Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @duster sterkte meid!

@petra keurige cijfers

@lauwie ooo nee dan wordt het niks! En laten knagen op een koude peen?

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    oooh en met mij gaat het prima. Andy is wat ziekerig dus die hangt al 2 dagen 's avonds op de bank. ik voel me gelukkig prima.
    aankomend weekend gaan we met mijn allerbeste vriendinnetje (en haar vriend)en de kinderen een weekend weg en daar heb ik superveel zin in

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Juud, das wel een goed idee!

Petra, ik vind ot (weegt ca hetzelfde als roos) eigenlijk makkelijker te tillen dan jort. Ot houdt zich zo vast dat dat goed te doen is. Jort heeft nog wel eens de neiging om meer tegen dan mee te werken, bijv door naar beneden te gaan hangen.

Hoe lang duurde het bij kindjes die (redelijk recent) van de speen af zijn voordat ze er geen moeite meer mee hadden?

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Petra, hoe lang waren ze eigenlijk? En leuk van het weekend! Komt de sint volgend weekend pas bij jullie aan?

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ze waren 96 en 88 cm
    en de sint komt inderdaad volgende week voor het eerst aan.

vanavond het eerste sinterklaasjournaal, lijkt me leuk

iedereen nog leuke plannen voor vandaag?

6. @ carmen; ai, hopenlijk geen whiplash? Is ie idd wel gecheckt?

@ duster: meid sterkte, jammer dat het niet lekker gaat en succes met het vinden van iets anders ;)

@ lauwie: ach wat sneu voor jort, is hij geen knager/sabbelaar? je hebt ook van die bijtringen die je in de vriezer kan leggen van bambam geloof ik

@ petra: mooie cijfers, zit me te bedenken dat ik niet eens weet hoeveel tygo woog bij de cb controle, zo is in het boekje kijken...
    Lekker weekendje weg, geniet er van!!!

Rene en ik gaan binnenkort een dagje sauna doen, ben nog nooit geweest, helemaal niets voor mij, maar Rene kan er enorm van genieten, dus ga het maar eens proberen. Via vakantieveilingen gewonnen met diner erbij. Dus we zullen zien!

Vandaag lekker dagje vrij en heb nog niet veel ideeën wat ik ga doen. Vriend ligt nog in bed, luie draak, terwijl ik al wakker ben vanaf 6 uur door die kleine minder luie draak....

@ lauwie: oh ja, speenvraag; tygo heeft iets van 3-4 avonden aangegeven dat hij zijn speentje toch wel mistte, maar ik heb het hem zelf op de post laten doen naar een baby die het nodig had, dus ik leg hem dan uit wat we hebben gedaan en dat de speen echt weg is en ik hem niet weer op kan halen en dat hij daarnaast heel iets moois er voor terug had gekregen omdat hij zo'n grote jongen was. Daar was hij dan tevreden mee.
    Ik merk wel dat hij wat meer behoefte nu heeft aan zijn knuffel, dus in het begin liet ik hem die wat meer meenemen naar beneden of als we weggingen.

7. Tygo is 13 kg en 95 cm.....

Damn en ik vind hem loodzwaar... :s

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ chantal, oooh wat heerlijk samen naar de sauna. leuk zeg om dat samen te doen. ik wil ook al tijden met andy maar die wil niet (bange poeperd)
    ik heb altijd dat het tijdens het uitkleden wat ongemakkelijk voelt maar dat gevoel is binnen 10 min weg.
    Dat komt ook omdat iedereen een gek lijf heeft, dat valt niet op met kleren aan, maar ik heb nog nooit iemandgezien met een perfect lijf, tis zo grappig om naar mensen te kijken

9. @ petra: nou ik heb hetzelfde dan als andy hoor, loop thuis wel gemakkelijk rond, maar in het openbaar, no thanks...
    Daarnaast vind ik idd andere mensen ook niet mooi om te zien vaak, dus dan weet ik niet waar ik moet kijken zonder er trauma's aan over te houden, hahaha...
    Het is een tik die ik heb, we zullen zien of ik er overheen kom :p

10. Ik doe even in het kort het verhaal behorend bij mijn ticker, want we hebben besloten toch even naar de Intratuin te gaan, dus sluit pc even af.

Eind juni besloten om voor een 2de te gaan, meteen eerste keer raak, rond 15 aug. kwam ik erachter dat ik zwanger was.
    Op 12 aug. intake gesprek vk, alvast voor de 'fun' naar de echo gekeken, meteen had ik het gevoel dat er iets niet goed zat, al probeerde de vk nog erg positief te zijn. Komt er op neer, dat het vruchtje qua groei niet passend was bij de 9 wkn die ik zou moeten zijn. Week in spanning, alle opties nagegaan, diverse berekeningen erop los gelaten, maar voor mijn gevoel was het al wel duidelijk. 19 September de termijnecho gehad, geen verandering, kortom ik heb een miskraam gehad.
    De volgende dag kon ik al terecht bij de gyn. Het vruchtje bleek 6wkn en 2dgn te zijn en was dus al 4 wkn daarvoor gestopt met groeien, maar miijn lichaam had het niet afgestoten.

Ik heb hiervoor cytotec gebruikt op 21 sept. en alles kwam op gang en is er uit gekomen.

Na de laatste controle hebben wij samen symbolisch afscheid genomen van de zwangerschap, onze ideeën en plannen, door de testen, het zwangerschapsboekje waarin ik schreef, een brief, echofotos van de vk en gyn en een unisex rompertje in te pakken in bruin pakpapier en een wit, rose en blauw lint erom heen. Op de bovenzijde heb ik de uitgerekende datum 17 april 2012 gezet. Dit ligt nu in mijn nachtkastje.

Soms is het nog wel even lastig, bepaalde momenten dat je ergens mee geconfronteerd wordt, wanneer je het niet verwacht. Daarnaast is 1 van mijn goede vriendinnen zwanger en 1 week later uitgeteld als ik was. Al met al, denk ik dat wij er goed mee omgaan, het gaat verder allemaal lekker en nadat ik afgelopen donderdag dan toch echt voor het eerst mijn menstruatie heb gehad, kunnen we weer verder met onze plannen en we zien wel waar het schip strand!

In ieder geval spannende tijden!
    Heb geprobeerd bij diverse topics mee te praten en mijn draai te vinden, maar kan gewoon geen aansluiting vinden omdat er aardig wat mensen zijn, die erg extreem zijn in bijv. het verdriet of juist het bezig zijn met zwanger worden en dat past gewoon niet bij mij.

Dus ik wilde open naar jullie toe zijn, aangezien ik me bij jullie het meest 'thuis' voel. En de gezelligheid, humor en wanneer het nodig is, de steun het meest waardeer en het graagst geef ;)

Ik zei kort verhaal hé?
    Dat is het niet geworden en heb toch alleen maar geprobeerd de hoofdlijnen te vermelden

Dat is het verhaal, zijn jullie op de hoogte, alvast een fijne dag vandaag!

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Even geen tijd voor een hele reactie, maar een korte op deze kwestie: als je peuter vragen stelt als 'maar hoe komt zwarte piet dan binnen bij mijn schoen?' kun je ook de vraag terugleggen en zeggen 'ja, hoe zou hij dat nou doen, wat denk jij?. Dan merk je vanzelf of ze nog behoefte heeft aan een verklaring dat piet dat inderdaad kan, of dat ze eigenlijk denkt dat het onzin is. En hoef jij niet zelf te liegen maar alleen maar te zeggen 'als zwarte pieten alle sleutels van alle huizen hebben, kunnen ze inderdaad overal binnen komen!'. :)

12. Chantico

Oh haha, zie nu pas deze post :D

13. Chantico

Oe Chantal, dat is me nogal wat! Een grote beslissing om weer te gaan proberen, raak, allerlei toekomstdromen, onzekerheid, afscheid, verdriet. Het klinkt alsof jullie er op een hele mooie manier samen mee omgaan. Dikke knuffel meis! (En natuurlijk ook gewoon een fijne dag gewenst ;))

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Goedemorgen :D

@Channie wat knap dat je het verhaal neerzet voelt ook vast als een opluchting!
    Ik duim heel hard voor jullie :)

@Petra, hahaha jouw stukje tekst moet ik zo om lachen :p

Ik heb net geslapen tot 10.30 en voel me nog onwijs moe pfffff
    Hoop vandaag de uitslag van mijn bloed te krijgen want dit trek ik niet!

15. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Chantal: Ach meis wat sneu voor jullie! Ik vind dat je op een super mooie manier (voor zover dat kan...) afscheid hebt genomen van deze zwangerschap. Hoe voel je je nu? *dikke knuffel meis*!

16. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Jemig Juud, ik zou graag een doosje energie voor je open willen trekken maar helaas...

17. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Chantal dikke knuffel.

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Dag meisjes
    Nou ben even bij vk geweest omdat die buik maar gespannen blijft en ik me benauwd voel. Vk kon niks raars vinden. Wel voor zekerheid doorgestuurd dus nu lig ik aan de monitor. Straks nog inwendig onderzoek en bloedafname. Urine wordt ook gechekt. Dus ben benieuwd.
    Zal wel niks zijn.
    Kan iig het hartje dik een half uur horen

19. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Chantal dikke knuffel!

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007