Rebbel, ik denk dat dit een lekkere warme jas is hoor! Vind hem ook erg stoer! Danique is hier heerlijk aan het koekje eten en drinken, uit een beker!!!! Ze heeft sinds woensdagavond niet meer om haar flesje gevraagd. Die heb ik nu dus in de vaatwassen staan en gaat daarna direct de kast in. Praten jullie kindjes tegenwoordig ook in zichzelf en tegen hun poppen en beren. Ik hoor de laatste tijd Danique de hele dag praten in zichzelf, tegen de beer, tegen de pop en mevrouwtje bepaald natuurlijk wat er gebeuren moet
goed hoor van danique! milan is ook heerlijk tegen zijnnuffels aan het praten! ik heb het jasje besteld, als hij te dun is stuur ik hem gewoon terug! dan is het iig geen geld voor een winter jack!
Juud, misschien die muffe kleertjes een keer met schoonmaakazijn ipv wasmiddel wassen? Zelluf doen: Ise vindt het vaak nog wel gemakkelijk als wij dingen doen En soms zit ze dan opeens zelf te pielen met haar jas of schoenen. Maar niet structureel of dat we er strijd om hebben, gelukkig. Wat anderen ook al zeiden: ieder kind z´n eigen keus in wat ie interessant vindt om te leren, en ´zelluf doen´ is dat dus niet voor Ise (ze leert liever hoe ze óns dingen kan laten doen, haha) Vitamine D: vergeet ik ook heel regelmatig, maar probeer het nog wel telkens weer in de avondroutine op te nemen.
tjongejonge wat een heerlijk kind is roos ook. ik geef haar net rozijntjes, loop even weg om drinken in te schenken, zit ze Suze ermee te voeren. geef ik haar te drinken geeft ze het aan Suze en zegt: oosje ook drinken? Ik ben nu dus begonnen met de wc bril verkleiner en dit is het reslultaat: ik heb de foto weg gehaald, zie nu pas dat roos er in haar blote billen opstond, logisch ook op een wc
Ohhhh, yes ben klaar! moest lijntekeningen van voertuigen maken en ben klaar, yes yes yes... Geen zin meer, het is virjdag, ik wil weekend! Straks mn mannetje ophalen en hoop leuke fotos te hebben... Hij was superenthousiast geweest, mocht op de tafel staan en was helemaal overdonderd geweest en had geroepen om zijn Bumba muts, die moest ie persé op, terwijl hij het met het passen even niet zo leuk had gevonden, dus hij vond het heel bijzonder en bij het uitdelen had ze niet eens echt foto's kunnen maken, want hij was overenthousiast rennend de zakjes aan het uitdelen gegaan, hahahaha!!!! Nou vanavond slavinkjes, rode kool en aardappels op het menu....
@ chantal, wat leuk dat het zo leuk is geweest. show je een foto hier? wij eten gebakken aardappels, gehaktsnitzel en snijbonen, of Roos zzou zeggen: aapotjes, vees en bomen
Hoi lieve meiden! Bedankt voor al jullie berichtjes! Ik ga niet overal op reageren maar ik zal even zeggen hoe we afscheid hebben genomen van mijn lieve mama. Woensdag avond zijn we met een beperkt aantal mensen afscheid gaan nemen. We m'n broer en ik + aanhang hadden haar met de tantes die ook bij haar overlijden waren nog dinsdag avond gezien maar we zijn daar zo van geschrokken, dat was helemaal mijn moeder niet meer. Daarom hebben we besloten dat we woensdag de mensen die het heel graag wilde wel de mogelijkheid wilde geven om haar nog te zien, zoals haar broers en andere zus. Maar we wisten zeker dat mijn moeder zo niet lang "te kijk" wilde liggen dus we hadden besloten dat ze hiervoor 15 minuten kregen. In die 15 minuten hebben de kleine kinderen de deksel van de kist mogen versieren in een andere ruimte. Toen hebben we de deksel er samen op gedaan met de mensen die het wilde, dat waren nog 2 ooms en m'n schoonouders. Gister hebben we haar in het rouwcentrum opgehaald en zelf naar buiten getild en zelf gedragen de begraafplaats over naar het crematorium. We hadden mooie muziek uitgezocht die precies in de dienst paste. Eerst hebben mijn schoonzus en broer gesproken en nadat ik samen met mijn moeders oudste kleinkind de 5 kaarsjes voor alle kleinkinderen had aangestoken kwam er nog een muziekstuk en toen heb ik nog gesproken. Ik vond het bij sommige punten heel moeilijk maar ben zo blij dat ik het heb kunnen doen voor haar. Mijn moeder wilde alles heel minimaal, geen poespas maar je gunt je moeder zo'n groots en bijzonder afscheid. Ik weet zeker dat ze dit het mooiste vond, de kinderen die spraken en de kleinkinderen die hun ding deden. In een groep van alleen naaste familie, dus haar broers/zussen/moeder en 5 kennissen. Bij het laatste nummer mochten mensen haar de laatste groet geven en weggaan maar om dat ik niet zelf bij haar weg wilde gaan mochten wij en die het wilde ook blijven bij de kist tot dat deze zelf weggezakt was en we haar niet meer konden zien. Dit was echt mijn wens, ik wilde niet bij haar weglopen, zij ging weg bij ons. Omdat m'n moeder ook geen koffie-tafel etc. wilde zijn we met de mensen die het wilde naar haar huis gegaan en hebben daar wat gegeten en gedronken. De mooie bloemstukken die niet met haar meemochten op haar tafel gezet met haar mooie foto en een beeldje met een mooie tekst "voor mama" die ik haar ooit eens gegeven had. Die heeft ook de laatste periode op haar kist gestaan. Al met al vraag je je altijd af of je de dingen wel goed doet, ook wat betreft de laatste periode van haar leven maar ik heb er zeker wel een goed gevoel bij. En volgens haar meest dierbare zus en vriendin was het ook echt goed zo, we hebben wel alles met hun overlegd. Nu verschijnt maandag alleen nog een advertentie in de krant waarin we zeggen dat we afscheid hebben van haar in besloten kring. En hierbij hebben we deze tekst uitgezocht: Zover wij konden zijn we met jou meegegaan, tot het einde toe hebben wij je bijgestaan. Je was een lieve schat voor ons allen, jou te moeten missen zal ons zwaar vallen. Je blijft altijd bij ons, diep in ons hart. Wij zijn zo blij, zo iemand als jij, in ons midden te hebben gehad. En nu is het leeg, voel me helemaal verdoofd... Opluchting en verdriet maar vooral het gemis omdat we haar de laatste tijd iedere dag hebben gezien en verzorgd. Maar zij heeft geen pijn meer, haar laatste dag had wat ons betreft ook niet langer moeten duren want dat was vreselijk om te zien. Dus we zijn heel blij en dankbaar dat een nog langere lijdensweg haar is bespaard. Nou meiden, ik wil jullie nogmaals bedanken voor al jullie steun! Ik kom hopelijk snel weer meekletsen maar nu weten jullie iig hoe het de laatste dagen is geweest hier. Dikke knuffel en echt; bedankt voor alles!
Ik heb die van de eerste pagina en dan de laatste besteld (donkerblauw LOGG, 29,95) Erg leuk en lekker warm!
@ petra: oh oh oh.... Goed dat je 'm hebt weggehaald. En zal als er leuke foto's bij zitten nog wel laten zien! Tygo zegt echt aardappelssssssssssssss Hij zegt de S met zn tong tussen zn tanden, hihihi @ juud: hmm omelet, ook wel weer zin aan, misschien morgen!
@ Delilah, wat heb je dit mooi opgeschreven zeg, ik heb er tranen van in mijn ogen. Vooral het stuk dat je niet bij haar weg wilde gaan, wat bijzonder. Het lijkt me erg prettig dat het afscheid nemen zo is gegaan als dat bij je moeder past. ik denk dat je nu een enorme leegte voelt en wil je heel veel sterkte wensen
@ Delilah: Dat klinkt als een prachtig en waardig afscheid, wat fijn dat het voor jullie allemaal ook heel goed voelde zo. Heel veel sterkte de komende tijd, doe maar kalm aan en als je je hart wilt luchten...gooi het er maar uit! *Knuffel*
@ Delilah: meid, ik zit hier met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen. Fijn dat je ondanks het grote verdriet wel een goed gevoel hebt over dit afscheid. Heel veel sterkte.
Delilah, het klinkt als een mooi afscheid, hebben jullie ook nog iets met je moeder kunnen bespreken over hoe ze het wilde? Veel sterkte nog de komende tijd.
Ik heb vanmiddag nog lekker 2,5 uur kunnen slapen. Ik snap wel dat jullie ze om 4u30 lekker zouden laten liggen, MAAR ZOUDEN JULLIE DIT OOK OM 6U30 DOEN? Dat is nl de tijd dat ze meestal wakker wordt. Ze krijgt dan pas rond 8uur BV.
Bedankt allemaal. @ Sjorsje, ze heeft ons "mijn broer en ik" niet veel verteld. Alleen dat ze niet "3 dagen aapjes kijken wilde" maar gelukkig had ze wel veel besproken met een vriendin en met haar zus. Bijvoorbeeld dat ze gecremeerd wilde worden en dat er geen rouwkaarten verstuurd moesten worden, geen koffietafel, geen advertentie in de krant voor de uitvaart. We wisten zelf wel heel duidelijk wie er welkom waren en wie niet maar verder hebben we met z'n allen alles besproken en besloten, want iedereen wist wel iets van wat ze wilde of niet wilde.