Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Fietsen zonder zijwieltjes hier nog niet geprobeerd. Maar vaak tussen de 4 en 4,5 kunnen ze dat. Tenminste de meeste kinderen in mijn klas :)

@schoen zetten; Danique mag in totaal 9x de schoen zetten. Gemiddeld zo'n 2x per week. En de laatste dagen tot aan het sintfeest elke dag. Ze krijgt daarvan een keer of 4 een cadeautje (boekjes, dvd, mozaiek en rijgkralen) en de rest wat snoepjes of een kaartje van de sint.

Hier ook een waardeloos nachtje. Eerst Danique weer wakker om te plassen. Eline toen een uur lang gedacht dat ze niet hoefde te slapen. Toen Danique weer een keer wakker, toen Eline weer. Heb het allemaal niet geteld, maar eht was vaak. Wel een heel groot geluk dat Eline sliep tot 10 over 8 en Danique tot bijna 9 uur, dus heb mijn uurtjes wel gemaakt. Heb het idee dat Eline niet helemaal fit is. Zouden er nu eindelijk tandjes doorkomen???

Hier beide kids al in pietenpakken. de sint liedjes zijn al gezongen en de naam is al in het grote boek geschreven. Nu nog even puinruimen hier beneden en dan komen mijn ouders en gaan we samen naar de intocht. (tja papa moet werken, dus mijn pa en ma gaan gezellig mee)

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lauwie, Lianna kan nog niet zonder zijwieltjes fietsen. Misschien binnenkort eens proberen. En Yosyp heeft nog niet eens met zijwieltjes gefietst.

Alieke veel plezier bij de intocht.

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Alieke, hier ook een mopper-kontje! Ben ook benieuwd of ze tandjes krijgt! Balen van jou nacht! Thyrza was vannacht ook wakker en ik hoorde haar een tijdje kletsen maar hoefde er gelukkig niet constant heen. Ze heeft vervolgens tot 8.30 geslapen. Wel toevallig dat onze beide dametjes in zo'n fase zitten, zou goed dan eindelijk die tandjes kunnen zijn!

@ Sjorsje, fijn dat het toch geregeld is op je werk!

@ Lauwie, mijn man had laatst de zijwieltjes eraf gehaald omdat Wesley dat vroeg maar niet geoefend daarna. Inmiddels zitten ze er weer op.

@ All, goedemorgen! En veel plezier voor hen die naar de sint gaan.

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

#4364 Chantico, 12 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2011
    Alieke, beterschap!

Delilah/Alieke, jaja tandjes... Hier komt nu geloof ik de vierde door, na een paar rustige dagen was hij vanochtend weer flink aan het knagen op speelgoed. 't Is zo sneu voor ze als ze daar zo'n last van hebben hè?!

Lauwie, hoe gaat het met Jort nu? Flinke koorts ja! Beterschap! Knap van Ot hoor, zelf de speen niet hoeven! Ise heeft de eerste week zonder speen langer nodig gehad om in slaap te vallen, maar geen huilbuien of vragen om de speen. Volgens mij was het na een week weer redelijk normaal.

Juud, gaat het de goeie kant op met je energie nu?

Binna, lang niet gezien hier, of is m'n geheugen zo slecht? :) Hoe is het op je werk en met je gezondheid? En met je schatjes natuurlijk?

Mama's / kindjes met onrustige nachten: sterkte, hopelijk gaat het snel weer over.

Zonder zijwieltjes: geen idee, nooit geprobeerd nog.

Sinterklaas: Ise vond de intocht op tv zo leuk, dat we ook nog even naar de intocht-in-het-echt zijn geweest. We stonden toevallig vooraan toen hij langsreed op z'n paard en even later, toen we in de mensenmassa stonden te wachten omdat hij nog ergens een praatje zou houden, werd voor onze neus een pad gebaand voor de Sint, dus toen kwam hij ook nog eens vlak voor ons langs gelopen. Ise vond het heel leuk, maar wel een beetje spannend dichtbij de tweede keer. Ze was ook moe, want slaaptijd, dus daarna snel naar huis.

Schoen zetten: hier zeker niet elke avond, misschien één of twee keer per week. Ik heb zeker geen zin in een toevoeging van 20+ flutcadeautjes aan onze inboedel :D;) Leuk idee om er een kaartje van de Sint in te doen!

5. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Nou de sint cadeautjes zijn hier ingepakt. Alles staat klaar op datum geselecteerd. Dus we zijn er helemaal klaar voor ;)
    Kaartje van de Sint, heb ik eigenlijk elk jaar nog gedaan. Zo ontzettend leuke kaartjes hebben ze. Heb nu nog elke keer van woezel en pip gehad. Maar nu maar eens 1 doen van sint of piet.
    Leuk tekstje er achter op en klaar.
    DE eerste keer schoenzetten is heir geweest. Danique heeft volop gezongen en de cadeautjes liggen er al bij haha. Ben benieuwd hoe vroeg het morgen is dat ze wakker wordt om te kijken of de sint is geweest

Chantico; leuk he dat ze nu ineens de sint leuk gaan vinden. Vorig jaar zat DAnique nog te bibberen in de kinderwagen en nu genoot ze volop. Een handje geven wilde ze niet, maar pepernoten aanpakken was prima

Lauwie; hoe is het met Jort?

Delilah/chantico; Eline is nog met haar 1e tandjes bezig. Maar ik weet niet hoor waar ze last van heeft, ze lijkt niet fit, maar is ook niet echt ziek. Vreemd. Haar vanavond wel een zetpil gedaan. Hopelijk slaapt ze er goed op

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi,
    koorts van jort is gezakt, maar die stomme kies nog steeds niet door, dus nog wel veel gehuil vandaag.
    wat ik van de sintintocht meegemaakt heb, was erg leuk! mijn moeder was met jort in de wagen gekomen. vanaf dat hij mij zag heeft ie alleen nog maar gehuild. ben dus vrij snel met hem naar huis gegaan terwijl de rest nog op het plein was waar de sint aankwam. ik kan ook altijd wel erg genieten van hoe ot geniet, dus jammer dat ik er niet bij was. maar gelukkig kon ot er genieten en kon ik er voor jort zijn. die was de rest van de middag ook heel veel aan het huilen en heeft nog maar een half uur geslapen in de kinderwagen pfff. drukke dag!
    hebben heel gezellig een neefje en nichtje van 6 en 3 te logeren. voordat die met zijn allen (bad, haren wassen en kammen, schoenen zetten en zingen, bedden verdelen, voorlezen etc) erin lagen.. maar het was vrijwel meteen stil. dat had ik niet verwacht. hier staan dus ook 3 schoenen met chocolade sintjes en 1 met een soepstengel :D naast de verwarming.
    ga er ook maar snel in, want weet niet wat de nacht brengt.

sjorsje, hoe was het feest?

alieke en chantico, zielig soms he, die tanden!

juud en alieke, ik ken nu 4 kindjes die voor 3,5 jaar konden fietsen. ot heeft ook prima evenwicht op de loopfiets. als we een fietsje hadden waarmee ze met haar voeten bij de grond kon, dan zou ik het wel willen proberen of ze het kan. maar we hebben de kleinste maat fiets en daarmee komt ze niet bij de grond. maar ff wachten tot ze zelf aangeeft dat ze het wil. maar omdat haar buurjongetje het nu kan (2 maanden ouder), zou dat nog best wel eens snel kunnen zijn.

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @lauwie Giulia heeft een enorm slecht evenwicht. Dus zie het niet snel gebeuren.

@sjorsje en alfa hoe was het feest?

ik heb een nieuwe foon en moet enorm wennen aan touchscreen.

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Goedemorgen allemaal,

Het weekendje weg bevalt prima. De kinderen zijn lief en roos heeft zelfs in het bovenste stapelbed geslapen.

Schoen zetten:
    Bij ons mogen ze rond de 2 keer per week hun schoen zetten.

Fietsen:
    Ik denk dat we het binnenkort zonder zijwieltjes gaan proberen.
    Op de gym is roos erg handig met haar evenwicht.

Straks weer lekker zwemmen en morgen voor dag en dauw naar huis want ik heb een studiedag

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Goedemorgen,

Lauwie en Juud het feest was geweldig. Er was alleen wat te weinig aan eten, de meeste standjes gingen lang voor het "eeteinde" al dicht omdat alles op was. Alleen stamppot en friet was er nog te krijgen. En de feestavond zelf was super. Helaas niet tot het einde kunnen blijven, omdat ik de 1e bus terug moest hebben om de laatste trein te kunnen halen. We hebben gezien:
    Charlie Luske, Lange Frans, Frans Duijts, Jeroen van den Boom, Xander de Buisonje, Cb Milton, Tara McDonald, Glennis Grace, Belle Perez en een klein stukje van Van Dik Hout. En daarna kwam in ieder geval nog Alain Clark, maar die hebben we dus gemist.
    Ik lag om half twee in m'n bedje met superzere voeten.

Alfamale heb ik niet gezien.

Moet zo direct weer weg om te werken.

Petra geniet vandaag nog.

10. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hier heb ik vannacht wel lekker geslapen. De kinders niet zo best geslapen, maar ik vond dat het de nacht van Raymond was, dus ik ben maar 1x uit mijn bedje gegaan. Toen natuurlijk het schoenfeest vanmorgen. Ze hadden beide een boekje over sinterklaas/zwarte piet dus heb al flink gelezen. Eline ligt nu in bed. Ik heb net mijn kleren aan (nou oke joggingbroek en trui) en ga zo stofzuigen en strijken. Ben nog steeds erg benauwd en hoesterig, dus heb weinig zin in iets.

Sjorsje; klinkt als een superfeest zeg!

@fietsen zonder zijwieltjes; heb niet het idee dat Danique zo hadnig is met evenwicht. Loopfiets hebben we wel, maar heeft ze eigenlijk nog nooit echt mee gedaan. Ze kan wel heel goed fietsen. Volgend zomer gaan we ons daar maar eens mee bezig houden ;)

lauwie; zielig zeg Jort nog steeds niet fit. En de intocht, ik kon ookz ov reselijk genieten van Danique die aan het genieten is.
    Gisteren was ze met de intocht op tv aan het meezingen en kreeg er gewoon tranen van in mijn ogen. Emotionele doos :D

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Hier was de intocht ook een groot succes!
    wij gaan altijd in de haven kijken en we stonden weer helemaal voor aan.
    Tess heeft veel pieten gezien en staat er ook uitgebreid mee op de foto (veel vriendinnen van me zijn piet dus dat is wel een mazzeltje)
    Sinterklaas loopt ook altijd de kade langs om handjes te schudden.
    Tess heeft hem ook een hand gegeven en later kwam hij nog terug om haar over haar wang te aaien.
    Tess vond de hele week dat het sinterklaas verhaal niet klopte maar nu zit ze er gelukkig volop in!
    Een vriendin van me komt op 1 december als piet nog haar schoentje vullen en op 3 december vieren we pakjesavond met sinterklaas en twee pieten!

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Beterschap voor alle zieke kindjes!

Hier worden de bijwerkingen minder en gaat het heel goed.
    Ze is minder benauwd, heeft veel meer energie en eet ineens als een bootwerker!

Wij gaan straks lekker en gezellig met vrienden high tea-en.
    Voor tess zit er een speel bos bij en er is een kinder high tea dus dat word vast weer een succes!

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Goedemorgen

14. Delilah

Delilah Niet meer actief

Goedemorgen op deze eerste morgen van mijn vakantie! Ik zit heerlijk in m'n uppie en heb de dag voor mezelf :D

Ga zo maar eens aan de slag in huis, lekker huishouden en dingen doen waar ik nooit aan toe kom (zoals mijn eigen kledingkast inruimen) dat is 1 grote bende!

15. Goeiemorgen!!!

@ juud: we kenne dus nie meer pinge nie? :(

@ lauwie: al zicht op het kiesje? Arme jort...

Sorry, ben op werk en weet het verder even niet meer...

@ delilah, geniet van je eerste vakantiedag!

Sinterklaas: We hebben zaterdag schoen gezet met een briefje wat Tygo graag van sinterklaas wilde krijgen, als het kon :)
    Zondag schoengezet met zn drieeën (andere 2 kids waren ook bij ons), nou feest vanochtend hoor!!
    Erg leuk...
    Ik heb met Tygo stickers op de kalender geplakt wanneer hij de schoen mag zetten, het is nu 1 keer per week.

Gister de intocht in Goor, vond ie erg spannend, maar wel heel leuk. Piet nog een handje gegeven. En eigenlijk wilde hij mee naar de zaal met Sinterklaas, maar mijn schoonmoeder was jarig, dus dat zat er dit jaar niet in.

Nou ik goat effe aan de slag!

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @chant heb je geen whatsapp dan?

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @carmen wat fijn dat het goed gaat met Tess :)

18. @ juud; ja wel, maar met ander nummer

Oh ja en fietsen zonder zijwieltjes is er hier nog niet bij overigens!

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @Channie huh? Dat kan gewoon op je bb toch?

@Delilah geniet van de vakantie!!!

@Happy ik zie je meelezen :cool: heb je al goed nieuws?

20. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @Juud, nee geen goed nieuws, ben ongi geworden. Ben er gelukkig ook al weer vanaf. Dus we kunnen weer. Word alleen echt goed van mijn lichaam. Houd me steeds voor de gek.
    Hoe gaat het met jou? Las dat je minder moet gaan werken. Hopelijk hou je het nog een beetje vol tot het einde.

@Delilah, Lekker vakantie. Geniet er van.

@Chantal, wat heftig allemaal bij jullie. Ik vind wel dat jullie er een mooi ritueel hebben gedaan. Hopelijk voor jullie ook snel raak.

@Carmen, wat fijn dat de bijwerking minder worden bij Tess en dat het door die pillen zo goed gaat met haar. Hopelijk blijft het ook zo.

Verder weet ik het niet meer sorry. Ben wat druk de laatste tijd. Nog een paar weken en dan rond ik mijn stage af. Daar moet ik nog wel wat voor doen. Dus vandaar druk. Verder lees ik vaak wel mee, maar reageer ik wat minder.

Deel Deze Pagina