Augustus 2009 mama's -deel 2-

Discussie in 'De mama's' gestart door Skatje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    jeetje Fabsie, wat een verhaal en wat zal jij je nu alleen voelen thuis. Ik hoop dat ze gauw opknapt en eigenlijk heb je wel gelijk dat ze nu inderdaad op een plek is waar ze haar goed kunnen helpen.
    beterschap in elk geval voor Fabienne.

2. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @boefjesmama,
    Als ze helemaal platligt kan ze nog niet zelf zitten, maa als er eenkussen onder haar ruggetje ligt zodat ze wat schuiner zit lukt het haar wel. Maar ik zet haar zelf altijd zo neer, het heeft volgens mij niet zo veel zin om haar liggend neer te leggen, want dan gaat ze mopperen.
    Ze lijkt idd meer op mij dan op papa:), ze lijkt dus ook heel erg op haar zus, maar haar ogen, handen en voeten en de huidskleur dus weer niet, die heeft haar zus weer van papa. Erg leuk om te zie":)
    @fabsie, goh meid wat vervelend nou, ik zal voor je duimen dat alles snel weer in orde is.

@petrabr, dat is toch een mooi schema:)

@boefjesmama, mooie foto's hoor!!

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    11-08-2009 Rosa 4430 gram 52 cm / 26 weken 7900 gram 68 cm
    13-08-2009 Manon 4170 gram ?? cm/ 30 weken 9215 gram 71 cm
    14-08-2009 Aaron 3240 gram 51 cm / 30 weken 8280 gram 70,5 cm
    20-08-2009 Fabiënne 2350 gram 44 cm / 27 weken 6650 gram 67 cm
    22-08-2009 Suze 3280 gram 51 cm / 29 weken 6940 gram 67 cm
    22-08-2009 Svinthe 3680 gram 48 cm / 27 weken 7300 gram 66cm
    24-08-2009 Djamione 3290 gram 50 cm / 26 weken 7500 gram 66 cm

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ik spring er van hier weer in...

Fabsie, hoe is het nu met Fabienne? Hopelijk mag ze snel weer mee terug naar huis!

Petra, hoe gaat het met Suze? Was ze nu weer wat bijgekomen?

Ik zag ook een heleboel foot's voorbij komen van mooie baby's.
    Altijd leuk die babyspam!

Met Svinthe gaat het goed. Ze is vrolijk en slaapt goed. 's Nachts is ze soms wakker de laatste tijd. Laten we hopen dat het een fase is :D
    Zometeen komen 2 van mijn schoonzussen en dan gaan we kijken of we een restaurant uit kunnen zoeken om te eten als mijn schoonouders 40 jaar getrouwd zijn. Het was een heel gedoe en ik hoop dat we er snel uit zijn....

Fijne dag allemaal!

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wat een rust weer hier. Ik ga er dus maar vanuit dat het goed gaat met iedereen

@ Hanna, ik vind het erg leuk dat je af en toe van je laat horen, helemaal omdat Svinthe en Suze samen jarig zijn (en wij dus tegelijk aan het bevallen zijn geweest

@ Fabsie, ik hoop toch zo dat je snel goed nieuws komt brengen

Met ons is alles oke, Suze begint een grote hongerlap te worden en eet en drinkt alles met smaak op. Kan me bijna niet voorstellen dat we 8 weken geleden nog aan het tobben waren met 90 cc flesjes

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Fabsie hoe is het?

Wat leuk dat jullie op dezelfde dag bevallen zijn!

Hier alles goed. Aaron wil alleen zijn melk niet echt meer. 120cc is de absolute max. Dus morgen maar weer eens brood proberen (vandaag vergeten) zodat hij tenminste een fatsoenlijke lunch binnen krijgt.
    Hij heeft het rollen trouwens weer gestaakt lol. Raar kind is het ook.

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    leuke foto in je banner, boefjesmama

8. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Even heel snel.

Fabiënne ligt nog steeds in het ziekenhuis. Ze hebben nog steeds geen flauw idee wat er met haar aan de hand is. Ze is erg benauwd, hoest en komt bijna niet meer uit die hoestbui en ze drinkt helemaal niks meer (nou ja, max. 300 cc per dag....). Ze wordt nu onderzocht op het RS-virus, Rota-virus en kinkhoest. Er is niks aan te doen, ze moet het allemaal gewoon uitzieken. Het is echt mega zielig. Ze is uiteraard afgevallen, weegt nu 6780 gram, schiet dus echt niet op. Fruithap krijg ik er gek genoeg nog wel bij haar in, dus daar krijgt ze er nu 3 van op een dag. Heeft ze toch nog iets om op te groeien. Vocht houden ze op peil via het infuus. 't Wil dus allemaal niet zoals het moet. Ik hou jullie wel op de hoogte. Sorry hoor voor het ego bericht...

9. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Je hoeft geen sorry te zeggen!!
    Hopelijk knapt je meisje snel op. Arme schaap :(.

10. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    11-08-2009 Rosa 4430 gram 52 cm / 26 weken 7900 gram 68 cm
    13-08-2009 Manon 4170 gram ?? cm/ 30 weken 9215 gram 71 cm
    14-08-2009 Aaron 3240 gram 51 cm / 30 weken 8280 gram 70,5 cm
    20-08-2009 Fabiënne 2350 gram 44 cm / 29 weken 6780 gram 67 cm
    22-08-2009 Suze 3280 gram 51 cm / 29 weken 6940 gram 67 cm
    22-08-2009 Svinthe 3680 gram 48 cm / 27 weken 7300 gram 66cm
    24-08-2009 Djamione 3290 gram 50 cm / 26 weken 7500 gram 66 cm

11. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    @Fabsie: Arme kleine meid! Ik hoop dat ze snel weer helemaal opgeknapt is. Lijkt me erg moeilijk voor jullie nu ze in het ziekenhuis ligt en jullie zo weinig voor haar kunnen doen! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
    @Petra: Fijn om te lezen dat met Suze alles weer goed gaat!
    @hanna: hoi! Bij jullie ook alles goed zo te lezen.
    @Boefjesmama: hihi geen melk meer willen, hij denkt zeker dat hij al heeeeel groot is:D

Hier alles weer goed! Amber heeft ook een beetje lopen tobben de afgelopen weken. Bleef maar hoesten, en vooral 's nachts. De huisarts heeft haar toen een hoestdrankje voorgeschreven en nu is het sinds een paar daagjes weer een stuk beter gelukkig. Ze heeft het eten sinds kort helemaal door, fruit wil nog niet zo maar haar avondeten smaakt prima! Komende maandag weer naar het cb eens kijken wat ze weegt en dan zet ik haar gelijk op het lijstje.

Verder liggen ze nu allebei lekker te slapen. Nienke in ons grote bed, vind ze helemaal geweldig om daar 's middags even in te liggen. Meestal slaapt ze niet maar het is nu al zo lang stil boven dat ik denk dat ze toch in slaap is gevallen.
    Nienke is momenteel een echte puberende peuter (maar alleen thuis, op het kdv is ze heel lief volgens de leidsters...) als er iets niet gaat zoals zij het wil dan laat ze dat wel merken. Maar gelukkig zijn het buien dus daarnaast is ze ook wel lief;)

En nog even een fotootje van een spinazie-etend meisje:D

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Sanell, wat een prachtige foto.

bij ons gaat alles zn gangetje. Welke maat luiers hebben jullie nu? en is iedereen uit de reiswieg van de kinderwagen?

13. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Wat een mooie foto! Wat een prachtige ogen!

Aaron zit nog in maat 3, maar ik denk dat ik binnenkort over ga naar maat 4 (mits die goed blijken te zitten). En Aaron is al 3 maanden uit de reiswieg. Hij vond er geen klap aan want hij zag niet genoeg lol.
    Nou Aaron heeft weer 2 nieuwe dingen: nee schudden en met de tong klakken. Hij deed me na toen ik het deed. Zo ontzettend schattig/

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Zo het is weer lekker weekend.
    Svinthe ligt op bed en ik ben net lekker even onder de douche gesprongen.
    En nu heerlijk even achter de computer. Goed begin van het weekend!

Petra, goed te horen dat Suze nu zo goed eet en drinkt!
    Ja inderdaad leuk he dat onze meiden maar zo weinig schelen...een half uurtje was het toch he??
    Svinthe is om 1.14 uur geboren....

Fabsie, hoe gaat het nu met Fabienne?
    Drinkt ze al weer wat meer vandaag?
    Wat heel erg naar voor jullie zeg dat ze in het ziekenhuis ligt.
    Hopelijk mag ze nu snel mee naar huis.

Sanell, wat een schitterende foto van Amber!
    Wat een mooie ogen heeft ze.

Petra, Svinthe heeft nog maat 3 van Pampers. Maatje 4 heb ik pas geprobeerd, maar die is nog wel erg groot.
    Ze is toevallig deze week uit de wagenbak in de wandelwagen gegaan.

Boefjesmama, grappig dat Aaron nee schudt. Doet ie het al op het goede moment??

15. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hey meiden

@Sanell, leuke foto joh!

Hier ligt Fabiënne nog gewoon in de reiswieg, ze past er nog prima in. We hebben een mutsy slider, die is redelijk groot. En we hebben nog pampers maatje 3.

Fabiënne is nog niet bepaald de oude, ze knapt maar langzaam op. Er gaat nu wel wat meer melk in (zo'n 130cc), dus daar ben ik blij om. Ze hebben gisteren een kweek genomen om te testen op RS virus en op kinkhoest. Vandaag zouden we uitslag krijgen over het RS kweekje, maar ik heb nog niks gehoord.

Fabiënne gisteren:
    Bekijk bijlage 59892

16. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ach gossie...wat een poppetje is het zelfs als ze ziek is.
    Hopelijk krijgen jullie snel nieuws en kan ze dan snel opknappen.

Hannah lekker even rust! Nog plannen voor het weekend?

Ik kwam er achter dat hij het kon toen hij fruit met stukjes kreeg en hij het niet lekker vond. Dus ik deed: Nee? En mijn hoofd schudden en toen deed hij het ook met een big smile er achter aan. De rest van de dag deed hij het niet meer. Vanmorgen ook niet. Toen kreeg hij vanmiddag een boterham en daar is hij ook niet dol op. Dus ik deed weer: Nee? En hij deed het weer na.
    Dus ik denk dat hij het alleen doet als hij iets niet lekker vindt :D.

17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    wat grappig ja:)
    Hier reageerd ze op de kat zijn naam, dan gaat ze zoeken en ze roept hem op haar manier en bij het eten dat je zegt mmm lekker.
    @fabsie, gelukkig knapt ze wel al op.

Kinderwagenbak eraf;
    4 maanden geprobeerd, ze vond dat niet zo fijn.
    5 maanden geprobeerd, ze vond het nog steeds niet zo fijn
    6 maanden geprobeerd, en toen was het goed

18. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Nou we weten nu wat Fabiënne heeft: het rhinovirus en het humaan metapneumovirus. In januari/februari had ze het RS virus al gehad. RS virus is de ergste verkoudheid die je kan krijgen en daarna komt het rhinovirus. Madame heeft ze dus allebei te pakken gehad. Zo blijkt maar weer dat ze als prematuur gewoon echt extra vatbaar is. Die andere is gewoon één van de honderdduizenden verkoudheden die er bestaan.

Ik heb dan nu ook schoongenoeg van die verkoudheden die voor haar zo extra heftig zijn en die ze dus zo makkelijk oppikt. Dat moet toch haast wel op het kdv gebeuren. De kinderarts raadde ons het kdv nu af. Ik was er zelf ook al niet zo heel blij meer mee. We gaan dus op zoek naar een andere oplossing. Hopelijk kan ik snel wat bedenken en vinden.

Vandaag woog madame weer 6810 gram, dus weer iets aangekomen gelukkig. Oh ja, en ze is vandaag precies 7 maand oud. De tijd vliegt.

Verder niet zo veel nieuws. Er is vandaag open huis in het ziekenhuis, dus heb even gekeken op de OK en in het laboratorium. Best interessant.

Groetjes mij.

19. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Arme Fabienne. Gelukkig is ze weer wat aangekomen!
    Is een leidster aan huis misschien een idee?

20. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @boefjesmama: dat zou best een idee kunnen zijn ja, maar ik moet nog onderzoeken of dat soort dingen ook (deels) vergoed worden. Ik wil ook kijken naar gastouderopvang, maar ook daar zit ze wel met meerdere kindjes. Ik moet me er nog even goed in verdiepen allemaal, want toen ik zwanger was heb ik alleen maar naar een kdv gekeken.

Deel Deze Pagina