Augustus 2009 mama's -deel 2-

Discussie in 'De mama's' gestart door Skatje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Liz: nou, begrijpelijk dat jij even niets van je hebt laten horen! Wat vervelend zeg dat je er alleen voor staat! Je verwacht binnenkort toch ook je derde kindje? Wat is er gebeurd? Heel veel sterkte in ieder geval! En Fabiënne zit ook nog niet hoor, en wordt ook over anderhalve week 10 maand. Ik maak me er totaal niet druk om, ze doet het wel wanneer ze daar zelf aan toe is!

Heb er trouwens een (achter)nichtje bij. Ze heet Elise. Vind het een lieve, leuke naam. Die hadden wij ook op ons lijstje.

En oeeeeh, nog 3,5 week werken en dan heb ik 7 weken zomervakantie!! YEEEHA!

2. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    Liz: Wat erg voor je zeg!! Is het opeens gekomen, of liep het allang niet meer lekker? Helemaal nu je weer zwanger bent!
    Ik zou me geen zorgen maken om Chayenne hoor. Eva-Lynn zit ook nog neit super stabiel. Het is sinds een week dat ze niet snel meer omvalt. Veel oefenen dan komt het vanzelf wel. Hoe ging dat bij je oudste?

Fabsie: Heerlijk zeg, bijna vakantie!! Wat voor vak gaf je ook al weer? 7 weken dat is niet verkeerd, zeg!

Wij hebben nu al een weekje zomervakantie en het was de planning om de voorkant van het huis te schilderen. Maar ja, het weer werkt niet erg mee. Dus nu zijn we bezig geweest, de zolder op te knappen. Lekker opgeruimd en een zeil gelegd. Ik krijg gelijk zin om de rest te gaan schilderen. Dat wordt de komende weken dus veel op zolder zijn...;)

Eva-Lynn wil de laatste dagen helemaal niet meer eten s avonds. Ze ziet de lepel al aankomen en draait dr hoofd om, begint te huilen en houdt dr lippen stijf op elkaar:$ Ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet. Brood en fruit vindt ze heerlijk. Drinken gaat ook goed (meeestal). Ik hoop dat het van korte duur is.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi meiden,

In het begin heb ik nog gereageerd maar op een gegeven moment kwam de klad er in. Ik dacht, ga eens kijken of er nog gepost wordt hiero, en zie dat jullie nog steeds aktief zijn.

Ik heb toch wat behoefte aan mama's die ongeveer het zelfde meemaken als ik, dus wil me weer aansluiten bij jullie.

Chelsey is inderdaad ook baby-af vind ik. Het is een pittige tante die al goed weet hoe ze haar zin kan krijgen door hard te gaan huilen of gillen. Dit moeten we nu gaan negeren van het CB, maar is wel lastig hoor.
    Verder heeft mijn relatie behoorlijk in een dip gezeten, maar we proberen de draad weer op te pakken.

4. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    11-08 Rosa 4430 gram 52 cm / ?? weken 8685 gram 73 cm(Natasje74)
    13-08 Manon 4170 gram ?? cm/ 30 weken 9215 gram 71 cm
    14-08 Aaron 3240 gram 51 cm / 38 weken 9210 gram 74 cm (Boefjesmamma)
    14-08 Aiden 3800 gram 52 cm / 39 weken 9380 gram 78 cm
    (Skatje)
    18-08 Chayenne 2965 gram 49;5 cm / ?? weken 10130 gram 73 cm (Liz0104)
    20-08 Fabiënne 2350 gram 44 cm / 9,5 maanden 8336 gram 72 cm (Fabsie)
    20-08 Amber 3680 gram 52 cm / 9 maanden 8020 gram 71,5 cm (Sanell)
    22-08 Suze 3280 gram 51 cm / 9 maanden 7880 gram 70 cm (petrabr)
    22-08 Leana 4980 gram 53 cm /bijna 9 maanden 10450 gram 76 cm(fiona1987)
    22-08 Svinthe 3680 gram 48 cm / 27 weken 7300 gram 66 cm
    24-08 Djamione 3290 gram 50 cm / 40 weken 8245 gram 70,5 cm (brusje)
    31-08 Noah 4500 gram 55 cm / 35 weken 9410 gram 73 cm (LadyJenn75)
    04-09 Eva-Lynn 3760 gram 51 cm / ?? weken 7620 gram 69 cm (vreeswijk)

5. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Vreeswijk: ik geef Engels, maar werk ook in projecten bij de laagste niveaus van het VMBO, dus daar geef ik van alles en nog wat. En 7 weken vakantie is zeker niet mis! Lekker is dat he, als je eenmaal aan de gang bent met een klus en het schiet lekker op, dan wil je de rest ook meteen goed doen. Heb ik hier ook.

@Melisa: het is hier een tijdje heel rustig geweest, maar zo langzamerhand wordt het hier toch weer gezellig. Dus leuk als je ook weer komt meekletsen. Dus je hebt een pittige tante thuis? Moeilijk he om hun gedrag soms te negeren?! Fijn dat jullie de draad weer proberen op te pakken, ik wens je daar het beste bij!

Nou, we zijn dus net weer even naar het cb geweest. Fabiënne moest "iets" doen met een blokje, maar datgene wat ze moest doen, deed ze blijkbaar niet, want de arts zei "nou dat kan ze nog niet". Geen idee wat ze moest kunnen hoor. Maar ze was onwijs moe, moesten midden in haar slaapje erheen, dus ze had sowieso al nergens zin in... Maar goed, ze is wel heel goed gegroeid... zie het lijstje hier boven! Niet veel prematuurs aan haar gewicht en lengte!! Mama is proud!

Verder geeft ze zichzelf graag kusjes in de spiegel en ook papa en mama kregen regelmatig een lekker natte slobberkus, hahaha. Dan tuit ze haar lipjes op een hele schattige manier en leunt ze naar voren tot ze bij je mond is en dan krijg je een lebber. :D

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    @ Fabsie: Wat schattig van Fabienne!!! Aaron draait steeds weg als ik een kus wil geven hahaha. En wat is ze heerlijk gegroeid zeg.
    En logisch dat ze er even helemaal geen zin in had!!

@Liz: Jemig wat is er gebeurd? Dikke knuffel!

@Melisa: Jij ook al zo'n pittig kindje met een sterke eigen wil? Moeilijk is dat soms he? Balen dat je relatie zo'n dip heeft gehad.

@Petra: Hopelijk heb je het naar je zin in Mallorca!

Wij waren op vakantie, maar zijn eerder teruggekomen omdat Aaron zo enorm van slag was. Was gewoon niet leuk meer. En in de omgeving ook nog eens heel weinig dichtbij te doen, dus was echt een tegenvaller.
    Maar hij kan nu wel zelf vanuit zit gaan tijgeren, zit zo nu en dan op handjes en knietjes en soms lukt het zelfs om zelf te gaan zitten. Mannetje is opeens heel hard gegaan met zijn motorische ontwikkeling. Zo doet hij niks en 4 weken later doet hij zoveel. Apart is dat eigenlijk.

7. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    @Fabsie: Zo Fabienne gaat goed! Lief hoor zo'n slobberkusje! Waarschijnlijk wilde ze bij het cb weten of ze de blokjes al kan oppakken tussen duim en wijsvinger. Dat is iets wat ze op een bepaald moment willen weten. Als ze nog wat groter zijn moeten ze de blokjes kunnen stapelen..tjonge wat een bijzondere tests toch:D En tja als ze er net geen zin in hebben dan hebben ze pech!

@Liz: wow dat lijkt me wel erg zwaar, 2 kleintjes en zwanger en dan zonder partner. Heel veel sterkte!

@Boefjesmama: Jammer dat de vakantie niet helemaal een succes was. Wel knap dat Aaron al zoveel kan.

@Melissa: welkom terug, het wordt hier weer steeds gezelliger!

@Vreeswijk; lastig dat ze niet meer wil eten 's avonds. Eet ze gewoon met jullie mee of krijgt ze een potje? Maar gelukkig vind ze fles en fruit nog wel lekker en krijgt ze vast daaraan ook al genoeg

Hier ook geen kleine baby meer, maar dat mag ook wel hoor, al weer bijna 1, wat gaat het toch hard. Amber draait alle kanten op en kan ook heel goed op haar billen zich verplaatsen. Soms draait ze in kruiphouding maar dan zie je haar bijna denken: 'wat moet ik dan nu doen'
    Volgende week gaat Amber voor het eerst wennen op het kdv en per 1 juli gaat ze 2 dagen in de week..HELP ik vind het nu al eng:D

8. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Sanell: Bij Aaron kwam het ook echt van het ene op het andere moment dat tijgeren. Hij kon eerst alleen omrollen en nu afgelopen 4 weken heeft hij enorm veel geleerd.
    Kan me voorstellen dat je dat eng vindt!! Ben benieuwd hoe het gaat met wennen. Hoe lang gaat ze de eerste keer?

@Vreeswijk: Aaron heeft het ook een tijd gehad. Toen kreeg hij tanden en zat in zijn sprong. Gewoon blijven aanbieden. Ze gaat vast vanzelf weer eten.

9. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hoi, tijdje niet hier geweest, wil wel overal op reageren, maar dat gaat niet, meisje is echt all over the place, kruipt van hot naar her, en trekt alles uit de kasten, rukt alles van de tafel noem maar op, maareh aan de andere kant houdt ze zich ook wel lekker bezig.
    Slapen wilt madame niet meer, ja op mama aan de borst. mmmmnn of mama dat zo leuk vindt?? nee dus!!

10. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    brusje zo jij hebt het druk met je beejbje :D ach elke leeftijd heeft zijn charmes haha :)
    hier is het met slapen net omgekeerd, chayenne wil altijd maar slapen haha :s zou het niet erg vinden voor iets meer activiteit haha :)

melisa, hier ook eentje die haar zin moet hebben en zal krijgen... vind het ook erg om haar te negeren, ze laat zich namelijk niet zomaar negeren... ik hoop dat dat allemaal snel voorbij is :)

fabsie idd niets prematuurs aan :) en als de kleintjes worden onderbroken ind e slaap hebbe ze idd nergens zin in , trek het je niet aan :)

verder even niets onthouden (sorry :))
    wel wil ik jullie bedanken voor de steun...
    het is een heel lang verhaal maar zal het hier wel een keer posten op een keertje dat ik kan, maar momenteel heb ik bezoek (dus ben eigenlijk heel erg aso nu :s)
    idd ik verwacht men derde kindje (voor 30 juli uitgerekend) en het is best wel zwaar maar heb enorm veel hulp dus :)

11. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    Nou vandaag heeft ze dr bordje weer helemaal leeggegeten! Wel met een nieuwe trucje, hapje appelmoes, hapje groenten. Dan gaat het goed. In het begin proeft ze eerst voorzichtig aan de lepel of het de groente of de appelmoes is, maar uiteindelijk eet ze het allebei :D

Gister nieuwe salontafel/ kist gekocht. Nu nog even in de was zetten. k Ben er helemaal blij mee. Het bankstel en de vorige tafel hebben we nu op Marktplaats staan. Heerllijk zo'n weekje vakantie waarin van alles geregeld kan worden. Mn man is een hek om de vijver aan het maken. Ook hoognodig nu.

fabsie: Je meisje is goed gegroeid zeg! Niks geen prematuur meer, nee! Heerlijk toch? Wel balen dat ze nu meer last krijgt van eczeem. Komt dat door het zweten dat het erger wordt?

Liz0104: Je bent dan nu al met zwangerschapsverlof of niet? Of ben je thuismama? Gelukkig dat je veel hulp hebt. Heb je nog wel contact met je vriend?

Melisa: Jaja, het opvoeden begint nu echt te komen. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om het te negeren. Misschien boven wat gaan doen als ze huilt?

Sanell: Eva-Lynn krijgt meestal apart, omdat er te vaak wat in ons eten zit wat ze nog niet mag. Eten ze bij jullie al met de pot mee?
    Spannend hoor, de eerste keer naar het KDV. Had je tot nu toe ouderschapsverlof?
    Lijkt me ook een grapig gezicht als ze op haar billen schuift!!:D

Boefjesmamma: Ik kijk ook elke dag of Eva-Lynn nu wel gaat tijgeren, maar het is nog erg minimaal. Dr kontje gaat wel omhoog, dus misschien gaat ze gelijk kruipen.

Brusje: Als ik jou hoor, moet ik nog even van genieten dat Eva-Lynn nog niet kruipt. Nu hoef ik nog niet alles weg te zetten.

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    CB: Chelsey moest van de wek ook met beide handjes een blokje pakken, geen idee wat het nut er van was, maar ze deed natuurlijk niet wat van haar werd gevraagd.

We hebben inderdaad een hele pittige dame op de wereld gezet. Ze heeft aangeleerd te huilen en dan komt mama wel (wat ik natuurlijk netjes deed). Dat moeten we nu gaan doorbreken zodat ze zelf kan leren spelen. Maar soms zit ik met tranen op de bank hoor.

Vreeswijk: kindjes doen alles op hun eigen tijd he. Chelsey tijgert al maanden, maar vertikt het om te kruipen. Ach, ieder zijn ding denk ik dan maar.

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    melissa, ik zou het niet met tegezin doen, maar sdpelenderwijs, even weglopen om iets te pakken oid en dan weer terug komen, en dan steeds iets langer

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    vreeswijk, die van ons eet gewoon met de pot mee, anders eet ze niet en als ze naar mijn mening niet zo veel eet, dan geef ik haar een eierkoek, vindt ze heerlijk

15. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    @Boefjesmama: Amber gaat komende dinsdag voor 2 uurtjes wennen, maar het gaat wel goed komen denk ik, haar grote zus is er dan toch ook. Wel op een andere groep maar ze mogen wel bij elkaar op 'bezoek':D

@Vreeswijk: Fijn dat ze haar bordje weer leeggegeten heeft. Jullie zijn lekker aan het genieten van vakantie/vrij zo te lezen.
    En Amber eet nu ook al bijna 2 maanden, ongeveer, hier mee. Als we haar iets anders voor haar neus neer zette dan wilde ze het niet. Dan maar mee eten:D Het enige wat we nog niet echt heel veel geven is vlees. Voor de rest met kruiden en zout wel iets rekening mee houden, maar gekruid eten vind ze erg lekker. Met zout let ik nog wel erg op. En hmm ja hier wel streng, geen zin in eten, dan maar wel eten wat je lekker vind en niks anders. Nouja wel toetje want dat hoort bij de maaltijd en 's avonds krijgt ze ook nog een melkfles dus honger zal ze niet lijden:D Oh wat klinkt dat als een slechte mama:$

En nee ik had geen ouderschapsverlof, ik was gewoon thuis. Maar nu krijgt ze wel een beetje de leeftijd om te gaan. Nienke is voor het eerst met ruim 1 jaar gegaan. Dan kan ik nu weer rustig op zoek naar iets van werk..Best spannend!

Amber was vanmorgen een beetje koortsig, dus ik hoop niet dat ze ziek gaat worden. Stiekem hoop ik dat er nu toch eens een paar tandjes bij komen en dat het daar vandaan komt. Ooit moeten het er toch meer dan 2 worden!

16. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Liz: fijn dat je veel hulp uit de omgeving krijgt. Wat moet dit een moeilijke tijd voor je zijn.

@Vreeswijk: wat goed dat ze weer gegeten heeft. Zo deed ik dat ook als hij absoluut niks wou eten. En wie weet gaat ze inderdaad meteen kruipen. Het kan zo snel gaan opeens. Komt vast binnenkort.

@Sanell: wat leuk dat ze bij elkaar kunnen buurten :D. Scheelt denk ik ook wel voor je eigen gemoedsrust of niet? Wij doen het trouwens hetzelfde met eten. Als hij niet wil wat hij voorgeschoteld krijgt, dan niet. Dan alleen een toetje. Dan krijgt hij gewoon wat meer melk voordat hij naar bed gaat.
    Gaat dat trouwens goed als ze pas rond het jaar naar een KDV gaan? Ik ben enorm aan het twijfelen namelijk om Aaron in te schrijven. Hopelijk wordt je meisje niet ziek trouwens.

Aaron tijgert pas een week echt veel en vlot trouwens. Dus kruipen zal hier nog wel even duren. Ach...hij doet het in ieder geval. Dus ben allang trots :)

17. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Vreeswijk ik heb enkel het nodige contact met hem over de kids... en daar blijft het voorlopig bij...
    ik krijg normaal gezien werkeloosheidsuitkering maar ga in bevallingsrust rond de 20e ofzo... ik mag vanaf de 18E maar het maakt niet zo uit
    want ik ben toch thuis. vanaf oktober mag ik terug werken en dan ga ik ook direct werk zoeken. hopelijk kan ik dan meteen aan de slag :)

hier een rustig weekendje... denk niet zo meteen iets te gaan doen, of er moest iets leuks uit de bus vallen natuurlijk :) en jullie plannen?

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hier even een berichtje vanuit Mallorca. We zijn goed aan het genieten. De vlucht was prima gegaan met de 2 kleine kabouters. Roos was erg rustig alles aan het bekijken en alleen Suze vond het aan het eind wat minder, maar die heeft zo een zacht huiltje dat niemand daar last van heeft.
    We waren de enigste in het vliegtuig met een lege stoel naast ons dus daar konden de dames samen in zitten (echt weer boffen voor ons)
    We hebben een te gek appartement, ons af te sluiten tuintje ligt aan een grasveld dat aan het zwembad ligt en bij het restaurant.
    Eigenlijk doen we niks anders dan een beetje luieren en zwemmen en dat is heerlijk. Roos en Suze zijn de hele tijd erg lief naar elkaar en wij hebben dus alle tijd om te ontspannen en van hun te genieten.

veel liefs Petra

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Petra: vertel me eens waar jij zit. Dit klinkt ideaal!

Liz: ik begrijp dat je zwanger bent van de 2de en er alleen voor staat? Hopelijk blijft het contact wel goed verlopen als het om de kinderen gaat.

Ben net met Chelsey naar de dokter geweest, het kind heeft zulke ontstoken oogjes. Nu waren ze daar een beetje kribbig omdat ik vanmorgen niet kon (moest werken) en nu moest ze tussendoor bij een andere arts. Ik zei aan de tel al dat ik aan een zalfje genoeg had, maar ze wilden haar toch graag zien. Mijn eigen arts doet nooit zo moeilijk (weet dat ik verpleegkundige ben)

20. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Hallo hier ik ook weer even:)

Hier gaat alles zijn gangetje. Ben wel behoorlijk druk in de weer met mijn kleine mannetje..hij zit echt werkelijk aan alles..lang leve de ontdekkingen:D Al lopend al kruipend noem het maar op. Vooral wat niet mag vind hij reuze interessant:D
    En hij is snipverkouden trouwens, van die megasnottebellen:D

Melisa: Hopelijk komt Chelsey snel af van haar ontstoken oogjes

PetraB: wat klinkt dat goed zeg...pfffftttt heerlijk, ik heb ook zin in vakantie zeg. We gaan dit jaar waarschijnlijk niet, volgend jaar weer8) Of misschien toch nog ff een last-minute;)

Boefjesmama: Een klein tijgertje in huis dus:)

Sanell: Jaaah misschien zijn het wel tandjes. Noah's 2 boventandjes hebben behoorlijk op zich laten wachten..heb maanden het idee gehad dat ze aan het doorkomen waren en dat hij er last van had. Hij heeft nu in totaal 5 tandjes..2 boven 3 onder

Vreeswijk :Gefeliciteerd met je nieuwe meubelstuk:)

Deel Deze Pagina