Nou binnen 5 minuten gemeld, das toch netjes?? haha! Hier niks hoor! Ga maar weer wat dingen verzinnen voor morgen en overmorgen. Vrijdag komt de VK nog een keertje strippen!
Ik kwam ff spieken naar nieuws van Lique....maar dat buikje is nog een veel te fijn huisje haha! Kom ik morgen wel weer spieken! Ik zag zo snel iets over eten; Ik heb de laatste weken een extra boodschappentas nodig zoveel word hier gegeten. Vooral Thomas eet momenteel bizar veel. Zo af en toe hebben ze wel even een fase waarin ze wat slechter eten, maar ik er maak er zelden een strijd van. En verjaardagscadeau; Ik weet het voor Jasper nog niet helemaal zeker. Maar ik denk dat ik de Duplo trein helemaal compleet uitbreid. Hij heeft met kerst de luxe treinset gehad. We kregen op school allemaal iets mee om schoon te maken en ik moest de Duplo trein schoonmaken en dat was dus de hele uitbreiding. Ze hebben er eerst 2 dgn meegespeeld voordat ik m schoon ging maken en wat waren ze zoet! Dan hebben we ook 2 van die electrische locomotieven, is dat gezeur ook over....
gisteren echo gehad en er was een zwangerschapsring te zien dus we zijn zeker minder ver als we dachten. Ook zagen ze in de linkereierstok resten van een 2de eisprong en daarom heb ik nu dus bloedverlies wat die moeten er schijnbaar uit. We zijn dus nog zwanger maar we weten niet hoever en hoe het verder gaat, maar ik ga van het positieve uit. 12 juli nieuwe echo en dat duurt nog veel te lang.
Hey welcome back! Lekker genoten zie ik! Ik heb gesolliciteerd in Beetsterzwaag bij een praktijk. Naast het "gewone" assistentenwerk moet je daar projecten gaan opzetten voor kwetsbare ouderenzorg en cardiovasculair risicomanagement. Best pittig, en ik vraag me af of ik daar genoeg ervaring voor heb, maar we gaan het zien. Vandaag nog in contact gekomen met een huisarts in Leeuwarden die per oktober iemand zoeken en daar mag ik solliciteren. Hilbrand start 1 augustus bij Rabo Connect en is nu druk met release-auto uitzoeken hahahaha! Hoe ziet het eruit met de tomaten?
Groenten zijn hier gelukkig nooit een probleem, vlees wel. Dat moet madam echt niet, alleen kipschnitzels of gehakt door saus ofzo gaat er nog in. Maar goed, vlees vind ik niet zo erg, ze moet dan wat extra groenten eten en dat is dus geen probleem. Echt tips heb ik niet, ze zeggen wel eens groenten verstoppen in sauzen of bijvoorbeeld in een omelet, hartige taart of ovenschotel.
@ Vogeltje, wat een spanning zeg! Maar we hopen op een goede afloop! Wat jammer dat je zo lang op een echo moet wachten,, kan dat niet eerder??
Ik kom ook even inbreken. Zoals jullie weten lees ik altyd mee. En zat er van de week over te denken om het hier in dit topic te vragen. Hoe eten jullie kindjes. Dus ik ben "blij " te lezen dat ik niet de enige moeder ben die het erg frustrerend vind dat er 's'avonds niet gegeten wordt. Overdag eet hij supergoed maar savonds niets. Ook als hij geen toetje krijgt eet hij niet. Hebben jullie niet het idee dat het een machtspelletje is? Cb zegt dan niet straffen met toetje en dat het een fase is. Maar goed makkelijk gezegd als die "fase" al een jaar duurd nu. Ik ben het zat en wil dat hij gaat eten. Hij eet alleen de dingen als ik iets eet wat hij lekker vind. Maar kan niet de week vullen met patat, pannekoeken, geb aardappels e.d. Welke vitaminepilletjes geven jullie? En nemen ze deze zonder problemen? Sorry voor het lange verhaal maar het was zo herkenbaar.
Nou Vogeltje, blijft spannend, maar het is wel zo positief dat er dus wel iets is en dat je dus geen miskraam hebt!
@ bumba, wat leuk dat je er op in gaat! Ik heb denk ik een jaar lang mijn man er van overtuigd dat hij niet moet straffen met "je krijgt geen toetje als je niet eet" idd omdat het cb het zegt. Ik ben blij dat hij er toch mee is begonnen nu want wesley eet wel beter! Toen Wesley net 2 was had het geen zin om geen toetje te geven want hij snapte toen niet dat dat de consequentie was voor het niet of slecht eten maar inmiddels weet hij het heel goed. En zie ik gewoon dat het een spel is van wie trekt er aan het korstse eind. Als mijn man zegt dat hij eerst wat moet eten dan houdt hij het de hele maaltijd vol om het niet te doen, totdat de vla op tafel wordt gezet, dan gaat hij direct eten. Als het iets is wat hij echt niet lust, dan hoeft hij het niet op te eten maar hij moet het tegenwoordig op z'n minst proberen.
Wesley krijgt overigens nog altijd pyjama papjes dus vitamine krijgt hij niet, ik ga er van uit dat hij daar wel genoeg uit haalt met het geen wat hij eet en fruit erbij. Mijn man heeft ook ooit eens gehoord bij de dietiste dat dat niet verstandig is omdat je lichaam daar aan went, maar goed dat laat ik in het midden?!
Volgens mij krijgen die van ons vitaminetabletjes van Davitamon met een smaakje. Ze denken dat het snoepjes zijn, dus vragen ze er bij het ontbijt zelf al om, haha.
@ sjorsje, hahahaha.... En overal verkondigen dat ze snoepjes krijgen bij het ontbijt Wesley ligt al vanaf 7 uur in bed maar hoor 'm nog zingen!! Handig zo'n middagslaapje maar 'savonds wil hij niet in slaap komen!
@ Bumba/Delilah, Sil weigert ook regelmatig om te eten, nou dan niet. Hier krijgen ze een chocolaatje na het eten als ze goed gegeten hebben en dat werkt aardig. Waar Sil van groeit is mij een raadsel, maar ze groeit wel, dus ik maak er geen issue van, ook al duurt dit al eeuwen. Hoe moeilijk het ook is, ik geloof in geen aandacht geven. Tymen krijgt daarentegen heel veel complimenten als hij goed eet en dat wil Sil ook nog wel eens stimuleren, maar daar hebben jullie niks aan. Alhoewel, je kunt ook zeggen "goh papa, wat ben jij flink zeg, wat kan jij goed eten!"
Nou we kwamen 'n keer aan bij het kdv en toen zei Lianna dat ze al een snoepje op had. Die leidster keek me wel erg raar aan, haha. En Yosyp gaat om die reden 's middags niet meer naar bed, die blijft gerust tot 23.00 uur spelen op z'n kamer.
Ja dat doen we ook wel en papa doet ook vaak alsof hij alles van Wes op eet wat hij laat staan......... Maar pasta schelpjes met tonijn van Olvarit krijgt m'n man dan maar moeizaam weg hoor hahahaha....