Augustus 2009 mama's -deel 2-

Discussie in 'De mama's' gestart door Skatje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hier nog niet het ledikantje lager gezet, ik weet ook nog niet wanneer we dat gaan doen. Ze draait nog helemaal niet in het bedje enzo. Zitten kan ze ook nog niet.

Ik ben vandaag alleen. Mijn man is met zijn zus naar hun nichtje toe aan de andere kant van Nl. Morgen komen ze weer terug.

Hoeveel krijgen jullie kindjes van een potje groente of fruit?

Groetjes

2. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    smiddags een potje fruit (vers) en savonds een potje avondeten (vers) en af en toe een bakje yoghurt etc

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron krijgt 's morgens 100/125 gram fruit.
    En als warme hap krijgt hij 150 gram (ga nu langzaam opbouwen naar een heel 6 maanden potje) en een frutapura als toetje (waar ik van meehap haha).
    Had Aaron vandaag een verse fruithap en een verse warme hap gegeven. Maar meneer blieft mamma's kookkunsten niet.
    Voor het eerst dat hij zijn kaken stijf op elkaar hield.

4. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hier ook nog niet het ledikantje omlaag hoor. Fabiënne kan nog niet eens omrollen, laat staan dat ze kan zitten.

Ik ben pas sinds woensdag met groente en fruit begonnen, dus zit nog op een half potje van de 4 maanden. 's Ochtends een half potje fruit en 's avonds een half potje groente. Ze vindt het erg lekker.

Vandaag is Fabiënne al een half jaar oud! Inderdaad, wat vliegt de tijd!

Ben vandaag met mijn buurvrouw naar de negenmaandenbeurs en de huishoudbeurs geweest. JEEEEEEMIG wat een drukte zeg. Ik was blij dat ik Fabiënne lekker bij mijn man thuis had gelaten, anders was het echt de hel geweest daar. Maar ondanks dat we over al die belachelijke boodschappenwagentjes struikelden, was het wel gezellig. Het was de eerste keer dat ik een hele dag op stap ging om wat leuks te doen zonder Fabiënne.

Ik ga lekker met mijn pootjes om hoog op de bank, ze doen en beetje pijn na al dat geslenter.

Groetjes mij.

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    boefjesmama weeg je het? want ik geef het gewoon, ze stopt vanzelf wel met eten. of staat dat op de potjes?

Mijn dochter is ook lui wat dat betreft, maar zitten kan ze wel en ik wil niet tot de verrassing komen dat ze een keer sochtends uit bed knalt omdat ze in een initiatieve bui is. (ik heb al een dochter die met ruim een jaar constant uit bed klom. Zelfs toen ze opgenomen was in het ziekenhuis klom ze met sonde en al uit dat hoge bed. Op kdv wisten ze ook niet wat ze ermee aanmoesten, ze bleef met slaapzak en al uitbed klimmen, achterstevoren binnestebuiten etc had geen nut, ze klom er wel uit. hihihiih

6. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    wanneer gaan jullie er wel voor? De bak van de wagen heb ik er nog wel op, had het eerst verwisselt omdat ze wilde kijken maar dat was geen succes, heb nu een kussen achter haar rug en dat vindt ze heel fijn

7. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Reiswieg gebruik ik al 3 maanden niet meer. Hij kon niet genoeg zien zo en dat werd dus brullen hihi.
    Ledikant laat ik ook nog hoog. Hij rolt niet eens lol. Weet niet of het luiigheid is of dat hij het gewoon niet interessant vindt. Hij heeft het één dag een paar keer gedaan (vorige week) en daarna niet meer. Hij probeert wel heel verwoed vooruit te komen, wat voor geen meter lukt. En dan wordt hij kwaad en dan leg ik hem maar weer terug op zijn rug. Dan kan hij opeens ook niet meer zelf terugrollen :s.
    Als hij op schoot zit, trekt hij zich wel omhoog aan mijn handen, maar hij probeert nog niet aan spijlen of iets dergelijks zoiets te doen. Zodra hij dat doet, gaat het omlaag.

Over het eten: dat is een schatting van wat ik uit de potjes haal. Als hij meer wil, dan warm ik de rest ook nog op.
    Fruit is hij minder dol op dus dan hoef ik niet eens te proberen of hij meer wil.

Geven jullie al dingen als tussendoortje? Liga e.d.?
    En wanneer gaan jullie met brood of tarwepap beginnen?
    Van het CB mogen we beginnen, maar vind het altijd weer eng om iets nieuws te proberen.

8. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geef ik eigenlijk nog steeds van de groente en fruit een half potje (6 mnd). Maar ze kan al meer op. Mag ze dit dan ook gewoon hebben?

De kinderwagenbak staat op zolder, die gebruiken we al een poosje niet meer. Meestal gaat ze in de wandelwageninzet mee, als we uit de auto komen en ze slaapt nog dan zet ik de maxi cosi erop.

Tussendoortjes, Ze krijgt wel eens een stukje liga maar ik vind dat nog erg eng. Ze zet haar kaken echt stevig op elkaar en dan breekt er snel een stuk af. Ze krijgt wel een beker met water of diksap. Dat vindt ze erg lekker, we hebben zo'n beker met een rietje en dat gaat harstikke goed. Verder heb ik een toetje voor haar gekocht, dit heeft ze nog niet op maar dat gaat binnenkort wel gebeuren.

Weltrusten!

9. Natasja74

Natasja74 Actief lid

8 sep 2008
    163
    0
    0
    Noord-Holland
    Rosa begint al aardig aan haar nieuwe schema te wennen.
    Ze slaapt tussendoor langer omdat ze ook weer wat langer wakker is.
    Zo ziet haar dag er ongeveer uit.

's morgens om half acht krijgt ze van mij nog borstvoeding(de enigste op een dag,ik was vorige week begonnen met afbouwen.)
    Het geeft wel wat rust want anders kwam ze om de 3 uur.
    Om half 10 krijgt ze wat fruit(meestal vers,soms potje)met een halve liga er door,en dat vindt ze toch lekker.Om een uur of 10 gaat ze weer naar bed en dan slaapt ze tot een uur of half 12,soms zelfs tot 12 uur.
    Dan krijgt ze een fles met pap en een uur of half 3 gaat ze weer naar bed en slaapt ze tot half 5.
    Ze krijgt dan rond 5 uur groente prakje en daarna gaan wij eten.
    Als wij aan het toetje gaan krijgt Rosa ook een toetje van Nestle vanaf 6 maanden,en vooral de aardbeismaak dan is het helemaal smullen.
    Haar mondje gaat dan wijd open als een jong vogeltje in een nest.

Als haar eten een beetje gezakt is gaat mijn mannetje met haar douchen,niet elke dag hoor,zo'n 3a4 keer in de week.
    In het weekend ga ik 's morgens met haar douchen.

En half 8 krijgt ze weer een fles 210/7.
    Als die leeg is dan is ze wel moe hoor.
    Rond 8 uur (20.00)moet ik eigenlijk zeggen,dan gaat ze naar bed en 9 van de 10 keer wordt ze niet wakker tot half 8.

Gaan jullie nog schaatsen kijken vanacht?
    Ik denk dat ik het op neem,anders wordt het wel erg laat.

Het gaat wel goed trouwens met Rosa,ze heeft nog wel een paar keer gespuugd maar geen huilbuien meer gehad.

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Yep, ik zit schaatsen te kijken en gelijk hier even bij te lezen.

Sinds 3 dagen heeft Svinthe een nieuw " schema" met 4 flessen.
    Rond 7 uur eerste fles
    rond 11 uur tweede fles
    Rond 2 uur fruit hapje (half potje)
    Rond 4 uur derde fles
    Rond 6 uur groentehap (half potje)
    Rond 9 uur vierde fles

Zo, Sven moet bijna dus ik ga tv kijken!

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Haha Hanna, jij was er laat/vroeg bij! :D

Ik geef eigenlijk alleen zelfgemaakt, maak van tevoren veel en vries het dan in. Voordat ik het invries weeg ik het en dat schrijf ik dan op een etiketje op het bakje. Fruit gaat nu in porties van 100, 120 of 150 gram in de vriezer en groente 100 of 150 gram. En dan kijk ik wat ze daarvan eet, meestal gaat het op (zeker het fruit :)) en soms laat ze nog wat staan maar niet vaak. O, en als het zo uitkomt geven we ook weleens een potje hoor.

Ik geef geen tussendoortjes nog maar als ik dat ga doen, dan krijgt ze geen liga want daar zit suiker in en we hebben ervoor gekozen haar geen suiker te laten eten voorlopig. Dus dan zal het een broodkorstje worden of een soepstengel of rijstewafel of misschien wel nog een beetje fruit ofzo. Hetzelfde geldt voor toetjes, doen we nog niet maar dat wordt dan gewone yoghurt of fruit oid. Ook pap geven we niet (rijstbloem was hier geen succes en is afgeschaft ;)) maar daar gaan we binnenkort ook mee beginnen 's ochtends en dan wel de tarwevariant.

Ik had dus veel groente gemaakt en ook mixjes met aardappelpuree en dat in de vriezer gedaan. Dat was niet bepaald een succes, het lijkt wel klei ofzo, echt heel raar geworden! Wel onwijs balen van al het werk dat erin zat en ik weet niet hoe het komt... Misschien omdat ik het in de blender heb gemixt ofzo? Iemand tips hiervoor?

Wij gaan nu een week op vakantie en als we terug komen, of misschien wel in de vakantie, we zullen zien, gaan we ook een sproberen wat meer vast voedsel aan te bieden zodat ze wat minder melk nodig gaat hebben. Ze is immers al bijna zes maandjes!

12. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Heb je er opvolgmelk doorheen gedaan?
    En anders kun je er wat margerine door doen geloof ik.

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hm, ik denk zelf dat het komt omdat ik het in de blender heb gedaan... Ik las ergens dat je puree niet met een keukenmachine moet maken want dan wordt het een kleiïng in plaats van mooie smeuïg. Ik zal een proberen om het gewoon te pureren met een stamper en idd wat melk of margarine er doorheen....

14. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hmmm...ik heb het boek Opperdepop en daar staat in met een keukenmachine of een staafmixer.
    En om het smeuig te maken of kookvocht of opvolgmelk (of moedermelk)

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ow, OK.... Dan zal ik dat eens proberen maar wel met een kleinere hoeveelheid :D. Thanks!!!

16. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    :D

Succes!
    Hopelijk lukt het en vindt je meisje het lekker!

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Joehoeeeeeeeeeeeee
    Svinthe = 6 maanden!!!!

18. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hanna gefeliciteerd met je 6 maadnen meisje, gaat snel hoor!!

Hier eet mijn meissie gewoon stukjes zonder te kokhalsen. We hebben macaronie gegeten en dat kan je niet prakken. Maar ze vond het lekker en was me toch aan het kauwen. hihih zag er echt lief en leuk uit.

19. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ach wat jammer dat er na zovlang niks is bij geschreven. Ik vind het echt jammer dat er zoveel meiden weg zijn en zou het heel jammer vinden als het hier zou dood bloeden

20. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Had nog niet zoveel te melden de afgelopen dagen, maar kan nu melden dat nadat Fabiënne vorige week 200 gram was afgevallen, ze nu 400 gram is aangekomen. Mama is weer gerustgesteld! De groente- en fruithap doen hun werk.

Vandaag heeft Fabiënne haar 6e RS spuit gehad. Nog 2 te gaan. Ik vind het zooo zielig, maar ja, het is beter zo.

Deze week lekker vakantie. Gisteren Fabiëne wel naar het kdv gedaan, zodat ik werkstukken van leerlingen kon nakijken en boodschappen etc kon doen. Verder deze week niks op de planning, lekker knuffelen met Fabiënne en verder luieren.

Deel Deze Pagina