Augustus 2009 mama's -deel 2-

Discussie in 'De mama's' gestart door Skatje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Wat vervelend van die onderbroken nachten zeg! Hopelijk gaan de lieve kleintjes snel doorslapen.

Vandaag heeft Fabiënne voor het eerst een broodkorst gegeten en een koekje. Ze vond het heel erg lekker. Maar de groentehap kreeg ze niet op, ze zal nog wel vol hebben gezeten. Ach ja, lekker boeiend.

Heerlijk gewandeld vandaag. Zo super, dat zonnetje. Heb zelfs in mijn winterjas nog even geluncht achter in de tuin. Hmmm, echt genieten.

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Was inderdaad heerlijk wandelweer. Wij zij ook even lekker een uurtje buiten geweest.

Wat vervelend van die onderbroken nachten. Heb geen tips helaas. Met BV is het denk ik sowieso anders dan met KV.

Wow wat is Manon lekker gegroeid zeg!

Wat een lieve foto's weer trouwens!

Ik was weer ziek. Weer mijn holtes en amandelen. Elke keer in mijn stopweek dus zal wel samen hangen met mijn hormonen.
    Aaron was ook weer bijzonder mopperig, huilerig en slecht slapen. Geen idee of het weer zijn oor is (heb hem er niet naar zien grijpen) of dat het deze keer dan wel een tand is.
    Vrijdag moeten we naar het CB en dan laat ik meteen naar zijn oortjes kijken. Zit me af te vragen of ik misschien nog eens met Aaron naar de osteopaat zal gaan.

Trouwens Brusje: heb jij je meisje wel laten enten voor polio? Ik zit namelijk heel erg te twijfelen of ik Aaron nog wel wil laten enten (had ik sowieso al maar heb me laten omlullen door mijn man). En als jij wel hebt laten enten voor polio...wat kostte dat?

3. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Wij hebben een redelijke nacht achter de rug. Ze kwam om half 1, toen heb ik gevoed en teruggelegt. Het leek goed te gaan maar een half uur later begon ze met huilen. We zijn er iedere 5 minuten naartoe gegaan en een half uur later sliep ze! We hadden gedacht dat het langer dan een half uur ging duren maar gelukkig niet!

Voor de rest hebben we niet veel meegemaakt.

Ik ben zo blij dat het een keer goed ging :)

4. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @boefjesmama, nee hoor flesvoeding of borst en snachts doorslapen heeft niet zo veel met elkaar te maken.
    Ik heb er 3 allemaal op bv, en de eerste 2 sliepen met 2 maanden van 20.00 tot 07.00, dit is de eerste die nog niet doorslaapt, beetje mijn eigen schuld ook, bij de eerste 2 veeel consequenter, en deze mag van mij niet huilen hihihihi.
    Word nu wel wat strenger hierin, maar ze is ookniet meer zo klein.

@nee, ik heb de stap nog niet ondernomen, weet het ook nog niet echt zeker of ik het nu al wil doen, ik heb gehoord dat je beter kan wachten totdat hun weerstand beter ontwikkeld is zodat ze de entstof beter kunnen verdragen.
    Ik ga wel zodra ik bij mijn arts ben (binnekort als het wat warmer is) informatie inwinnen. ps, mijn vader en zijn broers en zussen hebben allemaal polio gehad, gek idee he!!

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Idm, zo zie je maar dat je consequent moet zijn om vooruitgang te boeken. Al is dat erg moeilijk als je een kindje zou hebben die wil winnen (mijn middelste) Dat was af en toe erg lachen hoor.
    Een keer in de winter, ze was zo rond de twee, was ze boos op mij.
    En ze dacht dat ze een winterjas aan moest om ??? Dus zei ze dan trek ik mijn jas uit, ik zo doe maar. Dus zij jas uit, trui uit, stond ze daar in haar hemd, maar het was toch te koud en trok ze haar trui en jas maar weer aan. Erg grappig scenario:)

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoihoi
    Ik heb lekker weekend!!!!

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Grmpf, net anderhalve week genoten van een heerlijk vrolijke opgeknapte dame, gooit ze vannacht de hele zooi er weer uit en de fruithap vanochtend ook. Net heeft ze maar 80cc gedronken. Het riedeltje begint weer van voren af aan :(

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hè Fabsie, dat is mooi k*t. ik hoop dat het een tijdelijk iets is.

De meisjes liggen lekker te slapen en wij gaan gezellig borrelen en spelletjes doen, fijne avond allemaal

9. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    11-08-2009 Rosa 4430 gram 52 cm / 26 weken 7900 gram 68 cm
    13-08-2009 Manon 4170 gram ?? cm/ 30 weken 9215 gram 71 cm
    14-08-2009 Aaron 3240 gram 51 cm / 30 weken 8280 gram 70,5 cm
    20-08-2009 Fabiënne 2350 gram 44 cm / 27 weken 6650 gram 67 cm
    22-08-2009 Suze 3280 gram 51 cm / 27 weken 6630 gram 67 cm
    24-08-2009 Djamione 3290 gram 50 cm / 26 weken 7500 gram 66 cm

10. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben net klaar met werken. En weer lekker thuis nu. Ik ga zo wat hapjes voor manon maken en die in de vriezer doen. Ze is dol op worteltjes en witlof met aardappel! Dus even een voorraadje aanleggen voor als ze niet met ons mee kan eten.

We hebben een goede nacht achter de rug. Ze kwam om 5 uur voor een voeding en toen heeft ze tot half 9 geslapen. Het oude ritme komt weer een beetje terug. Daar zijn we erg blij om!

@fabsie, hoe gaat het met fabienne?

groetjes

11. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ ldm, eet manon al met de pot mee?

Vandaag de eerste broodkorst gegeven, suze ging erg kokhalzen maar ik weet dat Roos dat verleden jaar ook de eerste keer deed. het is natuurlijk erg gek om ineens iets te krijgen wat je niet kunt drinken

12. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @petra, Ligt eraan wat we eten. Als we worteltjes eten krijgt zij dat ook. Net als witlof, boontjes enz. Als wij iets eten wat ze nog niet mag hebben krijgt ze of een potje of wat uit de vriezer.

13. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    hey meiden!!
    Het is alweer een hele tijd terug dat ik hier voor het laatst was, dus ik ging maar weer eens even kijken hoe het met jullie gaat!
    Er zijn er niet zoveer meer over die hier actief zijn zie ik! Jammer.

petrabr-- als je middenstukjes van het brood in kleine blokjes maak en die in haar wang doe dan gaat ze het als het goed is wat meer malen met de kaakjes. Bram moet ook van haast alles kokhalzen (lees: echt rood aanlopen en haast stikken) Korsjes krijgt hij ook echt niet kapot.

Reden dat ik hier weer eens even kom kijken is dat we voor een 2e gaan :D:D alleen 1 probleem: geef nog steeds volledig bv en heb nog geen cyclus, ben ook nog niet ongi geweest.

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ik heb een tijdje geen puf gehad om te typen, maar ik wel alles meegelezen en ga vanaf hier weer meedoen.
    Hele leuke foto's voorbij zien komen zeg!!

Svinthe eet al hele boterhammen weg :D
    De korsten daar mog ze dan na afloop op kluiven en daar valt ze op aan alsof ze nog niks op heeft.
    Hahah, het is gewoon een boetrhammenmonster en geen melkmeisje, want dat drinkt ze nog steeds maar matigjes.

Ik zal zo de lijst ook even aanvullen.

15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    11-08-2009 Rosa 4430 gram 52 cm / 26 weken 7900 gram 68 cm
    13-08-2009 Manon 4170 gram ?? cm/ 30 weken 9215 gram 71 cm
    14-08-2009 Aaron 3240 gram 51 cm / 30 weken 8280 gram 70,5 cm
    20-08-2009 Fabiënne 2350 gram 44 cm / 27 weken 6650 gram 67 cm
    22-08-2009 Suze 3280 gram 51 cm / 27 weken 6630 gram 67 cm
    22-08-2009 Svinthe 3680 gram 48 cm / 27 weken 7300 gram 66cm
    24-08-2009 Djamione 3290 gram 50 cm / 26 weken 7500 gram 66 cm

16. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Aaron vindt brood tot dusver absoluut niet lekker. Misschien binnenkort eens proberen met wat halvarine of wat stroop ofzo. Wat goed dat Svinte al hele boterhammen eet zeg!
    Aaron is ook niet meer zo van de melk. Hij krijgt nog maar 1 fles melk per dag. De andere 2 zijn pap. Voor melk haalt meneer zijn neus op :D.

Vandaag op CB geweest. Dat weer zo mieperige/jengelige etc. komt iig niet door zijn oortjes. Die zagen er prima uit. Dus misschien andere holtes of tanden (weer). Als ze dan nu ook eens eindelijk door het tandvlees heen gaan komen, schieten we tenminste wat op. Hij heeft ondertussen 8 tanden zowat aan de oppervlakte, maar nog niks door hmmpppfff.

Sarah: hopelijk heb je snel een cyclus.
    Fabsie: Hoe is het nu?
    Petra: Lekker avond gehad?
    Hannah: Hoe is het verder nu?

17. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Even heel kort hoor: zit dus weer met een ziek kind. Weer hetzelfde liedje. Koorts, hoesten, overgeven, slijm, etterige oogjes er nu ook bij.... ben weer bij de huisarts geweest en ze heeft alwéér een antibiotica kuur. Ik word er zooooo moe van en vind het zoooo zielig voor Fabiënne. Ik kan wel weer een potje janken.

18. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    goedemorgen,

hier eet mijn meisje zga met de pot mee, sommige dingen prakken we niet,

6.30 bv
    9.00 broodje met smeerkaas
    9.30 bv en dan slapen
    11.00 fruit
    13.00 bv
    14.30 loekje / toetje
    16.30 avondeten
    17.30 / 18.00 bv
    18.30 slapen

19. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @fabsie, wat vervelend meid en idd erg zielig zo .

@sarah, het kan nog wel 2 maandjes ongeveer gaan duren dat je weer een cyclus hebt, dus nog heel eventjes geduld. Wel al proberen natuurlijk, en uuuh als je dan wel zwanger zou zijn heb je het in het begin misschien niet helemaal door omdat je dan nog steeds niet ongi bent geweest.

Mijn meissie wil graag lopen dus we zijn aan het oefenen, althans het gaat denk ik nog heeeel lang duren, want ze is erg wobbly:) maar wel grappig om te zien hoe ze haar benen in de lucht gooit en stappen probeert te zetten:)

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik heb echt een superleuke dag gehad en ben met de beide dames naar de ezelboerderij geweest en 's middags naar de manege waar ik werk. Roos en Suze zijn nu echt in diepe slaap van al die buitenlucht.
    Suze vind het gelukkig niet meer zo heel erg om op haar buik te liggen en ze houdt het nu best een tijdje vol

Deel Deze Pagina