Hoi meiden, Gisteren weer thuis gekomen na 2 weken Luxemburg. We hebben erg genoten met mijn gezinnetje,vooral Rosa die is los gaan lopen,ben zo trots en ze vind het zelf ook geweldig. We hadden een heel stuk gras voor onze tent dus ze had alle ruimte. Woensdag wordt ze 1 jaar. Bekijk bijlage 92527
Hoi meiden, Ik ben er nog hoor, maar had even geen pc. Deze is vorige week gestolen. Wij lagen gewoon te slapen en hebben van alles 's nachts meegenomen. Ook de laptop. Chelsey maakt echt een grote sprong vind ik nu. Ze staat, loopt langs de tafel, en heeft nu 4 tandjes. Zegt ook mama. Heerlijk! Onze ukkies zijn ook al (bijna) 1. Vind het wel een bijzondere tijd.
Sanell: dank je we hebben een super dag gehad, was erg gezellig en Finn is weer super verwend! Knap hoor dat je kleine meid al lekker gaat staan en zo, Finn doet het al een tijdje, maar de trap intresseerd hem helemaal niet, maar we moeten toch maar traphekje aan gaan schaffen voordat hij het wel leuk gaat vinden. En een mooie meid hoor zo! Natasja: wat goed van jou kleine meid dat ze al los loopt, en ja wat gaat de tijd snel he! alle aug beebs worden de aankomende maand al weer 1 jaar, ik weet nog goed dat Finn een klein hulpeloos humpie was en nu....tja is hij alweer een jaar. Melisa: helemaal met je eens dat het een bijzondere tijd is, maar ik vraag me dan ook wel eens af wanneer die bijzondere tijd ophoudt, niet dat ik dat wil hoor, want ik geniet echt wel maar, wanneer vergeten we dat ze "bijzondere" dingen doen?? Zo het drukke weekend is voorbij en Finn is super verwend, hij heeft veel kadootjes gehad en weet nu van ellende even niet meer waar hij mee spelen moet, dus we gaan zo maar even wat opbergen en dan heeft hij volgende maand weer wat nieuws als hij op het eerste uitgekeken is! Verder niet veel bijzonders te melden, dus ik ga maar even opruimen in onze zwijnenstal
jeetje meiden wat is het rustig hier, waar is iedereen? Hebben jullie allemaal vakantie of gewoon erg druk? Vandaag heerlijk wezen zwemmen met Finn en een vriendin met haar zoontje was erg gezellig en we hebben onwijs genoten.
wouw finn alweer een jaar, mijnmeisje bijna, wat is de tijd toch snel gegaan, ik mis dat kleine, voorla als ik iemand zie met zo'n klein hummeltje. en idd het is rustig hier. ik gooi het maar op de vakantie, strx is iedereen er weer gewoon
Ik zat weer eens bij de tandarts (en werken natuurlijk). heb een heerlijke wortelkanaalbehandeling gehad. En volgens mij hebben de nieuwe mama's zich al weer bedacht en komen ze niet meer langs
hoi meiden, wat eet jullie kleintje nou op een dag? en waar word uit gedronken? Suze wil graag alles zelf in haar mond doen, maar het is hartstikke omslachtig. Ik geef een stukje (bv brood) aan haar, zij bekijkt het, stopt het in haar mond etc. als ikm een bord voor haar neerzet is de boterham binnen een minuut op dan gaat ze echt proppen en kokhalzen. Ze kruipt nu echt op haar knietjes, zo leuk gezicht. Ik vind het heerlijk dat dat baby er een beetje af gaat. ik weet nog met Roos dat ook al is het eerste jaar superleuk en bijzonder, het tweede jaar vond ik het fantastisch en daar kijk ik dus al een beetje naar uit Ik ga weer werken, fijne dag allemaal
Petra: Chelsey drinkt nog lekker uit een fles. Een tuitbeker snapt ze niets van. Verder eet ze: 's morgens pap, daarna drinken en fruit. 's middags boterham en flesje melk, als tussendoor een liga en drinken, avondeten met de pot mee, en dan om 20 uur nog een flesje.
Brusje: ja dat gevoel van het hele kleine misen dat heb ik ook, vond het zwanger zijn trouwens ook heerlijk, lekker samen, miste na de bevalling ook heel erg mijn buik. Melisa: gaat het nu weer goed met je gebitje? Wortelkanaalbehandeling lijkt me niks hoor, heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, ze hebben net aan een gaatje weten te maken waardoor ze 1 keer iets moesten vullen, maar verder gelukkig nog nooit zoiets gehad! Petra: Finn krijgt `sochtends een fles melk, 10-11 uur een koekje(liga ofzoiets) met een rietjes fles met diksap, 12 uur een broodje met fles melk, 15 uur fruithap met diksap uit rietjes beker, 18 uur warm eten met een toetje 19.30 papfles De flessen zijn nog 180+6 Hij drinkt trouwens ook niet uit de gewone tuitbekers, die snapt hij niet dus hij drinkt uit een beker van nubby, daar zit een rietje in waar ze op moeten bijten (inknijpen) en zuigen en dan pas komt er wat uit, heel erg handig bijkomend feit dat ze niet lekken en ook echt lekvrij mee te nemen zijn. Finn kruipt en loopt langs de tafel en aan de hand en eigenlijk overal aan waar hij bij kan, dus zal niet lang meer duren voordat hij het gaat doen. Ik vind het opzich ook wel leuk dat hij steeds meer gaat doen en ondernemen enzo, maar wil eigenlijk ook wel weer zo`n kleinhummeltje wat lekker met je kroelen wil enzo, heerlijk
Petra: Dat van het eten hebben we hier ook. Als ik een stukje brood aan een vorkje prik dan trekt ze het eraf en bekijkt het eerst voordat ze het in haar mond stopt Vanaf een bordje propt ze ook veel in haar mond, maar het gaat wel steeds beter. Op het kdv mag ze het ook zelf doen dus leert ze het wel (en ja daar pikt ze de stukjes van haar buren van de bordjes kleine boef) Verder het schema hier: tussen 8.00-9.00 ontbijt: pap (150ml) of boterham met fles (vaak 180) tussendoor: koekje+ drinken in rietbeker 12.00-12.30lunch: 1 boterham + fles 210ml tussendoor: fruit en drinken 18.00-18.15 avondeten met de pot mee 19.00-19.30 fles meestal 210ml Afgelopen weekend in het hele huis de traphekjes maar eens opgehangen. Hadden we nog niet gedaan, want voor Nienke is het niet echt meer nodig. Maar nu Amber steeds bij de trap in de buurt is, werd het toch wel noodzakelijk. We hebben over twee verdiepingen open trappen dus ik vond het wel erg eng worden. En nog steeds ben ik aan het denken wat we nu Amber voor haar verjaardag gaan geven..pff lastig hoor dat we al zoveel speelgoed in huis hebben Kleine meisjes worden groot! Het baby is er nu wel af, maar ik vind het ook wel leuker worden, al die gekke bekken die ze ontdekt en alles nadoen. Zoveel nog te leren maar toch ook al zo veel mensje!
net terug van het zwemmen, en ondakns dat ik heb genoten met het gezinnetje is er ook irritatie ontstaan. Er waren kleine kindjes van rond een jaar die in het badje samen met grote zus / broer waren en mama was er niet, want die moest even patat halen en een moeder was een boek aan het lezen, ik snap dat niet, de oudste hier zijn 11 en 9, maar hun alleen laten met de baby in het bad, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Op een gegeven moment kwam er een badmeester aan te pas die vroeg van wie is dit kind (peuter van 2) mama was er niet en papa ook niet en het kindje had niet eens bandjes om.
Brusje: kan me voorstellen dat je je daaraan irriteerd hoor, vind dat gewoon weg onverandwoord, komop zeg een iets ouder kind de verantwoording geven....... sommige mensen...... (puntjes staan voor dingen die ik beter niet kan vermelden hier) Sanell: Traphekjes wij zijn ook opzoek, want Finn begint nu toch best wel intresse te tonen in de trap. Ik had trouwens een traphek gevonden via marktplaats, maar dat stomme wijf reageerd in het being wel aldoor, dat de tijden en dagen dat ik zij ik niet kon en vervolgens vroeg ik om een telefoon nummer om iets gemakkelijker een afspraak te kunnen maken en hoor ik helemaal niks meer van haar! hoe vaag is dat? Meiden aan jullie ook even de vraag Finn heeft sinds gisteren een soort van uitslag, het zit rond zijn armen/oksels, luierrander, handen, voeten en een beetje op zijn handen en voeten, het lijkt op een soort van blaasjes, maar dan zit het vocht erg diep van binnen zeg maar (een beetje pukkel achtig) Hij heeft van de blaasjes/bultjes geen last, maar hij kwijlt als een gek (slikt zijn speeksel gewoon niet door lijtk het) en hij is zichzelf niet vandaag, hij was de hele dag aan het mopperen en niet happy, wat denken jullie waterpokken of toch iets anders? Misschien morgen toch maar even de HAP bellen!
Hallo allemaal, Ik ben er ook weer. Weer terug van vakantie. t Was heerlijk, we hebben best mooi weer gehad. Eva-Lynn heeft zich keurig gedragen. Goed geslapen en gegeten. Ze vond al die belangstelling (we waren met zn 16) erg leuk. Ollekebolleke: Ik heb geen idee wat dat kan zijn. Heeft ie koorts? Ben je nog naar de HAP geweest? Nog gefeliciteerd met Finn zn verjaardag. We hebben nog een weekje vakantie. We weten nog neit zio geod wat we gaan doen. De schuur is helemaal geverfd, wat een klus was dat, maar t ziet er nu een stuk beter uit. Iemand nog een leuk idee voor een dagje uit? Eva-Lynn klimt tegenwoordig overal op. Elke doos of pot die ze ziet klimt ze op en op de trap is ze ook razendsnel.... Het eten ziet er hier zo uit: 7.30 Borstvoeding + 1 boterham 9.00-10.30 slapen 10.30 fruit 12.30 2 boterhammen + melk 13.00-15.30 slapen 15.30 biscuitje + diksap 18.00 warm eten + yoghurt 19.00 naar bed
Welkom terug vakantiegangers Wij zijn niet weggeweest , tenminste niet naar het buitenland. Maar we doen wel vanallesennogwat met de kindjes. Vakantie is wel lekker hoor... Vreeswijk: Nou we hebben ook nog wat klusjes liggen hoor...ik kan wel wat extra handen gebruiken Ollekebolleke: Ik ben echt een MP-fan, maar dat wat je beschrijft heb ik ook al wel ns meegemaakt...erg irritant:x Ja Eva-Lynn is dus ook aan het klimmen geslagen...whahaha vermoeiend he...maar stiekem best een koddig gezicht.. Brusje: Ja idd erg onverantwoordelijk..grrrrrr snap dat niet hoor...laat ons dan maar lekker overbezorgd zijn!! Sanell: Wij weten eigenlijk ook niet wat we Noah kado moeten doen..hij is vooral dol op dingen die niet voor hem bedoeld zijn... Nou mensen fijne dag
Brusje: ik kan me daar ook echt over opwinden. Lekkere ouders hoor in het zwembad. Leuk filmpje van het gebrabbel, Petra! All: donderdag wordt chelsey al weer 1! En ze kan al bijna zelfstandig lopen.