Augustus 2009 mama's -deel 2-

Discussie in 'De mama's' gestart door Skatje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Petrabr: he bah, sterkte zeg! Fabiënne was twee weken geleden ook afgevallen, dan schrik je toch even he. Hopelijk knapt je meiske snel weer op!

Vandaag was de crematie van mijn man's opa. Hij is 89 jaar geworden. Het was een mooie plechtigheid.

Morgen moeten we met Fabiënne weer naar de kinderarts op controle. Eens even vragen of ze ook naar het eczeem wil kijken en naar d'r benauwdheid. Ze heeft nu ventolin gekregen. We gebruiken het alleen 's avonds voordat ze naar bed gaat.

Verder is Fabiënne al weer een stuk vrolijker als de afelopen weken. Dat is echt wel weer een verademing hoor! Niet meer zo huilerig en nu lacht ze om alles weer. Heerlijk.

Geen nieuws verder! Weltrusten!

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Fabsie, veel succes bij de kinderarts vandaag!
    Ik schok inderdaad toen nleek dat Suze was afgveallen, ze is namelijk nog maar 3 dagen ziek dus ik had het helemaal niet verwacht. Het zal ook wel weer goed komen. Fijn dat de crematie mooi was, zal wel bijzonder zijn geweest op de allereerste mooie dag.

Ik ga me klaarmaken om te gaan werken. doeidoei

3. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Nou weer terug van de kinderarts en er is weer een hoop verklaard. Toen we omschreven wat we de afgelopen maand te stellen hadden gehad met Fabiënne zei ze meteen dat ze dan het RS virus had gehad. Ze had dit jaar uitzonderlijk veel kindjes opgenomen en aan de beademing gehad door het RS virus en dit jaar was het ook een hele gemene variant die ook spugen etc. veroorzaakte. Tadaa, daar kwam alle ellende dus vandaan. Maar dankzij de RS spuit die Fabiënne elke 28 dagen krijgt, is het ergste van het virus aan haar voorbij gegaan en is een ziekenhuisopname dus niet nodig geweest. Wat ben ik blij dat we elke maand zo'n spuit voor haar krijgen zeg! Ik had het niet overleefd hoor als ze weer in het ziekenhuis zou zijn beland.

Verder heeft Fabiënne nu een pufje gekregen voor astma. Die moeten we gebruiken totdat we weer naar de kinderarts gaan. We moeten nu dus ook over 6 weken al weer komen ipv over 3 maand. Het eczeem komt ook daar vandaan. We moeten dus ook flink blijven smeren.

Wat betreft haar prematuurheid is alles perfect in orde. Daarover is de kinderarts (en wijzelf ook natuurlijk) zeer tevreden. Ze loopt netjes op schema en wat het omrollen betreft ietsiepietsie voor schijnbaar.

Nou ondanks dat we nog steeds aan de pufjes en smeersels zitten, ben ik weer helemaal tevreden. Ik ben al lang blij dat we onze vrolijke dame nu eindelijk weer terug hebben en dat er een hoop verklaard is.

4. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    gelukkig dan van de rs prikken die ze dan krijgt (waarvoor eigenlijk) of had ik dat al een ker gevraadg?

5. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    ze krijgt de spuiten omdat ze prematuur is en daarbij een hartprobleem had. RS kan voor haar zonder die spuiten grotere complicaties opleveren, wat nu dus gelukkig niet gebeurd is.

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wat fijn om dan te horen te krijgen dat die spuiten niet voor niks zijn geweest! En wat fijn dat je meisje weer in goede doen is!

Petra kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Hopelijk knapt je meisje snel op en vreet ze de oren van je kop ;)

Heb wel teruggelezen, maar ben eerlijk gezegd alles kwijt *schaam*
    Dus dan maar: hoe is het met iedereen?

Hier alles weer goed gelukkig. Aaron's oorontsteking is weg en hij is weer lekker vrolijk (mits hij aandacht krijgt natuurlijk lol).
    We komen er steeds meer achter dat hij echt liever lui is dan moe wat sommige dingen betreft. Hij kan nu even loszitten en zijn knietjes onder zijn kont trekken, aan mijn vingers kan hij zich optrekken tot staan (en probeert het ook zonder mijn vingers maar dat lukt uiteraard niet) en doet enorme verwoede pogingen om op zijn buik vooruit te komen.
    Vind het zo heerlijk om te zien hoe hij bezig is met ontwikkelen en hoe je steeds meer een karaktertje ziet. Kan daar zo van genieten (ook al is hij een enorme driftkikker hihi).

Hopelijk is alles goed met jullie en jullie lieffies!

7. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    @Fabsie: toch goed dat de prikken hun werk dan gedaan hebben. Wel vervelend dat ze toch ziekig is nog steeds, ik hoop dat ze snel opknapt!

Ik zag een hoop zieke kindjes voorbij komen hier. Ik hoop voor iedereen dat ze snel weer beter zijn. Nu het weer weer mooier wordt zullen alle virusjes vast ook snel vertrekken!

Hier gaat alles goed. Amber heeft wel een licht hoestje maar ze drink haar flessen goed leeg (ze krijgt er momenteel nog maar 3 :$) dus maken we ons niet echt druk. Eten gaat steeds beter, alleen fruit is nog steeds niet haar favoriet.
    Verder vind het ze het superleuk om alles te ontdekken, kijken hoe wij eten, spelen met haar speelboog op het kleed. En van buik naar rug en weer naar buik rollen, hoe vaker hoe mooier:)

Tot slot eindelijk goed nieuws over ons nieuwe huis. Komende maandag is de vooroplevering en als het goed is krijgen we 23 maart de sleutel..jippie..en dan hard aan het werk..pfff

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoi meiden,
    gisteravond zijn we nog naar de HAP geweest, Suze kwam thuis van opa en oma en ging gelijk weer met grote golven spugen. We mochten gelukkig gelijk komen. Alles ziet er goed uit bij haar, fontanel voelt goed, longen voelen goed. Oortjes zijn zo goed als roze, temp was 36,4 ze lachte goed en was heel bewegelijk
    alleen dat spugen hè.........
    morgen gaan we weer naar de huisarts en ze moet heel vaak kleine beetjes krijgen en dat hoeft geen melk te zijn. Buikgriep kan wel een week duren (ze is zondag begonnen met spugen) maar ik vind het echt al meer dan lang genoeg

9. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    goedemorgen iedereen

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hallo hallo
    doen jullie mee met een lijstje?

22-08-2010 Suze 3280 gram 51 cm / 27 weken 6630 gram 67 cm

11. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Leuk idee! Ik heb alleen even Suze's geboortejaar aangepast ;)

14-08-2009 Aaron 3240 gram 51 cm / 26 weken 7575 gram 69 cm
    22-08-2009 Suze 3280 gram 51 cm / 27 weken 6630 gram 67 cm

12. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hier alles goed trouwens. Aaron heeft voor het eerst sinds 2 maanden langer dan een half uur achter elkaar geslapen overdag. Was echt even lekker zeg!

Hoe is het met jullie?

13. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hee boefjesmama, jeetje ik wist niet dat hij zo weinig sliep overdag, dan is het zeker lekker als je ineens wat tijd voor jezelf extra krijgt. Suze doet meestal twee slaapjes overdag, die probeer ik altijd een beetje in hetzelfde ritme als Roos te doen zodat ik 's middags tussen 13 en 15 mijn handen vrij heb.

Ik heb vandaag met de meiden gevingerverfd, dat is altijd een mooie binnenkomer bij de oma's. Ik heb het Roos zelf laten doen (met een groot schort van de ikea aan)
    en met Suze heb ik haar hand "gestempeld" en toen wilde Roos natuurlijk nog een keer :)

14. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Wat leuk vingerverven! Wat vond Suze er van?
    Foto!!! Of heb je geen foto gemaakt?

Nee Aaron slaapt met een beetje mazzel 2x een half uur. Afgelopen week zelfs minder. En vandaag opeens anderhalf uur achter elkaar. Heerlijk!! Heb gewoon op mijn gemak dingen kunnen schoonmaken.
    Ik moet wel zeggen dat Aaron vanaf 19.00 tot 8.30 slaapt ongeveer dus hij heeft overdag niet veel slaap meer nodig.

Even een fotootje van meneer (hij had lol):

15. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    14-08-2009 Aaron 3240 gram 51 cm / 26 weken 7575 gram 69 cm
    20-08-2009 Fabiënne 2350 gram 44 cm / 27 weken 6650 gram 67 cm
    22-08-2009 Suze 3280 gram 51 cm / 27 weken 6630 gram 67 cm

16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hee Fabsie, hoe is het ermee?
    wat fijn om jou cijfertjes te zien. Roos was namelijk met 6 maanden 7980 gram en Suze nu dus 6630 en ik weet wel dat je niet moet vergelijken maar dat doe je toch.

Ik heb wel een vingerverf foto gemaakt zal hem zo even op de computer zetten

@ Boefjesmama, wat slaapt hij lekker lang 'snachts. Werk jij ook? en moet je hem dan eerder wakker maken om hem naar de opvang te brengen?
    Wij maken bewust onze kinderen om 7 uur wakker zodat het ritme elke dag gelijk is (ik werk 3 dagen, 1 dag KDV, 1 dag ene oma, 1 dag andere oma)

17. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Fabsie wat is Fabienne lekker gegroeid zeg!

Petra eigenlijk wel logisch dat je gaat vergelijken ook al weet je dat het ene kind het andere niet is. En daarom altijd fijn om soortgelijke dingen bij anderen te zien.

Ik werk niet op het moment. Ik moest namelijk eerst mijn diploma nog halen. Dat was de bedoeling om nog tijdens de zwangerschap te doen, maar dat was te zwaar. Dus ik moest nog 1 vak halen en dat heb ik 2 weken geleden gehaald.
    Volgende week ga ik mijn diploma aanvragen en als dat geregeld is, ga ik pas werk zoeken (ik wil namelijk eerst zeker weten of ik het nou gehaald heb...beetje control freak lol).

Als ik ga werken dan ga ik op de dagen werken dat mijn man niet werkt. Mijn man werkt in de horeca als chefkok dus die hoeft sowieso nooit vroeg te werken. Dus zelfs als ik moet werken en hij ook en Aaron dus naar opa en oma zou gaan, kan hij Aaron wegbrengen en kan Aaron lekker uitslapen ;).

18. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Petra:ja je vergelijkt toch al snel he? Zeker als je er al eentje rond hebt lopen. Maar volgens 'de boekjes' zijn Suze en Fabiënne gewoon gemiddeld voor zowel de lengte als het gewicht.

Het gaat hier verder prima. Sinds vorig weekend hebben we eindelijk ons vrolijke meiske weer terug. Echt, wat ben ik daar blij mee en wat heb ik dat toch gemist zeg! Dat zo'n virus er zo in kan hakken he?! Nu gilt en giebelt ze de hele boel weer bij elkaar. Weer lekker genieten dus!

Morgen gaan we naar mn familie. Ze wonen allemaal een behoorlijk eind weg, dus we blijven bij een oom en tante logeren. Dan zondag ook nog naar familie en dan weer terug. Heb er veel zin in. Hopelijk slaapt Fabiënne daar ook goed. Tot nu toe gingen de logeerpartijtjes bij opa en oma wel goed, dus ga er van uit dat het daar ook wel goed komt.

Allemaal een heel fijn weekend!

19. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @boefjesmama: ja he, ze heeft echt alle achterstanden ingehaald hoor! Alleen qua motorische ontwikkeling is ze nog geen augustusbaby, maar ook dat haalt ze vanzelf weer in. Wat fijn dat je die ene toets nu ook achter de rug hebt en je diploma kan gaan aanvragen! Wel lekker ook dat Aaron dus altijd kan uitslapen :D Oh enne, wat een topfoto zeg! Lachebekkie!!!

20. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ach joh...komt vanzelf wel.
    Aaron doet sommige dingen ook nog niet. Ligt er ook maar net aan wat ze interessant vinden.

Ja meneer is ook een uitslaper. Vanochtend was hij er om 8.15 en dat is voor zijn doen echt vroeg :D.

Deel Deze Pagina