Marleen, wat gaat thomas goed met zwemmen! Chantico, nathan is ook snel zeg! Knap hoor! Mik, gefeliciteerd! Van hoe laat tot hoe laat werk je dan? Lique, moet dat van de fysio? Vogeltje, fijn dat het wat beter gaat met de misselijkheid! Pittig hoor zo misselijk! Geen uitdrogingsgevaar? Petra, heb jij hulp als Andy weg is? Hier een heerlijke nacht! Om 23.30 nog een fles gegeven en toen allebei niet meer gehoord tot 7.30u!!
Het is ook oersaai haha! De eerste maanden is er echt geen klap aan. Gelukkig zit de hele kantine vol met ouders dus zitten we lekker aan de koffie en te beppen. De laatste tijd ging Thomas ineens met sprongen vooruit en dat was wel leuk om te zien. Bij ons kun je vanuit de kantine het zwembad inkijken. Er zijn zwembaden waar je het niet kunt volgen en dat lijkt me helemaal saai! Dus verloren... Oops haha!!!
maandag van 16.30 tot 20.00 dinsdag van 8-18 donderdag van 8-20 zaterdag van 8-18 dus zijn wel veel uren maar maar drie dagen dus dan is het wel te doen.
@Mik gefeliciteerd met je job. Wel lange dagen, maar maar twee dagen door de week, dus heb je niet zoveel oppas nodig. @Miepie, jij ook gefeliciteed met je baan. Dus nu wordt het verhuizen. Wel handig om dat te doen voor dat de kinderen naar school gaan. @Judith, hoe gaat het bij jou? En met de zwangerschap? @Vogeltje, wat vervelend dat je nog steeds misselijk bent. Gelukkig gaat het met de BIB wel goed. @Lique, dus je was er weer optijd uit vandaag. @Lauwie, dat doet je vast goed zo een goede nacht. @Marleen, wat goed van Thomas zeg. Jij natuurlijk super trots? @Petra, verloren dus, haha. Hier gaat het wel redelijk. Alleen zijn Janna en ik allebij niet helemaal fit. Moet helaas nog wel wat dingen doen voor de opleiding, dus daar ga ik zo maar aan beginnen ben ik er ook weer klaar mee he. Morgen gaan we naar een dierentuin in Overloon, volgens mij niet echt groot, maar hebben vrijkaartjes, dus dan maakt het me niet zoveel uit. Oh ja Janna is sinds vorige week donderdag op vrijdag 's nachts ook zindelijk. Oh wat lekker even geen luiers haha.
en ga je dan 1of 2 keer per week? Wat dat betreft is het fijn dat Roos en Suze niet zoveel schelen, dat scheelt een hoop saaieuren bij het zwembad Bij ons kun je het dus niet zien als ouders, echt belachelijk bij een nieuwbouwzwembad @ lauwie, niet echt hulp als Andy weg is maar mijn schoonouders wonen natuurlijk bij ons op het erf, dus in noodgevallen altijd makkelijk
Lauwie; wat super zeg je nacht! Hopelijk blijven ze het zo goed doen Petra; ik strijk alleen datgene wat echt in de kreukels ligt. Geen handdoeken, ondergoed, sokken enzo hoor. Maar als je het weken opspaart heb je heel veel. Ik heb er zooooo'n hekel aan Lique; hoe is het met je schoonmoeder! Chantico; Wat goed zeg dat Nathan tijgert! Superknap. Eline wil het wel, maar ze doet haar voeten niet op de grond of trappelt ermee. Ze is motorisch niet heel snel! Wel begint ze sinds een paar dagen echt te kletsen. van dada, mmmm, woorden die je voorzegt die ze dan in klanken wil herhalen. En als er muziek opstaat gaat zij ook mee brabbelen. Zo lief Marleen; wat supergoed van Thomas zeg! Jij zult wel trots zijn Happy; wat goed van Janna. Mik; gefeliciteerd met je baan. Super hoor. Hoevele dagen had je nu opvang nodig? Moet je daar nog veel aan wijzigen? Hier vanmiddag heerlijk naar de kinderboerderij geweest. Erg gezellig! Kids doodmoe. Waren om 7 uur thuis en beide zo door het bed in. Wat heerlijk zeg. Ben zelf ook moe, Ga zo maar even douchen en dan heerlijk op de bank
@Alieke, met schoonmoeders gaat het wel goed, naar omstandigheden. Morgen op visite. Ik hield dat een beetje af, dacht dat ze dat te vermoeiend zou vinden. Maar vandaag is iedereen langsgeweest en ze wil ons nu natuurlijk ook graag zien, haha! @Marleen hoe oud was Thomas toen hij begon met zwemles? Lekker hoor dat het zo goed gaat! @Happy, inderdaad vroegertje, maar morgen mag ik uitslapen als het goed, haha! @Lauwie, ja de fysio wil er naar toe dat hij 3x per dag een half uur op zijn buik ligt. In die tijd is de druk even van zijn hoofd af van het liggen en hij wordt sterker, dat is de gedachte... Vandaag is er weer niet veel van gekomen, haha! Zo 2 chocolade taarten gemaakt vandaag. Eentje met fondant afgemaakt en andere met gesmolten choco. Lekker lekker, maar niets voor mij, want ik probeer er ook om te denken, haha!
zo ik heb er al weer 5 kwartier in hoog tempo lopen opzitten! voelde me schuldig over de verjaardag van vanmiddag en mijn toetje. en het lopen helpt! zwemles, pff, kijk er nog niet naar uit! happy, wat knap van janna! ook al zo snel 's nachts zindelijk! mik, jeetje dat zou ik nog zwaarder vinden dan 4 dagen van 8 uur, maar dat is voor ieder anders natuurlijk petra, wel fijn om voor nood iemand in de buurt te hebben! hoe gaat het met de turkije plannen? alieke, eline is net 7 maanden toch? dan vind ik haar nog helemaal niet zo langzaam qua tijgeren, hoor! ja ik zit echt meteen zoveel lekkerder in mijn vel met goeie nachten. lique, hier lukte dat op de buik liggen ook pas goed vanaf dat ze het zelf leuk vinden. vanmiddag ruzie gemaakt met een hele onaardige buurvrouw. die hebben ruzie met ongeveer iedereen in de straat en nog denken ze dat het niet aan hen ligt . grrrr!
Lauwie,Eline is over een week 7 maanden. Ze is ook niet echt langzaam maar ook rollen enzo doet ze niet veel. Ze vindt het prima als iemand helpt maar zelf doen geen zin. Ze zit het liefst in de box rechtop of ligt opzet speelkleed. Dat is leuk lang Danique entertaint Haha
@ Lique: Thomas is nu net een jaar bezig. Tegenwoordig mag je met 4 jaar en 3 mnd beginnen. Maar heel veel ouders beginnen vaak als de kindjes richting 5 gaan omdat ze dan net wat meer kracht hebben. En omdat dan de 1e spanning naar school gaan eraf is. Thomas riep de hele zomer dat hij op zwemles wilde (het jaar dat hij 4 werd) en dat heb ik toen maar gedaan. Hij heeft 4 mnd een dip gehad en ging echt niet vooruit en ineens haalt hij in 1 maand tijd alles in... @ All: Ja ik ben zeker super trots! We hebben een dipje gehad, maar hij gaat nu zo goed. Hij is de kleinste en de dunste in de groep, maar hij zwemt op zijn rug iedereen voorbij hihi. Dan sta je als moeder zijnde echt met een bigsmile te kijken hoor!!!
@Lauwie, hij vindt het inderdaad nog niet echt leuk, maarja oefening baart kunst en soms gaat hij ook gewoon liggen met zijn vingers in zijn mond, haha!! @Marleen, ik heb inderdaad ook gekeken naar zwemles, maar overal staat dat ze pas beginnen met 5 jaar (hier in de buurt dan). ZE hebben hier ook allemaal van die garantiepakketten. Ik vind het wel fijn om te weten wat het totaal kost, maar... ach ik weet het niet, haha! Zo, vanmorgen lekker uitgeslapen. Even langs schoonmoeders geweest. Praten gaat inderdaad langzaam en ze kijkt ook niet helder uit de ogen. Lijkt inderdaad een virus. Ze had een zustertje uit de buurt gesproken en laatst was en ook een hele groep mensen doodziek uit Spanje teruggekomen met dezelfde symptomen.. ze weten niet wat het is... Kids zijn spelen bij mijn schoonzus en ontmoetten hun nieuwe neefje, spannend, haha!
Miepie en Mik, gefeliciteerd met de nieuwe baan! Vogeltje, hoop dat de misselijkheid snel echt helemaal weg is! Alieke, ik dacht dat Nathan ook motorisch niet zo snel was, maar hij heeft de laatste twee, drie weken zon sprong gemaakt, dat ik mijn mening geloof ik moet herzien Ik was echt in de overtuiging dat hij vrij relaxed (lees: langzaam ) was, omdat hij de april-kindjes er zoveel supersnelle babies tussen zitten. Maar toen ik filmpjes van Ise terug keek deze week (haar vond ik altijd heel gemiddeld) zag ik dat zij op deze leeftijd echt minder kon dan hij, dus waarom ik zo lang gedacht heb dat hij langzaam was ik had blijkbaar een verkeerde herinnering aan haar! En dus die scheve vergelijking bij de april-kindjes. Ik dacht juist dat Eline ook snel was, die indruk had ik gekregen. Lique, vindt Vince het niet leuk om op zn buik te liggen? En zie je echt duidelijk dat zijn hoofdje scheef is? Vervelend hè, als je moet oefenen op iets dat je kindje niet zo leuk vindt Lauwie, heerlijk om te lezen hoe goed de goede nachten je doen! Hoe oud was Jort toen hij ging tijgeren? Marleen, super dat Thomas zo lekker zwemt opeens! Bizar: via via een kindje dat ook ziek werd na vakantie in Spanje. Hij had uitvalverschijnselen in een arm, been en spraak. Bleek waterpokkenvirus in het hersenvocht te zijn en daardoor een herseninfarct... Nu maar hopen dat de behandeling aanslaat en dat er volledig herstel mogelijk is
He Chantico wat een naar bericht over dat virus, bah! Oja Petra, ik hier is het 1x in de week een uur. Het zwembad een dorp verderop doet een half uurtje en er is er ook eentje in de buurt waar ze 45 min zwemles hebben. Toevallig had ik het laatst met QB over zwemles op twitter en Jamie zwemt weer 2x een half uur per week. Het is echt overal anders! Wij hebben ff lekker uitgewaaid op de Spido met de jongens. Ze vonden het schitterend om door de haven te varen. Ze keken hun ogen uit! Mijn schoonvader werkt in de haven, dus ze wilde gelijk naar opa om te vertellen wat ze allemaal gezien hebben. Jeroen is er nu ff heen en ik ben puin aan het ruimen...
Chantico; Eline kon al met 4 maanden rollen. Ze deed het toen een tijdje erg veel. Toen werd het minder. Toen ging ik naar de osteopaat en deed ze het de eerste tijd weer veel meer. Na de 2e behandeling heeft ze eigenlijk helemaal niet meer gerold. Ik heb het idee dat ze moet wennen aan haar houding. Eline zit wel heel stevig, maar ze vindt het niks om dom te liggen op haar buik of rug en ze slaat zo wild met armen en benene dat tijgeren er niet in zit Lique; hopelijk unnen ze snel iets vinden in het ziekenhuis @zwemles; als het goed is mogen wij direct als Danique 4 is geworden naar de zwemles. Dit omdat we al heel lang knuffelzwemmen, dan mogen ze direct doorstromen. Ze kunnen dan al bijna het eerste bandje verdienen las ik laatst, want alles wat ze daar moeten kunnen oefenen ze op de zwemles. Net naar de theatervoorstelling van kabouter plop geweest. Ik vond het op zich wel leuk, maar niet supergeweldig. Het was vrij spannend en Danique zat op een gegeven moment naast me te trillen. In de auto zei ze dat we de voglende keer weer naar het zandkasteel of woezel en pip gingen en maar 1x naar plop. Ze vond het wel leuk,maar dus niet geweldig. (en dat alles voor maar 48 euro :S)
Jort heeft eigenlijk nauwelijks getijgerd. Ik denk zo rond de 7 maanden. Een week later begon hij met kruipen. Bah wat een naar verhaal van dat virus.
alieke, ik vind kabouter plop echt verschrikkelijk suf. als mijn kinderen er heel graag heen willen dan zou ik dat doen (of vragen of mijn vriend wil ), maar ik zou het zelf nooit voorstellen. vind jij het zelf wel ok? dit weekend een verjaardag van een buurjongetje dat 7 werd. hij wilde lego en toen ik daar in de stad naar keek, dacht ik dat is ook onze toekomst. wat een agressieve troep allemaal. wat is het nu dan nog gezellig speelgoed en tv..
Ik vind Kabouter plop op zich best leuk hoor. Vooral omdat daniquehet zo leuk vindt gingen.maar ze wil inelk geval nooit weer naar plop zei ze gisteren. En ze kon er gisteren ook nietvanslapen.
Wacht maar af hoe ze veranderen als ze naar school gaan ! Dan komt er gedrag voorbij en komen er woorden voorbij... daar gaan je oren nog van klapperen en dan ben je gewoon even stil omdat je dat niet uit de mond van je kind verwacht ! Thomas was nooit bezig met iets of iemand dood schieten en dat soort agressieve dingen. De allereerste week kwam er een ventje spelen wat doodleuk tegen me zei dat ie me dood ging schieten... WTF dacht ik, help!!! Thomas had toen net een klappertjes pistool gekregen en ik was bang dat het hek van de dam was en dat Thomas ook dat soort dingen ging spelen, maar gelukkig is het heel erg meegevallen en speelt Thomas liever met Lego City en dat zijn (nog) geen agressieve dingen maar bouwvoertuigen en dat soort dingen.
Wow, wat een drukte hier, haha!! @School, jaaaahhh daar doen ze nog eens woorden en gedrag op, hahaa!! Schoonmoeders is helemaal doorgelicht. Het zou kunnen dat ze een kleine tia heeft gehad, maar dat is niet meer te achterhalen. Ook heeft ze een vervelend virus wat zich op de lever heeft gevestigd. Het is nu een kwestie van uitzieken en toch maar aan de medicijnen voor mogelijke tia's. In de familie van haar kant,komt het wel vaak voor de laatste tijd. Oja en wouter had vandaag alleen een intake, wel balen, want de pijn is niet te harden. Hij heeft al 2 nachten niet geslapen. Nu een paardenmiddel en hopelijk dat er snel een oproep komt, maar kan nog wel even duren. Tot die tijd en lang daarna zal ik dus alle taken op me nemen/krijgen... zal even wennen worden, want de verdeling was super...