Augustus 2009 mama's -deel 2-

Discussie in 'De mama's' gestart door Skatje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
  2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fabsie, wat een schattige foto van je meisje zeg!
    Fabienne is zeker een lachebekkie :D

3. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Het hey!!!

Wat leuk, ik hoor ook in dit onderwerp thuis :D
    En denk dat mijn dochter 1 van de jongsten hier is hihi, van de 30e ;)

Over haartjes gesproken, mijn meisje kan bovenop al een staartje van 5 cm ;) Tuttebel hahahaha..... Alleen achterop een kale plek :$
    Hebben jullie baby's ook wat haar?

Kunnen jullie baby's al omrollen? Hier is dat nog niet zo interressant.
    Ben benieuwd wanneer ze dat gaat doen!

4. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

Zo de dag zit er weer op. Jammer genoeg! Ik vind de zondag altijd zo lekker. Zonde dat het dan maar 1 dagje is.

@hanna, zo wat ben jij goed bezig vandaag zeg! Je hebt echt een berg gedaan.

@Fabsie, Wat een leuke foto van fabienne. Inderdaad echt een lachebekje. En maatje 62 lijkt voor ons alweer zo lang geleden.
    Ik vind het altijd zo zonde als er weer iets niet meer past, ze heeft van die leuke kleertjes gehad.

@mamamirthe, welkom! Mijn dochtertje heeft wel haartjes maar echt nog niet zo lang dat er een speldje in kan ofzo. Ze is een paar weken na de geboorte ook helemaal kaal geweest boven op haar hoofdje. Toen had ze alleen haartjes van achter en aan de zijkanten.

Manon is nog steeds verkouden, ik heb het idee dat het wel wat beter gaat maar het is voorlopig nog niet over. Ze drinkt op het moment ook slecht. Aan de borst wilt ze eigenlijk niet. Ze is ook erg snel afgeleid door vanalles en nog wat. Dan ga ik expres al in een stille kamer zitten waar ze weinig te zien heeft, maar dan nog niet veel drinken. Dus nu kolf ik maar veel zodat ze via een flesje melk binnen krijgt. Hopen dat het snel beter gaat, want ik kolf nooit zoveel als dat ze normaal drinkt. Ik ben bang dat mijn voeding straks snel achteruit gaat en ik niet meer genoeg heb.
    Ik heb ook al geprobeerd vaker aan te leggen zodat ze meerdere kleine beetjes krijgt maar dat doet ze ook niet, wat ik ook probeer.
    Hebben jullie misschien tips?

Ik ga lekker slapen, ze zal vanacht ook wel weer een paar keer komen!

Welterusten!

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    al mijn kids hadden haartjes, mijn zoon een hele bos vol, maar was kaal op het achterhoofd door het liggen, mijn dochter niet zo'n bos en kreeg inhammen en was kaal door het liggen aan de zijkant, en deze dochter weinig haartjes, maar ze is helemaal niet kaal geworden, en het groeit nu wel heel mooi, maar het zal nog wel even duren voordat ik er een staartje in kan doen.

Wij zitten hier toch echt op maatje 68, met sommige dingen 62, en het ligt er ook aan waar je je spul weg haalt, zo kan ze rompertjes maat 50 56 aan van de zeeman, maar van de vd is het 68, 74/80 zit naar mijn mening leuker omdat het niet zo precies passend is. Maar dat vind ik ook leuker bij mijn andere twee, dat kleren iets ruimer zitten (niet te ruim) En ik denk dat we volgende maand ook echt op 74/80 zitten. Ze groeit als kool hier.
    Leuke foto
    En als ze naar maatje 62 gaat hoe zwaar/groot is ze dan?

6. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    adm, maak je niet zo druk over haar drinken, ze is verkouden en niet op haar best, dan drinkt ze nu wat minder, maar dat komt wel weer als ze zich beter voelt. Mijn meissie drinkt nu ook veeel minder als in het begin, vind het niet leuk, maar goed ze heeft minder melk nodig nu en toont nu veel meer interesse voor vast voedsel. Ik denk dat de borst over 3 maanden alleen nog als drinken fungeert. weer een afsluiting, niet leuk. en toch weer wel, want mijn meissie wordt groot

7. Natasja74

Natasja74 Actief lid

8 sep 2008
    163
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Meiden,

Rosa heeft nu maat 68 maar het ken nog net.
    Ze heeft 1 pakje van lief en dat is 74 en die heeft ze al een paar weekjes aan.
    Volgende week maar weer te shoppen voor haar.
    Vanmiddag weer aan het werk,heb me net beter gemeld.Door de kuur ben ik weer lekker opgeknapt.
    We hebben gisteren een caviaatje opgehaald voor mijn oudste dochter.
    Het is zo'n schatje,4 weken is ze en ze heet Nikki.
    We hadden al een cavia Pluis van 3 jaar.
    Vorige zomer is haar maatje dood gegaan en nu werd het wel weer tijd voor een nieuw vriendinnetje.
    Ik moest toen bijna bevallen,maar nu begin ik weer een beetje meer tijd te krijgen,Rosa heeft al een aardig vast ritme met eten en slapen.
    Als ik een foto van haar heb spam ik die wel even.

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Wat leuk dat het hier weer wat gezelliger word met meer moeders van een aug 2009 kindje

Suze en ik zijn snipverkouden en Roos is helaas ziek geworden. Tjeempie wat voel je je dan machteloos als zo'n klein hummeltje maar blijft kokhalzen. Ook al heb ik het allerleukste werk van de wereld, vandaag was ik toch niet blij dat ik niet makkelijk vrij kan krijgen. Andy is nu bij Roos, ze heeft koorts maar drinkt gelukkig wel. Suze is bij oma en kan bijna bijna bijn a omrollen.
    Ze is trouwens 65 cm en hangt dus ook tussen maat 62 en 68 cm in.

Het doorslapen vanaf 19.30 uur gaat hartstikke goed. We maken haar smorgens om 7 uur wakker voor de 1e fles.
    het drinken gaat alleen lastig, ze drinkt smorgens ongeveer 80 cc, ik maak me geen zorgen hoor, ze is gezellig, groeit goed en laat echt wel van zich horen als ze meer trek heeft

@ fabiënne, wat een heerlijke foto, is echt schattig zo'n tandeloos bekkie

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hey dames,

daar was ik weer! Ben ont-zet-tend ziek geweest dit weekend, denk dat ik dat Noro-virus te pakken had en bij nader inzien zal ik dat van Mini overgenomen hebben. Lang geleden dat ik zo ziek ben geweest! Maar nu alweer wat wakkerder dan gisteren, nog wel een beetje slapjes maar dat is geen wonder...

Brusje: ik ken de site van de NVKP, maar dat is voor mij weer een beetje het andere uiterste. Ik heb trouwens wel de bijsluiter gekregen toen van de arts hoor, maar dat ging gepaard met een boel gemopper. Eigenlijk heel aso, ipv dat ze ons een beetje op normale toon wat uitleg geeft, begint ZIJ over de NVKP en dat die club niet deugt enzo, ik had er met geen woord over gerept. Hele slechte beurt maakte ze daarmee!
    Ik vind het jammer dat er weinig andere objectieve informatie is over het rvp, het is ofwel de "propaganda" vanuit het rivm/overheid ofwel de "propaganda" van de nvkp, er zit niks tussen. Wat je zegt trouwens, dat het alleen in een pakket kan of anders niet: dat vind ik ZO idioot! Heb ik me ook nog druk over gemaakt, ik had wel willen kunnen kiezen. Misschien bij een volgend kindje dat ik me er beter/meer in ga verdiepen...

Hanna: het is even wennen als die kleintjes naar het kdv gaan want ze pikken er van alles op. Mini werd ook ineens verkouden. Is goed voor de weerstand, zullen we maar denken. Maar wel heel zielig als ze er last van hebben. Je kent de tips wel he? Opengesneden ui, hoofdeinde ietsje omhoog, eventueel (niet te veel/vaak) smeren met Luuf (ik smeere het niet op haar maar op een doekje dat ik in haar bedje leg). En even voor het drinken met Otrivin baby (of een andere zoutoplossing voor baby's), ongeveer 15 minuten voor de fles, dan gaat het een beetje open en kan ze beter door haar neusje ademen.

Fabsie: ook al zo'n lekkere lachende dame! :) Lekker meissie hoor!

Mamamyrthe: zo hee, een jong ding erbij, welkom!
    Mijn Mini heeft idd achterop een slijtplek, hihi. Een mooie kale plek in het midden. Als je er overheen aait, voel je hele zachte stoppeltjes, zo schattig.

Idm: heb je al zoutoplossing/Otrivin baby gebruikt voor het drinken? Misschien dat dat helpt? Maar ik denk dat je je er niet te druk over hoeft te maken hoor, jouw melk past zich aan aan de behoefte van je kleintje, dat is het mooie van borstvoeding!

Petra, wat fijn dat je meissie zo goed doorslaapt vanaf 19.30 uur!
    Beterschap voor je meisjes...

Mijn man is vanochtend Mini gaan wegen bij het weeguurtje van het CB, omdat ze zo weinig eet de laatste tijd. Maar ze was wel aangekomen en zit nog steeds in haar curve. Ze weegt nu 6200 gram en een maand geleden 5900. Gelukkig niet afgevallen! Geeft ons weer het vertrouwen om haar gewoon te geven waar ze behoefte aan heeft; is dat minder, dan krijgt ze gewoon minder. Ze doet het er niet slechter op iig!

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Zo, weer een werkdag erop.
    Morgen een megalange dag... eerst werken en dan 's middags en 's avonds gesprekken met ouders en dit donderdag ook nog een keer, alleen werk ik overdag dan niet dus dat scheelt dan weer!

Mamamirthe, wat leuk dat je mee komt kletsen.
    Svinthe heeft ook veel haartjes...
    ik zal zo wel even een foto plaats.
    Ze kan ook al staartjes..
    Leuk he om daar mee te tuten :D
    Zeiden ze bij jou ook allemaal, Ohhhhhhhhhhhhhh wat een bos met haar!!!!!!!!!!!!!!! als ze Mirthe zagen :D:D
    Hier was dat ongeveer het enige wat ik heb gehoord hihi!

ldm, jammer dat Manon nog zo verkouden is.
    Heb je al middeltjes geprobeerd?
    Hier gebruiken we Otrivin baby en Luuf voor Svinthe en het helpt wel denk ik.

Svinthe heeft nu maatje 62/68.

Natasja, ach leuk zeg een cavia!
    Ik heb ze ook gehad . Zulke leuke diertjes.
    Ik had er twee en die ene bleek zwanger te zijn.
    Toen had ik er opeens 5 :D
    Die kleintjes zijn echt superleuk!

Perta, ach verkouden en ziek??
    Hopelijk is het snel allemaal weer voorbij.
    Wij hebben het hier nu in ieder geval allemaal gehad.
    Svinthe heeft nog het nasnotteren, maar ik geloof dat het steeds beter gaat met haar gelukkig!

Miepie, ook al ziek geweets..
    gelukkig gaat het weer de goede kant op met je!
    Fijn dat Mini wel goed is aangekomen :)

En dan *****tromgeroffel*****
    Svinthe heeft gedronken op het kinderdagverblijf :D:D:D
    Twee flessen, een van 120 cc en een van 140 cc.
    Goed he!!!!

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nog even staartjes showen...

Staartjes is niet leuk mama!!!! :D

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een staartje gaat wel beter!!

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Joehoe voor Svintheeeee!!!! :D

Agossie, ze kan net zo hard huilen als ze kan lachen, hahaha!

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geweldige foto toch?
    Zo vaak neem je geen foto van een huilende baby...
    Elke keer als ik hem zie moet ik heel hard lachen :D

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ook huilen hoort erbij, nietwaar? Wij hebben ook een paar goede huilfoto's hoor! En ik heb ook een niesfoto van Mini, geweldig!

Svinthe is echt heel boos, hihihi....

16. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    @Hanna: Jaaaaa zo herkenbaar :D :D Iedereen zei; Ohhhhhhh wat een bos haaaaaar!!!!! Zelfs toen ze er nog niet eens uit was, had de gyn het er al over hahahahha :p Dat was wel erg melig! Maar het is superleuk, lekker ermee prutsen haha. Alleen het nadeel is dat het bovenop zoo giga lang is, dat ik er haast nix mee kan haha. Ach, dan maar elke dag een out-of-bed-look :D Geweldige foto ja, heerlijk zulk haar!!

17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    het is idd een mooi gezicht, mijn zoon had ook zo lang haar, moest in priciepe direct gaan knippen (niet gedaan hoor) Maar een nadeel vind ik wel dat ze dan toch groter en ouder lijken. Maar een kale baby lijkt mij ook niks. Mijn broertje was kaal en lang ook, ziet er ook weer anders uit. Dan maar liever veel haar, vooral bij een meisje is dat leuk want dan kun je snel beginnen met staartjes, alleen jammer dat svinthe dat niet zo leuk vindt

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    De laatste keer dat ik bij het CB was, was er een moeder met een heel ziek kindje. Die was aan het spugen en die moeder was overstuur omdat dat kindje al een maand lang ziek was en onwijs was afgevallen. Ze was ook echt apathisch die kleine, zo zielig. Kindje was pas negen maanden, maar die moeder zei ook: niemand gelooft me dat het niet goed gaat omdat het al heel wat lijkt met die kop met haar. Die ervoer al dat haar op dat moment echt als een belemmering om serieus genomen te worden...

19. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @hanne74: Oooh wat lief zeg zo'n bos met haartjes! En wat een leuke foto's ook.

Fabiënne heeft ook wel haartjes, maar niet zoooo lang. Ze heeft trouwens ook zo'n enorme slijtpek achterop haar hoofdje haha en inderdaad ook van die stoppeltjes als je er over aait hahahaa.

@miepie74: wat erg dat die vrouw daardoor niet serieus genomen werd zeg.

Hier ook nog steeds een zeer verkouden meisje... Ze heeft behoorlijk last van slijm, waardoor ze regelmatig moet kokhalzen. Morgen ga ik maar eens even met haar naar de huisarts. Maar zo te lezen heerst het wel, want ik lees veel over verkouden kindjes hier. Beterschap ook allemaal!

Fabiënne woog vanochtend 6340 gram. Ze kreeg weer een spuit tegen het RS virus vandaag, maar daarvoor moet ze eerst gewogen worden (ivm de hoeveelheid medicatie). Ze is trouwens 63cm. Bij de geboorte was ze 2350 gram en 45cm, dus ze heeft al veel ingehaald!

Ik weet niet meer wie het vroeg over het omrollen, maar hier is zoiets nog echt niet in zicht hoor, haha. Lekker op de rug liggen en dan rondkijken en met de babygym spelen is veel leuker tot nu toe.

Nou ik ga weer, er ligt een heel lief meisje enorm te kletsebetsen in bedje.

Doeeg

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wow, jouw vroeggeboren meisje is al groter dan mijn 2 weken te laat geboren meisje! Mini woog gisteren 6150 gram, weet niet hoe lang ze is, schat een cm of 64, 65....

Ja, was echt zielig voor die vrouw, moest er zelf bijna van huilen, ze was ten einde raad. Weggestuurd bij de huisarts en bij de Eerste Hulp. Alhoewel ik me ook wel een ietsiepietsie afvroeg hoe stabiel ze zelf was hoor, maar je zag gewoon aan dat kindje dat het echt niet goed zat, stabiele mama of niet.

Deel Deze Pagina