Augustus 2009 mama's -deel 2-

Discussie in 'De mama's' gestart door Skatje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron heeft een oorontsteking dus ben de hele dag druk met hem.
    Hij kan niet slapen overdag, vindt niks leuk. Dus aan het einde van de dag ben ik aardig gesloopt.

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beterschap voor Aaron!

Ik heb een shopdagje achter de rug. Goed geslaagd voor Svinthe ( een shirt en legging) en mezelf ( schoenen en slippers)
    Was erg gezellig.
    Nu ga ik schaatsen kijken!

Fijne avond allemaal!

3. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    @hanna: Lekker geshopt hoor! En nog feli met de half-jaardag. Een heel vrolijke foto!
    @boefjesm: beterschap met Aaron!
    @fabsie: Fijn dat Fabiënne nu weer aangekomen is. En mooi dat ze het eten zo lekker vind. Lekker genieten van je vakantie dan de komende week!

Verder helemaal niks te melden. Alles goed hier! Tot snel weer. Ga ik ook weer verder schaatsen kijken!

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hallo meiden, hier ben ik weer eens. Ik heb even bijgelezen vanaf 18 februari dus ik zal wel een hoop vergeten zijn met reageren.

We geven Suze nu een week of twee groentenhap en ze vind er nog bijzonder weinig aan. ze houd haar mond dicht en lacht lief, als ik de lepel dan een beetje naar binnen prop duwt ze hem met haar tong weer naar buiten.
    Ach ze heeft tot nu toe altijd al langzaam aan dingen moeten wennen dus dit komt vast wel weer helemaal goed.
    We geven haar speciaal groenten en introduceren pas over enkele weken fruit.
    Ze is de hele dag bezig met omrollen (en dan huilen) en weer omrollen (en weer huilen) en weer omrollen (en weer huilen):D
    Ik heb er een dagtaak aan. Roos is niet zo in haar hum en is weer kortademig, vandaag naar de huisarts geweest en dat klonk niet zo goed en we moeten morgen weer terugkomen

Vandaag hebben we de zomervakantie geboekt, we gaan lekker als gezinnetje naar een appartement in Mallorca, heb om begane grond bij het zwembad gevraagd want daar zit dan een afsluitbaar tuintje bij dus het lijkt me ideaal

@ hanna, gefeliciteerd met Svithe, ik vind het een geweldige foto! mopest er erg om lachen

5. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @boefjesmama: beterschap voor Aaron!!
    @Hanna: nog gefeliciteerd met de halve verjaardag van Svinthe. Fantastische foto!
    @Petra: gewoon lekker de tijd voor nemen idd! Wat leuk dat ze kan omrollen, maar ja hahaha je bent er nu nog wel even druk mee! Hier gaat Fabiënne alleen nog van buik naar rug.

Vannacht er maar 1x uitgeweest om snotneusje leeg te pompen, weer een verbetering... Maar ik had haar vanochtend iets te vroeg in bed gelegd, want ze moest hoesten en toen kwam er weer wat terug.... bed nat....

6. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Het is rustig hier vandaag!

Ik heb verder niks bijzonders meer meegemaakt. Ja, er is een bod gedaan op ons huis. Maar die was zoooo belachelijk laag dat we het hebben afgewezen. Ze moeten eerst maar eens met een serieus bod komen, wij hebben nog geen haast.

Weltrusten!!

7. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    gister naar cb, en ik mocht geen papa geven, want daar worden ze dik van. Ze lust het dan ook niet, maar ben ik de enigste die dat te horen heeft gekregen? want ik hoor alleen maar verhalen van doe maar nutrix in de fles???

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij mogen gewoon geven omdat Aaron om de middenlijn zit en soms zelfs iets eronder.
    Ik zou me niet teveel daarvan aantrekken.

9. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Hier ben ik ook weer even. We hebben een drukke week achter de rug. Dus vandaar dat ik geen tijd had om te reageren.
    Met Manon gaat alles goed. Ze heeft inmiddels 2 tandjes. Snachts is het af en toe drama. Van de week heeft ze van half elf tot twee uur wakker gelegen. Toen zijn we maar in de auto gestapt en gaan rijden met haar. Binnen 10 minuten sliep mevrouw.

Tot later

10. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @boefjesmama, ik trek mij er ook weinig van aan hoor, ik denk dat je wel heel erg je best moet gaan doen om je kind dik te krijgen. Mijn andere twee zijn ook niet dik en die eten ook wel pap en ik ben ook nog niet dik hihihi.
    Idm, nu al twee tandjes woaw, hier wel gevoeld maar er valt nog niks te voelen, tja we zullen het wel zien, ennu van mij hoeft het nog niet hoor. lijken ze direct weer zo groot.

Beterschap met aaron
    @petrabr, komt vanzelf wel hoor, wij zijn met vier maanden langzaam begonnen, en nu moet ze wel goed eten savonds anders komt ze om het uur voor bv. na goed eten 2 keer in de nacht meestal ook even rond 9 of 10, maar dan om 2 en 6 uur sochtends en om 6.30 sta ik op (kids staan om 7 op en dan klaar maken voor school)

11. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Gisteren samen met manlief een dagje op stap geweest. Was gezellig. Toen aan het einde van de middag Fabiënne weer opgehaald van het kdv, maar ze hadden haar hele schema daar op de schop gegooid, dus madametje was niet te genieten toen ze weer thuis kwam..... En het gehoest was ook erger geworden, dus nog maar weer even naar de huisartsenpost geweest. Nu heeft ze ventolin. Woensdag moeten we op controle bij de kinderarts (vanwege haar prematuurheid) en dan maar eens vragen of ze haar nu goed wil onderzoeken. Word er zo langzamerhand helemaal gestoord van. De dokter bij de hp dacht dat ze misschien astma heeft, ook omdat ze eczeem er bij heeft. Hope not!

12. Natasja74

Natasja74 Actief lid

8 sep 2008
    163
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Hier ben ik weer even,heb een hectische week achter de rug.
    Moet het even van me af schrijven hoor:(
    Het gaat niet zo goed met mijn vader en gisteren werd Rosa weer ziek.
    Het was zo erg dat ik naar de huisartsenpost ben geweest.
    Gelukkig was ze niet uitgedroogd dus hoefde ze niet opgenomen te worden in het ziekenhuis.
    Ze moest aan de ORS.
    Ze had vanaf 8 uur 's morgens tot 16.00uur gal gespuugd en ze wilde helemaal niks drinken.Haar luier bleef de hele dag droog.
    Godszijdank gaat het nu weer goed met Rosa,ze drinkt nog niet haar flessen leeg maar het begin is er.
    11 maart moet ik weer naar het cb met haar en waarschijnlijk zal ze weer niet zo veel gegroeid zijn in een maand tijd.
    Ik snap er niks van,ze is zo vaak ziek en ik heb haar nog wel tot 6 maanden borstvoeding gegeven.

Gisteren was ook mijn andere dochter ziek,ook heel misselijk en spugen.
    Het ging ook gelukkig beter vandaag.

Ik ga zo nog even lezen en dan lekker slapen,ik ben bekaf.
    Morgen weer werken.

Sorry voor mijn ego bericht,volgende keer reageer ik weer op jullie berichtjes.

13. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Zo te lezen zitten we nu allemaal in een fase waarin we een beetje aan het tobben zijn. Met Suze ging het supergoed maar gisteren heeft ze ook alles er meerdere keren uitgespuugd. Ik ben dus erg benieuwd hoe de eerste fles straks zou gaan.
    Haar (kleine) grote zus heeft een virusje en is ook aan de ventolin.

Verder gaat het gelukkig goed. De dames zijn vrolijk en ik zit ook goed in mijn vel. Ik heb het wel erg druk op mijn werk maar nog steeds vind ik het erg lekker om te werken
    Morgen moet Suze naar het CB en moet ik op mijn nichtje paasen van 15 maanden, ik ben benieuwd hoe dat gaat met 3 van die meiden, zal best druk zijn

Beterschap voor jullie allemaal

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Hebje wel eens gedacht dat haar lichaampje niet goed heeft gereageerd op de inentingen????

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik geloof niet zo erg in alle anti-inentingsverhalen.
    Er heersen erg veel virussen in KDV's en scholen en denk eerder dat kleine Rosa wat meer daarmee in contact komt door haar grote zus.

16. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    tja dat kan ook natuurlijk, hier gelukkig weinig tot geen last van:)

17. Natasja74

Natasja74 Actief lid

8 sep 2008
    163
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Brusje Rosa heeft in december voor de laatste keer inentingen gehad,dus dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
    Het heerst enorm,mijn andere dochter is nu weer helemaal beter maar die heeft ook zaterdag gespuugd en gistermiddag werd mijn mannetje ziek.

Het gaat gelukkig wel wat beter met Rosa,maar ze drinkt nog steeds haar flessen niet leeg en groentehapje moet ze ook nog niet,ze eet wel een beetje van een fruithapje.
    Ik merk dat ze flink wat afgevallen is,volgende week donderdag weer naar het cb.

18. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    goedemorgen iedereen.

Hier eenmooie (nog koude) dag het zonnetje schijnt en ik voel mij optimaal.
    Mijn nacht was (*^*%&%$ zoals altijd, want ik ben nu volgens mij de enigste die nog kampt met nachtvoedingen, wat vervelent is, maar aan de andere kant vind ik het stiekum ook heel erg fijn. Ik zou het zo vervelend vinden als ze geen bv meer zounzillen, en overdag is ze zo druk bezig met de wereld ontdekken dat ze niet meer zo vaak wil.
    savonds/snachts wil ze om de 2 uur (en dat is niet zo fijn) met af en toe een uitschieter met om de 4 uur (wat dan wel weer fijn is).

Verder geen bij zonderheden, oja toch wel
    Ze begrijpt mij:) als ik de kat zijn naam zeg/roep dan kijkt ze om zich heen om te kijken waar hij is en als ze heel verdrietig is en ik zeg kom maar bij mama dan is ze stil en weet ze dat ik haar op til. knap he!!! De rest moet ik nog uitvogelen, maar ik dnek dat ze het ook wel snapt als we aan het eten zijn en ik zeg mmm lekker.

ik ga meisje wil niet meer

19. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ brusje, ik zou het echt niet kunnen hoor om nog zo vaak in de nacht te voeden. Fijn dat je je er goed bij voelt.

Wij zijn toch wel op een vrij harde manier gestopt met de nachtvoeding, we hebben gekeken wat er zou gebeuren als we Suze lieten huilen, we hadden onszelf een maximum van 10 minuten gegeven en na 7 minuten lag ze weer te slapen. De dag erna ging dit ook ongeveer zo en daarna is ze niet meer wakker geworden s'nachts. @ brusje ik zeg helemaal niet dat jij dit ook moet doen hoor!
    maar voor ons was het prima

Ik ga over een uurtje met Suze naar het CB, ik ben erg benieuwd hoe lang ze is en wat ze weegt
    Gisteren is Andy nog met haar naar de huisarts geweest omdat ze zo vreselijk spuugt, waarschijnlijk heeft ze een buikgriepje, arme kabouter

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    he bah, Suze was afgevallen en moet dus over twee weken een keer extra terug.
    ze is nu 67 cm lang en weegt 6630

Deel Deze Pagina