Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ja maar ja om nou voor vakanties je kinderwens te stoppen.................................

2. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Hallo meiden,

weer even snel een reactie. Van de week zijn we bij de HA geweest, want Matthijs heeft al maanden waterwratjes. De HA zei de vorige x dat het vanzelf over zou gaan, maar inmiddels werd het steeds erger. Hij blijkt er krentebaard bij te hebben gekregen. Van zijn elleboog tot aan zijn ribben is het helemaal ontstoken. Ik denk dat hij mede daardoor ook niet zo lekker in zijn vel zat de laatste tijd en hoop dat we snel verbetering zien. Vanaf november gaat hij ook de 2 extra dagdelen naar de PSZ (als hij dan iig opgeknapt is) Inmiddels zijn we ook al een paar weken bezig met de logopedie. Spelenderwijs gaan we hem nu wat bewuster maken van zijn spraak. Hij vindt het gelukkig ook leuk om te doen en om daar naar toe te gaan.

Vanaf nu ga ik weer proberen mee te lezen en te reageren ;)

En een derde: Voor ons zeker te weten niet!!!!!!

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Haha zo bedoel ik het ook helemaal niet. Zit helemaal in m'n hoofd nu met vakantie en zo kom ik er ook op dat het niet handig is. Kun je nog beter 4 kinderen hebben dan 3 ;). Jammer dat Ard daar niet in trapt, haha.

Duster, jeetje het zit ook niet mee voor Matthijs, beterschap.

4. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Kinderwens, ik wilde heel graag een derde omdat het gevoel van 'we zijn compleet' er niet was. Nu heb ik dat gevoel wel en zou ik het geweldig vinden een vierde, maar nu gaat mijn verstand spreken. Nu hebben ze allemaal een eigen kamer enz. Ook vind ik de veranderingen van de KOT meer meewegen. Als er staks besloten wordt nog maar 2 kids tegemoet te komen, pfff, dan moet ik toch echt wat anders verzinnen... Enn, niet geheel onbelangrijk, ik zou het lichamelijk echt niet zomaar meer doen. Al gaat het nu super en ben je die ellende snel weer vergeten.

@Lauwie, jemig wat gaat Jort hard zeg!

@Duster, ah, arme knul. Beterschap voor hem. Hopelijk zit hij snel beter in zijn vel!

@SJorsje, daarom willen wij nu aan de vouwwagen, plek voor zat kids ;)

5. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Wij hebben al een vouwwagen, dus plek zat.

Het gevoel dat ik nu heb is vooral het jammer vinden dat er een periode wordt afgesloten. Maar ik weet van mezelf dat ik dat gevoel ook zou hebben na 3 kindjes en ook nog na 5. Een beetje het gevoel net als met trouwen. Iets wat je maar 1x meemaakt.
    Nu in ons geval 2 keer met kindjes, maar het is gewoon iets speciaals wat je het liefst heel vaak meemaakt. En dat gevoel zal bij mij nooit weggaan. Dus dan ga ik praktisch denken.

6. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Alieke, ik heb nu inderdaad wel heel bewust alles proberen op te slaan. Met het idee, dit is de laatste keer. Die gevoelens zullen dan ook zeker de overhand niet meer krijgen!
    Leuk brilletje trouwens!

@Juud, hoe was het laseren jou bevallen?

@Afvallen, ga ook weer meedoen, maar de sportknop moet nog om. Eten gaat op zich redelijk!

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Mik, nou inderdaad hahaha als je kinderwens er is pas je overal wel een mouw aan!

@ Sjorsje, dus 4 is makkelijker, wanneer gaan jullie ervoor ;)

@ Lique, met de KOT moeten we inderdaad maar weer afwachten :( ben benieuwd hoe dat zich ontwikkelt allemaal!

@ Alieke, ja inderdaad dat denk ik ook. Ik ken zoveel vrouwen die zeggen dat ze wel zwanger willen zijn etc. maar nog een kind opvoeden; nee! Volgens mij blijf je altijd wat lichte kriebels hebben en houden, tis ook zo'n bijzondere tijd en mooie ervaring!

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Delilah helaas nooit. Alhoewel als ik zo met de kindjes de hele dag thuis ben geweest dan hoeft voor mij die vierde ook niet meer.

9. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Sjorsje, hahahaha. Dat denk ik ook vaak, wel druk met de kinderen thuis maar volgens mij gaat die 4e er zo in mee ;)

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    op mijn werkdagen en als andy thuis is vind ik 2 kinderen een makkie, als het lekker weer is ook, maar bij mij is het ook het gevoel van die bijzondere tijd als zwangere en met zo'n heerlijk pietepeuterig babytje, dat zou ik zo doen
    maar ik zou denk ik geen zin meer hebben in de rest :p

@ Tesske, hoe sta jij in deze discussie, vind je het moeilijk?

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Petra, dat is lastig dan, als je het een wel wil en het andere niet ;) Maar het is een veelvoorkomend ding begrijp ik!

Ik heb net de ramen buiten even gezeemd, wat een &*( klus is dat toch :( Ik dacht dan kan Wesley even buiten fietsen maar die bemoeide zich liever met mama, zul je altijd zien. Heb meteen gemailt naar een glazenwasser dat hij het maar moet komen doen eens in de 8 weken ofzo. Ik heb echt een hekel aan ramen zemen omdat ik er NIET goed in ben!

12. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik zag laatst een gezin met 4 jongens van een jaar of 15 t/m 20 en toen vond ik zo'n mannengezin toch wel erg stoer haha. Maar ik vind 2 gewoon genoeg, de kriebels voor een 3e zullen er best nog wel een possje blijven, maar steeds als ik er goed over nadenk dan denk ik; Nee, toch maar niet. Jasper gaat volgend jaar naar school. Mijn moeder gaat eind van de maand met pensioen en daardoor hebben wij geen vso/tso of bso nodig. Ik kan dus straks mooi weer naar school en/of buiten de deur gaan werken! En om eerlijk te zijn kijk ik daar wel naar uit i.p.v. weer aan de flesjes, slaapjes, gebroken nachten e.d. te moeten beginnen. Ik zou het niet erg vinden om zo'n ukkepuk een dagje of een dagje + nachtje te hebben van vrienden ofzo, maar verder niet meer geloof ik!

@ Carmen: Zitten wij ff lekker over 3e kindjes te praten... ;)! Ik kan me voorstellen dat je dit soort stukken graag over slaat. Wij hebben nu 2 bevriende stellen die geen kinderen kunnen krijgen en dan komen wij met 2 gezonde jongens...

13. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ging ik net heel sportief aquajoggen, was het niet vandaag ivm vakantie. Als ze dat nou eens aangeven op de site grrr.
    Toen maar met vriendin de stad in gegaan voor warme chocomeld met appeltaart. Hoezo van het ene uiterste in het andere uiterste :D

14. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Alieke, hahahaha ik weet in ieder geval wel wat ik liever zou doen :D geef je groot gelijk!!

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Alieke dat is toch ook veel lekkerder, haha.

16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ alieke, die tijd heb je dus lekker nuttig besteed, heerlijk

17. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Petra en Marleen, om eerlijk te zijn vind ik de " discussie" hier vreselijk om te lezen.
    Ik begrijp best dat de wens voor een derde net zo sterk kan zijn als mijn wens voor een tweede maar waar ik er alles voor over zou hebben om die tweede te mogen/kunnen krijgen word er hier gezeurd over dingen als een grotere auto, te weinig slaapkamers, niet handig op vakantie etc.
    Al zou ik de rest van mijn leven een slaapbank in de woonkamer moeten zetten on te slapen, opgepropt in een suzuki alto moeten zitten en nooit meer op vakantie kunnen...dat telt niet mee bij hoe gelukkig ik zou zijn als die tweede er dan wel zou kunnen komen.

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ tesske, zoals jij je bijna niet kan inleven in onze verhalen van vakanties/financien, eigen tijd/derde kind discussie
    zo vind ikhet moeilijk om me voor te stellen hoe moeilijk het wel niet moet zijn als je door andere factoren geen invulling kan geven aan je wens.
    Ik weet dat je niets liever zou willen dan nog een kindje in jullie gezin en daarom noemde ik je ook even in dit verhaal.
    ik denk ook dat jij genoeg inlevingsvermogen hebt om deze "discussie" te begrijpen.

19. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik voel me inderdaad heel 'rijk' met twee voorspoedige concepties/zwangerschappen/bevallingen en twee heerlijke kindjes die lekker in hun vel zitten. Ik moet regelmatig denken aan dat dat absoluut niet vanzelfsprekend is en ik ben er dan ook erg dankbaar voor. En het klinkt misschien raar maar ik geniet best van elke nieuwe fase die we weer ingaan en dus ook elke oude fase die we afsluiten. Hoewel het stoppen met bv een emotionele lading heeft, ben ik blij dat we de eerste maanden met alle prille-baby-gedoetjes al weer achter de rug hebben. Ik merk dat ik als mama eigenlijk wel meegroei met de kindjes: ik geniet nu erg van onze peuter en de rijkdom om die hele ontwikkeling nog een keertje mee te mogen maken met onze baby. Verder kan ik me verheugen op wat nog voor ons ligt met Ise en Nathan en ben ik tevreden met de dingen die we afsluiten. Geen idee of er nog een keer kriebels voor een derde komen, maar vooralsnog is het genieten van deze twee.

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    dag meiden :D

Wij gaan samen op stap hihihi we gaan naar het theater! iedereen een fijne avond :D

Deel Deze Pagina