Augustus 2008 mamma's deel 12

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

Wij hebben overigens geen thema voor Wesley's feestje. Hij krijgt iig wel veel Thomas spul en een Thomas taart maar verder gewoon andere bordjes en slingers etc.

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @mik ach arm meisje! Sterkte!

3. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Marleen knuffel voor jou en toch fijn dat je een beetje afleiding hebt aan het feest van thomas. Gaat hij na de vakantie naar groep twee?

Mik wat sneu he.. het is trouwens volkomen normaal dat een kind zo uit de narcose komt zoals het erin is gegaan. Maar het is onwijs naar om te zien.

Thema verjaardag is hier prinsessen.
    Heeft ze zelf gekozen, ze zit al vreselijk lang in de prinsessenfase en zal er ook nog niet snel uit komen denk ik.
    Ze leest boekjes als alice in wonderland, assepoester, sneeuwwitje en draagt iedere dag wel een prinsessejurk met kroon en knipoorbellen uit de verkleedkist.
    Ze heet ook geen tess meer maar prinses tess ( en noemt mark prins papa Haha ).

Ik heb trouwens gisteren haar verjaardagsjurk besteld, hele mooie van jottum.

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Oh en hier gaat het met ons beide wel redelijk
    Morgen allebei controle bij de longarts.

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @tess Giulia is nu steeds mega mindy :s
    Wat voor jurk heb je?
    Ik ga niks speciaals kopen hoor ze gaat toch ravotten en dan wordt het zo vies! En afgezien daar van heeft ze zoveel kleertjes!

6. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Even helemaal trots: Hanne is helemaal zindelijk!!! Ook 's nachts blijft ze nu droog! Tot zondag had ze nog een luier om en n.a.v. de succeservaring bij Lauwie, wilde ik het ook maar eens gaan proberen. Ze is al zo lang overdag zindelijk. En ja hoor, gelijk alle nachten droog (3 stuks in totaal!). Helemaal fijn!!

Mik wat onzettend sneu voor Sydney zeg. En voor jou lijkt het me ook wel erg moeilijk om je kindje zo in paniek te zien. Hopelijk knapt ze snel op!

Ja, ja daar komen de verjaardagen alweer aan! Wat gaat het hard hè?
    Hier doen we niet aan thema's. Gewoon lekker een meidenverjaardag. Heb er nu al zin in! :)
    We vragen veel van Playmobil en Duplo. Tegenwoordig speelt ze weer tijden met de Duplo en heeft ze hele verhalen en gebeurtenissen. Vind het zo leuk om het allemaal te zien gebeuren.

Enne, nog een keer trots: Ninke slaapt door, tussen 10 en 11 de laatste voeding en dan komt ze tussen 6 en 7 weer. Joehoe!!

Carmen, succes bij de arts. Is het gewoon een controle? of nog bijzonderheden?

Sjudith, hoe voel jij je?

Marleen, sterkte joh met alle moeilijke momenten! En probeer ondertussen te genieten van alle kleine mooie momenten.
    Enne lees bij Carmen in de vraag dat Thomas al naar groep 2 gaat... Wauwie zeg!! Ook dat gaat snel... :)

Groetjes,

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @arri je bent dus dubbel trots hihi :)
    Ik ben in de ochtend misselijk en dan gaat het wel.
    En wel ff moe!

Ben op zoek naar mooie betaalbare zwangerschapsbhs iemand een idee?

8. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mega mindy is ze totaal niet in geïnteresseerd, grappig dat de kindjes al zo totaal verschillend zijn he

Een witte hemdjurk met onder op de rok kleine bloemetjes in combinatie met een grijze strook stof. Zal straks wel even een plaatje zoeken.
    Hier ook meer dan genoeg kleren en nieuwe jurken die ze hooguit 1 keer heeft aangehad.
    Maar ik weet nog hoe spannend ik het vroeger vond dat mijn nieuwe feestjurk al weken in de kast hing en ik er elke avond naar keek en dat wil ik voor mijn kleine meid ook

9. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Arri wat een successen geboekt in huize arri! knap hoor

Ik heb gister de zindelijkheid besproken met de orthopedagoog.
    Tess weet precies wanneer ze moet plassen/poepen maar kan totaal niet met de verandering naar geen luier om omgaan.
    Zo komt ze bijvoorbeeld bij me ' ik ga nu poepen mam, verschoon je dan meteen als ik klaar ben mijn luier?'
    En gister liep ze in haar zwembroekje in de tuin, rent naar de schuur en komt terug met een ' ik moest plassen en ben maar even in een hoekje van de schuur gaan staan mam'.
    Toen ik vroeg waar ze moet plassen zei ze 'op de wc maar dat vind ik zo'n gedoe mam, doe me maar een zwemluier om'
    Ik heb geen luier omgedaan maar zodra de zwembroek uit ging moest en zou er een gewone luier om haar billen gaan.
    Ze geeft ook steeds aan dat ze het nog niet kan en dat dat wel komt als ze 3 is.

Volgens de pedagoog is Tess heel erg perfectionistisch en weet ze van zichzelf dat ze heel slim is en in veel dingen beter ontwikkeld is dan haar leeftijdsgenootjes.
    In zindelijk worden blinkt ze niet uit ten opzichte van haar leeftijdsgenootjes en dat geeft haar een soort faalangst.
    Proberen is bij Tess geen optie, presteren wel.
    We hebben nu wat tips gekregen en ik hoop dat die gaan helpen want het meisje maakt het zichzelf heel erg moeilijk.

10. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Oh bah dat is echt verschrikkelijk! Als ze al hysterisch onder narcose gaan komen ze er 9 van de 10x ook zo uit. Helemaal niet leuk!!! Gelukkig is het achter de rug en zijn jullie lekker thuis!

11. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Niet te betalen he al die thema dingen!
    Ik heb dit jaar "mazzel" :D. Thomas wilde weer Cars net als vorig jaar en voor Jasper wordt het Bob de bouwer en dat heb ik nog liggen van thomas zijn 3e verjaardag. Alleen wat nw ballonnen en uitnodigingen. Ik ben wel blij want Thomas geeft nu ook voor het eerst een kinderfeestje, dus ga zo ongeveer failliet man!

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
  13. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik had die van de Wibra :D. Verschrikkelijk goedkoop en zaten heerlijk, maar ja dat is voor iedereen anders!

14. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik was zondag op een verjaardag en ik kreeg van flink wat mensen een vragenvuur. Hartstikke lief, maar ik was er helemaal niet op voorbereid en dacht gewoon even lekker weg te zijn. Na wat witte wijn en de zon op mijn hoofd zag ik het allemaal niet zo helder meer... Ineens kwam gewoon het keiharde besef wat er nu eigenlijk allemaal gebeurt is.

Thomas gaat inderdaad naar groep 2 en hij doet het prima! Hij kan een verschrikkelijke wildebras zijn, maar met zijn werkjes gaat hij rustig zitten en neemt er de tijd voor om het mooi en goed te doen. En daar ben ik erg blij mee! Ik had niet verwacht dat hij zo zou kunnen omschakelen van druk doen naar rustig zijn en concentreren. Nu heeft hij ook wel een goede juf daarvoor en het mooie is dat hij haar volgend jaar weer krijgt!

Als ik soms je stukjes over Tess lees dan vind ik het erg moeilijk om daar iets over te zeggen. Eigenlijk vind ik het alleen maar rot voor haar dat ze zo perfect moet zijn. Het lijkt me ook lastig om mee om te gaan, maar misschien is het voor jullie helemaal niet zo lastig om dat je niet beter weet.

Ik ga eens even de afbeelding van de feestjurk bekijken! Ik heb gisteren voor allebei de mannetjes een nieuwe polo van ralph lauren gekocht voor de verjaardagen!

15. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Leuk!!! Helemaal goed voor prinsesje Tess denk ik :D!!!

@ Arri: Hartstikke knap van Hanne hoor!!! Jasper wil ook steeds op de wc plassen, maar ik ben zelf een beetje laks :). Moet er echt wat meer aandacht aan besteden ;).

Zo nu heb ik wel even genoeg geplaatst hier....:)

16. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Tesske, sjonge wat moet er toch allemaal in het koppie van Tess omgaan zeg... Weet niet zo goed wat ik op moet zeggen. Het lijkt me voor haar (en voor jullie) best moeilijk om er goed mee om te gaan. Fijn dat jullie hulp, tips en adviezen krijgen van de orthopedagoog!
    Enne... leuke jurk hoor!!

MegaMindy wat is dat?? ;) Hier is Hanne totaal niet bezig met zulke dingen, maar dat komt ook doordat we geen tv kijken en ik zelf niets met zulke figuurtjes heb. Alleen Nijntje kent ze volgens mij. En o ja, Hello Kitty, daar heeft ze Duplo van. Verder niet. Scheelt weer thema's bedenken :)

Marleen, fijn dat Thomas het zo goed doet op school. En nu al naar groep 2. voorbereiden op groep 3... :) Leren lezen en rekenen! Spannend hoor!

Sjudith, ik heb geen zwangerschapsbh's gedragen; bedoel je daar meegroeibh's mee? Ook niet gedragen. Gewoon mijn normale collectie aangehad en nu zit ik aan de voedingsbh's :(
    Succes met de misselijkheid en lekker toegeven als je moe bent hoor! Als dat kan...

17. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Marleen kan me zo goed voorstellen dat je gewoon even lekker weg wou zijn...hoe lief het ook bedoeld is is het dan voor jou wel heel vervelend dat je allemaal vragen krijgt en min of meer gedwongen word er aan te denken en over te vertellen.

Ik vind het ook wel heel moeilijk om te zien dat Tess zo is... vind het naar voor haar.
    Als ze iets probeert is ze heel vrolijk en enthousiast maar als dan blijkt dat het haar niet lukt laat ze haar schoudertjes helemaal zakken en legt ze hetgeen haast onzichtbaar weg en kruipt in het hoekje van de bank om te gaan zitten balen.
    We proberen al een hele tijd haar gedrag om te buigen door haar inzet te belonen en niet haar prestatie maar dat werpt tot nu toe nog weinig vruchten af helaas.

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ mik, wat lijkt me dat vreselijk zeg als de narcose niet zo heel soepel verloopt, dat zal je vast aan je hart gaan.Gelukkig is de ingreep wel goed gelukt.Veel succes de komende dagen. ik hoop dat het slapen en eten snel weer goed gaat en dat ze hierdoor heel wat minder last heeft.

Wij doen ook niet aan verjaardagsthema's, vind ik een hoop gedoe en ze zijn nog klein zat; ik heb gisteren de trampoline besteld..........wat zijn die dingen duur zeg. het word maar gelijk het kado voor Suze :p

@ Arri, hartstikke knap van Hanne; overdag is Roos al maanden zindelijk, maar ze heeft snachts nog altijd een hele volle luier dus dat durf ik nog niet aan

@ marleen, helemaal niet gek toch dat je nu ineens van die dipdagen hebt. het is nogal wat wat er in sneltreinvaart is gebeurd

@ tesske, wat fijn dat jullie iets op lijken te knappen en goed om te lezen dat de tips jullie weer verder kunnen helpen

19. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Petra, de luier van Hanne was ook nog flink vol 's morgens, terwijl ze overdag al een half jaar zindelijk is inmiddels. Dus ik vond het hoog tijd om het ook 's nachts te gaan doen. En het werkt... zondagmorgen nog een volle luier, maandagmorgen droog! We laten haar om 11 uur nog even plassen en 's morgens als ze wakker wordt, weer op de wc en dan doet ze dus een grote plas!
    Dus wie weet het proberen waard!! Ik had wel het kraamzeiltje en een handdoek in d'r bedje liggen...

20. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ Alieke: Succes!

@ Delilah: Lekker alweer laatste dagje werken:D

@ Mik: Arme Sydney, hoop dat ze snel opknapt!

@ Tesske: Succes bij arts jullie allebei. Leuke jurk, minipuck had ook een jurk van Jottum met haar verjaardag. Kreeg ook mailtje dat er opruiming is bij Kleertjes, ga ik ook nog even speuren voor verjaardagskleren. Ik had hetzelfde spannende gevoel vroeger met verjaardagsjurk, daarom doe ik het nu ook met onze kindjes, ze krijgen ook altijd speciale verjaardagskleren:D

@ Arri: Wat knap van Hanne zeg! Hier is zindelijk worden nog helemaal niet aan de orde...

@ Marleen: Lief al die belangstelling maar je middagje vrij is zo wel weg idd dus kan me voorstellen dat je er even doorheen zat!

Vanmorgen zo'n waterbaan gekocht voor verjaardag, we weten echt niet zo goed wat we moeten geven en dit vindt hij heel leuk, prima geslaagd dus!

Deel Deze Pagina