Nee hoor dames!! Daar ben ik nog. VK was er om half 2. Minimale strippoging, nog net zo dicht als van de week, grrr. woendag ziekenhuis vruchtwater controle enz.
Jammer zeg Lique... Ook wel gek, je derde kindje en dan nu al een week over tijd... Ik verwacht zoiets niet meer na twee bevallingen; maar het kan dus blijkbaar wel. Hoe erg zat ben je het al? Succes met wachten nog!
@ Arri, hoe gaat het met jou en je meiden? Heb je eigenlijk al eens je bevallingsverhaal verteld, of heb ik daar over heen gelezen?
Wil ik net even rustig gaan zitten lezen en reageren, wordt Nathan weer wakker... sorry! In ieder geval nog geen succes bij Lique, begrijp ik. Jammer!
Lique; wat ontzettend balen zeg! Hoop maar dat de kleine zich toch heel snel laat zien Hier 1e werkdagje gehad. Het was alsof ik nooit was weg geweest. Lekkere binnenkomer vanmorgen met een kind wat ziek was en dus ging overgeven in de klas Verder waren heel veel kids heel blij dat ik er weer was en dat is toch altijd leuk om te horen. Heb natuurlijk mijn meisjes wel gemist, maar heb ook wel genoten van het even eruit zijn. Lekker een stuk in de auto muziekje hard aan. Heerlijk! Hier thuis is alles ook prima gegaan. De kids waren erg lief geweest. Eline had 5 volle poepbroeken gehad en daarbij ooknog meningmaal haar kleren goed vervuild. Dus papa heeft gelijk goed zijn vuurdoop weer gehad en dus vanmorgen zelf het rundvlees aan laten branden wat hij wilde maken Ga straks lekker douchen als de kids op bed liggen. Nog maar 11 dagen heb ik alweer vakantie
@ Lique: Je hebt een goed huisje voor je ukkepuk! Die zit blijkbaar prima haha! Je hebt een lekker bolle buik hoor, mooi! Maar die zat nog niet extreem laag, maar wie weet wat er allemaal nog gaat gebeuren vannacht haha! @ Alieke: Zo raymond heeft een goede vuurdoop gehad met al die poep hihi! Fijn dat de kindjes je gemist hebben he? Wel ff goed voor je ego!
Alieke fijn dat je 1e dag goed is verlopen. Ik heb vanavond nog met Yosyp bij de HAP gezeten. We waren net aan tafel voor het avondeten en hij was op de achterkant van z'n stoel geklommen. Zo snel als hij er op zat, viel ie er ook weer af. Het bloed stroomde flink uit z'n hoofd. Het bleek een sneetje te zijn van 3 cm en de huisarts heeft het geplakt. Nou hebben we vannacht nog wel wekdienst. Hij heeft het trouwens heel goed gedaan bij de huisarts, hij gaf geen kik met het schoonmaken en met het plakken ook niet.
Leuk dat je er naar vraagt... heb het verhaal inderdaad nog niet verteld hier! Zijn jullie benieuwd? Hier komt het dan: De dag voor de bevalling hadden we een bruiloft. Ik heb die nog heerlijk bij kunnen wonen met flinke voorweeën. Halverwege de avond zakte het af en toen we rond 11 uur op bed lagen leek het voorbij. 's Nachts twee keer wakker, maar nergens last van. 's Morgens om half 8 werd ik wakker van een leuke flinke buik. Maar even naar het toilet: en ja hoor, een stukje slijmprop. Ik helemaal gelukkig: wat leuk, er lijkt iets gaande te zijn!! Helemaal enthousiast. Om 8 maakte ik manlief wakker; houd jij de tijd in de gaten; ik was nieuwsgierig hoe vaak het kwam. Toen kwam het om de 15 minuten ongeveer. Om 9 uur had ik een flinke wee/harde buik en met dat ik rechtop ga zitten, verlies ik vocht!! Weer helemaal enthousiast: joh, het gaat beginnen, m'n vliezen zijn gebroken!! Ik had zoveel zin om te bevallen; zoals jullie weten wilde ik na de keizersnee zo graag vaginaal bevallen, dat ik het helemaal leuk vond om weeën te ervaren. Om half 10 uur naar het ziekenhuis en mijn moeder gebeld. Om 11 uur lag ik aan de CTG. Nadat de vliezen waren gebroken kwamen de weeën trouwens gelijk om de 2,5 a 3 minuten; dus het begon gelijk echt. En dat vonden ze in het ziekenhuis ook. Ze geloofden vast dat het snel zou gaan gebeuren en dat we gauw ons kindje zouden vasthebben. Toen ze rond een uur of 3 kwamen kijken naar de onstluiting verwachten ze al 6 a 7 cm, maar helaas zat ik nog maar op 3 a 4 cm. De gynaecoloog begon toen al over evt. ingrijpen... Het bleek dat Ninke met haar koppie was gedraaid in een sterrenkijkertje. ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik -als hetmogelijk zou zijn- zo graag normaal wilde bevallen en dat ik er alles aan wilde doen om het normaal te laten gaan. Hij gaf me nog 2 uur de tijd... helaas was er om 5 uur niets veranderd... de weeën waren even pitten en even regelmatig, alleen de ontsluiting was niet verder gekomen. Okay, dan nog 2 uur, maar dan met een prik in je been zodat je misschien iets meer kan ontspannen wat de ontsluiting misschien zou bevorden. Nog twee uur en dan een ks... Om 7 uur kwamen ze weer, tja, misschien nu 6 a 7 cm, maar absoluut niet naar tevredenheid van de gyn. Ik heb echt alles op alles gezet om geen ks te krijgen... En dat heeft de gyn echt goed doorgehad. Hij gaf me nog één kans... tot 9 uur nog proberen. Maar dan met weeënopwekkers; de weeën waren namelijk iets minder regelmatig geworden en de opwekkers zouden er dan weer regelmaat in terugbrengen. Okay, prima... geen probleem: ik wil bevallen. Dus we gaan weer verder. Maar tot 9 uur en niet langer, anders zou hij geen goede arts zijn gaf hij aan. Om half 9 gebeurt er iets in mijn lijf... ongelooflijk wat een kracht, golfbewegingen die ik niet kan tegenhouden. Dus persdrang?? Maar nee hoor, niets veranderd... Een half uur later is de gynaecoloog er weer. En wat blijkt... nog even wat wegmasseren en om kwart over 9 mocht ik wat proberen te persen. De gynaecoloog wilde nu verder, maar dan wel met vacuüm; het mocht vanwege de keizersnee niet meer langer duren! Best hoor... we gaan verder!! Ik ga bevallen!!! En zodoende werd om 10 uur ons tweede meisje geboren!! Wat een beleving!! Wat een wonder!! Nog steeds kan ik er niet over uit... ik ben zo blij dat het me gelukt is; dat ik bevallen kan! Nu weet ik wat bevallen is en ben er zo blij mee! En hoewel het best pittig was, kijk ik er enorm goed op terug; ik kon de weeën goed aan, had tot half de hoop dat het zou lukken. En mijn man was zo lief voor me, maar vooral trots... En dat heeft tie wel tig keer gezegd! ik vond het erg bijzonder dat de gynaecoloog zo goed naar ons heeft geluisterd. Hij heeft echt alles op alles gezet om de bevalling normaal te laten verlopen. Zo, het verhaal... En hoe het nu gaat? Tis best druk, vooral als Ninke alleen maar op schoot wil. We bakeren haar nu ook overdag in en dat helpt.. ze heeft vandaag alleen maar geslapen! Hoop er nu weer wat rust en ritme in te gaan krijgen. morgen naar klas met de dames. ben benieuwd! Lees ongeveer dagelijks mee, maar reageren lukt meestal niet!
Pfff Alieke, alweer aan het werk. Echt snel gegaan of niet? hoeveel werk je nu? sjorsje, wat schrikken zeg!! zoveel bloed bij zón ventje. hoe is het trouwens met zijn groei? laatst had je het toch over groeihormonen? lique, gebeurt er al wat?
Arri dan had je toch geluk met die gyn. Fijn dat het zo gelopen is. We moeten met Yosyp rond z'n verjaardag terug en dan gaan ze kijken of ie gegroeid is. Voorlopig moet ie ieder half jaar op meetcontrole.
@ Arri, wat leuk om te lezen! En wat fijn dat je de bevalling zo positief hebt ervaren! Zo te horen had je een super gyn! Ik hoor vaak dat ze in het zkh zo snel mogelijk dat kind willen en al snel naar een kunstverlossing grijpen. Wat apart dat bij sterrenkijketjes die ontsluiting of weeen nooit zo willen he! Maar super dat het je is gelukt en heel fijn dat je man zo trots was moet ook want het is niet niks! @ Sjorsje, jeetje dat is schrikken dan he maar fijn dat hij zo'n bikkel is, hopelijk heeft hij er niks aan over gehouden. @ Lique, hoe is het nu bij jou?
Sjorsje, wat schrikken zeg! Gelukkig lijtk het mee te vallen Arri; wat een bevallingsverhaal zeg! Wel fijn dat de gyn meewerkte aan je vaginaal bevallen. Een ander had misschien wel direct een ks gedaan. Ik werk gewoon weer 4 dagen. En ja mijn verlof is echt heel snel gegaan. Maar ben toch echt 16 weken thuis geweest hoor Marleen; zeker leuk dat de kindjes zo reageerden. Hoorde ook van een aantal moeders dat de kids blij waren dat ik weer terug was. En van de stagiaire hoorde ik dat de kinderen regelmatig hadden gevraagd of ik al terug kwam. Heerlijk om zo welkom terug te zijn
@ Alieke, dat is leuk beginnen dan is het toch wel leuk om met kinderen te werken, of met mensen. Ik word volgens mij niet zo gemist haha
@sjorsje, oef succes met Yosyp, stoere man! @Arri, ohhh wat een goed bevallingsverhaal!Hier helaas nog steeds helemaal niets.. Ik hoop echt dat ik binnenkort gewoon zelf mag bevallen. Heb er ook de hele zwangerschap naar uit gekeken. Hoop toch echt dat het gaat lukken zelf. Helaas pas 12 augustus een bruiloft, hahaa! @Alieke, klinkt als een heerlijke eerste dag! zoo, heb net maar muffins gebakken en versierd met babyfiguurtje. Kom er nu maar uit kleintje!! Sam zei vanavond aan tafel dat ik maar even aan de dokter moest vragen of hij er een tweeling van kon maken, haha! Maar er is vandaag ook weer helemaal nietssssss gebeurd, woensdag ziekenhuis voor vruchtwater check en evt hartfilmpje..