Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Hallo allemaal,

@ lauwie, ik vind het juist leuk om te lezen dat Ottilie zo eigenwijs kan zijn. Ik weet nog goed toen onze kinderen een stuk kleiner waren en we af hadden gesproken bij Jenny dat Ot haar jas niet uit wilde. Ik vond het toen al zo schattig dat ze stug nee bleef zeggen met haar zoete snoetje.

@ binna, ik zou niet zo haastig een ID halen, maar ik ben altijd wel laks

TOMATEN, vandaag worden voor de laatste x tomaten opgehaald voor 57 cent verlies per kilo; vanaf morgen worden alle tomaten "doorgedraaid" (weg gegooid). Echt zonde; mooie rode gezonde tomaten die weg gegooid worden

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Petra wat balen dat al die goede tomaten zo vernietigd worden...
    krijgen jullie financieel nog wel een compensatie/tegemoetkoming?

Lauwie we maken ons ook best zorgen over of Tess wel aansluiting vind bij leeftijdsgenoten.
    Dat doet ze nu op het kdv niet zo, ze gaat voornamelijk met de kindjes die bijna naar school gaan om maar na de vakantie is ze zelf een van de oudste kindjes ;)
    De orthopedagoog ondersteunt ons hier gelukkig wel bij.

Ik ga gezellig wokken met mijn collega's , fijne avond meiden!

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Petra waarom moeten die tomaten dan vernietigd worden?

4. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Duster wat leuk dat hij gewonnen heeft.

@ Petra dat is wel zuur zeg iets wat gewoon goed is zomaar weg moeten gooien.

5. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Petra; wat balen zeg. Is dat als protest actie?

Lauwie; het helpt inderdaad wel bewust na te denken over het gedrag van onze kids. Maar als ik het lijstje een paar maanden terug had moeten invullen was het anders geweest. SOms zijn er van die perioden.

Net op het kdv even flink gesproken met de directrice. En ja ze kijken goed naar het kind en Danique is er zo aan toe en bla bla bla. OOk aangegeven dat Danique een kind is wat veel structuur, duidelijkheid en regels nodig heeft en dat ze nu dus telkens net als ze weet hoe het gaat in de groep ze weer weg moet. En dat dat voglens mij echt niet goed is voor de ontwikkeling van haar. Nou ja na veel bla bla bla en ja ik snap je argumenten enzo bekijkt ze het weer opnieuw. Maar ze kan me dan niet zeggen wanneer Danqiue wel kan. Dus ik zei dat ze dat best kon zien, ze gaat naar de laatste groep, ze weet wanneer de kinderen 4 worden dus zo moelijk hoeft dat niet te zijn. Keek ze me wel een beetje dom aan. maar oke, ben benieuwd, wordt vervolgd

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Top 3 strijd en top 3 geen strijd

Lauwie:
    Strijd:
    1. Naar bed
    2. 's ochtends aankleden, haren kammen etc
    3. Snelheid van doen wat ik vraag/ meewerken

Geen strijd:
    1. Eten
    2. Haren wassen
    3. Klimmen en klauteren in huis (vind ik nl prima)

Delilah:
    Strijd:
    1. luier verschonen
    2. aankleden
    3. eten (maak er meestal geen strijd van)

Geen stijd:
    1. naar bed gaan
    2. douchen
    3. naar en van kdv

Lique:
    Djim
    Strijd:
    1. Haren wassen
    2. Tv kijken (djim wil dat de hele dag door)
    3. ?? in vergelijking met Sam, kan ik niets bedenken, haha??

Geen strijd:
    1. Eten
    2. Slapen
    3. luisteren

Sam
    Strijd:
    1.(avond)eten
    2. haren kammen, doen
    3. tempo

Geen strijd:
    1. Badderen en alles doen
    2. Buiten spelen (ze weet wat ze wel en niet mag)
    3. naar school gaan

Alieke:
    strijd:
    1. luisteren
    2. mee willen met papa of mama (wat even niet kan/mag)
    3. iets lekker willen eten (wil ze de hele dag wel en dat mag niet ;)

geen strijd
    1. eten
    2. slapen
    3. op visite zijn/gaan

Petra
    strijd
    1. jas aan (Roos is erg warmbloedig en wil zo min mogelijk kleren)
    2. het delen van een bepaalde pop met suze
    3. de snelheid van het aankleden

geen strijd
    1. gymen, zwemmen, naar oma gaan, winkelen (oftewel alle uitjes)
    2. lief doen tegen de hele wereld vooral haar zusje en dieren
    3. luisteren

Happy1980
    Strijd:
    1. Avond eten
    2. Luisteren (al gaat dat de laatste dagen weer beter)
    3. Soms haren wassen/ tanden poetsen

Geen strijd:
    1. Alle uitjes
    2. Buiten spelen
    3. TV uitdoen, als we maar aan het begin van het filmpje zeggen dat de tv daarna uit gaat, dan doet ze hem zelf al uit als het afgelopen is.

Chantico:
    Strijd:
    1. haren wassen
    2. dvd kijken
    3. welke schoenen/jas/kleren geschikt zijn voor het weer en dat de linkerschoen links moet en de rechterschoen rechts...

geen strijd:
    1. slapen
    2. eten, snoepen
    3. luisteren

Joyce
    Strijd:
    1. slapen
    2. luisteren
    3. als hij thuis moet blijven en ik weg ga

geen strijd:
    1. eten
    2. naar het kdv en weer naar huis
    3. aankleden

Juud
    Strijd:
    1. eten
    2. stilzitten tijdens het eten
    3. naar de wc gaan voordat we weg moete.

Geen strijd:
    1. In bad
    2. Naar en van kdv/pzs
    3. In de auto

Setteke
    Strijd:
    1. Luisteren (dat kan Silke niet.... ahum...)
    2. Eten
    3. Opruimen

Geen strijd:
    1. Haren wassen
    2. Aankleden
    3. Handje geven

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Petra, sjeeesss, wat klote van die tomaten zeg! Echt zonde. Ik eet er geen tomaat minder om, maar dat zal jullie waarschijnlijk niet helpen...

Sollicitatie: Was een pittig gesprek, moeilijke vragen, maar ik heb me er wel goed uit gered geloof ik. Nou ja ik zat in ieder geval bij de laatste 4 van een stuk of 30 brieven, dat vind ik al helemaal super! Ik hoor het zo spoedig mogelijk, misschien deze week nog en anders begin volgende week.

Whaaaa, ik heb al weekend. De baas wilde een dagje extra vrij en dus is Set ook vrij! :D

8. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Petra, sjonge wat balen zeg! Hopelijk valt de schade uiteindelijk mee en gaat iedereen flink aan de tomaten!

@ Setteke, spannend hoor!

@ all, zwaaaaaaaaai

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Helaas, ik ben het niet geworden. Ik ben nummer 2, close call met nummer 1 die net een beetje meer ervaring had en eerder beschikbaar is. Maar hij vroeg of ze me in hun bestand mogen houden als ze weer iemand nodig hebben. Ze vonden het erg jammer dat ze geen twee mensen nodig hebben, want ze wilden me wel graag. Goede brief en goede presentatie. Jammer dus, maar wel heel positief overgekomen.

10. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @Alieke, hop voor je dat het nu allemaal een beetje goed geregeld is op het KDV.

@Duster, wat leuk dat Matthijs gewonnen heeft.

@Setteke, ga voor je duimen de komende dagen. En wat lekker, weer een lang weekend.

@Petra, wat erg van de tomaten, maar betekend dat ook dat we van de week niks meer in de winkel hebben liggen? Hoop voor jullie dat jullie het wel gaan trekken dit.

@Lique, hoe was het bij de VK? En lekker zo slapen.

@Chantico, heeft Nathan nog wat geslapen?

Nogmaals maar een keer,
    Janna is gisteren hard met haar hoofd op de grond gevallen. Gelukkig valt het allemaal mee, maar ben wel geschokken. Is bij de oppas gebeurd, dus heb het zelf niet gezin, maar toen ik een sms van manlief kreeg, schok ik echt wel.

Verder heeft ze een fase dat ze oppeens niet meer naar de oppas wil en de PSZ. Vanochtend was het echt drama met wegbrengen naar de PSZ. Was echt niet leuk weg gaan. Huilen huilen en nog eens huilen. En de hele tijd aan mijn been hangen enz.
    Hoop wel dat deze fase snel weer over is.

11. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ah wat jammer zeg Setteke.
    Maar klinkt wel erg positief allemaal.

12. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Set; wat jammer zeg! Wel mooie woorden natuurlijk,maar ja daar heb je niets aan. Verder nog vacatures?

Happy; bah wat vervelend zeg. Heeft ze er pijn aan?

Ik ben benieuwd hoe kdv het oplost. Ze zou het nog een keer bekijken en uiteindelijk nemen wij de beslissing

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Setteke, fijn dat ze toch zo positief zijn maar ja, daar heb je weinig aan nu :( Jammer hoor!

@ Happy, jeetje ik snap dat je geschrokken bent!! Vervelend he als ze zo moeten huilen :( dan kom je zelf niet zo makkelijk weg.

Ik ben blij dat Wesley dat al lang niet meer doet. Nu huilt hij eerder als ik 'm kom ophalen whahaha... Moet hij nog even iets af maken :D

14. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    seteke jamer meis.

happy jeetje wat een schrik. heeft ze er erg last van?

hier druk druk druk

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Setteke wat balen zeg. Hopelijk komt er snel iets anders.

Happy, heeft ze er nog last van gehad?

Sinds gisteren kan Jorja zelf in het bovenste stapelbed klimmen en vanavond was ze er ook uitgevallen. Ze lande in hurkzit, maar de tante ging net zo vrolijk weer verder spelen (na eventjes gehuild te hebben). De gekke muts.

16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    sorry dat ik even weinig op andere reageer. :)

Ik probeer zoveel mogelijk op de hoogte te blijven van wat er nou precies gebeurd in tomatenland.
    De kostprijs om een kilo trostomaten te maken is 60 cent per kilo. Normaal gesproken in deze maand (de topmaand vd tomaten) krijgt de tuinder er zo'n 90 per kilo voor
    Andy heeft 2 a 3 keer in de week 50000 kilo tomaten.

Vanmorgen gingen de tomaten weg voor 3 cent per kilo en in de loop van de ochtend kregen ze vanuit de politiek te horen dat ze 30 cent per kilo vergoed krijgen als je ze knipt en 25 cent per kilo als je ze doordraait; dat is dan in elk geval iets.

Het erge is dat de tomaten voor zo goed als de normale prijs in de winkel liggen.......ergens word iemand dus schathemelrijk van deze crisis. Hoewel het bijna niet te doen is om met alle tuinders afspraken te maken is het nu zover dat alle tomatentuinders de boel gaan weggooien om zo schaarste te creeeren en hopenlijk de prijs kunstmatig hoog te krijgen. die 30 cent per kilo was al gegarandeerd dus dan word de boel nog liever weg gegooid.

Andy is wel goed van slag, de tomaten waar hij zo ongelovelijk veel tijd instopt, maar ook liefde en gevoel en waar hij zo trots op is gaan morgen zo de container in:( gelukkig hebben we net bijna een uur op het grote bed gegierd van het lachen met zn vieren en hadden een hut gebouwd onder de dekens waar de meiden de hele tijd met elkaar gingen knuffelen en wilde ze allebei naast papa liggen en heeft papa voor de 300ste keer het verhaal van de kerstboom gelezen en zijn we eigenlijk het gelukkigste gezin op aarde .
    Hij is nu tennissen (en bier drinken) dus kan hij zn koppie lekker leeg maken

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ happy, dan is ze wel hard gevallen zeg. ik hoop dat het nu beter gaat

@ Alieke, heb je binnenkort nog tijd om je banner te veranderen?

@ Setteke, jammer dat je het niet bent geworden maar wel knap dat je bij de laatste 2 zat

@ Sjorsje, wat voor type kind is Jorja? wij noemen Suze soms piepertje omdat ze heel snel kan piepen, als ze ergens langs wil en er staat wat in de weg dan probeerd ze het niet maar gaat eerst een beetje piepen.
    Ze heeft nu wel een enorme sprong genomen met praten, heeft Jorja dat ook?
    ze kan nu papegaai zeggen en olifant (papataai en totitant)

18. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    dikke knuffel petra

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb alweer een nieuwe vacature gevonden in een dorp wat ik ook goed ken, ook voor 20 tot 24 uur en met ingang van 1 september. Dus daar ga ik ook solliciteren. Is een 20 minuten rijden van hier.

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @set zonde :(

@miranda thnx voor de lieve kaart!

@happy heeft ze nog pijn? Dat is schrikken zoiets!

@sjorsje, jeetje gelukkig was er niks met Jorja!
    Ben je nu nog op vakantie?

Deel Deze Pagina