Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @sjorsje een blinde vink :p dat zeiden ze van Giulia ook en bij de oogarts zag ze het perfect hihi

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Juud ik hoop dat het bij Yosyp ook zo zal gaan. 23 december weten we het.

3. @ lauwie: ik vind het ook raar, daar heb ik hem nog nooit voor op hoeven halen. Vandaag vroegen ze me zelfs nog wat ik wilde als Tygo koorts kreeg of ze hem een zetpilletje konden geven of dat ze eerst belden.

Ben wel een uur eerder naar huis gegaan om 'm op te halen. 'S ochtends was alles goed gegaan mar tegen de middag werd hij hangerig en wilde alleen op de bank of bij de leidster zitten en had op een gegeven moment gezegd: ik weet niet waar mijn mama is
    Dus heb gevraagd of ze hem even wilden proberen te laten slapen en dat is gelukt zonder moeite en toen hij wakker werd stond ik naast zijn bedje.

Nu lkeer samen op de bank en hij is alweer aan het schudden dus zal niet lang duren voor hij slaapt..

4. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Ach Sjorsje ik heb ook een blinde vink en kids met een brilletje is vaak erg leuk hoor! Tot 12 jaar moeten ze altijd naar de poli heb ik me laten vertellen dan mag een Hansie of Pearl het niet aan meten.

5. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Marleen, he bah dat is wel akelig om te zien. Het zal je maar gebeuren inderdaad :( ik moet er best vaak aan denken met al die generaties kanker in mijn familie, bah bah bah! Fijn dat alles goed was met je mannetje!

@ Setteke, ik denk dat jullie het supergoed aanpakken allemaal en hoop dat jullie onderling goed contact blijven houden, dat is het belangrijkste voor kinderen!! Als ze zien dat papa en mama normaal doen tegen elkaar kunnen ze veel hebben! Anders krijgen ze er vaak zo'n extra klap van, en ik spreek helaas uit ervaring! Fijn in ieder geval dat het er nu uit is!

@ Juud, champignon creme soep? Was bij ons een groot succes als voorgerecht, verse champignons er bij in en echt lekker. Je hebt van die zakken van Knor of Honig. Je moet wel echt creme hebben (vind ik) stokbrood met kruidenboter erbij en klaar is Juud (en Angelo) :D

@ Lauwie, ik vind het ook vreemd als hij verder niet ziek is! Bij doorkomende tandjes/kiesjes is het veel voorkomend toch! Wesley had een periode bij elke voeding wel een dunne poepluier! Wat binna zegt snap ik overigens wel dat er veel bacterien zijn maar dat is sowieso bij poepluiers. Op het kdv waar m'n schoonzus werkt ging het ziekte-cijfer behoorlijk omlaag toen ze met verschonen plastic handschoenen gingen gebruiken. Op de een of andere manier is het toch hardnekkig, dat poep spul hahaha!

@ Sjorsje, ach wie weet valt het nog mee en anders een leuk brilletje!! Het is een moment opname en misschien had hij gewoon geen zin ;)

@ Romy verhaal, er is nu positief nieuws, het meisje is stabiel maar het blijft zorgelijk! Het hele verhaal kunnen jullie zelf wel lezen maar er is eindelijk bericht!

@ All; zwaai!

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Delilah, ik zit de hele dag al te kijken voor nieuws, dus ik ga snel kijken.

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Sjorsje, ja het hele forum volgens mij :D maar goed dat die moeder zo geknokt heeft voor haar meisje! Klinkt heel logisch maar als je zo moet vechten voor zorg sta je wel met je rug tegen een muur, bah! Maar goed dat ze niet heeft opgegeven!

8. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier ook aan het kijken voor nieuws constant!

9. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Hallo meiden,

Het is al weer een poosje geleden dat ik hier ben geweest :) Ondertussen zit ik weer wat beter in mijn vel, dus ik hoop weer wat vaker langs te komen.

De nachten zijn hier nog steeds verschrikkelijk (`s nachts wil Jasmijn niet slapen en als die tegen de ochtend eindelijk eens in slaap valt, begint Matthijs zijn dag om 5u15 ;)) Vorige week zijn we bij de HA geweest en Jasmijn heeft een verwijzing gekregen voor de KNO-arts, 9 januari hebben we een afspraak.

Ik hoop dat het hier met iedereen goed gaat en ga het vanaf nu dus weer proberen bij te houden :D

10. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Auwwww, brand net mijn hand toen ik n kruik aan t maken was. Nu koud èn pijn in mijn hand.

Marleen, ga ik doen idd! En van genieten! :D

Delilah, ja erg he, dat je dan zo assertief moet zijn om de hulp te krijgen die je kind nodig heeft terwijl je je niet op je best voelt door de zorgen over je kind :(. En het geeft ook weer aan hoe goed de intuitie van een moeder werkt!
    Goed idee van die handschoenen! Zal ik eens aan de leidsters vertellen :D.

Chantal, arme Tygo! Hoe is het nu met hem? Beterschap!

Sjorsje, ik hoop dat yosyp geen brilletje nodig heeft, maar denk dat het hem wel goed zal staan als ie er toch een nodig heeft.

Duster, poeh! Ik dacht dat wij slechte nachten hadden, maar dit klinkt echt slopend! Dikke knuffel!

Lique, dank je! Hoe is het bij jullie?

Binna, ik heb geen poepluier meer gehad vanmiddag :). Tja, als het ggd beleid is dan begrijp ik wel dat ze hethanteren, maar vind het toch wat overdreven.

11. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Hoi Duster, ik hoop dat de kno je kan helpen.
    Kort het verhaal van Suzanne: Suu is met 8mnd begonnen met huilen, ondanks vele bezoeken aan kinderarts geen aanwijsbare oorzaak gevonden, het moest gedragsmatig zijn. (ze had wel eczeem en astma maar dat werd al behandeld en kon de oorzaak niet zijn) omdat wij na 5mnd volledig gesloopt waren hebben ze ze Suzanne op sociale indicatie opgenomen (ik weet dus wat je voelt aan het einde van je latijn te zin) zodat wij konden bijtanken. We zaten ondertussen samen in de ziektewet. Ze is onder camera toezicht gesteld en daar zagen wij dat ze met haar hoofd tegen de boxspijlen lag te bonken. We zijn doorgestuurd naar de kno en deze zag niets bijzonders. Uiteindelijk in overleg met ons toch besloten buisjes te plaatsten. Geheel tegen mn gevoel in want waarom zou ik mn kind laten opereren terwijl er niets te zien was, maar dit toch maar gedaan omdat iets in mij zei dat het goed was. Dit zou 10 minuten duren maar na een dik half uur kwam de kno mij vertellen dat het heel hard nodig was. Suus dr middenoor zat volledig vol met prut, zij heeft heel veel hoofdpijn en oorpijn gehad en werd letterlijk dol van pijn, en dit 5 mnd lang! Ze moet ook doof geweest zijn want waarschijnlijk omdat ze ons maandelnag niet heeft kunnen hore, is ze pas heel laat gaan b(r)abbelen.

Je moet je voorstellen dat ik ook echt geschreeuwd heb om hulp want artsen zeiden dat ze het deed om tussen ons in te liggen maar tussen ons in vertoonde ze hetzelfde gedrag. Gilt/huilt jouw meisje in fases, dus zeg maar dat ze elke 1 a anderhalfuur huilt? Dit is een heel kenmerkend teken voor oorproblemen? En ook al zien ze aan de buitenkant niks, het probleem kan er echt zijn. Uiteindelijk heeft Suzanne 35! weken antibiotica gehad omdathet probleem chronisch was. Elke keer als we stopte was het binnnen 48 uur terug. Er zijn kweekjes gemaakt maar het waren 5 bacterien die moeilijk et scheiden waren. AL met al heel veel getobt en me vreselijk gevoeld wetende dat mijn kind zoveel pijn heeft gehad en ik al die maanden lang niks voor haar heb kunnen doen. De keren dat ik de deur heb dicht getrokken omdat ik het echt niet meer aan kon en echt echt echt niet meer wist wat ik moest doen zijn gelukkig op een hand te tellen.

Ik wens jouw heel veel sterkte met je meisje!

PS/ als je denkt dat het de oren zijn dwing dan een spoedafspraak af (kno's hebben echt vaak plek zat) wellicht kunnen de buisjes er dan de 9de al in zitten) Wij kregen 9 dagen na de operartie meer rust en toen sliep ze 14 uur aan stuk, ze was doodop.

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Duster, jeetje meis je zult inderdaad wel doodop zijn inmiddels! Hoop dat het snel beter gaat bij jullie!

@ Passiepaard, wat een verhaal meis! Vreselijk zeg dat je dan terug kijkt en weet dat ze gewoon pijn had. :( En hoe makkelijk zeggen mensen/artsen dat het gedrag is om de zin te krijgen he, bah! Fijn dat ze in ieder geval geholpen is! Maar wat een tijd moet dat geweest zijn!

@ all, goedemorgen!!!!

Wij hebben Thyrza vannacht niet gehoord dus waarschijnlijk heeft ze het gewoon koud gehad :( arm meisje... Ik had daar echt niet aan gedacht in eerste instantie dus maar goed dat we 'snachts even haar temp hadden opgenomen.

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Goedemorgen :D

@Duster sterkte meid!!!

@pp wel leuk dat je weer actief bent :)

@Delilah heerlijk dat ze doorgeslapen heeft dat doet je goed he?

14. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoimeiden,

@ passiepaard,welkom terug en we hebben allebei een Suus als tweede dochter. wij wilde voordat we aan kinderen begonnen graag 3 kinderern, maar weten nu bijna definitief dat we het hierbij houden. Ons gezin loopt nu heel makkelijk en alles gaat als vanzelf.

@ Setteke, spannende tijden weer voor jullie. Wel fijn dat de kinderen nu op de hoogte zijn.
    Ben je nou eigenlijk al wat aan het flirten?

ik word gelukkig zelden gebeld om de kinderen op te halen van het KDV en in noodgevallen kan Andy ze ophalen. Ik kan niet weg van mijn werk.

@ Sjorsje, wel spannend van Yosip zijn ogen

@ Duster, ben blij weer wat van je te lezen! werk je nog?

ik ga even het verhaal van Romy zoeken want daar heb ik niks van meegekregen

Hieronder een foto van Suze met de sinterklaas

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    hahaha leuke foto van Suze :p

16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    #4976 petrabr, 13 dec 2011
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
    ja die gekke suze is gek op hoeden en pruiken

hieronder Roos, Nichtje Demi en Suze

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
  18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @petra wat zijn het dotjes op de foto :D

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Petra en Juud leuke foto's. Jorja is trouwens ook gek met alles wat ze op d'r hoofd kan zetten of eroverheen kan trekken (zelfs plastic tasjes).

Pp wat een verhaal van Suus zeg.

Lauwie ouch nog last van je hand?

Delilah heerlijk om gewoon te slapen.

Duster werk je nog steeds bij de kweker?

20. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Juud wat had jij nou nodig voor je kerstdiner? Voorgerecht??
    Leuk dat ik terug ben? Hahhaah tnx!

Petra: Oef wat een schatjes zeg, en die pruikjes op GEWELDIG, die zal ik hier ook eens introduceren. Jullie gaan dus niet voor een 3de? Is de wens nu weg dan, of voelt je gezin compleet. Ik voel me nog steeds een beetje incompleet alsof ik iets mis, klinkt misschien stom hoor. Weet ook niet hoe ik het uit moet leggen. Rene is bang dat ik dan ook nog een 4de wil maar dat gaat practisch al helemaal niet.

Hmmm als ik zo naar buiten kijk moet ik mijn paard toch echt eens binnen gaan halen, denk dat hij niet meer blij is buiten.

Suus ligt nog steeds te slapen, ze heeft eenontsteking in dr voetje die naar binnen is geslagen(ja het is een pechvogeltje) en nu allerlei medicijnen waar ze blijkbaar slaperig van wordt. Ontsteking is gisteren wel open gesprongen bbllleeggg maar wel goed.

Hmm sinds ik terug ben praat ik wel veel,...

Deel Deze Pagina