Augustus 2009 mama's -deel 2-

Discussie in 'De mama's' gestart door Skatje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wat een lieve foto's weer van mooie kindjes!

Sterkte voor Fabienne!

Petra knuffel voor de schrik en het verdriet. Gelukkig is je man weer thuis.

ldm fijn dat het opschiet! Lijkt me inderdaad vermoeiend met een kleine.

Ben er nog steeds niet veel.
    Was eerst zelf ziek en had een hertentamen (ging wel goed denk ik). Daarna mijn man ziek en nu is Aaron niet in zijn hum.
    Erg huilerig, elke minuut aandacht nodig. Pcm en chamodent helpen gelukkig wel wat zodat hij ook nog iets leuk vindt.
    Kijk het nog een dag aan en anders even naar de HA om te checken of het geen oorontsteking is.
    Op het moment twijfel ik nog tussen een tand en een oorontsteking.
    Vermoeiend is het in ieder geval wel!

2. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ow iemand vroeg over bijvoeding. Weet niet meer wie.
    Maar hoe is het gegaan?

Aaron krijgt al vanaf 4,5 maand bijvoeding. Wilden we in eerste instantie pas vanaf 6 maanden doen, maar zijn stoelgang bleef moeilijk doen.
    Op aanraden van de osteopaat toch begonnen (met wortel) en hij begon gelijk normaal te poepen!
    Hij zit inmiddels al aan de 6 maanden potjes en vindt alles heel erg lekker en heeft nog nergens op gereageerd gelukkig.

Ik ben begonnen met een kwart potje groente.
    Week erna half potje groente.
    Week daarna kwart potje fruit, half potje groente.
    En zo langzaam opgebouwd.

Meneer eet nu of een half potje voor 6 maanden of een heel potje voor 4 maanden.
    Warme maaltijd eet hij 3/4 6 maanden potje en een paar hapjes fruit als groente.
    (Het is een veelvraat ;))

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik had het gevraagd over de bijvoeding
    dank je voor je antwoord

Suze heeft nu 2 keer wortel en 1 keer bloemkool op, ze snapt er nog helemaal niks van maar krijgt toch wel een beetje binnen. Vind het wel weer een grote stap, ze worden alweer zo groot. Aanstaande maandag is ze alweer een half!

@ ldm, wat fijn dat je weet wat Fabienne heeft, ik hoop dat de zalf snel helpt

4. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Geef je potjes of maak je vers?
    De potjes bloemkool bevatten namelijk ook aardappel.
    Ik weet niet of je erg moet letten op reacties (moest ik wel), maar dan weet je dat iig. Ik moest eerst de potjes geven met maar 1 product er in.

En ze gaat het vanzelf wel snappen. In eerste instantie gaat het om smaakjes wennen toch? Komt vast helemaal goed!

En ik zie nu dat mijn laatste zin echt helemaal nergens op slaat...lol.
    Hij krijgt dus heel potje 4 maanden fruit in de ochtend en na de warme maaltijd een paar hapjes fruit als toetje.
    Lekker helder weer hihi.

5. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    SNIF! Vanochtend naar het cb geweest voor de 6 maanden afspraak. Fabiënne is in één week tijd maar liefst 200 gram AFGEVALLEN! Ik schrok me kapot. Wat voelde ik me een slechte moeder zeg! Nu moet ik per direct aan de groente- en fruithap beginnen. Ik heb uit frustratie ook maar alvast een begin gemaakt aan de flesvoeding. Van de 180+6 heeft ze 160cc opgedronken. Dan maar 3 dagen eerder beginnen... wilde eerst tot precies 6 maanden borstvoeding volhouden, maar blijkbaar heeft ze er niet genoeg aan... ben wel een beetje verdrietig. Voel me een beetje schuldig dat ik niet doorhad dat ze niet genoeg kreeg.

6. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    was ze niet onrustiger? mijn messie had gister niet goed gegeten en kwam dus om het uur vannacht om te eten.

Maar maak je niet zo druk hoor, je zult nog wel meer fouten maken, mijn zoon 11 en mijn dochter 9, ik wil heel graag mijn fouten corrigeren, maar dat gaat helaas niet, dus dan maar leren van mijn fouten:) deze fout zul je nooit meer maken. Luisteren naar je meisje en niet doen wat jij wilt.

7. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    @fabsie: Jeetje wat sneu voor je. Wel fijn dat ze de fles makkelijk pakt, maar gaf ze dan inderdaad niet aan dat ze honger had? Want misschien had ze gewoon zelf ook minder trek en dan loopt het bij jou ook weer terug enzo verder! En niet te slecht over voelen, zoals brusje al zegt, je kan niet alles altijd helemaal perfect krijgen en ze zal er echt niet slechter van worden hoor! Knuffel!
    @Petra: Lieve foto's van je meisjes en hoe is het nu met je? Beetje over de schrik van je bewoner heen?
    @Boefjesmama: bij jou ook al zo'n lekkere eter!

En het bijvoeden hier, sinds kort helemaal geweldig. Begonnen met een weekje worteltjes maar volgens mij vond ze die niet lekker, nu ben ik overgegaan op de erwtjes en die gaan echt met smaak naar binnen. Dan gaat haar mondje steeds weer open:)
    Verder geven we al een paar dagen 's ochtends een beetje pap uit een bakje (vanille-rijstebloem van bambix) en dat gaat ook steeds beter. Fruit vind ze niet zo lekker maar komt ook vast.
    Alles wat ze maar te pakken kan krijgen, verdwijnt in haar mondje. Paar dagen terug zat ze op mijn schoot en zat ik een koekje met chocola te eten, die was toch wel heel interessant en lekker om op te sabbelen..foei..nu al een snoeperd:D

8. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hihi, jong geleerd is oud gedaan he?
    Wel grappig dat ze wortel niet lekker vond en erwten wel.
    Hier was het andersom.
    En bruine bonen zijn helemaal favoriet!

Aaron is ook minder gek op fruit dan op groente trouwens.
    En de rijstebloem wil hij niet meer sinds hij groente en fruit gehad heeft lol. Dus ben benieuwd of hij wel granenpap wil.

Fabsie: je kunt niet alles weten. Het is en blijft vaak gokken bij zo'n kleintjes. Als ze eens zouden kunnen praten he? Dikke knuffel hoor. En je meisje gaat gewoon nu een lekker bolleke worden ;).

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Vandaag was de begravenis dus heb een zware dag achter de rug, verder gaat alles prima!

10. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Nee niks aan haar gemerkt, daarom voelde ik me ook een beetje schuldig. Ze sliep nog steeds gewoon door, zeurde niet om meer enz enz. Ze is gewoon heel snel tevreden schijnbaar. Maar vanavond wortelhap gegeven, ze snapt nog niet zo wat er met die lepel gebeuren moet haha, maar ja, dat komt nog wel. Nog even een laatste voeding en dan ga ik zo m'n bedje in, ben erg moe.

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Daar ben ik ook weer eens.
    Ik heb het erg druk gehad, vooral in mijn hoofd en weinig tijd gehad of mezelf de rust gegund.
    Nu weer even ouderwets bijlezen hier.

Bijvoeden, we zijn begonnen met fruithapjes en groentehapjes, een per dag.
    Maar Svinthe zou Svinthe niet zijn om dit ook niet zo goed op te pikken. Soms gaat het heel goed en andere dagen, zoals vandaag 2 hapjes hooguit. Zo doet ze dat ook een beetje met haar flesje.
    Ik mag volgende week weer eens naar het cb en dan zal ik wel met een waslijst vragen komen, want van dta bijvoeden heb ik echt geen kaas gegeten.
    Ik heb net bij de Ah wel liga gekocht. Morgen maar eens proberen :D

Petrabr, hoe ging het met de worteltjes????
    Leuke foto's gemaakt??

Natasja, hoe gaat het nu met Rosa?
    Hopelijk is ze al weer wat opgeknapt.

Petra, wat een schattige foto's van je meisjes!

Beterschap voor Fabienne!
    Voel je niet schuldig hoor. Met de bijvoeding gata het vast heel snel goedkomen!

Met Svinthe gata alles goed. ze is echt zo'n schattig, vrolijk meisje.
    Vandaag heeft ze maar 4 flessen gehad. Ze was in slaap gevallen om half 6 en niet wakker geworden voor de fles van half 7....
    Dus om half 9 heeft ze nu de laatste fles gehad en hopelijk slaapt ze daarop to morgenochtend.
    Anders wordt het Olympische Spelen kijken voor mij!

12. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    wij hadden weer zo.n rare nacht, ze kon smiddags niet in slaap komen en viel dus rond vieren in slaap, heb haar om 8en nog wakker gemaakt en om half negen aan de pap proberen te krijgen, ze heeft wel wat gegeten, maar pap is gewoon niet haar ding. Ze houdt van vers fruit en avondeten, en kwarkyoghurt etc, gewoon eigenlijk wat wij ook eten. Dat baby spul vindt ze gewoon niet lekker.
    Dus iemand hier aan de Nan hyperallergene opvolgmelk, ik heb een ongeopende pak staan en daar gaat niks mee gebeuren want ze lust het toch niet. (vragg een kleine bijdrage, 3, 25)

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ps vandaag ga ik haar helemaal volproppen, ik wil een goede nacht, mijn hoofd doet nu zeer van de tweede om het uur voeden nacht!!!pffff

14. Natasja74

Natasja74 Actief lid

8 sep 2008
    163
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Gelukkig gaat het weer wat beter met Rosa.
    Ze 2 dagen koorts gehad en het spugen is ook over.
    Ze had had maandagochtend van10 tot 11 aan een stuk door gehuild,nou ja huilen....het was meer brullen.zo zielig:(ik wist niet meer wat ik moest doen,ze wilde geen fles,geen borst,ik had in haar luier gekeken,uiteindelijk viel ze in slaap van vermoeidheid.
    En 's avonds had ze het weer van 22.30 tot 23.30.
    dinsdag overdag ging het redelijk en 's nachts weer een uur brullen van 00.30 tot 1.30.daarna heeft ze het niet meer gehad.
    ik vraag me nu af wat het heeft kunnen zijn.
    Als ze het wel nog een keer kreeg dan had ik de huisarts gebeld.
    Ze huild anders nooit,dus had ze ergens last van....maar ja wat.
    Bekijk bijlage 52394
    ziek op de bank,zo heeft ze bijna de hele maandag gelegen.

15. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Hier ben ik ook weer eens. Hier gaat het allemaal z'n gangetje, alleen slaapt manon ook erg slecht op het moment. Het is nu al 2 keer gebeurd dat ze midden in de nacht gewoon klaar wakker is en niet meer wil gaan slapen. Dus ze houd ons ook lekker uit onze slaap. Ik kan nu wel weer een paar uurtjes gebruiken.

@brusje, manon zou het liefst ook gewoon met ons mee eten en de melk laten staan. Ze is niet dol op de fles. Vandaag kom ik uit op 4 voedingen maar er zal nog wel een nachtvoeding bij komen (of meerdere) denk ik.

@hanna, hoe heeft svinthe het gister gedaan op 4 flessen?

@natasja, Gaat het allemaal weer goed met Rosa? Kan het geen pijn van haar tandjes geweest zijn? Manon heeft hier toen ook zo gehuild en pas een weekje later kwamen we er achter dat ze een tandje had gekregen.

Tot later

16. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
  17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    yippee, hier heel goed geslapen, gister middag potje vers fruit (ala mama) en savonds bieten, aardappel, en tartar (ala mama)en een toetje van citroenyoghurt(ala supermarkt). Daarna nog een hele volle borst en ja hoor mevrouwe is saonds 10 uur wakker geworden en daarna om 1 en daarna om 6, de laatste keer heb ik haar gewoon uit bedje gehaald, ze huilde niet, en dan gezellig bij mama verder keuvelen.
    ik voel me heerlijk.

mooie foto's hoor, zielig dat je meisje zo ziek is en dat ze huilt, je voelt je dan zo machteloos he

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    ldm, wat een lieve foto zeg!!

brusje, heerlijk dat je zo lekker hebt geslapen!

Nou, hier is het wiegje weg en het ledikant is neergezet.
    Moeilijk om daar afscheid van te nemen....
    Gelukkig ben ik tevreden over het eindresultaat van het wiegje, dat scheelt al weer vind ik.
    Ik heb nu heerlijk vakantie. Een hele week luieren :D
    Ik heb er zin in!

Straks gaan we gezellig Catannen bij mijn zus en zwager.
    Fijn weekend allemaal!

19. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    wie van jullie heeft het ledikant een stukje lager gezet? Omdat mijn dochter al kan zitten lijkt het mij nml verstandig om het nu te doen. En ze is al zes maanden, wat gaat de tijd toch snel. Was ik eerst stellig nee dit is echt de laatste heb ik nu zoiets van, mmm ja nog wel een keertje ja dat wil ik in de toekomst wel.

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, Svinthe heeft vannacht pas voor het eerst in haar ledikant geslapen en die hebben we gewoon nog hoog gezet...

Deel Deze Pagina