Chantico, leeftijd zal allicht een rol spelen. Al ben ik zelf natuurlijk ook longpatient met bijbehorende vermoeidheidsklachten. Ik denk dat het ook een stuk persoonlijkheid is. Ik kan het slaapgebrek niet beïnvloeden/veranderen en dan kan ik twee dingen doen. Ik kan mezelf heel zielig gaan vinden en me de hele dag moe voelen of ik leg me er bij neer en doe gewoon alle dagelijkse activiteiten hoe moe ik ook ben. Ik kies voor de tweede optie en geef mezelf een flinke schop onder mijn kont. En als ik voel dat ik een kort lontje heb ga ik voor mezelf relativeren dat tess er niets aan kan doen zodat ik het niet op haar af reageer. Ze zorgt namelijk niet expres voor deze nachten. Setteke wat fijn dat je tijdelijk een stek voor jezelf hebt! Ik hoop dat je snel je draai hebt gevonden. sintcadeaus: ze krijgt hier zoveel van alle familieleden dat ik niet meer wist wat we zelf moesten kopen. Uiteindelijk hebben we een fiets, zaklamp, dikke potloden, stiften, kleurboek, bunny hop, knibbel knabbel knuistje, speelkaarten letters & cijfers en kleine puzzeltjes met tegenstellingen gekocht.
hoi meiden, @ miepie, hier is de jongste ook een kleine driftkikker en gaat te pas en te onpas op de grond om haar frustratie te uiten. Ik reageer er niet meer op al is het echt moeilijk.Nu ze goed kan praten gaat het iets beter maar madame heeft wel een kort lontje @ Lauwie, jeetje wat een nacht weer. heb je het cb al om raad gevraagd. wij hebben suze toen laat op de avond een papfles gegeven zodat ze lang verzadigt bleef, maar misschien doe je dat al @ sjudith, de hoofdkado's van ons zijn hier een gezamelijk fototoestel, allebei een k3 jurkje, voor roos een maxicosi met pop en voor suze een fischerprice kassa. verder koop ik niks voor ze omdat ik het al snel teveel voor ze word @ chantico, je mag jezelf echt wel een beetje zielig vinden hoor in je eentje. Je wil gewoon het allerbeste voor je kindje en ze zijn natuurlijk aan een berg aandacht en een bepaalde structuur gewend maar het is gewoon niet anders. kinderen zijn echt wel flexibel genoeg. Ik vind vooral etenstijd niet leuk als ik alleen ben @ chantal, lekker taartje zeg @ delilah, ik hoop dat je lekker hebt geslapen @ setteke, wat geweldig dat je een eigen plekkie hebt, al is het maar even hier gaat alles zijn gangetje, de meisjes zijn lief. op mijn werk gaat het goed en met andy gaat het ook prima
@carmen/chantico ik denk dat leeftijd er niks mee te maken heeft, gebroken nachten breekt ieder mens. Dit is anders als bv stappen en dan gaan werken wat ik vroeger regelmatig deed. Dus alle respect naar carmen!
Goedemorgen, Vannacht wakker gemaakt door Lianna, die had een nachtmerrie over iets wat bij d'r voorhoofd zat. Daarna nog raar geslapen. Cadeautjes, ik heb zoveel ingepakt dat ik het niet eens meer precies weet. Van m'n zus hebben we voor 250 euro mogen uitzoeken uit de Makro folder en dat heb ik ook allemaal ingepakt, omdat ze niet kunnen komen zondag. Wat ik nog weet is: knibbel knabbel huisje, roze leerklok, bunny hop, 6 dora dvd's, 4 boeken van de smurfen, 1 bumba dvd, 1 kabouter plop dvd, 1 piet piraat dvd, mens erger je niet kermis, snelweg puzzel, bumbatrein, dubbel dobbel plopspel, 2 puzzels van bumba, 3 kleine puzzels, wekker van Cars. En dan zal er nog wel meer zijn wat ik dus echt niet meer weet. Op 'n gegeven moment wordt het zoveel. Lauwie heb je nog kunnen slapen?
We gaan het de kindjes nu wel vertellen dat mama ergens anders gaat wonen omdat papa en mama niet meer bij elkaar willen wonen. Dat doen we als mijn huisje op orde is en ze het ook kunnen zien waar mama dan woont. Ik eet elke avond thuis, maar daarna vertrek ik naar mijn eigen huis, als de kindjes in bed liggen. Dus we zitten nu veel minder bij elkaar dan voorheen. En anders moest altijd een van ons ergens anders een slaapplek zoeken. Ook niet echt lekker. Dit weekend gaat Hilbrand met de kinders samen met Juud enzo een weekend weg, en dan heb ik alle tijd om mijn huisje te perfectioneren en dan willen we het daarna vertellen. Als ik straks een woning hier in Akkrum heb gaan de kinderen door de week bij mij wonen en in het weekend naar Hilbrand. Ik heb ze dan ook een keer in de zoveel tijd een weekend. Ze worden ook bij mij ingeschreven.
Ow en iedereen natuurlijk bedankt voor de fijne reacties! Ik moet nog een matras hebben voor mijn bed en een gaskachel en dan is het helemaal klaar. Nou ja moet nog gordijnen ophangen, schoonmaken en de puntjes op de I zetten.
Ow Sinterklaas ja, wij zijn klaar denk ik, ga dit weekend de kadootjes inpakken. Silke krijgt van ons een barbieset met peuter en baby, luchtje van Hello Kitty, DVD van Dora, Hello Kitty vloerkleed, tekenset van Dora en stickers. Mijn moeder wilde haar iig een kassa geven. Tymen krijgt van ons Lego City brandweerwagen, Monster Jam autootje, DVD van Cars, Cars vloerkleed, tekenset Cars, Cars paraplu. Mijn moeder wilde hem iig een Cars PDA geven.
Goedemorgen dames! sintkado`s: Voor malou: dansmat met microfoon,barbiepop met paard, ik leer....(welke weet ik niet), moon dough klei set dierentuin en voorleesboekjes. Voor jens: autoraceset (echt voor kleintjes), pyama, en de rest weet ik eigenlijk niet. Van ons krijgen ze niets (schoenkadootjes wel natuurlijk) vind dat ze zo al genoeg krijgen en als ik nog iets leuks bedenk dan krijgen ze nog wat van ons voor kerst. Sjorsje: Jeetje zeg wat een geld! Doet je zus altijd zoveel voor sinterklaas? vermoeidheid: Het is zowieso voor iedereen anders en de een kan er nu eenmaal beter tegen als een ander. Carmen hoe jullie er mee omgaan diep respect. Maar ook voor jou lauwie! Het is niet niks constant weinig te moeten slapen! Setteke: super meid! Ook al is het tijdelijk je hebt eerst wel wat en brengt denk ik heel veel rust. Thanx voor de antwoorden wat betreft de driftbuien van Jens! Hij doet het overdag ook erg vaak maar dat deed malou ook al en daar reageer ik dus ook echt niet op. S`avonds vind ik het gewoon erg moeilijk ook omdat hij zo lang doorgaat. Maar afgelopen 2 nachten is het goed gegaan door heel rustig aan te doen en echt voor te bereiden op het slapen. Iemand nog belang bij een mooie hoekbank???? Hij is bruin met heel veel vlekken (nieuwe mode) en snotplekken... Pff jens blijft gewoon zoveel kwijlen en is nu snotverkouden echt onze bank ziet er echt niet uit....Iemand tips om het schoon te krijgen? Ik krijg de kwijlvlekken er zo moeilijk uit.
@Lauwie, Sam en Djim hebben lang niet altijd zin om naar KDV te gaan. Zijn ook super lange dagen. Maarja het is niet anders. Zodra ze er zijn, gaan ze gewoon hun gang. Daarom wijk ik er ook zo min mogelijk vanaf. Dus bijna nooit eerder ophalen, later brengen enz. Wat het naar bed brengen betreft, dat komt straks wel als ze iets gelijkwaardiger worden. Ik kan nu ook niet alleen alles tegelijk doen. Dus moeten ze op elkaar wachten.. Maar geen 20 minuten, ik probeer het avondritueel ook niet te lang te maken ,haha! Pfff, weer zo'n prutnacht dus, wat sneu dat ie niet lekker is. Wat gebeurd er als je hem in bed had laten liggen? @Linka, pff, erg irritant ja. Maarja voet bij stuk houden!! En wat kado's betreft. Meerendeel van wat ze hier krijgen is functioneel (was vroeger bij ons thuis ook zo). Ondergoed/sokken/kleding/sloffen enz. En dan nog wat te knutselen, een spel en wat speelgoed, klaar Maar kreeg ook vanaf mijn 12e al dingen voor mijn uitzet denk ik, haha! Handdoeken enz. @Miepie, gaat het nu al wat beter. Tja lastig hoor. Misschien doordat hij ziek is . , Oei lastig zo'n bank. Misschien stomen?? Daar knapt onze bank enorm van op! Fijn dat je wat betere nachten hebt gehad! @Juud, oja ik las wat over de basisschool. Is dat echt geen mogelijkheid? Jammer hoor. Al bezig met een andere school? @Setteke, slaap je dan helemaal niet meer in Akkrum? Pff heftig hoor. Hoop dat het allemaal goed gaat! Wel fijn dat je een eigen plek hebt. @Chantal, coole kleuren dat taartje!! @Chantico, gaat het? Nog 1 dagje alleen met de kids? @Sjorsje, man, wat een kado's. Voor 250 eu uitzoeken, wat een luxe!! @All, dank voor knuffels enz. We zijn de dag doorgekomen en hebben gisterenavond naar de cd van crematie geluisterd. Voor het eerst. Ging best goed met een lach en een traan. @Juud, hoofdkado's Verkleedkleren (hele tas via MP gescoord) en ieder een spel. En een nieuwe outfit. Hoop dat de fysio wat voor je kan betekenen! Lees ik dat je een weekend weg gaat? Gisteren mochten kids schoen zetten (ophalen) bij mijn moeder. Sam is helemaal in haar sas met haar kaptafel en Djim is blij met de Chuggington was en reparatieset. Doordat anderen ook kadootjes geven vind ik het overbodig zelf nog enorm mijn best te gaan doen. En heb het geld er ook niet voor (over).
Goedemorgen!! @ Miepie, nee dankje; heb net zelf zo'n bank gekocht hahaha... Ik heb geen tips voor het schoonmaken. Mijn schoonvader heeft laatst gewoon met een sopje van afwasmiddel hun bank gereinigd en dat is prima gelukt. @ Sint cadeau's; heb nu 2 x de schoen gevuld met 1 x een verfsetje van de zeeman met wat pepernoten en een choco lolly en 1 x met cars douche gel van de zeeman, een letter en wat pepernoten. Hij heeft van de week van een kennisje een Bosch werkbank gekregen, omdat hun zoontje er niks aan vond en afg. zaterdag sint op mijn werk waar hij duplo kreeg. En vind het eigenlijk wel goed zo. Zaterdag hebben we sinterklaas bij m'n broer dus dan zal er nog wat lego/duplo komen maar verder niet veel bijzonders. @ Slaaptekort; ieder mens is anders! Iedereen reageert er anders op. Mijn buurvrouw heeft er een week last van als ze te laat naar bed gaat bijv. en moet daar echt van bijkomen. Terwijl een ander overdag nog wat rust neemt en dan is het goed. Je kunt het niet vergelijken maar zwaar is het wel want ieder mens wil over het algemeen gewoon s nachts slapen en niet onderbroken worden. Ik moet wel zeggen dat ik me soms wel stoor aan reacties als "probeer je er bij neer te leggen en probeer het niet op je kind of man af te reageren" Ik denk nl. dat iedereen het er wel mee eens is dat je kind er niks aan kan doen als je een gebroken nacht hebt gehad en het dus niet eerlijk is om op je kind of mensen in je omgeving te mopperen. Maar ik vind wel dat, als het je humeur beïnvloed, dat een menselijke reactie is. Daarbij komt nog dat de een wat meer rust kan pakken overdag, als je bijv. een kindje hebt dat rustig een half uurtje speelt met iets waardoor je even tijd hebt voor jezelf scheelt dat enorm. Of bijv. als je kindje nog slaapt overdag. En sowieso als je 2 of meerdere kindjes hebt ben je gewoon overdag heel druk dus dan kun je niet even makkelijk nog wat tijd voor jezelf pakken om daarna weer ertegen aan te kunnen. @ Lique, fijn dat jullie de dag zijn doorgekomen. Zijn altijd rot dagen @ all, zwaai!!
@ lauwie, meis toch weer zo'n rotnacht dus... Heb je daarna nog wel even kunnen slapen of was het helemaal knudde?
Lique, een lach en een traan klinkt goed. Knuffel meis. Slaapgebrek: wat ik trouwens ook een zwaar aspect vindt is dat ik vaak 'alert' blijf als ik slaap. Dus zelfs als ze beiden slapen, maar eentje ligt te woelen of dreigt wakker te worden, of je weet dat er nog een nachtvoeding komt 'ergens in de komende uren' dan lig ik toch niet totaal ontspannen in diepe rust. En de onzekerheid van hoe lang het duurt voor ze weer slapen is ook zo rot. De bv-nachtvoeding in het begin was een heel stuk minder belastend, ook al kwam die vaker, omdat ik wist wanneer die kwam, het duurde kort en daarna ging ie zeker weer goed doorslapen. Nu heeft ie soms ergens last van 's nachts en dan weet ik niet of ik hem met een paar minuten weer in slaap heb of dat het langer gaat duren. Dat trek ik op sommige momenten slecht 's nachts. Gelukkig 'wen' je wel aan te weinig slaap: vanochtend was ik zowaar niet echt moe, want had geslapen van 0.00 tot 3.00 en van 3.30 tot 6.00 uur Vooral die eerste paar uurtjes ongestoorde diepe slaap zijn heilzaam. Vroeg in de nacht gewekt worden vind ik echt het meest slopend...
Carmen, je hebt helemaal gelijk hoor, dat het jouw eigen gezondheid ook een factor is. Hoe is het eigenlijk met je Pfeifer (dat was het toch?)
Miepie, m'n zus doet inderdaad altijd voor best veel geld met sinterklaas en de verjaardagen. En dan kan het goed zijn dat ze met Kerst nog aankomt met een hele hoop kleertjes. Ik vind het niet erg dat ze dat doet, alleen Ard heeft er af en toe wel moeite mee. Setteke, het is wel een heel gesjouw zo. Succes met schoonmaken enzo.