeds ontzettend vrolijk en sociaal, dus dat is ook heerlijk. De interactie tussen hem en zijn zus is zo mooi om te zien, we genieten ontzettend van onze schatjes! (Recente cijfertjes heb ik niet, we mogen volgende week geloof ik weer meten&wegen)
@ Chantico, als ze weer pcm nodig heeft zal ik idd de apotheek eens bellen voor info. Even horen wat die te zeggen hebben want soms spreken zij de ha ook nog wel tegen. Wat leuk om te horen dat het goed met jullie gaat en dat je zo geniet!! Fijn dat Nathan het ook goed doet met de fles! Leuk om te zien he, zo'n broer/zus relatie Kan ik ook zo van genieten. Thyrza vind praktisch alles leuk wat Wesley doet sowieso andere en vooral grotere kindjes vind ze leuk, dat had Wesley ook. Dus je mannetje is de wereld ook aan het ontdekken, mooi als ze ineens vooruit kunnen komen Hier ging Thyrza in 1 weer ineens terug rollen en tijgeren het kan ineens zo snel gaan!!
@ Lauwie: Wat gaat Jort hard!!! Knap hoor!!! Het is trouwens ook leuk om te lezen hoe het met Eline, Nathan, Thyrza en Suze enzo gaat hoor! Die ontwikkelingen zijn toch altijd weer een mijlpaal! Ik vind het eigenlijk best raar dat wij dat helemaal niet meer mee gaan maken. Dus ik hoop maar op veel babynieuws vanuit onze vriendenkring haha! PCM zetpillen staat alleen maar een leeftijd op, maar het gewicht is ook niet onbelangrijk. Zetpillen van 240mg zijn voor kindjes van 1 tot 6. Kindjes van 1 a 2 jaar mogen er dan 4x per dag 1, maar de kindjes van 5 tot 6 mogen er dan weer 6x per dag 1. Als je kindje goed op gewicht is kun je deze max. dosering gewoon geven, maar als ze erg licht zijn kun je bijv. bij een kindje van 1 jr beter 6x 120mg geven ipv 4x 240mg.
@ Marleen, lijkt mij ook een gek gevoel als je weet dat je die baby tijd nooit meer meemaakt?! Ik heb wel het idee dat wij het nog eens mee maken, of iig hopen te maken. @ all, ik hoor en zie tegenwoordig zoveel berichten over verdriet en pijn wat mensen kinderen aan doen, ik schiet er steeds vol van, wat leven we toch in een zieke wereld, bah! Word er soms gewoon niet goed van.
Wij denken zeker te weten dat we het allemaal nog wel weer willen beleven en nog een kindje of kindjes willen krijgen maar voorlopig voelt 2 ook helemaal geweldig!
Wij doen alle babyspullen weg er zal bij ons dus geen 3e komen. Vind het best jammer hoor. Vond het zo'n bijzondere tijd zwanger zijn, bevallen, babytijd. Maar 2 kids is goed zo. Ben erg blij met mijn 2 gezonde kindjes en ook erg gelukkig. Een derde kindje zou veel praktisch geregel met zich meebrengen aan verbouwing van het huis (dakkapel op zolder bijvoorbeeld), andere auto doordat er geen 3 stoelen achterin de onze passen. En daarbij is het financieel gezien ook niet erg handig 3 kindjes. Vind 2 al genoeg kosten aan opvang. En het belangrijkste punt nog wel waarom voor ons de deur echt dicht zit is dat Raymodn geen 3e wil.
Lauwie wat goed van Jort. Sorry ben de rest al kwijt. Voel me de laatste dagen niet zo lekker, buikgriepje ofzo denk ik. Vanmiddag nog werken, vanavond vergadering van de oudercommissie en dan lekker 1,5 week vakantie.
bij mij is de reden voor geen derde ook vooral praktisch. in huisjes, hotels, auto's is een even getal toch het praktisch hoewel ik heus wel weet dat overal een mouw aan te passen is. ik vind het ook al druk zat met 2 kinderen en kom toch aan mezelf toe en ben bang dat dat met 3 kinderen lastig word. Ik denk ook dat het scheeld dat Andy zoveel werkt en er ook op zaterdag en zondag niet altijd is
@ Sjorsje, beterschap meid!! @ Hoeveel kindjes, ik hou me totaal niet bezig met auto, kamers in huis e.d. Mijn man komt uit een gezin van 6 en zij woonde niet in een heel groot huis, ze hebben wel eens met 3 man op een slaapkamer gelegen en dat kan ook prima als het moet. Nu hebben wij een grote en vooral hoge zolder waar nog prima 2 kamers en een vliering kunnen komen dus we kunnen nog even vooruit
Petra, we brengen de kindjes van zaterdag tot en met woensdag naar m'n zus en dan gaan we zelf 2 dagen naar Bern en dan ons huisje afsluiten in Italië. 3 kindjes is niet handig als je op vakantie wil. De meeste kamers zijn voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Voor de 3e komt er dan meteen een nieuwe kamer bij.