Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @SJorsje, geef mij ook zo'n zus ;)

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @sjors/lique ik heb zo'n zwager. Zijn prinsessennichtje krijgt alles

3. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Juud, ideaal. Hier te veel kids denk ik.... haha! Oh en misschien te weinig geld ;)

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Hier enige kindje en binnenkort alleen delen met haar broer :p

5. Ik lig thuis op de bank!
    Ik zat als een zak zout achter mijn buro en dacht wat doe ik hier???
    Dus ziekgemeld en lig al uren op de bank te doezelen (geen diepe slaap maar wel rust).

@lauwie ach arm kind, hoe is het nu? Heb je al iets tegen de hoest in huis dan?
    Sterkte, hopelijk knapt hij snel op en keert de rust terug in huis en hopelijk ook de slaap ;)

@ miepie: sorry geen tips voor je snot en kwijlbank, hahaha, getsie... :p

@ lauwie oh en die banner gaat autom door blijkbaar, eind vd week zou ik het moet weten...

@ chantico: kan me voorstellen dat het lastig is alleen met 2 kindjes, je moet je aandacht nou eenmaal verdelen en soms doe je dingen waarvan je een minuut later denkt oeh dat had ik beter anders aan kunnen pakken... Dikke knuffels doet het altijd goed bij onze koters ;)

Sintkado's: bij ons krijgen we geen sintkados van anderen en in onze familie doen we juist meer aan kerst.
    Van ons krijgt Tygo: cars vrachtwagen, cars puzzel, cars sloffen, cars 2 dvd, hamertje tik, winnie de poeh toren van pizza, junglejunction actiefiguren.

Slaaptekort: ik vind ook echt niet dat je voor een ander kan beoordelen hoe moe iemand zich wel of niet kan voelen en ja je weet dat je minder slaap kan krijgen als je een kind krijgt, maar dat verandert er niets aan dat je je als een wandelende zombie voelt als je een gebroken nacht hebt gehad. Ik ben iemand die bijv met te weinig slaap enorm emotioneel is, dan hoef je maar een keer 'boe!' te roepen en dan brul ik zo. Dat heeft niets met mijn humeur of gevoel te maken.
    Ik heb gelukkig een donderss lui kind (nou ja zo blij ben ik er niet altijd mee) die een bankhangdag onder de deken heerlijk vind!

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Chantico dat vind ik misschien nog wel het ergste van gebroken nachten. Dat je onrustig ligt! Ik word bij het minste geringste wakker, als ze hoesten, als ze omdraaien en de muziekbeer aanraken en vervolgens lig je dan heel lang wakker en kom je moeilijk weer in slaap. Mijn man geeft half slapend de speen en gaat plassen om vervolgens snurkend terug te komen :D

@ Chantal, beterschap meis! Hier ook een emo-mama als ik slaapgebrek heb :D

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Over sintcadeaus: wij vieren het 2x. 1x met 3 pakjes en 1x met ca 5 pakjes. Ot krijgt: kerstplaymobil, skippybal, sesamstraat electro, doktersoutfit&tas, iets met letters en een knutselpakket.
    Jort krijgt: LP bus, rubbabu auto, klein doosje duplo, stuurtje (?) en een ding met dierengeluiden.

Over slaaptekort en emoties: ik ben niet perfect zoals sommige mensen. Ik ben emotioneel, perfectionistisch, onzeker en te dik. Maar ach, dat heeft ook zo weer zn voordelen. Mijn kinderen leren bijvoorbeeld emoties herkennen bij zichzelf en anderen, leren dat ze emoties mogen hebben, om ze te uiten en ze leren om het te bespreken. En dat is mij heel veel waard!

Lique, jeetje wat zal dat heftig geweest zijn! Alsnog een dikke knuffel!
    Oh en als ik jort laat liggen dan ligt ie in de kots of krijgt ie het steeds benauwder. Vandaag bij de ha geweest en die vond m ook wel erg benauwd. Even met pufjes kijken of het beter gaat en eind van de week terug, of eerder als we het niet vertrouwen of hij koorts krijgt.

Chantal, oeh spannend! Ik duim!

Vandaag in overleg met mijn leidinggevende een dag vrij genomen. Echt fijn dat hij zo begripvol is!

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @lauwie wie is er wel perfecT?

9. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    * Zwaai *

Hier is het thuis momenteel zo druk dat ik hier steeds snel even scroll om bij te blijven! Ik zit zelf aan een prednison kuur omdat mijn longen er maar niet bovenop komen. Gelukkig slaat hij nu aan en slaap ik weer beter en heb weer meer energie.

Jasper is gevallen en loopt sinds een week met zijn voetje en knie naar binnen en omdat hij ook een beetje platvoetjes heeft moeten we 12 dec naar het Sophie kinderziekenhuis naar een orthopeed. Hij heeft nergens pijn, alleen was 1 van zijn heupjes gevoelig tijdens het onderzoek van de HA. Het is echt een rot gezicht.

Thomas is moe en druk. Ik denk dat het goed voor hem is als het kerstvakantie is en de sint weer verdwenen is. Hij mocht eigenlijk 31 dec afzwemmen voor B, maar de laatste les maakte hij er zo'n potje van met zwemmen dat het waarschijnlijk januari gaat worden. Je moet dan toch 4 weken lang 2x zwemmen in de week en in de maand dec is het al druk genoeg.

Sinterklaas is hier wel erg gul geweest dit jaar... Terwijl ik vorig jaar geroepen heb dat ik me in zou houden... Jasper krijgt voornamelijk speelgoed en Thomas spelletjes en leren rekenen enzo.

Over vermoeidheid;
    Ik kan erg slecht tegen slaapgebrek en wordt daar sneller emotioneel en boos door, maar ik kan ook heel goed omschakelen en me er aan over geven waardoor het mijn dag niet meer verziekt.

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Lauwie, dat is wel fijn dat je een dag vrij hebt gekregen!! Hopelijk gaat het met Jort snel beter!! Beterschap met 'm. En dat kinderen leren met emoties om te gaan is zeker een groot voordeel!

@ Marleen, hopelijk knap jij ook weer snel op! En wat zielig voor je mannetje :( hopelijk is er niks bijzonders aan de hand met z'n heup! En tja, december is toch een drukke maand voor die kinderen, die stuiteren lekker mee! Wat jij zegt over vermoeidheid herken ik heel goed, bij mij is het dan ook vaak een dagje of een korte periode maar als je zoals sommige mensen langere periodes, zelfs maanden of jaren slaaptekort hebt denk ik dat je je er wat minder makkelijk overheen kan zetten.

In een topic waar ik klets zit een vrouw die 2 kinderen heeft onder de 3 jaar en ze is zwanger van de 3e en sinds ze kinderen heeft, heeft ze geen nacht meer normaal geslapen. Beide kindjes zijn slechte slapers en worden met regelmaat 's nachts wakker, en moet ze er vaak uit tussen de 4 - 12 keer om vervolgens de dag te beginnen voor 6 uur omdat de jongste dan uitgeslapen is. Nou, dan kun je mij bij elkaar vegen hoor!!

Daarom ben ik ook erg blij met mijn goede slapers!

@ Petra, helaas geen tips meid! Wij zijn met de kids nog niet echt op vakantie geweest.

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    ik ben wel benieuwd of je dit sarcastisch naar mij bedoeld lauwie ?

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier een mama die er regelmatig uitmoet s nachts. kan er echt niet mee zitten, gaat wel over voor ik een jongentje word hihih

sinterklaas: kids krijgen van iedereen 1 kado dus van mijn moeder, zusje en ons. van mijn zusje krijgen ze alledrie een pyama van k3. van ons een jurk van dora en van mijn moeder donique een dora laptop, sydney een ballending en julia een kerststal van little people!

werken gaat super. begin er echt lol in te krijgen en het is lekker druk dus de dagen vliegen om. morgenochtend naar pzs want daar komt sinterklaas!

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Petra, ik maak alleen reclame voor m'n eigen tent, haha.

Delilah pfff dan kun je mij ook bij elkaar vegen hoor. Ik ben al niet te genieten als ik er 1 keer per week 's nachts uit moet.

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Marleen, wat vervelend dat je je zorgen maakt over zijn heupje! Beterschap voor jezelf ook!

Carmen, nee hoor niet sarcastisch

Petra, sorry geen idee!

Delilah, ja wel heel relaxed dat ik mijn eigen werk indeel en dat mijn leidinggevende het ok vond om een afspraak zonder mij te doen. Dat hij zo relaxed is over hoe je je werk indeelt, maar ondertussen wel veel resultaat verwacht, past echt goed bij mij!

Vanavond gezellig met 2 vriendinnen uit eten geweest!

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Goedemorgen

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    mogge ik ga ff naar de fysio :D

17. Goeiemorge!

@ lauwie: genoten van je vrij dag? In ieder geval even 'me' time met je vriendinnen dus :)

@ petra: sorry ik heb geen suggesties...

@ mik: mooi dat je zo geniet van je werk meid, lekker he, geeft energie ;)

-----------------------------------------------

Nou hier leker een vrije dag. Heb gister een neusspray van vicks gehald met aloe en ik merk echt verbetering, dus voel me al wat beter gelukkig!

En ik voel me nu een beetje kooplustig.... Heb van de week voor het eerst op de website van supertrash gekeken en wat een leuk spul....!!! Me wanna have!!!

Maar goed... Dure maand, plus salaris wordt ingekort = geen goed idee....

Yaikes, kan ik me inhouden???
    Oeh en mn ticker zegt dat op deze dag een test zou kunnen werken, maar ik wil graag wachten tot het weekend als mijn ongi er dan nog niet is, maar is zo lastigggggg....

18. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    chantal mijn duimen draaien

juud veel succes bij de fysio

hier zo naar psz ben benieuwd hoe donique het vind!

kussies

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Goedemorgen!

Juud, eerste keer fysio? Voor je bekken? Succes!

Chantal, dan helpt die banner niet echt qua geduld. Ja, heerlijk ff met vriendinnen bijkletsen. Alleen van die 2 wijntjes heb ik wel een beetje spijt nu, haha, hoezo niks meer gewend. Supertrash? Klinkt vaag bekend.. Succes met inhouden!

Mik, hoop dat ze het leuker vindt dan vorige keer!

De pufjes lijken te helpen of misschien is ie gewoon aan het opknappen. Hij gaat iig weer zelf in bed zitten als ie moest hoesten en na 00u hoefden we er maar 1x heen!

Deel Deze Pagina