Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @lauwie balen van je humeur...hoe is het nu?

@petra was het lekker?

@sjors, balen he zoiets!

2. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Lauwie; heb met je te doen. weet hoe het voelt uit de tijd dat ik minstens 10x per nacht bij Eline stond. Vreselijk! Je kunt er niks aan doen, op een gegevne moment breekt het je gewoon op. En hoe graag je ook wil, je kunt het dat niet opbrengen om lief te doen. Ik ken het maar al te goed. Dikke knuffel voor jou!
    En hopelijk een iets betere nacht. Balen dat Jort zoveel ziek is zeg! Lijkt toch een gevoelig jochie of niet? Zou iets van weerstandskuur ofzo niet helpen?

Sjorsje; jammer dat het niet helemaal zo gezellig was als je had gehoopt. Gelukkig hebben Yosyp en Lianna zich wel vermaakt.

Hier vanmiddag een leuke middag gehad. Eline gelukkig weer wat opgeknapt, alleen knapte nu Danique compleet af. Die ging dus vanavond naar bed met 39.5. Ligt in ons bed te slapen. Aangezien dochtertje van vrienden op haar kamer lag te slapen i het campingbedje. Bah zo niet leuk dat de kindjes ziek zijn.
    En daarbij ben ik ook zelf nog echt helemaal niet lekker. Vanmiddag ging het goed, maar nu loop ik weer helemaal dicht. Bah bah bah!

3. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Niemand een idee hoe daar mee om te gaan? Hij wordt gewoon de laatste tijd zo snel boos van alles. Als ik al zeg van nee mag niet jens dan gaat hij al op de grond liggen boos doen. Reageer daar al niet op want weet dat er aandacht aan geven niet goed is.

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Bedankt voor jullie begrip meiden! Het is hier al 11 maanden pittig. Hield mezelf steeds voor dat het over zou gaan. Daar begon het vanaf een maand of 9 a 10 een beetje op te lijken. Na wat goede nachten zat ik meteen stukken lekkerder in mijn vel. Nu het weer slecht gaat 's nachts merk ik dat ik nog geen reserves opgebouwd heb in die 1,5 a 2 mnd.
    Ik ben een emotioneel persoon en van slaaptekort word ik echt labiel. Bovendien wordt mijn relatie er niet gezelliger van. Net ff uitgehuild aan de telefoon met mijn moeder. Die komt morgen een groot deel van de dag oppassen. Wordt ook qua werk lastig, nu hij voor de 3e keer in 2,5 weken koorts heeft.
    Ik word ook verdrietig van hem pijn zien hebben.

Alieke, denk dat het nog door de RS komt. Volgens de ha niets aan te doen. Denk er wel over om naar een homeopaat te gaan. Eerst binnenkort weer naar de osteopaat.

Miepie, ben te moe voor een uitgebreide reactie. Ot viel ook zo moeilijk in slaap, bij haar hielp uiteindelijk elke 5 min erheen. Als ik dacht dat ze bijna in slaap viel, liet ik er wat langer tussen. Is wel kwestie van lange adem. En niet leuk! Qua buien denk ik dat het zijn leeftijd is. Mij hielp happiest toddler on the block van dr harvey karp (tip van petra). Ff zoeken op you tube. Ik doe het niet zo overdreven. Merk wel dat het werkt als je kind zich gehoord voelt als ie boos is. Wel logisch want zo werkt het bij ons ook..

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Zwaai dames, even geen zin om te reageren, sorry!!

Aan alle zieken beterschap

Aan alle mensen met slaaptekort, knuffel en hopelijk gaat het snel beter!

Oh Vince piept weer, hij is helemaal schor. Hopelijk hier ook een redelijke nacht ;)

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Lauwie, vervelend joh! Sterkte! Probeer zoals andere dat zeggen meer los te laten. (probeer ik ook zelf, dus gaat ook wat makkelijker)

Lique, leuk he ineens vier kinderen ;)

Miepie, Jeslyn is ook weleens zo boos om niks en krijsen en huilen en boos, dus wat ik doe negeren of in gang zetten, maar Jens is wat jongere dus verder heb ik geen tip, vervelend!

Alieke, sterkte met zieke kindjes.

Vrijdagavond op stap geweest en is me gelukt met trein naar toe, ben ik heel trots op mezelf en gisteren zijn we naar me zwager zijn werk de sinterklaas gevierd, heel leuk maar jeroen en ik zijn eerder naar huis gegaan en zijn broer en jeslyn bleven nog hangen daar, het was ook goed idee om hem alleen te zijn met jeslyn, ja het is gelukt, ben ik wel trots op hem! (hij en zijn vriendin zijn nu al uit elkaar, het is ook de beste)

Wish me luck, Jeroen vandaag voor het eerst bij nieuwe baan! Spannend! Of me gaat lukken door het weeks alleen met 2 meiden.....hmmm!

Ben ik nou zo enige die geen sint wil vieren maar dat moet voor Jeslyn......Zo vervelend eigenlijk!

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Yes, een goeie nacht hier! Jort 1x fles en Ot om 6.30u wakker!

Hoe vinden jullie kids het om naar het kdv/gastouder te gaan? Ot heeft er al een paar weken totaal geen zin in. Het duurt te lang voor ik haar kom halen en de kindjes zijn er te druk.. Als jort niet gaat zoals vandaag dan is het nog een graadje erger.

Linka, ik weet niet of je de enige bent, maar ik vind het geweldig. Ik vind het zelf wel leuk, maar nog leuker vind ik het om die blije smurfenkoppies te zien.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Linka ik vind het hele sinterklaasgebeuren een groot feest.

Miepie ik ben juist van dat soort gedrag 's avonds negeren. Als er niks aan de hand is dan ga ik echt niet iedere 5 minuten nog aandacht schenken.

Lauwie hopelijk kun je vandaag wat rust pakken. Kindjes vinden het kdv/bso trouwens geweldig. Yosyp moppert af en toe als ie er naar toe moet, maar daar aangekomen gaat het goed.

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    mogge :D

@miepie wat vervelend van het niet slapen...ken het gedrag niet eigenlijk? Maar als er niks is zou ik er niet heen geen....maar ja zoals ik zei geen ervaring.

@Linka, heerlijk juist sint vieren :D Beter dan kerst ik haat kerst hihi heb liever oud en nieuw :D

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Is wel leuk voor kinderen dat wel ja maar pakjesavond vind ik zo lastig! Ach ja, kerstdagen vind ik ook niks hoor, allemaal verplichte dagen, maar tsja, maak heus wel moois van natuurlijk, in belang van kinderen!

lauwie, wat fijn dat je goed hebt geslapen!

11. Hoi meiden,

Even kort vanaf werk ;)

@ lauwie: jee, wat heb jij het pittig zeg, kan me voorstellen dat je even echt helemaal op bent en dat je geen reserversr kan opbouwen. Wilde dat ik de oplossing voor je had, maar die heb ik niet.
    Hang in there! dikke knuffel!

@sjorsje: jammer is dat he, heb je zo'n leuk dagje in gedachten en dan loopt het niet zoals je wilt...

@ juud: dat meen je? dus de school die jullie hadden uitgezocht voldoet niet?

@ miepie: ja.... jongentjes he :p
    Tygo is net zo gepassioneerd :)
    Als ie op de grond ligt huilen en schoppen, negeer ik het rustig en loop ik er langs heen. Gebeurde me zelfs regelmatig in de winkel. Als hij dan in de weg lag of wat dan ook dan pakt ik hem op en gooide ik hem over de schouder. Ik zei niets, ik deed niets, dat heeft geen zin. Geduld!!! Dat heb je heel hard nodig....
    Wij hebben nu wel straftijd alla the nanny op de trap geintroduceerd. Als hij boos/ vervelend gedrag vertoont en ik heb hem gewaarschuwd, zet ik hem op de trap en vertel ik hem waarom hij daar zit en welk gedrag ik van hem wens.
    Dit helpt mij om mijn rust te kunnen bewaren en me niet zo machteloos te voelen en het geeft hem ook duidelijkheid en begrip in wat wordt geaccepteerd en niet.

Maar dit is natuurlijk iets wat kan bij een 3 jarige en voor nu zal dit bij jou niet werken.... Dus ik kan alleen maar zeggen, geduld, geduld, geduld, rust, sereniteit, hammmm, kaaaasssss....
    En negeren wat andere mensen zeggen, of (in het openbaar) hoe ze kijken etc.

@ linka: sinterklaas gebeuren, vond er eerst ook niets aan, maar nu wel steeds leuker, al vind ik kerst juist weer gezelliger met de kerstboom, pakjes onder de boom, etc.

Ok, verder weet ik het effe niet meer en het wordt alweer langer dan de bedoeling is...

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nou hier mijn nieuwtje ook maar ff posten aangezien jullie altijd zo lief met me meeleven. :)

Ik heb een tijdelijk adres gevonden waar ik alleen ga wonen. De kinderen blijven in Akkrum en ik kom gewoon elke dag thuis om te eten en op mijn vrije dagen ben ik ook hier bij de kindjes. Maar het is goed dat ik hier weg ben, voor ons allebeide, even weg uit de situatie. Ik kan er terecht tot april. Het is een bovenwoning met zelfs nog een extra verdieping maar die gebruik ik niet. Dit weekend de vloerbedekking gelegd en verder doe ik er niks aan want het wordt gesloopt dus ik ga er niet meer in investeren dan nodig. Daarom heb ik nu milkapaarse muren hahahaha! Ik moet nog een paar dingen doen en regelen, maar ik woon er al wel.

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Setteke fijn dat je nu even iets voor jezelf hebt en na maart hopelijk een definitief huisje voor jezelf en de kindjes.

14. Hierbij nog de binnenkant van mijn taartje... Buiten kant is versierd door mn schoonzusje en heb ik geen foto van gemaakt.

Bekijk bijlage 202374

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Mmmm, lekker!

Setteke, fijn dat je in ieder geval een plekje hebt, hoop dat je snel iets definitiefs vindt!

Miepie, sorry, geen tips. Ik weet niet hoe goed Jens al praat, maar misschien is het een opstandige fase omdat hij meer denkt dan hij kan zeggen (als je begrijpt wat ik bedoel). Heb je in het avondritueel iets ingebouwd dat je even 'de dag doorneemt' en de dingen benoemt die jullie gedaan hebben? Wie weet vindt ie dat fijn. Geen idee, ik roep maar wat hoor. Sterkte er mee!

Lauwie, slaapgebrek (en zeker zo lang als jij hebt nu al) is slopend! Ben blij dat je vannacht een goede nacht hebt gehad, duim voor meer!

Carmen, ik vind het echt knap dat je al zo lang zo gebroken slaapt en toch vrijwel nooit klaagt daarover. Tuurlijk kan het helpen om er positief over te denken, maar wat ook een factor is: leeftijd... Ik kon op jouw leeftijd ook echt een heel stuk beter tegen (veel) te weinig slaap. Hoe ouder je wordt, hoe zwaarder gebroken nachten schijnen te vallen. Voordeeltje van jong moeder worden :) En helaas hebben de dertigers onder ons er dus waarschijnlijk wat nadeel van...

Ik ben vandaag tot woensdag alleen met twee kinders. Ik weet dat een stel van jullie dat heel regelmatig zijn, maar ik vind het toch altijd wel even een beetje 'zwaar'. Tuurlijk komt het uiteindelijk allemaal wel goed, maar als ze eind van de middag twee uur lang allebei geen seconde los van je kunnen zijn zonder te huilen (en ik heb maar twee armen helaas ;)) dan is het toch minder leuk. Voelde me net ook heel rot toen ik me realiseerde dat ik Nathan snel in bed had gekwakt om er weer voor Ise te kunnen zijn, want ik voelde me daarvoor al schuldig dat ik haar buitensloot (letterlijk) toen ik Nathan in schermduister en stilte naar bed wilde brengen terwijl zij steeds dingen tegen me wilde zeggen, waar hij dan helemaal hyper van werd. Ze zullen er beiden heus niets aan overhouden, één zo'n keertje gedeelde aandacht, maar het voelt echt alsof ik ze flink tekort doe zo. Morgen maar even goedmaken door veel te knuffelen :)

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    linka, wat vind je lastig aan pakjesavond dan?

chantal, dank je! betekent je banner dat het niet was wat je hoopte? jammer!!
    zit mij lekker te kwellen met taart, zeg!

setteke, fijn dat je iets voor jezelf hebt, al is het voor tijdelijk. wel jammer dat jullie het de kindjes dan nog niet kunnen vertellen en jullie nog elke avond bij elkaar zitten. hoe willen jullie het gaan doen als je iets definitiefs hebt?

chantico, vind je me oud? :p
    ik vond dat (en vind dat soms nog steeds) ook heel lastig om in mijn eentje 2 kids op bed te leggen, omdat je ze niet tegelijk erin kan leggen omdat ze nog zo'n ander ritueel hebben. ot kijkt nu 20 a 30 min alleen televisie en daarna neem ik de tijd om haar voor te lezen. en als ze televisie kijkt, heeft ze soms niet eens in de gaten of ik erbij ben. succes komende dagen! ik zou het ook zwaar vinden hoor!

17. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Lique, knuffel voor jou!!

@ Setteke, fijn dat je een tijdelijke oplossing hebt. Hopelijk snel een eigen stekkie!

@ Chantico, ik vind het ook pittig hoor! Na een dag alleen met 2 kids en het huishouden ben ik altijd blij als m'n man thuis is en even wat uit handen kan nemen! Maar als je het dan alleen hebt gedaan (want het komt uiteindelijk altijd goed) mag je jezelf best een schouderklopje geven ;) En wat die leeftijd betreft; Maak voor mij maar een uitzondering want ik ben -30 maar kan er echt niet tegen hoor :D

@ Lauwie, slaap lekker!!!! Hopelijk deze nacht weer een lekker nachtje!! En anders morgen lekker van je aftypen hier :D als ik slecht slaap of niet lekker in m'n vel zit ben ik 1 grote huilenbalk hahaha. Heerlijk al die emoties!

@ Miepie, sorry geen reactie gegeven ik heb even geen tips! Hoop wel dat je wat hebt aan tips van andere!!

@ all, zwaai! Ik ga naar m'n bedje! Afg. nacht slecht geslapen. Last van m'n rug en Thyrza is snipverkouden dus toen die me wakker maakte kwam ik zelf weer moeilijk in slaap. Dus nu maar lekker onder de wol, tis alweer laat zat!

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Pfff jort is al vanaf 2u wakker. Ik heb tussen 2.30 en 3.30 nog geslapen. Heb het opgegeven dat ik m in slaap krijg. Zitten nu baby tv te kijken. Met de verwarming flink hoog want ik heb t koud!!
    Hij heeft sinds gistermiddag al 3x overgegeven van het hoesten :(

19. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Tsja hoe en wat en kopen voor kinderen vind ik zo vervelend omdat ze zoveel hebben en hun kamer zitten vol....dus dat is de reden dat ik lastig vind de pakjes avond.

En lauwie sterkte.

chantico, heb ik ook hoor met twee meiden, Myrna is nog steeds jaloers en vraagt dan ook negatieve aandacht, dus probeer ik voor te komen, zoals gisteren ze wilde perse suprise afmaken terwijl ze nog week tijd heeft, tot vrijdag, maar begon ze al beetje stressen dat ze moet afmaken, probeer ik haar heel duidelijk uit te leggen maar tussendoor vraagt Jeslyn ook aandacht, ik vond al teveel, dus heb ik Myrna maar uitgelegd dat beter is om in avond te doen als Jeslyn in bed ligt, maar werd ze dan nou boos en naar boven gestuurd begon ze al te stampen, tjeetje! Kwam ze na vijf minuten naar beneden een begreep het al! Pff dus ik snap jullie het wel, twee kindjes die aandacht vragen tegelijk terwijl je alleen ben, maar probeer dan rustig uit te leggen, maar blijft lastig!

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Mogge

@lauwie heb je nog geslapen?

Wat zijn jullie hoofdkado's voor sinterklaas? Hier een jongenspop en een spel van roodkapje.

Voor kerst krijgt ze van haar oom en tante de mobigo van vtech en van oma apenslingeren.

Deel Deze Pagina