Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Tess, veel plezier!

@ Puberen; ik was heel makkelijk maar weet ook dat het anders kan! Zie er nog niet tegen op, duurt nog wel even gelukkig ;) Maar het zal heel moeilijk zijn om te ervaren en accepteren dat je kinderen en totaal eigen leven gaan leiden lijkt me!

@ Lique, dacht al dat je super mama was ;) Nee het werkt zeker mee als je je er op in stelt ipv gaat irriteren! Fijn dat je rijm klaar is!

@ Sjorsje, ooh wakker van poep; dat is ook weer niet alles natuurllijk ;)

Zo wij zijn weer thuis. Ik heb besloten dat we frietjes eten vandaag!

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Delilah wij hebben pizza vanavond.

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

Whaaaaaaaaaaaa, moet het even kwijt hoor! Thyrza ging net staan in de box!!!

Ze zat ineens op haar knietjes met de handjes aan de rand van de box dus ik schrok me rot en dacht maak een foto. Maar hij stond in de filmstand en ineens ging ze staan!! Het filmpje staat op fb :D ik schrok me wild dus begon wel te gillen hahaha... Daarna deed ze het weer. Straks de box dus maar verlagen.

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @delilah wat knap :O gaat snel he?

Wij eten in het winkelcentrum en dan wat Giulia wil, zal wel Surinaams worden :p

Ben vandaag bij een pedagoog geweest om over Giulia haar gedrag te praten. En ze denken toch wel aan hoogbegaafdheid/tourette en combi daarvan, eigenlijk wat we zelf ook dachten.
    We moeten gaan orienteren op een andere school zoals jenaplan, dalton of montessori.
    Binnenkort gaan ze de citotoetst voor kleuters afleggen kijken hoever ze daadwerkelijk is.
    pffff......

5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Jeetje juud! Waarom tourette?

Delilah, wat knap zeg van thyrza! Leuk filmpje ook!

Lique, dank voor je reactie vanmorgen. Heb de knop omgezet en we hebben een hele gezellige dag gehad!

Carmen, fijn weekend en beterschap voor tess.

Wij gaan lekker met zijn drietjes in bad!

6. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Lauwie; heerlijk zeg samen in bad.

Juud; Tourette? Hoezo denken jullie daaraan dan?
    Kan ze niet op de door jullie uitgekozen school uitdagingen krijgen? Jullie hebben toch bewust deze school gekozen of niet?

Delilah vind het echt knap zeg van Thyrza. Zover is Eline nog lang niet. Maar het kan ook ineens snel gaan als ze het licht zien ;)

Vanmorgen met Eline op cb geweest. Vraag me echt af waarom ik ben geweest. De verpleegkundige heeft niet eens gekeken naar haar. Vraag me af of ze heeft gezien dat ik uberhaupt een kind bij me had. Had net zo goed daar zonder Eline kunnen zitten. Belachelijk gewoon. Alleen maar gezeur over dat ze te zwaar is. Ja sorry kan het niet helpen, ze krijgt echt niet buitensporig veel eten. ALleen datgene wat ze hebben mag. Maar wel daarover blijven zeiken. Zit ik te vertellen dat ze geen toetje krijgt omdat ze daar onrustig van wordt ;s nachts gaat ze me een goed schema voor Eline vertellen waarin ik haar dus maar gewoon een toetje moet geven. Waarvoor vertel ik dan iets?? Stom mens!
    Zo die frustratie is er weer uit.
    Die arme Eline is nu trouwens flink ziek aan het zijn. Zo zielig. Hoesten, snotteren, veel dunne poep en verhoging. Heb haar om 6 uur met een zetpil in bed gelegd. Hoop dat ze een beetje slaapt.

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    alieke lekker laten lullen!
    dikke knuf

judith waarom tourette? vind ik nogal een uitspraak!

hier morgenwerken manlief gaat met de kids naar het sinterklaasfeest. met zwagre en nichtje. ds leuk leuk leuk maar mama moet werken hihi

volgende week laatste weekje heerhugowaard en dan opening castricum. jippie

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Juud, fijn dat jullie een pedagoog hebben die echt naar Giulia kijkt. Hoop dat wat er ook uitkomt handvatten oplevert om er goed voor haar te zijn. Ben inderdaad ook wel benieuwd waar de Tourette zich in uit, dat kan toch heel divers zijn?

Oh, moet effe wat bespreken hier thuis :D (de avondplannen)

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Hoi :)

Tourette dachten we zelf ook al omdat ze steeds tics heeft. En Angelo heeft ook een lichte vorm dus vandaar. En vaak zijn die mensen ook hoogbegaafd en ook dat heeft Angelo hij heeft een iq rond de 140 en zijn broer ook.
    Ook motorisch is ze niet erg handig. Dus alles bij elkaar lijkt het op hoogbegaafdheid.

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

Goedemorgen!

Hier gister een borrel met wat buurtjes en pas om 2.15 thuis... Vanmorgen om 06.50 hoorde ik Thyrza alweer! Gister avond was ze nog een paar keer overstuur; verkouden! Zo zielig.

Om 10 uur sinterklaasfeest op mijn werk, ben benieuwd! Hopelijk houden de kinderen het vol, vooral Thyrza want die slaapt normaal van 10 tot een uur of 12.

@ Alieke, ik snap ook niet waar het hier vandaan komt. Vorige week ging ze ineens echt goed kruipen en in de afg. week begon ze met zwaaien, klap eens in de handjes, via bruggetje weer in de zitstand en gister dan ineens zo staan. In 1 week?! Dus het kan idd heel snel gaan!! Wij hadden nooit gedacht dat Thyrza zo snel zou zijn met alles omdat ze zoveel sliep/slaapt altijd :D Wat sneu dat je kleine moppie ziek is :( Het is er wel het weer voor he. En wat raar van het cb zeg!! Ja wat doe je eraan als je meisje gewoon krijgt wat ze mag en te zwaar is: NIKS! Hopelijk kun je het los laten. Beter gezond, tevreden en wat zwaarder dan andersom hoor!

@ All; zwaai! :D

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Goedemorgen,

ik moet eerst 3 uurtjes werken en dan gaan we op babyfeest!!

Fijne dag allemaal.

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Alieke niets van die verpleegkundige aantrekken hoor.
    Als jij toch weet dat je het goed doet is het toch goed?
    Danique was toch ook best zwaar en dat is toch ook goed gekomen.

Delilah succes vandaag en wat gaat je meisje snel!

Hier rustig aan het ontwaken met het geluid van de zee.
    Mark slaapt nog maar ik voel me wat onrustig.
    Ga zo lekker douchen en als Mark wakker is naar het restaurant voor het ontbijtbuffet.
    Daarna gaan we shoppen in den haag!

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Goedemorgen :)

@sjors werkse en veel plezier erna.

Wij gaan vanmiddag naar het winkelcentrum er is een groot sinterklaasfeest

14. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Goedemorgen dames!

Juud: Wel fijn dat jullie nu een idee hebben wat er aan de hand is met giulia. Hoop dat het allemaal een beetje gaat helpen. Heeft de school waar jullie nu voor gekozen hadden dan niet een programma voor zoiets?

Tess: Shopze!!!!! Niet teveel he....(wel moeilijk haha want denhaag is wel geweldig shoppen vind ik) Hoe gaat het met tess? Hopelijk viel het allemaal mee vannacht en kunnen jullie vandaag heerlijk gaan genieten!

alieke: Meid niks van aantrekken!!!!! Tis toch altijd hetzelfde met het CB. Enne wou je het nog regelen samen naar dirk scheele of kan dat nog wel even wachten?

Lique: beterschap met je man! Hopelijk heeft hij snel minder pijn! En hoe jij altijd over de kids praat echt geweldig! Kan gewoon vernemen dat je echt aan het genieten bent.

sjorsje: werkse nog even en dan lekker genieten gaan van het weekend!

Vanochtend was `rommelpiet`weer geweest haha geweldig het gezicht van malou. Pepernoten op de grond en had een paar kussen op de grond gelegd en malou vind het echt geweldig.

Vanmiddag naar Hengelo want we hebben sinterklaasfeest op het werk. Ben benieuwd wat ze er van vinden.

Jens is ook weer erg verkouden en hoest veel. Bah niks aan. Ik zelf was ook ziek maar het is echt maar een 24uurs griep want voel me al stukken beter alleen nog verkouden.

Malou was met me mee van de week en zag in de speelgoedwinkel het prinsessekasteel van playmobil....nou je had haar moeten zien maar ze vond m zooooooo mooooi... Hmm maar ff nadenken misschien voor haar verjaardag.....

Ga me ff aankleden en dan gaan we straks die kant op.

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @carmen, shopse :)

@miepie wat een leuk idee de rommelpiet :p

Ik heb mp leeggeshopt :p

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Juud, ah ok dan snap ik het. Wat voor tics heeft ze dan? Veel plezier bij de sint!

Alieke, wat is het cb toch vaak een vreselijk gebeuren! Ik heb afgelopen week ook niet gezegd dat jort nog 4 flessen krijgt. Het is toch vaak een poppenkast daar. Ik denk dat 80% daar ja en amen zegt en nee doet. Met gewicht ontkom je daar helaas niet aan.. Deden ze bij danique ook moeilijk? En nog steeds? Jort zat zelfs boven de curve, maar daar doen ze gelukkig helemaal niet moeilijk over. Maar ik moest vorige keer naar de pedagoog omdat ik aan ot vroeg wat er was toen ze op schoot kroop en huilerig mama zei ;).

Carmen, veel plezier!

Delilah, kort nachtje!

Sjorsje, veel plezier bij de sint!

Wij zijn gister bij het huis van sinterklaas geweest. Was erg leuk!

Vannacht was ot weer om 4u klaar met slapen ;). Nog op de bank en tussen ons in gelegen. Maar weer slecht geslapen dus. Vanochtend vertelde ze dat ze naar gedroomd had, vannacht ontkende ze dat. Ik hoop niet dat ze dit vaker gaat doen. Vind het zelf heel arelaxed maar het kan voor zo'n smurf toch ook niet goed zijn om zo weinig te slapen :(

Fijne dag allemaal!

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Zijn bij ballorig. Verbaas me echt dat sommige ouders denken dat ze niet op hun kinderen hoeven te letten. Staat een gastje van een jaar of 6 in de peuterhoek kinderen te slaan :(. Ben blij dat mijn vriend ook mee is!
    Ottilie kan trouwens koppeltje duikelen :)

18. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Lauwie: Wat zijn erg toch ook aparte ouders die zo hun kinderen geworden laten. Vind dat echt niet normaal. Pff wat shit zegt dat ot zo kort slaapt! Hopelijk wordt het snel beter! Maar waar had ze naar over gedroomd dan? Misschien door de sinterklaasperiode?

Hier weer een krijsende jens. Laatste 2 weken wil meer niet zomaar naar bed. Is wel doodmoe maar valt niet in slaap maar wordt helemaal overstuur. En dan bedoel ik ook giga overstuur/boos. Ga je naar m toe aai over de bol en ga weer weg. Als ik bij hem blijf zitten dan moet ik zn handje vasthouden maar dat helpt ook niet. Doen dit elke 10 minuten ongeveer zeg maar. Dit houd hij wel 2 uur vol zo. Hij is ook verkouden dus echt alles zit onder de snot dan....echt heel lekker....
    Iemand tips???? Wij hebben by the way altijd hetzelfde ritueel met naar bed gaan dus dat kan ik me niet voorstellen dat dat het is.

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    jeeeeeeeeeeej wij gaan naar Doe maar in rosso :D

hihihi

20. Linka76

Linka76 VIP lid